
Přečtěte si zajímavý článek o režisérovi Harryho Pottera a Vězně z Azkabanu, Alfonsovi Cuarónovi, který se objevil na serveru iHned.cz. Píše se v něm mj. i o jeho novém sci-fi thrilleru Potomci lidí. V článku najdete i malou fotku Alfonse při natáčení.
9. listopadu do českých kin vstupuje sci-fi

thriller Potomci lidí,
velkorozpočtová futuristická vize o budoucnosti lidstva, jež není
schopné plodit děti. Drama s Clivem Owenem v hlavní roli natočil
mexický režisér Alfonso Cuarón ve velkém stylu: předlohou mu přitom byl
stejnojmenný román britské autorky detektivek P. D. Jamesové. Cuarón
však měl patřičný prostor pro vlastní interpretaci tohoto nápaditého
příběhu. Hollywoodské studio Universal Pictures mu nabídlo obrovský
rozpočet ve výši 120 miliónů dolarů a prakticky volné pole působnosti.
Na výsledku je to znát: publikum filmového festivalu v Benátkách letos
Cuarónovi a jeho novému filmu tleskalo ve stoje. Velkolepá
futuristická freska s apokalyptickým sdělením se navíc těší obrovskému
zájmu médií - o patřičnou marketingovou propagaci se Universal postaral.
Dnes
je těžké tomu uvěřit, ale ještě před třemi lety byl Alfonso Cuarón málo
známým mexickým režisérem, který se Hollywoodu vyhýbal. A nejslavnější
filmová továrna světa zase opomíjela jeho tvorbu. Masovému publiku bylo
Cuarónovo jméno zcela neznámé. Mexický režisér spolu se svým bratrem, scenáristou Carlosem Cuarónem,
sháněl peníze na své projekty u nezávislých investorů, na americké
poměry směšné rozpočty jeho prvních filmů se pak vracely v klubových
kinech. Věhlas si na umělecké scéně rychle získala především
jeho Mexická jízda z roku 2002. Road movie o dvojici mladíků putujících
za dobrodružstvím světu představila začínající herce Gaela Garcíu
Bernala (ten loni se svými Motocyklovými deníky navštívil i karlovarský
filmový festival) a Diega Lunu.
Oba mladí Mexičané se záhy
začali probírat nabídkami z Hollywoodu - například Diega Lunu krátce po
Mexické jízdě obsadil Steven Spielberg do svého Terminálu, hlavní roli
ztvárnil i v pokračování slavného Hříšného tance. Cuarón však
stále zůstával v pozadí, byť odborníci chválou na jeho tvorbu
nešetřili. Pak ovšem přišla nabídka, která se nedala odmítnout - a
která mu otevřela dveře i k těm nejvýznamnějším osobnostem světové
filmové branže.
Warner Bros nabídl Cuarónovi režii třetího pokračování filmové série o Harry
Potterovi. A Cuarón přijal, především proto, že dostal možnost
zpracovat třetí knihu J. K. Rowlingové zcela po svém, nikoli v
návaznosti na svého předchůdce Chrise Columbuse. Harry Potter
a Vězeň z Azkabanu pod Cuarónovým vedením pak nabídl temnou, patřičně
ponurou a o poznání strašidelnější podívanou, která nadchla nejen
diváky, ale především kritiku. A také produkční Warner Bros: třetí Harry Potter v kinech konečně oslovil i dospělé publikum a vydělal na tržbách téměř 800 miliónů dolarů. Cuarón díky své progresívní vizi naznačil i podobu dalších pokračování Harry
Pottera: režisér Ohnivého poháru Mike Newell později nezastíral, že ho
Cuarónův přístup značně inspiroval. Dnes patří Cuarón mezi
nejuznávanější filmové tvůrce, herecká smetánka při konkursech na jeho
filmy stojí dlouhé fronty a producenti se předhánějí s velkorysými
rozpočty.
Cuarón si v Hollywoodu může diktovat podmínky. Nejen díky nespornému talentu, ale také díky Harry Potterovi.
Zdroj: iHned.cz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.