Autor: Medea
Datum: 16. 01. 2006, 22:23:59
Uf...Já jsem zapomněla, že nejsem na Diskuzním klubu Cinemy. :-)
Nic si z toho nedělejte. Když jsem vzala
svojí maminku do kina na Americkou krásu, tak taky řekla, že to bylo divný a když jsem jí o pár let později
vzala na Život je krásný, tak utrousila něco podobného. V tu chvíli jsem se zařekla, že už jí budu brát jen na
pohádky. (Šli jsme na Dobu ledovou a byla spokojená.) :-)
Ale opravdu jste si z toho filmu nic
neodnesli??? Žádnou myšlenku??? Co tím chtěl vlastně básník říci a jak to sděluje??? Nedokážu popisovat
kvality filmů a jejich hlavní myšlenky tak dobře jako recenzenti, tak jsem našla celkem ucházející článek.
http://filmweb.quick.cz/show.aspx?i=3269 Bohužel, Kateřina Grosmanová není zdaleka
takový expert přes film jako Iva Hejlíčková (šéfredaktorka Cinemy) a vzhledem k tomu, že stránky Cinemy jsou
dočasně pozastavené, pokusím se ještě malinko citovat:
"...Všechny emocionální nitky se propletou
jedné temné, bouřlivé noci, v níž se série neuvěřitelně bizarních náhod, příslušících spíše bláznivé komedii,
protne v předem ohlášeném finále. Přesto jde vlastně o happy end, protože ať už Lester ztrácí cokoliv, už
nikdy nebude
loserem.
Přestože Mendesova vynalézavá, mnohovrstevnatá sociální satira,
odehrávající se ve strohé, promyšleně jednoduché nezávislé formě, může některým svými tóny a motivy navozovat
asociace k lynchovským temným vizím, jde nesporně o zcela originální a ojedinělé dílo. Mistrovsky osciluje
mezi sžíravou satirou, parodií a realismem, s bezchybnou přesností střídá hluboce tragické okamžiky se
sarkastickým komentářem a čirou komikou. Jeho hrdinové jsou při vší jízlivosti stále především nositeli smutku
a osamělosti a jako takoví nadáni za všech okolností nezpochybnitelným lidským rozměrem....Film má navíc
skutečně brilantní dialogy, přesně odpovídající jak postavám tak celkové poloze filmu - vtipné, trpce výstižné
a lakonicky přesné....
Jistá a precizní režisérská práce zdaleka neprozrazuje, že je pod filmem podepsán
debutant, a jasnozřivá schopnost rozpoznat podstatu věcí zase fakt, že režisér není Američan. Neobyčejně
úspěšný britský divadelní režisér Sam Mendes v ideální spolupráci s kameramanským veteránem Conradem L. Hallem
tak vstoupil na pole filmu způsobem, který bere dech...."
Jejda, to jsem se nechala zase
trochu unést.:-) Ale kdo ví, možná, když se na ten film ještě jednou podíváte, tak v něm taky uvidíte něco
víc.
Už mám zase tendence šířit filmového ducha na všechny okolo, takže raději končím.