'; ?> Potter Web CZ/SK - Harry Potter Fans - Teorie o tajemném lektvaru z Prince dvojí krve
Error creating feed file, please check write permissions.

Potter Web CZ

Harry Potter Fans


Úvodní stránka > Novinky > Teorie > Teorie o tajemném lektvaru z Prince dvojí krve

Bleskovka

Příležitost pro všechny výtvarníky!
Umíte kreslit? Chcete svá díla zveřejnit a ještě mít možnost získat pěkné ceny? Pak klikněte sem

Hlavní výběr

Úvodní stránka
Novinky
SPOILERY 7.kniha
Knížky
Herci
J.K.Rowling
Galerie
Stáhněte si
Doporučené odkazy
Návštěvní kniha
Napište nám
Soví pošta - diskuse
Příčná ulice - burza
Archiv diskuse hp.cz
Archiv diskuse FMS

Potter Web Menu

Náš tým
Naše ikonka
Akce
Newsletter
Magazín Pottered
Potter Povídky CZ
Budeč

Přihlášení

Přihlašovací jméno

Heslo

Zapamatovat
 
Chci se zaregistrovat!
Zapomněla(a) jsem heslo

Oko Velkého Bratra

Tvoje IP adresa:
3.139.104.9

RSS a sdílení

Potter Web CZ

Prohlášení

Potter Web CZ is in no way related to J.K. Rowling, Scholastic Books, Bloomsbury Publishing or Warner Bros. All images and material related to the J.K. Rowling novels is © Scholastic Books (US), and Bloomsbury Publishing (UK). All material related to the "Harry Potter" films is © Warner Bros.

Veškerá práva ke zde zveřejněným autorským článkům vyhrazena.
Články není  dovoleno přebírat bez souhlasu redakce a bez uvedení původu "potterweb.cz".

Tato stránka používá pouze vlastní technické soubory cookie, nutné pro její fungování.
Používáním této stránky souhlasíte s používáním souborů cookie.

Naše ikonka

Budeme rádi, když na svých stránkách umístíte tuhle naši ikonku s odkazem na www.potterweb.cz/web/
Potter Web CZ
Návod na vložení ikonky je zde.

powered_by.png, 1 kB

Starší články

<<< 
<<
Prosinec 2024
>>
 >>>
 
  Po
  Út
  St
  Čt
  Pá
  So
  Ne
 
 
 
 
 
 
 
 
1
 
 
2
3
4
5
6
7
8
 
 
9
10
11
12
13
14
15
 
 
16
17
18
19
20
21
22
 
 
23
24
25
26
27
28
29
 
 
30
31
 
 
 
 
 
 

 

Teorie o tajemném lektvaru z Prince dvojí krve

| Tisk |  E-mail
Novinky  ->  Teorie
Příspěvek přidal(a) wizard tom   
úterý, 30 května 2006, 05:46
Zamýšleli jste se už někdy nad tajemným lektvarem, který se objevuje v jeskyni, v Princi dvojí krve? Rozhodně si přečtěte následující dlouhou a zajímavou teorii o něm a jeho vlastnostech. Zdá se mi velica vydařená! Najdete ji v pokračování článku a jejím auterem je Erez R.

Seznamování se s novými lektvary je důležitým tématem v HP sérii. V Tajemné komnatě jsme poprvé poznali Mnoholičný lektvar a v závěsu za ním přišel Vlkodlačí lektvar a Veritaserum. Již tradičně nám s vydáním Prince dvojí krve byla představena další sbírka lektvarů:


Amorův šíp(Amortentia), po kterém se zamilujete, šťastný Felix Felicis a také zlověstně vyhlížející, zářící, smaragdově zelený lektvar. Přesto ale, narozdíl od ostatních, identita tohoto lektvaru zůstává zahalena tajemstvím.

Ačkoliv jsme o záhadném lektvaru v jeskyni žádnou jasnou informaci nedostali, po přečtení knihy, jsme se dozvěděli následující:
Povrch tohoto lektvaru fosforeskuje zelenou září. Něco je pod ním ukryto, a nelze se ho jakkoli fyzicky dotknout. Lektvar Brumbála oslabil, když ho byl nucen vypít.

Zdá se, že účelem tohoto lektvaru bylo jednoduše oslabit nepřítele, který by se pokusil získat Horcrux. Myslela jsem, že Voldemort sem umístil lektvar jen z toho důvodu, aby byl další překážkou případnému vetřelci, aby zatemnil vetřelcovu mysl tak, aby nebyl schopen ukrást Horcrux. Teprve nedávno jsem pochopila, jak byla má myšlenka správná -- a jak strašně chybná.

Zelený lektvar v nádobě opravdu zeleně zářil. Horcrux-Medailon byl ukrytý pod ním a neviditelná, neproniknutelná překážka bránila Harrymu a Brumbálovi, aby se ho dotkli. Brumbál byl nucen lektvar vypít, za účelem získání Horcruxu, a oslabilo ho to, měl halucinace a viděl věci, které způsobily, že chtěl přestat pít dál.
Byl to ale skutečný účel zeleného lektvaru? Aby pouze oslabil Brumbála, znemožnil mu vzít Horcrux? Nebo je na tom něco víc? Po čem okamžitě zatoužil?

"Vodu," zachraptěl Brumbál.

Brumbál žádá o vodu. Poté, co prosí Harryho, aby to přestalo, poté, co prosí Harryho, aby ho zabil, žádá Brumbál vodu. Proč?
Zoufalý Harry rychle poslechne a plní křišťálový pohár vodou z vlastní hůlky. Jenomže jakmile se pohár přiblíží k Brumbálovým ústům, voda okamžitě mizí. Dalším Voldemortovým obranným mechanismem je očividně skutečnost, že po vypití lektvaru je osoba nucena napít se vody z jezera a tím probudit Inferi (Neživé).

Ale opět, je to všechno? Nebo je tu ještě něco, co uniká našim očím? Mohlo by být probuzení Inferi jen dalším odvedením pozornosti od něčeho jiného? Vzpomeňte si, co Brumbál řekl v jeskyni:

"...[Voldemort] by nechtěl zabít osobu, která se dostala na ostrov, okamžitě," opravil se Brumbál. "Chtěl by, aby zůstala naživu alespoň do doby, než by se mu podařilo zjistit, jak je možné, že se dostala tak daleko přes jeho obranu..."

Takže, pokud měl Brumbál pravdu a Voldemort nechtěl vetřelce zabít okamžitě, pak tedy k jakému účelu vypití vody speciálně z jezera sloužilo?
Klíč k odpovědi může být skrytý v kapitole 26. Několik řádků v téhle kapitole popisuje zvláštní chování vody v jezeře:

"Harry se ohlédl zpátky k vodě. Hladina jezera byla opět jako z lesklého černého skla: kruhy se ztratily nepřirozeně rychle."
"Harry zalapal po dechu, když spatřil přízračný obraz maličké loďky, jak se vynořila nad hladinu, stejně zářící jako řetěz, a plula bez zvíření vody k místu na břehu, kde Harry s Brumbálem stáli."

Tyhle popisy jsou nanejvýš podezřelé a zcela jseně naznačují, že na té vodě je něco nenormální, nepřirozené. Ale co to je?
Než se začneme prokousávat touto podezřelou kombinací fakt, podívejme se na dřívější část knihy, první hodinu s profesorem Slughornem (Křiklanem). Na této hodině se dozvíme o lektvaru Felix Felicis, který má později v knize velkou úlohu. Slughorn vyhlásí soutěž, ve které se studenti mají pokusit uvařit co nejlepší směs asfodelu a pelyňku. Vítěz obdrží lahvičku obsahující dvanáct hodin tekutého štěstí.

Teď se asi ptáte, co to má společného s vodou v jeskyni? Hádali byste asi stejně dobře jako já, kdybych si nebyla všimla malinké, zanedbatelné informace, kterou dostáváme, když se Harry snaží namíchat lektvar. Malinká, témeř neviditelná informace, která ale všechno změnila:

"Jeho znechucení předchozím majitelem se okamžitě rozplynulo a Harry zamžoural na další řádek instrukcí. Podle knihy měl míchat proti směru hodinových ručiček, dokud lektvar nezůstal čirý jako voda."

Čirý jako voda. Proč se chovala voda v jeskyni nepřirozeně? Protože to nebyla voda, byl to lektvar, čirý jako voda, směs asfodelu a pelyňku. A ptáte se, co je to ta směs asfodelu a pelyňku? No, Severus Snape nám prokázal službu a pohrdavě nám předhodil tuhle informaci už v první knize:

"Pro vaši informaci, Pottere, asfodel a pelyněk spolu vytvářejí tak silný uspávací lektvar, že se mu také říká Doušek živé smrti."

Záhadný lektvar v nádobě tedy nebyl ničím jiným, než směsí, která by donutila pijícího, aby prahl po vodě. Jeho vlastnosti ale kopírují opravdovou špatnost v jeskyni: Nelze se jej dotknout a pod svou hladinou něco skrývá.
"Voda" v jezeře jistě také něco skrývá: Inferi, živé mrtvé . Dotýkat se jí je také zakázáno, pokud člověk nechce vzbudit Inferi.

Brumbál byl donucen pít "vodu" z jezera, zelený lektvar splnil svůj účel a vzbudil Brumbálovu potřebu pít, a tak ho donutil vypít vodu z jezera, protože žádný jiný zdroj vody nebyl k dispozici. Tenhle lektvar Brumbála oslabil, uspával ho a pomalu ho vyčerpával, dokud, pokud měl Snape pravdu, by neupadl do dlouhého hlubokého spánku.

Všechna tato fakta se zdají vést k jedinému závěru, a všechna dávají smysl. A co víc, proč věřím v tuhle teorii stále více je, že sama JKR nám nechala stopy k Brumbálovu spánku a opatrně vybrala slova, která evokují spánek v situacích, které následují po BBrumbálově a Harryho odchodu z jeskyně:

"Brumbál zavřel znovu oči a kývl, jako kdyby se chystal usnout."
"Myslíte si, že vám vaše žertíky pomohou na smrtelné posteli?"
Brumbálovy oči byly zavřené; nebýt zvláštního úhlu, ve kterém se nacházely jeho ruce a nohy, vypadalo to, jako že spí."
Na jeho místě zůstala bílá hrobka, zavřená nad Brumbálovým tělem a deskou na které spočinul."

To by také odpovídalo na otázku, jak by Voldemort udržel své oběti naživu tak dlouho, dokud by nepřišel na to, jak překonaly jeho překážky. Po vypití zeleného lektvaru, při pokusu ukrást Horcrux, by vetřelec pocítil neodbytnou potřebu napít se vody a po napití se vody z jezera ne vody, ale Doušku živé smrti -- by upadl do dlouhého spánku, dokud by ho Voldemort nenašel.

Co se týká Brumbálovy smrti, tahle teorie by mohla nastínit, co se stalo s oddaným bradavickým ředitelem, pokud není mrtev. Neřekla bych, že tahle teorie prokazuje, že Brumbál nezemřel, nemám totiž žádné vysvětlení toho, jak by mohl přežít Snapeovu kletbu Avada Kedavra.
Nicméně, z pohledu autora, schovat takový útržek informace tak geniálně a úzkostlivě, aby pak nechala stjeně později Brumbála zabít, mi přijde jako velmi nepravděpodobné. Je tu možnost, že Brumbál je doopravdy mrtvý,a le možnost, že Brumbál leží ve své hrobce, spí nekonečným spánkem poté, co nevědomky vypil Doušek živé smrti, aniž by někdo koho známe o tom věděl, mi přijde hodnověrné.

Na závěr, myslím si, že si můžeme být jisti, že lektvar, který oslabil Brumbála v jeskyni, nebyl ten zelený lektvar, ale Doušek živé smrti, který byl tak vychytrale a nápaditě zamaskován jako čirá voda literárním géniem JK Rowling. Jak bude tato důležitá informace vpletena do děje, se ale dozvíme až se sedmá kniha objeví v regálech.

Zdroj: ph.net

 
 


Komentáře
Pocta autorce dedukca
Autor: tuor Datum: 2006-05-30 06:34:44
Tak opravdu mi nezbývá, než poděkovat autorce za perfektní logickou práci. To co zde uvadí je logické a možné, navíc i moc záhadné. Až tak že doufám, že je to skutečně pravda, kterou se před námi snažila JR umě schovat. Jeslti má autorka ještě nějaké teorie ohledně tak sem snimi. Velice rád si je přečtu. To je to proč sem na tento web chodím, Já veliký ctitel Tolkiena :)
Autor: wizard tom Datum: 2006-05-30 07:45:19
jj, taky si myslím, že autorka téhle teorie je vážně nadaná a moc se mi líbí! ;) :)
Autor: Anonym [62.4.97.177] Datum: 2006-05-30 12:15:20
Myslím, že Brumbál možná věděl, že v jeskyni v jezeře je tenhle lektvar a podle mě možná i počítal s tím, že ho bude muset vypít. Řekla bych, že to věděl i Snape (od Brumbála) a taky věřím, že ta Avada, kterou pak použil byla falešná. Proč by nás jinak JKR seznamovala s neverbálními kouzly? :)
Autor: Maki Datum: 2006-05-30 13:30:41
JA od zacatku neverim tomu ze by Brumbal jen tak zemrel a tahle teorie mi to jeste vic utvrdila... :)
Autor: Anonym [84.42.226.109] Datum: 2006-05-30 13:32:47
Teorie opravdu zajímavá a logická, ale nemohu souhlasit s předcházejícím anonymem, protože Snape řekl kletbu nahlas: "Avada kedavra" a navíc si myslím, že Brumbál je opravdu mrtev. Pokud vím, tak ani JKR nedávala nějakou naději a navíc mi to přijde logické, protože Harry prostě musí stát na vlastních nohou a už ho pořád nemůže někdo hlídat. Samozdřejmě tu jou Ron a Hermiona, ale to jsou jen morální podpora, ne ta hlavní síla, které se Voldemort bál. Prostě a jednoduše Harryho už nemá kdo ochraňovat a musí tomu čelit sám. 
Doufám, že jsem vás moc neunavila :grin
Autor: wizard tom Datum: 2006-05-30 15:55:34
Neunavila, jen sem piš dál! ;) Osobně ale souhlasím s Maki a myslím si, že Brumbál má ještě šanci..... věřím v to, že se ještě v sedmičce "nějakým způsobem" objeví! ;)
Autor: maria.a12 Datum: 2006-05-30 16:26:37
Já si taky myslím že Brumbál nemůže jen tak zemřít ;) To by bylo trošičku divný,nemyslíte?
znovu unavující anonym
Autor: Anonym [84.42.226.109] Datum: 2006-05-30 16:41:03
chápu vás i já bych si to přála. stejně jako vy tajně doufám, že se ještě objeví Sirius, je to totiž má nejoblíbenější postava a to, že ji JKR "odstranila" ji asi do smrti neodpustím:) má ale ještě poslední šanci v sedmičce tak uvidíme:)
Autor: rajce Datum: 2006-05-30 19:12:51
ja nevim,ta teorie je docela zajimava,ale kdyby brumbal nebyl mrtvi tak by se to kouzlo co pouzil na harryho nezrušilo,nemyslite??? :grin (ale to logicky mysleni autorky je vazne skvely) :)
Autor: wizard tom Datum: 2006-05-30 19:31:02
nj, ale byl bych vážně MOC rád, kdyby se objevil jak Sirius tak i Brumbál, ale nevím, jestli se tak stane.... :cry :sigh
Autor: Anonym [212.111.12.58] Datum: 2006-05-30 19:35:48
Super konečně to někdo shrnul. Jen bych chtěla doplnit tuto teorii o další dvě. A to, že Snape a Brumla byli domluvení. Snape řekl Avada, ale myslel jiné kouzlo. Ovládal přece neverbální kouzla. Jste moc šikovní a jsem ráda, že dokážem uhodnou to co Row tak pracně skryla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :grin
Autor: Anonym [62.4.97.177] Datum: 2006-05-30 19:43:02
Přesně tohle jsem měla na mysli. Naprosto s předchozím anonymem souhlasím.
Autor: verlybka Datum: 2006-05-30 19:51:13
Co když to poutací kouzlo stačil Brumbál ještě zrušit sám. Když ne se svojí tak s cizí hůlkou (nebo by to třeba kouzelník jeho formátu zvládl i bez ní)
Autor: wizard tom Datum: 2006-05-30 20:14:17
Souhalsím tady s Anonymem, že Snape a Brumbál byli domluvení a Brumbál právě "svázal" Harryho, aby do toho nějak nemohl zasáhnout - aby to tak vypadalo....
Autor: Anonym [84.42.226.109] Datum: 2006-05-30 20:30:27
je to opravdu pěkné co tu vymýšlíte, ale jakou kletbu podle vás teda nakonec Snape provedl? a návíc Brumbál je ukrytý v hrobce, jak by se z ní dostal? nechci podceňovat jeho síli, ale to, že je Brumbál naživu mi připadne fakt divný, bylo by to přitažený za vlasy, nemůžu si pomoc, ale s tím nesouhlasím, sorry
Esclarte
Autor: Anonym [88.100.238.15] Datum: 2006-05-30 21:42:22
Je to překombinované. Zelený lektvar působil ničivě sám o sobě. Brumbálovi tohjop očividně způsobil mnohem víc než jen žízeň. K čemu by také Voldemort vyráběl hned DVA lektvary, přičemž první by sloužil jen k tomu, aby oběť vypila ten druhý? Kromě toho, kdyby byla otrávená voda v jezeře, k čemu by tam byli ještě ti inferi a proč by měli člověku BRÁNIT v tom, aby se napil? 
A navíc, kdyby se Brumbál napil doušku živé smrti, asi by usnul hned a ne až po dvou nebo třech hodinách. 
Na závěr, na tom, že je voda čirá, snad nic tak podezřelého není. Kdyby byla purpurová, měli bychom větší důvod k podezžení. :)
Esclarte
Autor: Anonym [88.100.238.15] Datum: 2006-05-30 21:51:36
A co se týká Brumbála a Siria: Jsou mrtví, je to smutné, ale co se dá dělat. I tohle se prostě stává, Harry se s tím musel vyrovnat a dokonce se mu to i daří. Siriova smrt byla sice dost divná, ale nikdo (myslím v knize) nepochyboval, že je naprosto ztracený. Brumbál zemřel docela určitě, tam nevidím nejmenší důvod k pochybnostem, kromě toho, že jsme neviděli přímo hořet jeho tělo (zaplaťpánbu, že ne!) Můžeme jen doufat, že přežijí ti ostatní, co máme rádi.
qwika - anonym
Autor: Anonym [212.111.12.58] Datum: 2006-05-31 18:20:09
za tím co jsem napsala si stojím. Brumla a Snape byli domluvení.  
Za 1. 
Brumla mluví se Snapem str.333 Ten říká, že se mu nelíbí dělat některé věci pro brumlu... (Slyšel je Hagrid) Proč by je dělal, kdyby nedal slib? 
Za 2. 
Brumla říká Harrymu, že je rád že Siriovu smrt zvládá tak dobře. bude jistě zvládat i Brumlovu údajnou smrt dobře, což Brumlu těší 
Za 3. Proč věřil bezmezně Brumla Snapeovi? Kdyby mu nedal slib, tak asi steží!!!! Hledal v lidech dobro, ale nebyl blbý!!!! 
Za 4. Staral se co bude s Harrym, až dosáhne 17. už na začátku roku. Proč? Byl si totiž jistý, že zemře.... Musel se o něj postarat. 
 
A navíc, jak by řekla Hermi. Nezdá se vám, že Brumla, až moc dobře věděl co ho v jeskyni čeká?  
Jistě jsme zvyklí, že občas ví to co jiní ne, ale stejně...... :roll
Autor: Anonym [85.71.104.70] Datum: 2006-05-31 20:43:23
Blbost!Na začátku je přece napsaný jak Snape dává Narcise NEPORUŠITELNÝ SLIB,že zabije Brumbála, takže ta Brumbálova smrt nemohla být nafingovaná...A taky si myslím,že ta voda v jeskyni u falešného viteálu byla jen voda a ne nějaký doušek živé smrti. Lucka Z. :roll
Autor: Anonym [84.42.226.109] Datum: 2006-05-31 20:45:36
souhlasím s tebou jen z části. je možné, že s tím Brumbál počítal. Věděl, že to nebude jednoduché a počítal s jistými riziky. Možná byl domluvený se Snapem, že když nastane tahle situace, musí splnit svůj slib a zabít ho. V tom bych viděla tu domluvu. Když si ale pořádně přečtete str.489 (Brumbálova smrt). Zjistíte, že se Brumbál Snapa dožaduje (nevíme ale o co), Snape se na něj podívá s odporem a nenávistí (což jasně značí o tom, že by měl být na druhé straně, ale také se to dá vykládat tak, že nechtěl slnit Brumbálův úkol a zabít ho),potom jsou ale Brumbálova poslední slova: "Severusi... prosím..." (tady se ukazuje nevýhoda knížky, protože nevíme, jakým tónem to řekl a jak se přesně tvářil), můžeme si to vykládat tak, že buď chtěl, aby ho nezabíjel, nebo ho prosil, aby to udělal a splnil tak slib. 
Několikrát jsem nad tím přemýšlela, ale myslím si, že nakonec to bude stejně jinak :) 
tak či onak Brumbál je prostě mrtev :cry
Autor: motuem Datum: 2006-05-31 22:29:42
Kombinací je tu dost, to je super. Při čtení těchto komentářů mě napadlo, co by se stalo, kdyby Snape dal neporušitelný slib Brumbálovi (přesné znění???) a pak by se zavázal i Narcise (...v případě, že Draco neuspěje). Je otázkou, zda by to bylo možné...pokud ale ano, co by se stalo, kdyby se splnění těchto slibů střetlo? Bylo by možné, aby se tak jeden slib vyrušil??? ;) Nevíte jestli už se to někde rozebíralo? :roll
for moteum
Autor: wizard tom Datum: 2006-06-01 06:37:41
přesně tohle jsem chtěl taky napsat - Snape se zavázal neporušitelným slibem, ale pokud Draco neuspěje!!
Petra
Autor: Anonym [85.70.190.88] Datum: 2006-06-04 16:34:07
Věřim Snapeovi!!! Sice řekl Avada Kedavra, ale nesmíme zapomenout, že v celý knížce se mluví o neverbálních kouzlech a v závěru je, že Snape si kouzla přece i vymejšlel!!!
Autor: Anonym [84.42.143.146] Datum: 2006-06-25 15:04:00
No já si myslím, že ta teorie je moc hezká a něco na ní je. Když třeba vezmeme v úvahu, že se Brumbál objevil na portrétu bývalých ředitelů "spící" (pokud si dobře vzpomínám), mohlo by to znamenat, že je sice v hrobce jako mrtvý, ale svým způsobem stále živý (doušek "živé smrti"). Harry na to vše samozřejmě může být sám, ale v rámci happy-endu mu může Snape pomocí nějakého lektvaru pomoci vzbudit Brumbála a otevřít nebo obnovit Bradavice. Navíc nemyslím, že by Snape nenáviděl Brumbála, aby mu mohl kletbou způsobit smrt. Snape nemusel o žádné jeskyni ani doušky živé smrti vědět, jen ho jednoduše mohl Brumbál požádat, aby až přijde "ten čas", aby to udělal. Možná ani Snape neví, že je Brumbál živý - spící - proto nezafungovala přísaha (vědomě ho zabil, ale neví o tom, že nezabil). Ale Brumbál je velký kouzelník, takže jistě tušil, co je to za lektvar a co je to za vodu.... (našel přece i dveře, loďku, vlastně vždy vše věděl). Možná Brumbál jen spoléhá na to, že se o tom Harry nebo někdo jiný (Hermiona svou chytrostí a znalostí lektvarů) dozví. Kdo ví, počkejme si na 7, ale tyhle teorie jsou vážně moc pěkné :)
Autor: Anonym [91.127.10.100] Datum: 2007-02-14 20:15:17
je to sice vsetko pekne a aj ja by chcela aby dumbledore zil ale nezabudnite na to ze spadol zo severnej veze ktora je s hodou okolnosti najvyssia na celom hrade....a moze byt vyborny carodejnik ale takyto pad by neprezil aj keby bol len uspany....

Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

< Předch.   Další >
Tento web je provozován soukromou osobou
a nevztahuje se na něj Nařízení GDPR