'; ?> Potter Web CZ/SK - Harry Potter Fans - Hedwig´s Theme nejoblíbenější FM melodií
Error creating feed file, please check write permissions.

Potter Web CZ

Harry Potter Fans


Úvodní stránka > Náš tým > Zajímavosti > Hedwig´s Theme nejoblíbenější FM melodií

Bleskovka

Příležitost pro všechny výtvarníky!
Umíte kreslit? Chcete svá díla zveřejnit a ještě mít možnost získat pěkné ceny? Pak klikněte sem

Hlavní výběr

Úvodní stránka
Novinky
SPOILERY 7.kniha
Knížky
Herci
J.K.Rowling
Galerie
Stáhněte si
Doporučené odkazy
Návštěvní kniha
Napište nám
Soví pošta - diskuse
Příčná ulice - burza
Archiv diskuse hp.cz
Archiv diskuse FMS

Potter Web Menu

Náš tým
Naše ikonka
Akce
Newsletter
Magazín Pottered
Potter Povídky CZ
Budeč

Přihlášení

Přihlašovací jméno

Heslo

Zapamatovat
 
Chci se zaregistrovat!
Zapomněla(a) jsem heslo

Oko Velkého Bratra

Tvoje IP adresa:
18.116.88.132

Prohlášení

Potter Web CZ is in no way related to J.K. Rowling, Scholastic Books, Bloomsbury Publishing or Warner Bros. All images and material related to the J.K. Rowling novels is © Scholastic Books (US), and Bloomsbury Publishing (UK). All material related to the "Harry Potter" films is © Warner Bros.

Veškerá práva ke zde zveřejněným autorským článkům vyhrazena.
Články není  dovoleno přebírat bez souhlasu redakce a bez uvedení původu "potterweb.cz".

Tato stránka používá pouze vlastní technické soubory cookie, nutné pro její fungování.
Používáním této stránky souhlasíte s používáním souborů cookie.

Naše ikonka

Budeme rádi, když na svých stránkách umístíte tuhle naši ikonku s odkazem na www.potterweb.cz/web/
Potter Web CZ
Návod na vložení ikonky je zde.

 

Hedwig´s Theme nejoblíbenější FM melodií

| Tisk |  E-mail
Novinky  ->  Zajímavosti
Příspěvek přidal(a) Sohaj   
neděle, 01 listopadu 2009, 19:54
John Williams zatím stále nebyl oficiálně potvrzen na post skladatele pro Relikvie smrti. Teď však má Williams v ruce nový trumf.

Jeho skladba Hedwig´s Theme byla v britské rádiové stanici Classic FM na základě hlasování zvolena nejoblíbenější dětskou orchestrální melodií. Gratulujeme.




Hedwig´s Theme obstála nejen v konfrontaci s dalšími Williamsovými melodiemi (Jurský park, E.T.), ale i v porovnání s klasikami od Tchaikovského a jinými.
 
Výsledky naleznete ZDE.

A co vy? Též považujete Hedwig´s Theme za výtěčnou melodii? Nebo by u vás zvítězila jiná HP melodie?



Zdroj: TLC, Amazon

 
 


Komentáře
Melodie
Autor: Anonym [89.29.101.186] Datum: 2009-11-01 22:21:56
Tak od Williamse u mě jednoznačně vede STARWARS theme a celkově nejlepší filmová melodie je bezesporu Conan The Barbarian - Theme od Basil Poledouris. ;-)
huh
Autor: Anonym [213.192.55.18] Datum: 2009-11-02 16:49:38
dětská orchestrální melodie :-D zní to docela vtipně 
 
John Williams je dobrej... myslim, že ho poznám :) 
 

Dotaz
Autor: Legoman Datum: 2009-11-02 19:24:09
To je ta úvodní melodie?
Dotaz
Autor: Legoman Datum: 2009-11-02 19:24:19
To je ta úvodní melodie?
Autor: Sohaj Datum: 2009-11-02 19:31:24
Legoman: když si klikneš na odkaz s výsledky, tak je tam možnost si přehrát kousek melodie ;)
kix
Autor: Anonym [88.100.191.15] Datum: 2009-11-02 19:54:03
Mně se osobně mnohem víc líbí ta z Azkabanu, akle nevím, jak se jmenuje. Je tam, když Harry mluví s Lupinem na mostu, je tam nějaká flétna, altovka, myslím. A v pětce to taky je super. Když Harry skoro umře, na konci, když se dělá BA, když se trio vrátilo ze Siriova domu do Bradavic... Williams je stejně borac. Viděl někdo Patriota? to je jeho dílo:)
Azkaban
Autor: Anonym [89.29.101.186] Datum: 2009-11-03 00:09:26
http://www.youtube.com/watch?v=FelkkxcuPus&feature=related to je ona ;-) Nezapomenutelný je taktéž motiv Fénixe :-) http://www.youtube.com/watch?v=8XmlEb8VUzY&feature=related
Autor: Sohaj Datum: 2009-11-03 00:21:47
Wow. 
 
Jinak Hedwig´s Theme je fajn skladba, ale za jeho nejlepší HP skladbu považuji Buckbeak´s Flight (Harry letící na Klofanovi).  
 
A za vůbec nejlepší HP melodii pak považuji skladbu Possession z Fénixova řádu. Samotná skladba sice nepůsobí tak chytlavě, jako jiné melodie, ale v dané scéně (Voldemort v Harryho hlavě na Ministerstvu) působí dokonale s výbornou (až dojemnou) atmosférou. Prostě dokonalost sama.
Autor: Jája Datum: 2009-11-03 08:44:32
Hedwig´s Theme je šlágr - o tom žádná. To pozná každé malé dítě i důchodce. Ale najít jednu skladbu a říct - ta je lepší. Jej, vždyť v těch už 6ti filmech jich je...jedna lepší než druhá. Já pořád nevím, kdo je lepší volba pro Relikvie..Williams nebo Hooper? Soudtrack k Princi poslouchám obden. Prostě paráda. Tak co vy radíte pro Relikvie - Williams nebo Hooper?
pro Jája
Autor: Sohaj Datum: 2009-11-03 10:02:11
Ze všeho nejraději bych tam viděl Hoopera. Líbí se mi jeho styl a není tak "okoukaný". Ale ten už před časem prohlásil, že z rodinných důvodů do Relikií nepude :cry
Autor: Arlondie Datum: 2009-11-03 11:03:23
To je dobře, protože byť někteří nedají na jeho lyrický styl skládání dopustit (laická vysvětlivka: lyrika = nezapískatelnost), mně už po těch dvou filmech silně chybí v soundtracku dechberoucí epika. Tak trochu ji Hooper naťuknul třeba ve skladbách Dumbledore's Army nebo Nocturno, ale pořád to není ono. Williams se svou genialitou nemůže být nikdy "okoukaný" - ano, jeho styl je poznat - ale jako muzikant ti říkám: To je ta nejvyšší pochvala, jakou můžeš skladatele poctít. Toho se každý snaží dosáhnout... být známý jeho styl, poznatelný (samozřejmě v tom dobrém slova smyslu :grin
 
Williams by se na posledním filmu tak vyřádil, že byste si v životě už nepustili jiný z předchozích soundtracků, věřte mi :)
miky
Autor: Anonym [90.179.121.132] Datum: 2009-11-03 11:54:53
Hedwig´s Theme je super, miluju tu skladbu.
pro Arlondii
Autor: Sohaj Datum: 2009-11-03 13:22:38
Na tohle téma bychom mohli vést hodinové debaty :) Jako ač se Williamsovi povedl soundtrack ke trojce, pořád vidím před sebou soundtrack k Tajemné komnatě a motivy převzaté (místy vyloženě stejné) z Hvězdných válek, že jsem si místy říkal, že poslouchám hudbu k něčemu jinému.  
 
A pak mi přijde, že v poslední době toho moc zajímavého nevyplodil, snad jen krom hudby k Memoirs of a Geisha (a i ta je lepší k poslechu přímo ve filmu). 
 
Ale třeba skladba Journey to the Cave je dechberoucí, nebo ne? :)  
 
P.S.: ač to vyznělo moc kriticky vůči němu, tak je jeden z mých nejoblíbenějších filmovách skladatelů.
Autor: Anonym [88.102.214.116] Datum: 2009-11-03 14:54:33
suuuuuuuuuuuuperr 
Sohaji zase si mne dal na :grin :grin
Autor: Vesemir Datum: 2009-11-03 17:18:18
Šohaji já tě podržim, jsa taktéž "Hooperovec"...  
Ale vážně nemá cenu tady výst války - oba skladatelé sou samozřejmě kvalitní a rozhodně to neznamená, že by se mi Williamsova hudba nelíbila, naopak. Leč prostě a jednoduše soundtrack k Princi je pro mě nejlepšim z celý HP série...  
 
Každopádně platí, co napsala Jája výše - HP série nám zatim dala bezpočet krásnej a dechberoucích melodií (tuhle sérii navíc obohacuje soundtrack k muzikálu ;) ) a nemá cenu přít se, která je ta "the best"... Dost záleží na osobnim vkusu...
Autor: Arlondie Datum: 2009-11-04 00:16:08
Kluci, v podstatě souhlas. Každej jsme nějakej a já jsem "epicky" založenej jedinec, co do muziky. Já od soundtracku vyžaduju vždycky silné ústřední téma, práci s ním, rozvíjení, technicky náročných kompilací s množstvím "zvratů" v podobě modulací (v tomť mistrem Williams, o tom se budu do krve hádat :) ), harmonických "myšek" a tak vůbec. Lyrické části soundtracků mě tolik nedojímají (příklad od Williamse - Patronus Charm), chybí mi tam monumentálnost, hrátky s motivem, prostě epika. Lyrika, ač samozřejmě i ta nesmírně nezbytná (a to i v "epických" skladbách), mě tolik neuchvacuje, je to taková "omáčka". I kdyby sebelepší omáčkový skladatel, pokud mi nedodá dostatek podnětů ke "zkoumání" epické části skladby / soundtracku, ztrácí u mne na váze. To je důvod, proč jednoznačně upřednostňuju Williamse, dává mi to, co já od hudby čekám, byť to neznamená, že by byl Hooper špatnej. Jako skladatel je výbornej, o tom žádná (Journey to the cave, souhlasím, ta je epická až hamba :grin ), na můj vkus ale málo epickej (aneb, jak se shodujeme s moviem, "není pískatelnej" :grin
 
Ale ještě dovolte poznámku ke "kradení motivů" od sebe same - i to je umění. Takovej George Lucas do Hvězdných válek narval Indianu Jonese, E.T. mimozemšťana... a je to vtipný. Zimmer pak třeba vzal ústřední skladbu z Gladiátora a udělal z toho ústřední skladbu k Pirátům - a to nikomu žíly netrhá. Protože i to je umění. Já v tom vidím spíš Williamsův podpis, protože to rozhodně neudělal proto, že by mu došly nápady. Kdo by chtěl něco takového tvrdit, tomu urvu uši a zlámu hůlku 8)
Autor: Sohaj Datum: 2009-11-04 00:49:02
Arlondi: když u té Tajemné komnaty je to do uší bijící:D Jakoby se mu snad ani nechtělo měnit nástroje. A právě toho se bojím, že by mohl zopakovat u Relikvií. Ale pokud by šel ve šlépějích trojky... tak ho beru 8) 
 
Jinak Journey to the Cave je taková zajímavá skladba, začíná tak nenápadně pomaloučku a pak se to rázem zlomí, začne se stupňovat tempo a následně to graduje. I když druhá část pískatelná by byla, ale občas sklouznu k melodii "A Window to the Past" :) 
 
P.S.: hůlku nedám :p
Autor: Arlondie Datum: 2009-11-04 01:02:10
Jo, právě ta gradace, napětí, ty zvraty, to je to, co se mi na takové skladbě líbí. Když to tam není... 
 
Myslím, že u Relikvií by nešel ve šlépějích ani jednoho. První dva šlapal podle hodinek Columbuse (on natočil dětskou barevnou pohádku - mimochodem, já jsem za to vděčná - Williams složil pohádkový soundtrack), u Vězně podle Cuaróna. Chtěl temno, divno, dostal takový soundtrack. Relikvie budou svým charakterem řekla bych dost v kolejích 5 a 6, proto i soundtrack se tomu přizpůsobí. Williams by vzal cosi z Hoopera a "zepičtil" by to - a to si myslím by vyústilo v přímo famózní výsledek. Williams tenhle druh filmu umí, ať se bere základ jakejkoliv.
huh
Autor: Anonym [213.192.55.18] Datum: 2009-11-04 10:41:09
bylo by fajn, kdyby se Williams do 7 vrátil.. byl by to zvláštní pocit... on s tím začínal, tak s tím i skončí
Autor: Sohaj Datum: 2009-11-04 11:02:55
Taky to může dostat někdo úplně jiný, třeba Ilan Eshkeri :)
Autor: Vesemir Datum: 2009-11-04 18:35:50
... anebo třeba Michal Pavlíček... :grin  
 
Zapomínáme ale na jednu podstatnou věc - filmová hudba se dá těžko hodnotit takhle vytržená z kontextu toho kterýho filmu - musí ladit se všema ostatníma filmovejma výrazovejma prostředkama. Klasickej šproch řiká něco v tom smyslu, že dokonalý filmový hudby si divák ani nevšimne, ale bez týhle hudby by se celej film rozsypal... 
 
Ve filmech nebejvá zas tolik příležitostí pro silný, efektní, velkolepý epický témata (až na pár vrcholů) - myslim, že naprostou většinu každýho filmovýho soundtracku tvoří právě ona "lyrika", která je nezbytná, takže bych ji tolik nezatracoval. Její kouzlo neni tak prvoplánový, musí se objevit - a o to pak působí mocněji (myslim, že sem patří kupříkladu skladba Malfoy´s mission)... 
 
A teď se naprosto popřu - soundtrack k Princi funguje i samostatně, nenacházim tam moc slabších či nudnějších míst, což se nedá říct třeba o 2ce nebo 3ce, z nichž si právě pamatuju jen pár témat, sic brilantních. Teda zdá se mi, že dost lyrickej je i Williams...
Vesemir
Autor: Sohaj Datum: 2009-11-04 21:38:03
Zdílím podobný názor. Williams je Pan skladatel, ale na jeho soundtracku narazím často na skladbu, u které si říkám, ať už skončí. To u Hoopera nemůžu říct u žádné skladby :)
Autor: Arlondie Datum: 2009-11-04 23:57:17
Vice versa u mě :grin Hooper je pan skladatel, ale některé skladby prostě přeskakuju, protože mě nudí. To se v mém případě nestane u Williamse. :p
Autor: Gionni Datum: 2009-11-07 00:09:11
Mé argumenty jsou chabé, mé přesvědčení neotřesitelné - Williams ;)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

< Předch.   Další >
Tento web je provozován soukromou osobou
a nevztahuje se na něj Nařízení GDPR