'; ?> Potter Web CZ/SK - Harry Potter Fans - Tvorba efektů v Princi dvojí krve
Error creating feed file, please check write permissions.

Potter Web CZ

Harry Potter Fans


Úvodní stránka > Náš tým > HP6 - film > Tvorba efektů v Princi dvojí krve

Bleskovka

Příležitost pro všechny výtvarníky!
Umíte kreslit? Chcete svá díla zveřejnit a ještě mít možnost získat pěkné ceny? Pak klikněte sem

Hlavní výběr

Úvodní stránka
Novinky
SPOILERY 7.kniha
Knížky
Herci
J.K.Rowling
Galerie
Stáhněte si
Doporučené odkazy
Návštěvní kniha
Napište nám
Soví pošta - diskuse
Příčná ulice - burza
Archiv diskuse hp.cz
Archiv diskuse FMS

Potter Web Menu

Náš tým
Naše ikonka
Akce
Newsletter
Magazín Pottered
Potter Povídky CZ
Budeč

Přihlášení

Přihlašovací jméno

Heslo

Zapamatovat
 
Chci se zaregistrovat!
Zapomněla(a) jsem heslo

Oko Velkého Bratra

Tvoje IP adresa:
3.142.54.153

Prohlášení

Potter Web CZ is in no way related to J.K. Rowling, Scholastic Books, Bloomsbury Publishing or Warner Bros. All images and material related to the J.K. Rowling novels is © Scholastic Books (US), and Bloomsbury Publishing (UK). All material related to the "Harry Potter" films is © Warner Bros.

Veškerá práva ke zde zveřejněným autorským článkům vyhrazena.
Články není  dovoleno přebírat bez souhlasu redakce a bez uvedení původu "potterweb.cz".

Tato stránka používá pouze vlastní technické soubory cookie, nutné pro její fungování.
Používáním této stránky souhlasíte s používáním souborů cookie.

Naše ikonka

Budeme rádi, když na svých stránkách umístíte tuhle naši ikonku s odkazem na www.potterweb.cz/web/
Potter Web CZ
Návod na vložení ikonky je zde.

 

Tvorba efektů v Princi dvojí krve

| Tisk |  E-mail
Novinky  ->  HP a Princ dvojí krve - film
Příspěvek přidal(a) Dexikovicek   
čtvrtek, 16 července 2009, 02:19
Včera začalo promítání Prince dvojí krve a v České republice právě probíhá půnoční premiéra.
Máme tu pro vás rozhovor s Timem Burkem a Timem Alexandrem z Industrial Light & Magic.

V tomto článku se dozvíte něco více o tvorbě efektů pro kolaps Millenium Bridge a scénu s neživými.


Millennium Bridge Fotodokumentace: 1  2  3  4

Na začátku Harryho Pottera a prince dvojí krve nejsou děsivé pouze pro Harryho, ale pro všechny. Šedá bouřková mračna se valí zlověstně nad Londýnem, zatímco chodci, dívající se na nebe, spěchají přes Millenium Bridge. Náhle se most začíná třást. Ocelová lana praskají, most se vlní a překrucuje, padá z pilíře a divoce padá do Temže. Voldemort nedávno povstal z mrtvých a neuspokojí ho pouze zpustošení kouzelnického světa. Jeho smrtijedi se vydávají na brutální misi do mudlovské říše a ničí Millenium Bridge v úvodní dramatické scéně filmu.

Úvodní záběr 378 metrového závěsného mostu je ze skutečného londýnského mostu vedoucího přes Temži. Ale pro scénu se zborcením mostu se museli filmaři přepnout do plně virtuální roviny a vytvořit most a Londýn kompletně na počítači. Tvorba fotorealistické, počítačem generované kopie mostu, přes který prošly milióny lidí, není snadná. Režisér David Yates a vrchní tvůrce vizuálních efektů Tim Burke zaúkolovali studio, které tvořilo efekty také pro tři předchozí potterovské filmy.

Navíc pro natáčení zobrazování vysokého dynamického rozsahu (HDRI) mostu a oblasti okolo řeky Temže, pracovalo studio s architekty tohoto mostu. Obdrželi plány a CAD soubory, které byly použity k znovuvytvoření mostu tak přesnému , jak jen bylo možné, po každou matici a šroub. Tým od pěti do dvaceti lidí strávil několik měsíců tvorbou, texturováním a vybavením mostu v 3D programju Maya, za použití HDRI fotografií pro vytvoření reálných textur a detailů.

Ikdyž CG most je identický ve všech směrech se skutečným Millenium Bridge, Burke uznává, že je zde trochu umělecké interpretace když přijde na jeho zborcení. Je to magie přece jen. Udělali jsme dynamickou simulaci a dokázali že každý panel porůzní cesty se může utrhnout a spadnout do Temže. Nebylo to ale tak zajímavé, jak jsme chtěli, řekl Burke. A tak tvůrci filmu strávili mnoho času sledováním nahrávek skutečných zborcení mostů jako pád Washingtonského Tacoma Narrows bridge v roce 1940. Ukázalo nám to, jak by se mohl ocelový most překroutit a valit jako sinusovka vytvořená vibrací, kterou Millenium Bridge utrpěl, když byl poprvé otevřen. Burke řekl, Londýňané přezdívají Millenium Bridge Vratkým mostem krátce poté, co je otevřen. Most byl uzavřen a přetvořen, aby se vibrace odstanili. Vzali jsme tento nápad a poté použili pro naše zborcení, se smrtijedy letícími okolo mostu ve spirále, abychom vytvořili kroucení, při kterém se most zboří.


Neživí Fotodokumentace:  1  2  3


Šestý film představí divákům neživé, formu zombie – jako pohyblivá těla zaúkolovaná Voldemortem pro důkladné plnění úkolů. Číhající pod vodou v obřím jezeře, tisíce těchto nemrtvých stráží něco pro Voldemorta velmi cenného a jsou připraveni vyrazit a zaútočit na každého, kromě Voldemorta, kdo zčeří vodu.

Když jsme tvořili neživé, Yates věděl přesně co nechce: klasické zombie. Obrátil se na Industrial Light & Magic (ILM) George Lucase s vytvořením těchto hrůzostrašných bytostí. David chtěl aby diváci cítili s neživími, protože jsou obětmi Voldemorta, řekl Tim Alexander. Tvůrci filmu včetně Yatese a dalších studovali fotografie mrtvých těl, které byly pod vodou, aby zjistili jak to ovlivní kůži. Použili tyto poznatky pro vytvoření 2D konceptů spolu s figurou v životní velikosti – maketou. Maketa byla třídimenzionálně naskenována do počítače a následně poslána do ILM, aby začali s animací, která byla převážně prováděna v Maye.

Poté co byl neživí vymodelován, putoval k malíři, který mu dal barvu a texturu, zatímco další designér umístil do modelu kostru, aby mohl následně celý model v programu rozpohybovat. Dále začli provádět animátoři své testy. Protože Yates se chtěl vyhnout pohybu zombií, ILM strávilo mnoho času zkoumáním pohybu neživých. Alexander řekl, Yates obsadil herce a natočil jejich pohyby pomocí technologie pro záchycení pohybu, která se také kombinovala s ruční animací, aby se vytvořil závěrečný pohyb neživého. Animátoři používali software nzvaný Zeno, aby naanimovali obrovské houfy neživých shromažďujících se nad a pod hladinou jezera.

Dále se vývojáři zabývali texturami od malíře, které použili a renderovali neživé s nasvícením a docílili tak lidského vzhledu, řekl Alexander.

Ikdyž se vynoří nad hladinu, neživí se většinou schovávají pod vodou a můžou být zahnáni pouze jedinou věcí, ohněm. Kombinace těchto dvou živlů vyla opravdová efektová výzva. ILM vyvinulo vzhled ohně a soustředil se na chování a interakci, řekl Burke. Myslím, že to pro ně byla docela výzva, ale udělali skvělou práci.

Podvodní svět byl obtížný, z důvodu mnoha a mnoha neživých a ovlivňování světla z ohně, vše je dělané na počítači, řekl Alexander. Vytvořili jsme postup, obvykle používaný v počítačových hrách, abychom realizovali neživé jako karty namísto plných 3D objektů a také jsme znovu nasvítili neživé světlem z ohně. Tato technika se nazývá normal mapping a umožňuje filmařům pracovat se směrovou informací ze 3D bez potřeby zahrnovat všechny informace ze scény.

Tvorba scény s neživými byla opravdovou výzvou, řekl Alexander. Šesti lidem to dalo 45 týdnů práce. Poté co byli vytvořeni, tým potřeboval o pětadvacet více umělců k dokončení nezbytných záběrů. A finální výsledek? Dvě velice impresivní minuty filmu.




 
 


Komentáře

Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

< Předch.   Další >
Tento web je provozován soukromou osobou
a nevztahuje se na něj Nařízení GDPR