'; ?> Potter Web CZ/SK - Harry Potter Fans - Jak dopadne věštba?
Error creating feed file, please check write permissions.

Potter Web CZ

Harry Potter Fans


Úvodní stránka > Novinky > Teorie > Jak dopadne věštba?

Bleskovka

Příležitost pro všechny výtvarníky!
Umíte kreslit? Chcete svá díla zveřejnit a ještě mít možnost získat pěkné ceny? Pak klikněte sem

Hlavní výběr

Úvodní stránka
Novinky
SPOILERY 7.kniha
Knížky
Herci
J.K.Rowling
Galerie
Stáhněte si
Doporučené odkazy
Návštěvní kniha
Napište nám
Soví pošta - diskuse
Příčná ulice - burza
Archiv diskuse hp.cz
Archiv diskuse FMS

Potter Web Menu

Náš tým
Naše ikonka
Akce
Newsletter
Magazín Pottered
Potter Povídky CZ
Budeč

Přihlášení

Přihlašovací jméno

Heslo

Zapamatovat
 
Chci se zaregistrovat!
Zapomněla(a) jsem heslo

Oko Velkého Bratra

Tvoje IP adresa:
18.117.99.192

RSS a sdílení

Potter Web CZ

Prohlášení

Potter Web CZ is in no way related to J.K. Rowling, Scholastic Books, Bloomsbury Publishing or Warner Bros. All images and material related to the J.K. Rowling novels is © Scholastic Books (US), and Bloomsbury Publishing (UK). All material related to the "Harry Potter" films is © Warner Bros.

Veškerá práva ke zde zveřejněným autorským článkům vyhrazena.
Články není  dovoleno přebírat bez souhlasu redakce a bez uvedení původu "potterweb.cz".

Tato stránka používá pouze vlastní technické soubory cookie, nutné pro její fungování.
Používáním této stránky souhlasíte s používáním souborů cookie.

Naše ikonka

Budeme rádi, když na svých stránkách umístíte tuhle naši ikonku s odkazem na www.potterweb.cz/web/
Potter Web CZ
Návod na vložení ikonky je zde.

powered_by.png, 1 kB

Starší články

<<< 
<<
Listopad 2024
>>
 >>>
 
  Po
  Út
  St
  Čt
  Pá
  So
  Ne
 
 
 
 
 
 
1
2
3
 
 
4
5
6
7
8
9
10
 
 
11
12
13
14
15
16
17
 
 
18
19
20
21
22
23
24
 
 
25
26
27
28
29
30
 
 

 

Jak dopadne věštba?

| Tisk |  E-mail
Novinky  ->  Teorie
Napsal(a) Arlondie   
pátek, 08 prosince 2006, 15:39
Připravila jsem pro vás jednu menší teorii na věčně omílané téma "konec sedmého dílu" z trochu jiného pohledu. Je možné, aby Harry Potter zemřel, Pán zla přežil a přesto zvítězilo dobro?


Každý už jistě mnohokrát přemýšlel, jak by asi mohla skončit poslední kniha, na kterou už všichni netrpělivě čekáme. Je nasnadě, že vyvrcholením knihy se stane závěrečný souboj mezi Harry Potterem a Vy-víte-kým, souboj dobra a zla. Že zvítězí dobro, se dá docela logicky usuzovat- koneckonců je to stále ještě dětská kniha s pohádkovou tématikou. To ovšem vůbec nic nevypovídá o tom, jak kniha ve skutečnosti dopadne.
Hlavním indikátorem se stala po vydání pátého dílu věštba profesorky Trelawneyové, mnohokrát diskutována a probírána ze všech stran. Jeden nemůže žít, pokud druhý zůstává naživu. Ve zkratce nám popisuje tři možné konce knihy:

1) Harry přežije a Vy-víte-kdo zemře
2) Harry zemře a Vy-víte-kdo přežije
3) Zemřou oba dva

Čtvrtou možnost (oba přežijí) věštba vylučuje- ačkoliv podle Brumbála není věštba stoprocentní. Tuto možnost však ponechme stranou.
Možnost, na kterou se nejvíce sází, je ta první. Harry zvítězí, Pána zla porazí, stane se hrdinou. Tradiční happy-end, nějaká ta úmrtí v pozadí, ale jinak šťastný konec. Zvítězilo dobro, tak to má být. Ovšem takový konec by nikoho nepřekvapil. A právě proto na něj nesázím. JKR má v oblibě neobvyklé konce, její knihy mají silný filozofický náboj a proto soudím, že nám připraví něco velice neobyčejného.
Druhá oblíbená možnost je úmrtí obou dvou. Shoduje se to s mnoha teoriemi včetně té, že Harry je viteál. Jestli je nebo není, o tom se nyní nebudu dohadovat. Jisté však je, že takový konec by byl velmi dramatický, smutný a jakoby odbytý. Bylo by pochopitelné, kdyby autorka obě postavy zabila z důvodu, aby nemusela na nátlak fanoušků psát další a další díly po dvaceti letech, po deseti letech a ještě jednou po dvaceti. A je dost dobře možné, že to udělá.
Tak jako tak v obou dvou možnostech Vy-víte-kdo nepřežije.

Na poslední možnost nesází snad vůbec nikdo. Zdá se nemožné, aby Pán zla přežil a Harry Potter zemřel. Říkáte si: „To přece nejde, dobro musí zvítězit, Pán zla nemůže přežít!“ Jistě, pokud by Harry Potter Pána zla neporazil, ovládl by svět a takový konec je samozřejmě nemožný. Ale je rozdíl mezi „porazit“ a „zabít“. Věštba pouze říká, že „jeden nemůže žít, zůstává-li druhý naživu“. Harry Potter není schopen zabít. Ani v největším návalu vzteku, kdy zemřel jeho kmotr Sirius, nebyl schopen kletby Cruciatus. Je otázka, zda by proti Pánovi zla dokázal efektivně použít kletbu Avada Kedavra. I kdyby byl někdo, kdo by ho byl schopen ji naučit, není vyloučeno, že by to nakonec nedokázal.
Je však nutno si položit otázku, zda by něco takového bylo skutečně nutné. Víme, že Vy-víte-kdo se nejvíce bojí smrti a dlouho proto ní bojuje. Proto také vyrábí viteály, aby smrt dokázal přelstít. Ale vzpomínáte na jeho souboj s Brumbálem? Bradavický ředitel mu tehdy tvrdil, že „jsou horší věci než smrt“. Vy-víte-kdo tomu pochopitelně nevěřil. Ale ve třetím díle je důkaz jeho slov.
Vzpomeňte na rozhovor Lupina a Harryho ohledně nařízení, aby byla Siriusovi vysáta duše hlídajícími mozkomory, pokud na něj narazí.

„Cože? Oni ho zabijí?“
„Ne, něco horšího. Vysají mu duši…“

Z tohoto dialogu je zřejmé, že život bez duše je v kouzelnickém světě považován za horší osud než smrt. To měl zcela jistě na mysli Brumbál, když bojoval Vy-víte-s-kým. Tělo bez duše by bylo pro Vy-víte-koho určitě horším trestem než smrt, které se tak bojí. Ale něco takového mu nemůže zákonitě ani přijít na mysli, vždyť mozkomorové jsou jeho přirození spojenci!

A to je právě jeho Achillovou patou. Myslím si totiž, že jeden ze způsobů, jak ho efektivně zneškodnit, je zbavit ho duše. Není přece potřeba ho zabíjet. Harry není vrah a nechce se jím stát, i když se snaží dodávat si odvahy a tvrdí sám sobě, že to zvládne. A aby hlavní kladný hrdina skončil jako vrah, to se mi také nezdá jako pěkný konec dětské pohádkové knížky. Jestliže však „zbaví svět Pána zla“ touto cestou, nebude muset nikdy kletbu Avada Kedavra použít. Ale sám, podle věštby, zemřít musí, jestliže osudem Pána zla bude žít dál bez duše. Věštba však neříká čí rukou. Může se stát, že ho zabije Červíček nebo někdo jiný. Může také zemřít rukou Vy-víte-koho předtím, než mu bude vysáta duše. Jisté však je, že jestliže dojde k tomu, že Vy-víte-kdo bude zneškodněn tímto způsobem, Harry Potter zemře. Ale ani tuto možnost nelze zavrhnout. Vy-víte-kdo může skončit v péči lékařů z nemocnice svatého Munga jako troska bez duše. Neškodný, ale živý a přemožený. A Harry Potter může být oslavován jako ten, kdo nakonec přeci jen zbavil svět té hrozby.

Přestože Harry Potter nakonec zemře, dobro zvítězí. Ačkoliv Vy-víte-kdo bude žít dál, zlo bude poraženo. Kniha skončí neočekávaně. Tragicky a přesto šťastně. Na to jistě nikdo nesázel. JK Rowlingová nám připravila překvapení, které nikdo nečekal...

 
 


Komentáře
Janula
Autor: Anonym [82.99.166.202] Datum: 2006-12-08 15:53:28
jo to je fakt supr teorie .... ale strašně by mě to mrzelo kyby Harry umřel. No nevím jestli bych to překousla :cry
Autor: Nepustar Datum: 2006-12-08 16:07:14
Opravdu skvělé teorie Arlondie!Některé z nich jsou velmi pravděpodobné!Ale at dopadne kniha jakkoli bude skvělá :)
Autor: potterpařmenka Datum: 2006-12-08 16:32:37
no,ja bych taky byla hodně smutná,ale zase by to byl takovej zajímavej konec...takovej neočekávanej.... :)
Autor: Anča Datum: 2006-12-08 17:05:35
Je to sice jen teorie ale vše se naklání tomu že totak asi opravdu bude!!!!Já brečela i u pětky když zabili Siriuse a Harry zůstal-až na kamarády a Brumbála-úplně sám!!!A když umřel Brumbál tak sem brečela taky!!!!!A až umře Harry budu bulet asi hodně dlouho!!!!!!!!! :cry Ale taky je možný že umře třeba Ron nebo Hermiona,nikde naní řečeno že se tohle taky nestane!!!!
Beruška
Autor: Anonym [213.19.123.215] Datum: 2006-12-08 17:37:20
Teorie je super,ale já doufám že Harry neumře!! :? :cry :sigh :?
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-08 18:16:21
Že by zemřel Ron nebo Hermiona, to se mi jako pravděpodobné moc nezdá. Zvlášť v případě, že Harry skutečně nepřežije. Ale ani kdyby Harry zůstal naživu, moc se mi nezdá, že by měli být zavražděni... tak nějak si to nedoážu představit. 
 
Ale jsem ráda, že se teorie líbí :) V hlavě ji nosím už delší čas, tak jsem si řekla, že ji pustím do světa
Autor: Jaras Datum: 2006-12-08 19:09:18
pekna teorie :) ja si taky spis myslim, ze harry umre, a ani mi to nebude vadit...jediny umrti, nad kterym sem se pozastavil, bylo umrti cedrika. to sem cet HP poprvy a vubec sem necekal ze tam nekdo umre. a jeste k tomu abych u toho brecel? :eek no tak to ee :grin
Autor: Anonym [91.127.11.251] Datum: 2006-12-08 19:15:53
Dušu mu predsa nemusí vysať dementor....spomeňte si na to kúzlo,ktoré na ministerstve vyslal Dumbledore na VOldemorta,to o ktorom JKR povedala,že sa o ňom ešte niečo dozvieme...čo ak toto kúzlo ničí ľudskú dušu?
Anonym [91.127.11.251]
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-08 21:01:24
Jaké kouzlo na ministerstvu ničí duše? Že bych něco přehlédla? Kde to Rowlingová říkala? Pokud vím, tak duši ničí právě Avada Kedavra, čímž zabíjí, a tu Brumbál stoprocentně nepoužil.
Autor: Anonym [62.240.165.130] Datum: 2006-12-08 21:07:21
harry umre...skoro urcite, dyk to row i nekde psala,ne? bud to bde s tim ze harry je viteal, nebo jinak, ale harry proste umre
Autor: Barbinka Datum: 2006-12-08 22:01:37
rowla urcite NEPISALA ze harry umre, to by asi Arlondia nepisala tuto teoriu 
a k tamtomu kuzlu... ja teda neviem o tom, ze by rowla vravela, ze sa dozvieme nieco o nejakom kuzle, ale tiez som to mohla prehliadnut ;) myslis ten plamen, kt. voldemorta omotal, ale potom sa zmenil na hada?  
ono je to ale vlastne celkom zajedno, myslim, ze pre harryho by nebolo o nic lahsie nicit niekomu dusu, ako ho zabit... tym by sa nic neriesilo, mohol by ho rovno zavadovat
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-08 22:42:41
Ale právě kdyby tu niči zničil (potažmo vysál) mozkomor, Harryho ruce by tak zůstaly čisté. Ano, nezabil by ho. Tím by sice odsoudil sám sebe ke smrti, ale porazil by ho. Láska k ostatním by mu nedovolila zabít Pána zla- ta láska je důvodem, proč není schopen Kleteb, které se nepromíjejí. Ale porazil by ho. A Pán zla by viděl, že Brumbál měl pravdu, když říkal: "Je víc způsobů, jak člověka zničit." 
 
Mimochodem, to mi připomíná Hemingwaye... "The man can be destroyed but not defeated" :grin
Re: Janulo
Autor: Luccy92 Datum: 2006-12-09 09:20:53
Plně s tebou souhlasim. Byla by moc velká tragédie kdyby Harry zemřel a Vy-víte-kdo žil.  

Autor: nifredil Datum: 2006-12-09 10:55:08
Já ti nevím. A jednu věc nechápu (to nijak nekritizuju, to jsem jenom nechápavá).  
1)Proč to, že Harry "zlikviduje" Voldemorta znamená,že HArry zemře? 
2)taková technická, co se stane s viteály, když zemře VOldemort? Nemohl by se z nich Voldemort zase obnovit? 
3)Jé ale i tak by Voldemort mohl zemřít. Pomateného by ho mohl zapíchnout Červíček:) 
 
A napadla mě jedna teorie, tak s ní jdu na diskuzi, pže se vždycky nějak rozkecám.
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-09 15:35:04
Vysvětím. Jestliže Pán zla přežije- sice bez duše, ale fyzicky bude žít dál, pak to znamená, že Harry musí zemřít. Protože jeden nemůže žít, pokud druhý zůstává naživu. Věštba řekla, že jeden zemřít prostě MUSÍ a jestliže žít bued Pán zla, zemře Harry Potter. 
 
2) Harry musí samozřejmě všechny viteály nejprve zničit. To je samozřejmost, o tom jsem ani nemluvila. 
 
3) Samozřejmě. Mluvím o tom v možnosti čslo tři (třetí odstavec od rozdělení možností) 
 
Nová teorie? Hned si ji jdu přečíst ;)
Autor: nifredil Datum: 2006-12-09 17:21:06
...no ale věštba sice říká, že jeden nemůže říct, pokud druhý zůstává na živu, ale faktem je, že Harry i Voldemort jsem naživu oba, zároveň. A ač každý toho druhého rád viděl pod drnem, vyájemné soužití (na velkou vydálenost) jim zatím nedělá problémy. Tak jsem si vyštrachala pětku: ...proto jeden z nich musí zemřít rukou toho druhého, neboť ani jeden nemůže žít, pokud ten druhý zůstává naživu... To mi zní spíše tak, že ne že by to bylo "technicky" nemožné nemožné, aby žili zároveň, ale spíš si ani jeden nedají pokoj a neoddychnou, dokud bude jeden z nich žít. Což vlastně odpovídá stavu věci. Žít jako žít život ne jako být na živu. Eeh, teď se ale dostávám k royboru věštby, což už je nejspíš stokrát probrané... no nic. 
 
2) já to nemyslela jako díru v teorii, spíš se tak mimochodem ptám, co by se stalo, kdyby mozkomor vysál duši někomu, ´kdo má viteál... 
 
Teorii jsem neyitím zepomněla... však já na to zase přijdu
Autor: nifredil Datum: 2006-12-09 17:33:27
Arli, bude vadit, když to téma převedu na soví poštu? Nakopírovala bych tam moje a jeden nebo dva dvoje přízpěvky, aby to nebylo tolik vytržené z kontextu
Autor: Anonym [85.160.42.187] Datum: 2006-12-09 18:41:41
Ale vůbce to nevadí, proč by mělo? ;)
Mantaq
Autor: Anonym [89.24.6.53] Datum: 2006-12-09 22:51:57
Ještě jedna možnost Harry zemře a Voldemort půjde za mříže
Autor: duffy Datum: 2006-12-10 00:30:40
Osobně si, dalo by se říct od počátků dob po věštbě, myslím, že Harry Voldemorta určitě nezabije, přinejmenším ne 'klasickým' způsobem, tj. Avadou... Taky už nějakou dobu předpokládám, že Harry zemře. Je pravda, že souboj, kdy Harry umírá a na poslední chvíli stáhne Voldemorta za sebou, tj. zemřou oba v 'plné síle', je přehnaně dramatický, a budiž - jeden z očekávatelných. A jeden z důvodů, proč se mi tvá teorie jeví jako hodně pravděpodobná je právě fakt, že JKR nedělá předvídatelné věci (dobře, možná pár - ale ne ty zásadní). Ale..ve věštbě se taky říká, že 'jeden musí zemřít rukou druhého', což znamená vylouční možnosti vlivu "zvenčí", jako například mozkomora, který by za Harryho odvedl špinavou práci - a vůbec, myslím, že téhle větě odporuje v podstatě celý poslední odstavec teorie.  
'...zbavit ho duše' - Ano, dost se to nabízí jako jedna z možností, s kterými přišel Brumbál ('jsou i jiné způsoby, jak někoho zničit'). Ovšem tato věta zase říká, že těch možností je více. A asi je na Harrym, kterou z nich zovlí. A je tady ještě jedna věc, kterou Brumbál říkal '...přiznávám, že by mě neuspokojilo, kdybych tě pouze připravil o život...'. Záleží asi na tom, jak se na tohle dívá Harry. Myslím, že mu Voldemort musí dát ještě jeden konečný podnět k tomu, aby ho Harry začal opravdu nemilosrdně nenávidět a byl skutečně bezohledný. Aby chtěl opravdovou, nefalšovanou pomstu. Já vím, už mu zabil rodiče, Siriuse.. ale už je to dlouho, neumím si představit Harryho, jak si v duchu vybaví poslední chvilky rodičů a s nenávistí sobě vlastní se s chutí pustí do Voldemorta (jakýmkoli způsobem..). Řekla bych, že mu prostě Voldemort musí zasadit poslední ránu (což by se v případě, že se ze Snapea vyklube dobrák od srdce, mohlo týkat právě jeho - Snapea, ale to už by se taky mohlo zdát možná až moc..hmm..dojemné?)...
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-10 00:40:47
Vtip je v tom, že mozkomor by právě žádnou "špinavou práci" neodváděl. On by ho nezabil. A věštba o vysávání duší nemluví. Ale jestliže je údělem Pána zla žít bez duše, pak údělem Harryho je zákonitě (věštbovitě) zemřít.  
 
Může to být třeba tak, že Harry na něj připraví past, o které ví, že on sám nepřežije. Ví ale, že až zemře, připraví Pána zla o duši. Svým způsobem se obětuje jako tehdy Ron při šachovém turnaji v prváku. Takže se stane hrdinou, který porazil Pána zla a zemřel, aniž by se z něj stal vrah.  
 
Může být kladnějším? Ne. Kdyby ho zabil a sám zůstal naživu, nejenže by sám skončil ságu jako vrah se špinavýma rukama, bylo by to navíc přeslazené a příliš očekávané... Proto hlavně sázím na možnost, kterou jsem uvedla v teorii. Rowla by tím překvapila celý svět a nikdo by jí nemohl nic vyčíst, vždyť zvítězilo dobro!
Nepaci sa mi
Autor: Dix Datum: 2006-12-10 07:57:33
Vsade citam ze cervik mozno zabije Harryho, ale podla mna nie, iba ak by bol Harry v strasnych mukkach a preco? okolo konca trojky sa vravi Brumbal Harrymu ze Cervik je mu dlzny a na to sa nezabuda
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-10 10:22:50
Jo, hlavně že mu ten dluh krásně splatil, když přivázal k hrobu, bodl nožem a málem zabil... Navíc moje teorie se nezakládá na tom, zda Červíček zabije nebonezabije Harryho, to je vedlejší. Hlavní je, že Harry zemře, jedno čí rukou.
Esclarte
Autor: Anonym [88.100.238.15] Datum: 2006-12-10 10:44:18
No tak především enchápu, rpoč by měl Harry umírat, kdyby Voldemorta vycucal mozkomor. Jen čistě aby byla věštba naplněná? Asi jako když Oidipus prostě MUSEL zabít otce a vzít si matku? To by stavělo na hlavu všechny Brumbálovy řeči, že se věštby nemyjí brát doslova a ani tahle nemusí platit doslova a do písmene. 
Arlondio, ty si s tím Pettigrůwem nedáš a nedáš pokoj. Kdyby Harryho zabil hajzl, který žije jen a pouze proto, že ho Harry zachránil, byla by to taková donebevolající nespravedlnost autorky vůči hlavní postavě, že by to celý konec zazdilo. Zase připomínám Brumbálova slova, že červ teď Harrymu něco dluží. Ne že bych na ně moc dala, ale přece jen by neměl nastat pravý opak toho, co říkal. 
Hlavní hrdina se špinavýma rukama? No a co? Mažou se snad v pohádkách hrdinové se svými protivníky? A opravdu je lepší, aby byl mrtvý? Podle mě teda ne. 
A podle toho, jak se neustále spekuluje o tom, že Harry umře, by jeho smrt byla všechno, jen ne nepředvídatelná. ;)
Esclarte
Autor: Anonym [88.100.238.15] Datum: 2006-12-10 10:45:22
Omlouvám se, že píšu jako prase. už zase...
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-10 11:38:51
Ty sis asi nepřečetla můj příspěvek nad tím, co? Zas a znova říkám, že Červíček mi je úplně ukradený! Tak jakýpak nedáš pokoj? Copak se všichni zbláznili? 
 
Ne, Esclarte, tady nejde o Haryho smrt, tady jde o tu kombinaci , že Pán zla přežije, zatímco Harry umře. To ti asi taky uniklo.
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-10 11:31:55
A k té první větě: Ne, nemusel by umírat. Kdyby sis pořádně přečetla všecko, co jsem napsala, zjistila bys že Harry by tou dobou už klidně mohl být mrtvý. Já nevím, jak kniha dopadne, já nad tím pouze spekuluju...
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-10 11:35:39
A k předposlední větě (:) ): Ve světě Harryho Pottera? Ano. Lepší být mrtvý než žít s rozpolcenou duší. Protože každá vražda, i ta "z dobrých úmyslů", duši rozděluje a ta už pak nikdy není jako dřív. A Harry není typ člověka, který by byl ochotný žít s vědomím, že zabil. Pode mně raději zhyne hrdinskou smrtí, bude-li vědět, že vyhraje.
Esclarte
Autor: Anonym [88.100.238.15] Datum: 2006-12-10 11:58:14
Ad červíček: Jestli ono to nebude tak, že ten zmiňovaný příspěvek se objevil až po tom, co jsem odeslala ten svůj. A nemluvila jsem jen o červovi, ale když jsi ho zmínila, tak jsem na to taky reagovala.  
Co se týká té rozpolcené duše: jasně, nechme se radši zabít a nechme i zabíjet jiné lidi, kdfyž na to dojde, jen abychom zůstali bílí jako lilium. Tenhle postoj mě docela rozčiluje.  
K té první větě: Já jsem reagovala přesně na to, co jsi napsala, cituji: "Jestliže však „zbaví svět Pána zla“ touto cestou, nebude muset nikdy kletbu Avada Kedavra použít. Ale sám, podle věštby, zemřít musí, jestliže osudem Pána zla bude žít dál bez duše."
Esclarte
Autor: Anonym [88.100.238.15] Datum: 2006-12-10 12:12:05
A taky na tohle: "Ale jestliže je údělem Pána zla žít bez duše, pak údělem Harryho je zákonitě (věštbovitě) zemřít."  

Autor: janawa Datum: 2006-12-10 13:19:20
Myslím, že se ta věštba bere až přespříliš vážně, možná právě nakonci zjistíme, že se jí připisovala důležitost, kterou vůbec neměla a vše se mohlo odvíjet úplně jinak.
Autor: duffy Datum: 2006-12-10 13:36:16
Já mám možná takový problém, že tu věštbu beru hodně doslova, ale je snad ještě možnost, že by se nesplnila? Už se přece vyplňovat začala, takže prostě předpokládám, že se stane vše, co říká. "Jeden musí zemřít rukou druhého", čili kdybychom v úvahu vzali past, při které Harry zemře - je to myšleno tak, že ho při tom zabije Voldemort? asi jo.. a až pak by přišel na řadu kupř.mozkomor se svým polibkem..asi jsem to zprvu dost nepochopila.. Ale když píšeš - zůstane v péči lékařů - to si představuju, že je prostě troska, která už nic nevnímá, což mi nepřijde jako dost krutý trest pro Voldemorta, myslím, že je nutné ho pokořit tak, aby si toho prostě byl vědom, alespoň na okamžik..myslím, že tahle scéna v knize určitě bude.
for Esclarte
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-10 15:26:42
Jasně, to máš pravdu, to jsem do teorie napsala. Ale časově to specifikované není. Tam nejde o to, zda ho napřed zabije Pán zla a sám potom přijde o duši nebo napřed přijde o duši a teprve potom ho někdo zabije. Jde o princip. 
 
Co se týká rozpolcené duše: Ano, přesně tak :) Harry takový je, nebo alespoň mi tak připadá. Za všech okolností bílý jako lilium. Ale nerozumím té poznámce "nechme zabíjet jiné lidi"...
for Duffy
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-10 15:30:06
Co se týče konce Pána zla, pro ně by nebyl ani tak strašný úděl života bez duše jako spíš to, že by poznal, že se spletl ve svých spojencích, že byl poražen, že Brumbál měl pravdu, když říkal, že jsou horší věci než smrt... Pokořen bude ve chvíli, kdy se jeho spojenci obrátí proti němu a onzůstane sám, bez přátel, beze všech, bude čelit osudu horšímu než smrt... Ono totiž samotné shazování kápě mozkomora je příšerné, když víš, že tě od polosmrti dělí jen vteřiny plné nepředstavitelného děsu, kterým on sám měl vyhrožovat a strašit ostatní. A teď má tahle muka, po nichž nepřijde žádné vysvobození, podstoupit sám... Mně to připadá dost příšerné i pro takového černokněžníka, jako je Ty-víš-kdo.
for Arlondia
Autor: Sheila Datum: 2006-12-10 18:10:38
Velmi dobrá teorie Arli, vážně moc dobrá..A mám dojem, že JKR řekla, že zakončí knihu tak, aby na ní již nikdo ať by sebevíc chtěl, nedokázal navázat-což mě dovádí k myšlence, že to skončí úplně jinak, než se čeká, ať už tak, či onak-a tohle, co jsi napsala, je podle mě jedna z velice dobře podložených možností.
Ondra
Autor: Anonym [88.100.233.141] Datum: 2006-12-10 21:36:45
vzít mu duši je hloupost jeho duše je rozdělená tedy pro mozkomora neatraktivní.Nevím příjde mi hloupé že by Voldemorta vysáli.Myslím že ho spíš uvězní.Harry mu odpustí a uvězní ho dejme tomu do zrcadla z Erisedu.Koneckonců když tam mohl být kámen proč ne někdo živý.Zrcadlo schovají a Voldemort zůstane sám a zešílí ve své samotě,zbytečnosti a bezmoci.
for Sheila
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-10 22:37:47
Děkuju, Sheilo, jsem ráda, že se ti moje teorie líbí. Jak jsem řekla, nosila jsem ji v hlavě už dlouho a napadlo mě se s ní podělit, abych jednak viděla, jak se bude líbit, a hlavně abych zjistila, kde všude má mouchy. Zjevně jich je hodně, ale Rowla je vychytá ;)
for Anonym [88.100.233.141] (Ondra)
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-10 22:40:43
Jakápak neatraktivní? Mozkomoři kašlou na atraktivnost nebo vinu, hlavně když můžou dosyta sát emoce a duše je pro ně jen třešnička na dortu. Co na tom, že by to byl její poslední kousek? Možná by to ani nezjistili. 
 
Schovat do Zrcadla? A kam bys ho asi dal? Vždycky se dá najít, vždycky se dá jeho obsah vydobýt a navíc si myslím, že to bylo jen nějaké kouzlo- Kámen byl fyzicky někde úplně jinde a přivolán být mohl jedině za pomoc Zrcadla, ne z něj. Kam by se asi vešel?
Autor: Anonym [81.90.168.5/10.72.98.1 Datum: 2006-12-11 17:30:33
super teorie!ale já si myslím,že Rowlingová vymyslí ještě něco jiného než tato nebo jiná teorie od všech z vás!! :grin :grin :)
hmmm...
Autor: Anonym [62.40.65.141] Datum: 2006-12-11 17:51:08
teorie to není špatná, i když pochybuju že by toho hnida Voldemorta šouply k Svatému Mungovi, páč takový hnus by tam nikdo nechtěl a spíš ho nechají někde hnít-třeba v Azkabanu!!! ;)
Autor: Anonym [212.8.174.135] Datum: 2006-12-12 01:19:01
No teorie opravdu není špatná, ale nezapomínejte, že je to knížka pro děti(neboli pohádka) a ty většinou končí HAPPY ENDem. Pokud to JRK čte i svým dětem, myslíte že nechá Pottera umřít? Viděl bych to na klasický konec pohádky.
Poloviční podpora Arlondii ;)
Autor: Weatherby Datum: 2006-12-12 11:49:28
Pokud chce JKR zabezpečit svoje povídky, aby na ně nikdo v budoucnu nemohl navazovat, není nic jednoduššího, než nechat zemřít hlavního hrdinu. Proto napůl souhlasím s Arlondií.
Autor: Anonym [81.19.34.130] Datum: 2006-12-13 19:59:35
A psaní o tom,že z Voldemorta mozkomor vysaje duši je podle mě hloupá.Když se píše,že jeden z nich musí zemřít rukou toho druhého a navíc mozkomor je zplozen ze zla a Voldemort je v podstatě to samý.A Voldemort dává mozkomorům oběti,tak ho přece nezničí to by ztratili ty oběti a byli by úplně a naprosto tupý a to oni nejsou že?
for Anonym [81.19.34.130]
Autor: Arlondia Datum: 2006-12-13 20:46:57
Ano, bylo řečeno, že jeden musí zemřít rukou toho druhého. Ale vysátí duše není smrt, tohle klidně nastat může. Jestliže však Pán zla "přežije" tímto způsobem, bude muset sám zemřít. Jeho úkolem je však zničit všechny viteály a nějak svou úžasnou zbraň- lásku- zakomponovat do souboje. Co já vím, třeba přiměje nějakého mozkomora, aby se do něj zamiloval a vysál pro něj duši Pánovi zla. O to nejde. Jde o to, že to může skončit happy-endem (vyhraje dobro), ačkoliv přežije "ten zlý". 
Pochopeno?
Autor: Anonym [89.102.64.165] Datum: 2006-12-14 16:39:01
Zajímavé spekulace ....  
Brumbál vždy tvrdil, že láska je slinější než cokoliv jiného. Harry miluje Ginny ... Budou oba zahnáni do rohu .. Voldemort se jim bude smát a potom použije AK na Harryho .. ale ten protože miluje se mu podaří kletbu zarazit a nakonec se kletba odrazí proti Voldemortovi. Ještě lepší by to bylo kdyby Harry neměl hůlku ;-) Je to podle mě pravděpodobnější než vysátí duše mozkomorem ... A vemte si, že brumbál opravdu dost okatě mluvil o Lásce jako o nejsilnější magii. 
 
Co vy na to? 
 
Miciga
Autor: Esclarte Datum: 2006-12-14 19:37:28
Na tom taky něco je.
Autor: Anonym [85.71.117.142] Datum: 2007-01-06 14:40:09
mám pocit že děti by z toho měli celoževotní trauma. a to jim přece JKR nemůže udělat :cry
Teclaireddy
Autor: Anonym [62.245.126.27] Datum: 2007-01-31 13:01:28
No...docela zajímavá teorie...ale já si stejne myslim, ze je Harry viteal a Neville ten, o kterym se mluvi ve vestbe a ze nakonec Voldemorta "zneskodni" (klidne predhodi mozkomorovi:-)) Neville...
Autor: Arlondia Datum: 2007-03-06 08:44:37
Právě ta Brumbálem tolik opěvovaná láska mu podle mého názoru znemožní Pána zla zabít. Není schopen ani v největším návalu nenávisti použít kletbu Crutiatus (a to mu pět minut předtím zemřel kmotr!). Na tom není co učit, formulku umí, záleží jen na míře nenávisti. A tam, kde je láska, není nenávist. Láska mu paradoxně zabrání ve vraždě. Je to síla a zároveň slabost, to mu Brumbál zapomněl zmínit.
Kika
Autor: Anonym [85.132.176.186] Datum: 2007-03-19 19:54:57
Otázka,a nenapadlo vás,že když Harry zničí všecky viteály,že Voldemortovi nezbude žádná duše.Kde je řečeno,že voldemort musí mít duši ve svém těle???Takže z toho vyplívá,že Harry se vůbec nemusí přiblížit k Voldemortovi a stačí,když ty viteály najde a zničí.Je tu taky možnost,že to obětování jeho matky není jen tak obyčejné(to by udělala asi každá matka,kdyby povstal Pán Zla znovu,ne?),možná,že Lily byla z jiného světa,daleko mocnějšího než jsou kouzelníci a Harry tu krev po ní mohl zdědit. :grin  
Bohužel si myslím,že žádná z teorií,co je tu uvedená,asi není pravdivá.Ale líbí se mi ta teorie s tím Nevillem,na toho jsem úplně zapomněla! :eek
Autor: Anonym [89.102.113.11] Datum: 2007-05-20 07:39:49
Brumbál v pětce taky říkal že za těma zamčenýma dveřma na oddělení záhad je taky nějaká síla, kterou pán zla nemá a ja si myslím že ji Harry použije aby ho zabil nebo pravě to je něco horšího než smrt Brmzbál říkal že je to síla která pánovi zla chybí
Autor: Anonym [89.102.113.11] Datum: 2007-05-20 07:49:44
Věštba ale taky říká "Jeden musí zemřít rukou druhého, protže jeden nemůýe ýít, když druhý zůstává naživu" takže to musí být tak že Harry musí zabít Voldemorta nebo naopak ale prostě jeden musí zabít druhého a nemůže to udělat někdo jiný!!!!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

< Předch.   Další >
Tento web je provozován soukromou osobou
a nevztahuje se na něj Nařízení GDPR