Na netu se objevil exkluzivní rozhovor s Nicholasem Hooperem, skladatelem hudby k Fénixovu řádu a k Princi dvojí krve. Hooper, který je nominovaný na cenu Grammy, mimo jiné v rozhovoru prozradil, kterou scénu má nejraději, či která pro něj byla nejnáročnější.
Překlad rozhovoru naleznete v článku.
Která byla vaše nejoblíbenější scéna ke skládání melodie v Princi dvojí krve? The Journey to the Cave (cesta do jeskyně), scéna když se Brumbál a Harry přemisťují z Astronomické věže do jeskyně. Je to vyvrcholení scén mezi Brumbálem a Harrym, které se během filmu pomalu vyvyjí a v této části gradují. Když jsem pak tuhle scénu viděl ve filmu, měl jsem pocit, jako bych sám přelétával přes moře.
Která byla naopak nejsložitější ke složení melodie v Princi dvojí krve? Byly tam dvě takové obtížné pasáže. Prvně to byla scéna, kdy Snape skládal neporušitelný slib, byla to velmi důležitá scéna, kdy jsou navíc všichni potichu. Je to scéna, kdy hudba ani není potřeba, ale k tomu, jak Bellatrix šeptala, se tam dokonale hodila. Druhou obtížnou scénou byla scéna, kdy Brumbál leží mrtvý na nádvoří. Skládání smutných melodií je vždy obtížná práce. Myslím, že orchestr to taky vycítil a dobře se mu povedlo zachytit daný okamžik.
Inspiroval jste se nějakou melodií pro Prince z Fénixova řádu? Myslím, že jsme slyšeli předělávku profesorky Umbridgeové s názvem "Living Death". Dobrý postřeh. Je zde úmyslná souvislost mezi "Umbridge Theme" a "Living Death". Obě jsou o nových učitelých v Bradavicích. V jakém světle se ukáže Křiklan? Můžeme mu věřit? Další důležitou scénou z Fénixe, kterou jsem užil v Princi byla skladba "Possession". Oběvuje se u většiny scén s Raddlem a taky ve scéně, kdy Brumbál přednáší projev před celou školou na začátku roku.
Jak vypadá typický den skladatele Harryho Pottera? Stávání v 7:00, příjezd do Abby Road v 8:00 a začíná se skládat. Následují přesuny do studia, zkouška s orchestrem. Mezi 13:00 až 14:00 máme oběd a pak opět skládání a poslechy. Obvykle to trvá tak do 21 hod.
Co vás většinou inspiruje, když skládáte melodie pro jednotlivé scény? Je obtížné odpovědět na tuto otázku. Obvykle velkolepé scény si zaslouží využití spousty nástrojů, naopak intimnější scény mezi dvěma postavami si obvykle vystačí s jedním či dvěma nástroji. Svůj postoj si k tomu může říct i režisér, a tak některé melodie se dodělávají až před filmem samotným.
Z vaší zkušenosti, kolikrát tak opakujete poslechy hlavních melodií z filmu? Tak v průměru 7 krát. Počítám, že jsem naposledy složil 14 hodin hudby k poslechu, ale nakonec byly využity tak 2 hodiny.
Kdy děláte závěrečnou náhravku melodií pro film? Obvykle se provádí na konci post produkce, a to i přesto, že ve filmu ještě může dojít k nějakým úpravám. Stává se tak, že třeba nahráváme melodii po melodii (po částech). Případné chorály či solisté nahrávají třeba až úplně nakonec.
Rozhovor v originále naleznete ZDE. Zdroj: SnitchSeeker
P.S.: Nick Hooper za hudbu k Princi dovjí krve obdržel ocenění Classic FM Film Music of the Year Award. Gratulujeme.
|
Autor: Snuffy Datum: 2010-01-30 16:06:24 Spojitost mezi "Umbridge Theme" a "Living Death" mi teda fakt nedošla, ale je to tak. Díky za článek, je moc zajímavé si přečíst taky něco o skladatelovi.
| Tomin Autor: Anonym [90.181.49.33] Datum: 2010-01-30 16:42:04 obdivuji filmové skladatle včetně Nicolase 14 hodin hudby ... fíííha
| Wipeout Autor: Anonym [88.83.174.161] Datum: 2010-01-30 19:31:07 jn , to muselo dát práce jako blázen a ještě k tomu se pouzili jen pouhy dve hodiny , njn to se vyplati
| Autor: Jája Datum: 2010-01-31 06:38:37 Tak to mně tuplem mrzí, že nebude skládat i k Relikviím To bych raději měla vrabce v hrsti nežli Brabce ve Spartě - jak by řekl Vesemir
| Jájo, Autor: Vesemir Datum: 2010-01-31 11:08:26 prosím nevyslovuj to jméno. Nad tim-jehož-jméno-nesmíme-(nechceme)-vyslovit sem zlomil hůl, ten člověk pro mě už vubec neexistuje. Představ si, že by třeba Harry za zády svejch spolužáků z Nebelvíru jednal o přestupu ke zmijozelskýmu famfrpálovýmu týmu a pak rozhlašoval, jak se těší na spolupráci s Malfoyem, kterýho si vždycky tolik vážil... Hnus. To se prostě nedělá... Co se týče skladatele, s tim už taky nic neuděláme. Můžeme jen doufat, že ten frantík svou šanci nezahodí a vytvoří naší septologii důstojný finale...
| Autor: Anonym [88.208.89.2] Datum: 2010-01-31 12:05:05 A Vesemire...představ si, že by Harryho z Nebelvírského stolu vykopli...
| Autor: Janina Datum: 2010-01-31 12:36:08 Vesemire : My Baníkovci Vám to přejeme. Titul bude stejně náš!!!!!! Ale nic si z toho nedělej, druhá liga (s Jarolímem) taky liga!!!
| Anonyme, Autor: Vesemir Datum: 2010-01-31 13:16:21 nezaměňujme příčinu a následek - představ si, že Harryho vykopnutí bylo až následkem odhalení faktu, že Harry už během svýho působení v Nebelvíru tajně jednal o přestupu do zmijozelskýho teamu. Harryho přestup (resp. jednání o něm) byl příčinou vykopnutí, nikoli jeho následkem. Nedělej z bezcharakterního žoldáka oběť. P.S. Nesmíš věřit všemu, co Denního věštec napíše, neb je to bulvár par excellence... Janino, zajíci se počítají vždycky až po honu, ne ? Máslovej ležák poteče v květnu proudem ve Vršovicích (a kdyby to náhodou nevyšlo, taky se houby stane). Ale vraťme se k původnímu tématu, než budeme (po zásluze) odkázáni na Soví poštu...
| Autor: Janette Baborake Datum: 2010-01-31 13:52:24 Nechápu.. o čem je tady řeč...?
| Autor: Anonym [77.48.233.159] Datum: 2010-01-31 14:30:28 o zradě e. brabce - přeběhl ze Slávie do Sparty; zmetekjeden
| Autor: Vesemir Datum: 2010-01-31 14:39:24 Vubec ne, tady je přece řeč o Nicholasi Hooperovi, skladateli hudby k filmům o Harry Potterovi...
| pro Vesemira Autor: Rybba Datum: 2010-01-31 15:11:40 K článku: Škoda ho (skladatele)...
| Autor: Janette Baborake Datum: 2010-01-31 16:01:51 Aha..když nejde o nic horšího..
| Autor: Janina Datum: 2010-01-31 16:15:07 Vesemire, u nás v květnu poteče radegast, jak je v kraji zvykem. Aby nás tajemný A.Z. neodkázal na soví poštu (kam stejně nechodím) tak podotýkám že to bude samozřejmě na oslavu N.Hoopera. A nevím o tom že famfrpálista Brabec tajně jednal o převedení kulového blesku k jinému mančaftu. Synovec trenéra jasně řekl že za tím je něco jiného. Sundej si sešívanou šálu z očí a prohlédni!!!
| Autor: Sohaj Datum: 2010-01-31 16:27:58 Nějaká Sparta Slavia... to nic není:D To v Anglii mají pořádné tóčo s přestupy hráčů
| Autor: Janina Datum: 2010-01-31 16:54:56 Šohaj : ano, ano a za chvíli usednu k TV abych shlédla famfrpálový zápas mezi Arsenalskými harpyjemi a Manchesterskými tornády UTD. Famfrpálu zdar!! Nicméně doufám, že zlatonku odchytí včas a zápas se nebude protahovat na několik dnů. Jednak nemají tolik náhradníků a jednak jdu zítra makat na odbor uplatňování kouzelnických zákonů.
| Janino, Autor: Vesemir Datum: 2010-01-31 17:13:53 1) na britskou famfrpálovou ligu se nedá dívat... 2) pokud se nemejlim, mudlovskou obdobou pro "Odbor pro uplatňování kouzelnických zákonů" je PČR - to snad ne ?!? Omlouvám se za všechny svoje off-topic příspěvky pod timhle článkem, ale začala to Jája... A k Hooperovi už nemam co dodat - jeho soundtrack k Princi patří k nejlepším, zejména pak "Farewell Aragog", kterou si uvedu do závěti, by mi ji zahráli, až to se mnou definitivně sekne... Ale to už sem tu určitě řikal...
| Autor: Anonym [88.208.89.2] Datum: 2010-01-31 17:59:08 Že ho vyhodili, protože jednal o přestupu? vždyť se rozhodl zůstat ve Slavii a přece nezapadal do koncepce zmijozelu. Tak šel do Nebelvíru pořád mluvim o brabcovi
| Anonyme, Autor: Vesemir Datum: 2010-01-31 18:11:37 obávám se, žes prohodil názvy kolejí. Pro kterej z pražskejch famfrpálovejch klubů je typický to, že nade vše stavěl úspěch, donedávna téměř každej rok získával famfrpálovej pohár, ať už za jakoukoli cenu a jakýmikoli prostředky ? A kterej klub se naprotitomu vždy honosil ctí, slušností a chrabrostí ? Shrnuto, krysa přestoupila z Nebelvíru do Zmijozelu. Howgh.
| Autor: Anonym [88.208.89.2] Datum: 2010-01-31 19:21:47 Ctí, slušností a chrabrostí se nemůže chlubit žádnej famfrpálovej klub...a jestli jako čest myslíš řvaní Smrt Sparťanskému famfrpálovému týmu nebo tak. Tak nevim...a když mluvíš o prostředcích...tak o jakých?
| Autor: Jája Datum: 2010-01-31 19:32:18 Omlouvám se všem a hlavně Šohajkovi, že jsem sem zatáhla jméno toho ptáka s "S" na prsou. Nebylo to myšleno špatně, Vesemire. Netušila jsem, že tu spustím takovou lavinu.
| Autor: Janina Datum: 2010-01-31 19:34:55 2) Jakými prostředky? Asi myslí když majitel sešívaných Vos přestane vyplácet galeony, srpce a svrčky famfrpálovým hráčům a tak je mafiánsky dostat z kulových blesků dolů. Chceš vědět kolik za to hrozí v Azkabanu???
| Autor: Janina Datum: 2010-01-31 19:37:32 Jájo : mám Tě ráda!!! Ty vždycky rozproudíš fantastickou debatu, která nás nutí zapnout mozek a být ve střehu.
| Autor: KARLOS Datum: 2010-01-31 19:51:48 Deti,dete s tim sportem do vresoviste,doted tady byla slusna diskuze o Sudickach a vy tu s nejakym famfrpalem...
| Autor: Rybba Datum: 2010-01-31 19:52:38 Nehádejte se tu o fotbale/famfrpálu, jsou to jen sporty a ti, o kterých tu mluvíte, bohatnou jen na vaši blbosti... pro Vesemire, Jája to nezačala, ona se jen mimoděk zmínila (trefně a vtipně) o nějakým nííímandovi, to vy ostatní jste tady rozjeli debatu, úplně o něčem jiném, než je článek nebo než Jája říkala...
| Autor: Janina Datum: 2010-01-31 20:04:03 Rybbo, my se nehádáme, my tříbíme své názory na téma famfrpálových týmu, což je plně v kompetenci potterwebu. Ale dost už o tom. Víte o čem jsem dneska dopoledne přemýšlela? Určitě to někdo chytrý bude vědět. Do Bradavic se nastupuje v 11 letech. Mudlovské děti do té doby chodí do "našich" škol - tedy ukončí 5. třídu. Ale co kouzelnické děti? Kde ty chodí, kde se naučí číst, psát a takové podružné věci. Kdo je to učí? To přece nemůžou nechat na rodičích, kdyby to nechali na těch mých, tak nepíšu, nečtu, nemluvím.
| pro Janinu Autor: Rybba Datum: 2010-01-31 20:11:59 A) Nedořešená věc B) Kouzelníci mají svoje "základky" C) Naučí je to rodiče D) ...
| Autor: Anonym [77.48.233.140] Datum: 2010-01-31 20:12:13 asi jim to nakouzlili milí rodičové do hlavy //
| Janino, Autor: Vesemir Datum: 2010-01-31 20:14:50 já budu počítam ten chytrej... V Kameni mudrců se naprosto jasně píše, že Harry chodil na normální základku, kde ho šikanoval Dudley a další gorily. Měl docela dobrej prospěch. Kdyby nedostal dopis, pokračoval by na státní školu (Petunie už mu prala uniformu, ale dopadlo to víme jak). Rybbo, tak dík, žes nám to vysvětlil; s tou blbostí, to si budu pamatovat. Akorát s tim, že se přeme o naprostym nýmandovi, souhlasim. Nu co, teď ho má na krku Zmijozel...
| Oops, Autor: Vesemir Datum: 2010-01-31 20:18:02 tak nebudu ten chytrej... Nerozumim psanýmu textu, no... Každopádně myslim, že i děti z čistě kouzelnickejch rodin (jako Weasleyovi) posílaj děti do mudlovskejch základek stejně jako Dursleyovi Harryho. Eltáři jako Malfoyovi je učej doma. To je celý...
| Autor: Janina Datum: 2010-01-31 20:32:12 Vesemire kouzelníci neposílají (jako Weasleyovi) své děti do mudlovských základek, tím jsem si jistá. Jinak by se Ron hned ve vlaku v 1. díle Harryho tak nevyptával jací jsou mudlové a nedivil se tomu celému mudlovskému světu.
| Hernajz, Autor: Vesemir Datum: 2010-01-31 20:39:02 máš samozřejmě pravdu, jednu pitomost sem přebil druhou. Slabá chvilka, stane se. Ale co s tim ? Pak souhlasim s Rybbovym C) - opravdu je musej učit rodiče... To maj teda oproti dětem z mudlovskejch a smíšenejch rodin značnej handicap...
| Autor: vanguard Datum: 2010-02-01 00:17:01 Jo to celkem sedí. Jen si teď nejsem jistý, kolik z těch, kdo nakonec do Bradavic nastoupili o této variantě vědělo (popřípadě si tím bylo tak moc jisto)... V případě, že by snad onen dopis nakonec náš milý malý kouzelník nedostal tak... teda nejsem podrobně seznámen se situací v britském školství, ale myslím, že by se svými znalostmi bylo trochu pozadu...a vice/versa...
| Autor: Jája Datum: 2010-02-01 03:03:17 Janino, díky. Sice mám někdy pocit, jakobych za vše zlé, co se tu děje mohla já, ale někdo je holt takový a hodí to s chutí na druhé . Za odměnu ti posílám tohle: http://www.snitchseeker.com/gallery/thumbnails.php?album=1490 užij si to Rybbko, díky, že ses mně zastal. V dnešní době to už nebývá zvykem Takže opravdu k článku, mrzí mně, že hudbu nedali Hooperovi A slibuju, že až budou OH, tak o sportu ani nemuknu . Gratulace Zdeňkovi Štybarovi
| Lil Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-02-01 17:49:05 Děti z mudlovských rodin chodí normálně do školy, proč taky ne, že? Ale děti kouzelnických rodin určitě nechodí do obyčejných základek. Podle mě by bylo dost riskantní pustit třeba šestileté kouzelnické dítě mezi ostatní. Vždyť i Harry prováděl ve škole nevysvětlitelné kousky, protože ještě neuměl svoje schopnosti ovládat. A že by si toho nikdo nevšiml? Co zákon o utajení? Nejpravděpodobnější mi připadá, jak už tu psal Rybba, že je učí rodiče. Kdyby měli kouzelníci svoje vlastní školy, proč by se o tom JKR nezmínila za celých sedmi knih?
| Jájo, Autor: Vesemir Datum: 2010-02-01 18:07:12 ani v nejmenšim by mě nenapadlo podezírat tě z nějakýho špatnýho úmyslu. Jen si mi omylem dupla na kuří oko - to víš, pro našince je to v těchto dnech citlivý téma... A nemyslim, že by tahle debata byla nějak vyhrocená nebo dokonce zlá. Jen ale neuhýbej před faktem, že kdybys nezmínila ty-víš-koho, tahle debata by vubec nezačla - tak sem to myslel, nic víc... Ale nebudem si přece kvuli jedný proradný kryse (jejíž jméno odmítám vyslovit) kazit večer na PotterWebu, ne ?
| Vesemire Autor: Jája Datum: 2010-02-01 22:02:51 Já před ničím neuhýbám, omluvila jsem se ti a omluvím se klidně znovu. Nemyslela jsem to zle. A ač fandím odjakživa Bohemce - té pravé, Šohajku, ti kluci ze Střížkova fakt nejsou Bohemka - souhlasím s tebou a názor na pana Blbého mám stejný. Jisté věci se prostě nedělají - ani za prachy. A už opravdu ende a hezký večer
| Autor: KARLOS Datum: 2010-02-01 22:20:28 Prosíííííím, jděte už s tím fotbalem, hokejem, či jiným pekelným nástrojem víte kan :D... Jako ze začátku to bylo docela zábavný, ale tyhle žabomyší války, kdo bude za uplynulý rok nejlepší v kopání do míče a běháním za ním (a teď si můžete dosadit libovolný malý předmět, se kterým se tyhle hry hrajou) jsou už vááážně takhle otravný... Jako nesleduju víceméně žádný sport, a na olympiádách se pravidelně nejvíc těším na zahajovací a závěrečné ceremonie... I když pravda, některé sporty, kde se dá dívat na nějaké akrobatické výkony mě zase nenudí... Plus volejbal s hezkýma holčinama, nejlépe plážový, u moře, s pivem v ruce a píšťalkou na krku, jako rozhodčí :D:D:D.... Dobře, už mlčím, dál pokračujte v proklínání jména, které sem slyšel poprvé v životě ...
| Karlosi, Autor: Vesemir Datum: 2010-02-01 22:56:00 dyť toho Desplata tady nikdo neproklíná, akorát sem doufal, že sérii ukončí Hooper (o němž je koneckonců článek) nebo Williams... Já o tom frantíkovi slyšel taky poprvý v životě... Jájo, nemáš se vubec zač omlouvat... Taky pěknej večer.
| Karlosi Autor: Jája Datum: 2010-02-02 07:34:52 Jak napsal Vesemir, holt se asi budeš muset smířit s tím, že ne každý je jak ty, no. Když jsem sem žačala chodit a četla někdy tvoje komenty k článkům, absolutně jsem mnohdy neutušila, která bije. Ale donutilo mně to se aspoň mrknout na net a "dovzdělat" se, takže ty tvoje přednášky o výrobě filmů apod. už jakž takž i někdy chápu. Promiň dívce jednoduché, ale u nás doma to bylo vždy více o sportu (navzdory tomu, že i nějaké to vzdělání máme). Vidíš, k čemu je PW dobrý, člověk se tu dozví spoustu věcí, o kterých vůbec neměl tušení. A například díky tobě si tu pár lidí stáhlo a poslechlo soundtracky k oněm filmům, ke kterým Desplat složil hudbu a je obohacen. Takže by mně v životě nenapadlo ti vyčítat, že tu píšeš o věcech, kterým nerozumím, protože to je moje mínus. Proklínat ono jméno už tu nebudem, pokládala jsem jen za nutné si ujasnit jisté nesrovnalosti s Vesemirem, to se u kamarádů dělá, víš?
| Autor: Janina Datum: 2010-02-02 09:31:44 Promiň Karlosi, ale mě volejbal s hezkýma holčinama nazajímá . A pochybuji že se to někdy změní. A ještě k tomu co dělají malí kouzelníci než nastoupí do Bradavic a kde se naučí číst, psát a tak dále. Rozhodla jsem se že napíšu autorce, třeba si to nějaká její asistentka přečte. Ale až večer, jdu makat a Vesemir ví kde. Tak pozor!!!!
| Janino Autor: Jája Datum: 2010-02-02 12:43:32 ...tam se taky maká, jo?
| pro Janinu Autor: Rybba Datum: 2010-02-02 15:09:45 Já měl za to, že děláš "bachařku", Jája mi tvrdí, že jsi "vojanda" a Vesemirek nakousl "PČR", tak jak to tedy je?? Jestli to není teda tajný samozřejmě... PS: Obávám se, že s tím dotazem nebudeš první. Určitě na to už někdy/e odpovídala, ale tak jestli ti odpoví, tak déj pak určitě vědět... . Jo a taky by ses mohla zeptat, jestli na něčem dělá (píše) nebo si užívá vydělaných penízků pro Karlose, máme to stejný, taky jsem to jméno slyšel poprvé a absolutně netuším o jaké "kauze" se tu bavilo... ) Holt si rozšiřujem obzory jak už řekla Jája. Co mě se týče, tak bych se k tobě přidal na tu pláž, dělal bych ti "morální" podporu a kdyby jsi už "nemohl", tak bych to "vzal" za tebe... pro Vesemira, O tom "novém" skladateli jsem slyšel taky poprvý (všechno je jednou poprvé... ps: Promiň za tu "blbost", ale nemyslel jsem to vesměs zle, prostě jen vidělávají na vaši závislosti, no...
| Autor: Janina Datum: 2010-02-02 18:04:37 Rybbo : strážná v Azkabanu? Zbláznil ses? No, jedině kdybys tam seděl Ty.
| Rybbo, Autor: Vesemir Datum: 2010-02-02 18:05:56 já vim žes to nemyslel zle; ale že vydělávají na naší závislosti ? To se ale dá říct o všech, co produkujou jakýkoli spotřební či kulturní statky, ne ? Od filmařů přes sportovce až po výrobce jogurtů...
| Autor: KARLOS Datum: 2010-02-02 20:43:36 Jéééj děcka, vy máte zase jednou kolem sebe naladěnou auru ... Za a) doufám, že je všem přítomným plně jasné, že to byla nadsízka nadsazená proklatě vysoko ... Za b) jak je vidno, takový sportovní nanalfabet za jakého se vydávám snad nejsem, vzhledem k tomu, že teda alespoň o ten volejbal sem projevil zájem ... A za c) nevím co za c... Prostě sem chtěl tuhle BANÍK!!! SPARTA!!! či nějak jinak nenápadně přesunout do jiných, lechce odlechčených vod, aby ste se nám tu ještě neporvali, dámy a pánové ... Můžete si říkat my sme kamarádi, fakt a pak to jde vidět... Vesemir málem infark, jája nebezpečně blízko uražení a jajina - ta už si dle všeho chystá místo v Azkabanu :D... Takže: Jájo: Dík za kompliment, jako příslušník mužského pohlaví jsem náležitě ocenil a slibuji, že budu nakloněň novým věcem stejně jako vy ... Zakazuji vám jen hlásat - chlast metla života, sex nástroj dáblův a kouření škodí zdraví... S rokenrolem si nelamte hlavu, to už bych jako člověk tolerantní nejak překousl ... Vesemire: Slibuji, že zned, jak se zazelená louka, vyběhnu ven a budu trénovat... Co??? No přece posilování na zahrátce u oblíbené hospůdky ... Pryč od alergenů a přebytečného běhání na té zelené louce... Aneb do běhu se dávám, jakmile potřebuju stihnout vlak... Což se ostatně stává poměrně často ... Rybbo: Dííík za podporu, dokonc tě někdy pustím i ke stoličce rozhodčího, píšťalku však vlastní, hygiena a nohy v teple především ... janino: Já hádám, že budeš mozkomor ... Ne, dobře, uznávám, to není hezké... Tak budeš pracovat v letaxové službě ... ps: Prosím, kohokoli sem nyní nějakým způsobem urazil, tak se opravdu omlouvám, a berte to jako veeelikou nadsázku, jo???
| Autor: KARLOS Datum: 2010-02-02 20:47:09 Janina: Nečtu očividně komentáře nade mnou, takže ke strážným už ses vyjádřila - takže ta letaxová služba ???
| pro Janinu Autor: Rybba Datum: 2010-02-02 23:53:49 Šmarjáá, tak kde jsem na to jenom přišel... ps: Mě by nikdo ani hlídat nemusel, mě zavřít do místnosti 2x3 metry, mít tam jedny dveře (otevřené) a jedno okno, tak stejně bez mapy netrefím z tama ven... pro Karlose, vlastní píšťalka je samozřejmost... pro Vesemir, je to tak je to tak... my uspokojujeme své potřeby a oni nám je dodávaj... jen já to spíš myslel tak, že bez fotbalu a sportu obecně se dá žít..., ale co každý máme nějaký ty svý závislosti, ať už menší či větší... pro Jáju, prosím tě nebij mě, já už jdu spát
|
Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte. |