'; ?> Potter Web CZ/SK - Harry Potter Fans - Potvrzeno: Relikvie jdou do 3D
Error creating feed file, please check write permissions.

Potter Web CZ

Harry Potter Fans


Úvodní stránka > Novinky > HP7 - film > Potvrzeno: Relikvie jdou do 3D

Bleskovka

Příležitost pro všechny výtvarníky!
Umíte kreslit? Chcete svá díla zveřejnit a ještě mít možnost získat pěkné ceny? Pak klikněte sem

Hlavní výběr

Úvodní stránka
Novinky
SPOILERY 7.kniha
Knížky
Herci
J.K.Rowling
Galerie
Stáhněte si
Doporučené odkazy
Návštěvní kniha
Napište nám
Soví pošta - diskuse
Příčná ulice - burza
Archiv diskuse hp.cz
Archiv diskuse FMS

Potter Web Menu

Náš tým
Naše ikonka
Akce
Newsletter
Magazín Pottered
Potter Povídky CZ
Budeč

Přihlášení

Přihlašovací jméno

Heslo

Zapamatovat
 
Chci se zaregistrovat!
Zapomněla(a) jsem heslo

Oko Velkého Bratra

Tvoje IP adresa:
3.23.101.75

RSS a sdílení

Potter Web CZ

Prohlášení

Potter Web CZ is in no way related to J.K. Rowling, Scholastic Books, Bloomsbury Publishing or Warner Bros. All images and material related to the J.K. Rowling novels is © Scholastic Books (US), and Bloomsbury Publishing (UK). All material related to the "Harry Potter" films is © Warner Bros.

Veškerá práva ke zde zveřejněným autorským článkům vyhrazena.
Články není  dovoleno přebírat bez souhlasu redakce a bez uvedení původu "potterweb.cz".

Tato stránka používá pouze vlastní technické soubory cookie, nutné pro její fungování.
Používáním této stránky souhlasíte s používáním souborů cookie.

Naše ikonka

Budeme rádi, když na svých stránkách umístíte tuhle naši ikonku s odkazem na www.potterweb.cz/web/
Potter Web CZ
Návod na vložení ikonky je zde.

powered_by.png, 1 kB

Starší články

<<< 
<<
Prosinec 2024
>>
 >>>
 
  Po
  Út
  St
  Čt
  Pá
  So
  Ne
 
 
 
 
 
 
 
 
1
 
 
2
3
4
5
6
7
8
 
 
9
10
11
12
13
14
15
 
 
16
17
18
19
20
21
22
 
 
23
24
25
26
27
28
29
 
 
30
31
 
 
 
 
 
 

 

Potvrzeno: Relikvie jdou do 3D

| Tisk |  E-mail
Novinky  ->  HP a Relikvie smrti - film
Příspěvek přidal(a) Sohaj   
čtvrtek, 04 února 2010, 09:57
A teď už oficiálně. Server The Hollywood Reporter potvrdil zprávu, že obě části Relikvií smrti budou převedeny do 3D formátu. Při návštěvě kina si tak budeme moci vybrat mezi 3D verzí a klasickou verzí.

Lze očekávat, že v Česku 3D sály zaberou dabingové kopie a na kopie s titulkama zbydou standardní sály.




Jeff Robinov, president filmové skupiny Warnerů, se k převodu do 3D vyjádřil následovně:
"Jsme nadšení z 3D fomátu a těšíme se na skvělý vizuální zážitek, který tímto divákům poskytneme."

Ještě aby nebyli, když jim z toho kápne nějaký ten dolar navíc:)



Zdroj: SnitchSeeker, wizard-geer

 
 


Komentáře
achjo
Autor: Anonym [89.103.89.187] Datum: 2010-02-04 11:36:45
Právě 3D bych nechal v originále:((
Polo
Autor: Anonym [78.102.152.200] Datum: 2010-02-04 12:43:28
Che che, ještě že mě 3D technika v kinech už omrzela. Jo, až budu mít počítač s 3D, to bude jiný
K
Autor: Anonym [89.176.8.192] Datum: 2010-02-04 12:46:43
no na dabing bych nesla ani kdyby to bylo zadarmo. uplne to zkazi dojem z filmu :roll
Katka
Autor: Anonym [89.176.8.192] Datum: 2010-02-04 12:50:30
nevim nemusim to mit ve 3D na princi dvoji krve sem byla v normalnim kine. podruhy sem tam sla s mamou a te bohate stacil ten "prolet" londynem tak jak byl myslim ze 3d by nezvladla. uu takhle si zakryvala oci :grin :grin nic nevidrzi no
Autor: Snuffy Datum: 2010-02-04 14:21:01
3D si můžou strčit někam. :) DDD je zážitek u filmů jako je Avatar... vlastně mě nenapadá žádný jiný film, na který by se vyplatilo jít ve 3D. Navíc to bude určitě s dabingem, a ten vážně kazí dojem z filmu, jak řekla K. Takže děkujeme, ale já a moje nebelvírská šálička se v listopadu vydáme do Slováče na verzi v původním znění. :)
pro Šohaje
Autor: Rybba Datum: 2010-02-04 16:15:40
Pche, ještě aby se ty 3D sály o ty dvě-tři titulkovaný verze pobily... :grin :grin  
 
Nevím no, ještě se rozmyslím jestli půjdu na klasickou verzi nebo na 3D, nechám to otevřený, i když zatím u mě převládá jít na to poprvé na 2D... :roll
Autor: Anonym [85.135.96.151] Datum: 2010-02-04 18:26:52
a já půjdu na 1d
Souhlasim plně se Snuffy.
Autor: Vesemir Datum: 2010-02-04 19:19:43
Eště že tak. Já samozřejmě hlasuju pro klasickou verzi s titulkama. 3D a eště k tomu s dabingem nechť si distributor umístí tam, kde končej záda... 
 
Stejně čtu z letu ptáků, že ten 3D nonsens skončí v propadlišti dějin. A brzo. Dávam 3D technologii rok. Maximálně dva...
Autor: Anonym [88.208.89.2] Datum: 2010-02-04 20:26:18
kdyby ten dabing nebyl strasnej, na 3d bych zasel...ale tento film zase nenabizi moc duvod pro 3d...
Autor: KARLOS Datum: 2010-02-04 20:44:14
Vesemire vesemire... Zase nevíš, co plácáš. A když o něčem něco nevíš, někdy je lepší ani nic neříkat. Když už to teda nechceš zkoušet (ano, psí lejno by si taky neodzkoušel, ale předpokládám že si ani neodzkoušel třeba takovou pravou pětihvězdičkovou restauraci a taky mi nebudeš tvrdit, že ji zavrhuješ stejně jako to lejno??? - to jenom dodatek k minulé diskuzi ;)), tak to alespoň slepě nezavrhuj ;)... A jak by někteří přítomní řekli, zase ji jednou zahraju na pana chytrého ;)... 
3D boom URČITĚ jen tak neopadne, a to, že neopadne do roka, na to by sem vsadil, hmm, řekněme, že jednu ledvinu určitě. Proč? Protože peníze. Jsou všude kolem nás, kvůli nim existuje filmový průmysl, a ten nyní těží z 3D. Že se ho jednou lidi přejí? Asi jo, ale to už bude na útlum pozdě... 
Za a) do 3D investovala kina nemalé peníze. Konkrétně celá digi instalace i se stereoskopickou (=3D) projekcí vyjde na lidových 2.5 az 3 miliony. A jenom 3D fičura vyjde na nějakou třetinu z celkové částky ;)... A co musí zaplatit ten digitál? 3D. 
Za b) do 3D investovaly už všechny velké hollywoodské studia. Ano, je to zapříčiněno zvýšenou poptávkou, ale i kdyby naráz AVATAR začal ztrácet (což se nestane), tak 3D projekty už sou ohlášeny nějaké dva roky dopředu a další se hrnou... Jen tak pro zajímavost, ten jeden rok už si nějak prošvihl. 
Za c) do 3D se konečně pustili ti nějvětší hráči. Pokud někdo říká, že AVATAR byl první a zároveň poslední 3D snímek k světu, plete se v obou bodech. 
Je jasné, že první snímky využívající hlubšího prostoru budou na tuto exkluzivitu upozorňovat co pět minut, ale už v létě dva animáky ukázaly, že s prostorem se dá pracovat i v začátcích nového trendu. Žive si pamatuji, jak sem četl rozhořčené výkřiky, že Up mělo jen dva 3D záběry a zbytek to bylo ploché... Nene, hloubku měl celou dobu, jen na ni lacině neupozorňoval, navíc šel stejně jako Avatar za plátno, čili prostor nedával tak okatě najevo. Jednoduše řečeno - se 3D pracoval tak jak se má. 
Koralína byla sice o trochu efektnější, i tak ale nenabízela co tři minuty vypíchnutí oka nějakým vystčeným předmětem... 
No a dostáváme se k tomu nejlepšímu. 3D zdaleka neřeklo své poslední. Cameron dal velkým hráčům buď víru, nebo alespoň argumet, že to jde. Ve 3D točí Spielberg, bude točit Jackson, Raimi, DelToro a Sodenberg uvažují (a v prvních dvou případech je jen otázkou času, kdy začnou natáčet), Bay je dokopán do 3D minimálně převádět (stejně jako ten Yates) a Lucas už má nějakou dobu v plánu převést StarWars. Cameron to vše zastřeší už ohlášeným převodem Titanicu do sterea. 
Tohle jsou jména, která vlastně znamenají filmový mainstream. A i když se budou vedle toho objevovat i 2D verze snímků, pokrok prostě nezastavíš. 
Za d) a troufám si tvrdit, že to bude ten nejzásadnější argument, na letošní konec roku se chystá velká 3D vlna i do domácností... 
Je nad slunce jasnější, že 2D bude existovat zároveň s 3D variantou, stejně, jako existuje stereo zvuk s tím prostorovým. A je jasné, že pokud zvolíš stereo zvuk, či 2D obrazovou variantu, z filmu to víceméně neudělá podřadný produktt. Pak už ale nebudeš moct říkat, že sleduješ film v původnbě zamýšlené podobě a pak máš prašť jako uhoď, jestli jdeš na dabovanou verzi, nebo titulky. Čímž se dostávám k těm nesmyslům, že "nikdy" = "provždy"... Momentálně je to od tebe jenom hloupý postoj. Jo, 3D ti nemusí dělat dobře, nebo nepotřebuješ stejný prožitek jako ostatní. Třeba jako ti, co jdou na dabovanou verzi. 
Je to o volbě a je dobře, že ta volba tu bude. Pokud se mám zaměřit na Pottera, v Praze bych jednoznačně volil raději 2D originál. Proč? Protože je to nedostupné zboží, které mi dá víc, než dopočítávaný prostor (který je navíc zatím v této fázi ještě nedotažen) a myslím si, že všeobecně pravý hlasový projev dá divákovi víc, než 3D bonus. Ale u nás v kině? Jednoznačně na 3D. Za a) budu doufat, že technologie dopočítávání od dob pátého IMAXovského Harryho pokročila a za b) pokud už mám být ochuzen o jeden rozměr (ten hlasový), pak se nebudu připravovat i o ten další. 
A zcela zásadní je volba, pokud film ve 3D už přímo vzniká. Avatar budiš znova příkladem. Do prahy sem se ještě nedostal (a jak to tak vypadá, jak se dostanu, tak už nebudu muset volit - slovanský dům bude hrát 3D origo ;)), ale kdyby jo, volba by nedopadla, protože by sem šel rovnou na obě verze. Jak 3D, tak originál. 
Ono totiž 3D je pořád zcela přirozenou součástí obrazu kolem nás. A ve filmové éře by sem tento boom přirovnal nejlépe k barvě. Je to něco dalšího k obrazu, lze bez toho žít, natáčet a dívat se, je to systém původně určen pro ještě širší rozvoj kin (v dnešní době spíš k jeho záchraně) a za několik desítek let to dube stejný standart, jako je nyní barva. tj černobíle se i dnes natáčí, ale jde o kousky, které lákají na svou formu. 
Takže by sem to zakončil tím, že za nějakou dobu budeme chodit i na 3D oskarové dramata. 3D je součástí obrazu a umělci si na to časem zvyknou. A na to bych vsadil i tu druhou ledminu ;):)... Zpropagovat to ale musí nejprve ti nejdražší... 
ps: Sedmý a osmý Potter má alesnoň několik výhod, když ne teda tu hlavní, tj že není už ve stereu přímo natočen a to že mají pořád dost času a hlavně, pořád je pod dohledem tvůrců, kteří si k prostoru můžou říct své... 
pps: Sand mě teď nebudete mít fakt za toho pana chytrého, to byl jen takový nemístný žert ;)...
kix
Autor: Anonym [88.100.191.15] Datum: 2010-02-04 20:47:11
Ja nechci 3d!!!! Ten obraz je vždycky akorát tak rozmazaný, nic víc. Když de o discavery, tak to jde, hlavně když de o vodní svět, to je v 3dčku vždycky monumentální,a le normální film, hlavně potterák se mi do 3d jaksi nehodí.
Autor: KARLOS Datum: 2010-02-04 20:53:47
ppps: Stejně jako v Pelíšcích a jejich bolševiky ti to prostě nevyjde ;)
KARLOSI,
Autor: Aries Datum: 2010-02-04 21:37:30
co to je fičura? Tak úplně se na ten žargon nechytám, protože do odborníka mám sakra daleko, ale tvoje přednáška o 3D je děsně zajímavá a věřím, že máš pravdu. Ostatně dost dobře pamatuju doby, kdy se říkalo, že například CD je jen taková efektní blbinka pro snoby :) Není to tak dávno.
Autor: KARLOS Datum: 2010-02-04 21:56:08
Aries: Fičura je výslovnost anglického featurette = bonus, nebo taky extra přidaná hodnota ;)... Píšu to ve výslovnosti, neb je to moc dlouhé a asi by sem to pravidelně komolil tak jako tak ;)...
Autor: Aries Datum: 2010-02-04 22:07:11
jo, díky :)
Karlosi,
Autor: Vesemir Datum: 2010-02-04 22:09:59
neber to probůh tak vážně, dyť já jenom reju... Byl bych totiž bejval vsadil pravý varle, že se na závěr mýho posledního komentáře ozveš... :grin  
 
Ne, mě sou 3D kina vážně naprosto šumafuk. Tebou popsaný trendy nepopíram (půlce toho stejně nerozumim), leč já prostě do 3D kin chodit nebudu, nikdo mě tam nedostane ani párem hipogryfů... Já sem ze starý školy, já holt vyrůstal v Aeru a dalších artovejch kinech (na Harryho Pottera sem se dostal tak nějak šťastnou náhodou :-) ), a starýho psa novejm kouskům nenaučíš - tak mi tu 3D negramotnost odpusť...  
 
P.S. Pětihvězdičkový restaurace zavrhuju naprosto kategoricky - nějak bych tam asi působil nepatřičně. Já daleko radši starý dobrý flaksárny s dršťkovou polívkou na stojáka... :)
Autor: Jája Datum: 2010-02-05 08:58:35
Karlosi, my tě nemáme za pana chytrého, ty chytrej jsi, pane profesore. Ehm, nevydáte nějaku příručku po debílky? Ne? Tak ne. Já, že bych se hlásila o jeden výtisk. Ale díky, jako vždy ;)  
 
Vesemire, ty nejsi starej pes, ale starej vůl. Ale komu není rady...doufám, že víš, že tě mám ráda. :)
Autor: Janina Datum: 2010-02-05 09:06:24
Tak jsem se právě probudila, zapnu net a koukám co nového... a ono lejno a varle. Tak nevím jestli ještě někdy příjdu ;) Začíná to být dost osobní :roll
Autor: Arlondie Datum: 2010-02-05 10:38:15
Janino, přečti si celej ten Karlosům článek. Báječný počtení. Doposud jsem příspěvky této délky četa pouze a jen z klávesnice Alberta, ale musím říct, že jsem po každé třetí větě v duchu vydechla Ámen a žasla nad jeho vědomostmi. To tu ale máme odbornost 8)
Autor: Anonym [85.135.96.151] Datum: 2010-02-05 11:04:07
at žijou ty vaše nesmysli.najlepší film je stejně Kačer Donald v Moskvě
Autor: Eleanor / někdo Datum: 2010-02-05 11:11:33
Já doufám, že dabing zbude i na obyčejnou verzi, bo na 3D se cpát nebudu. Avatar jsem viděla jednou bez 3D a jednou s a víc se mi líbil bez 3D. Ve 3D nejsou tak pestré barvy, navíc ta spousta vymožeností odvádí pozornost od samotného příběhu. Ještě ke všemu tvůrci zvýrazňují jeden objekt vůči druhým tak, že ten zadní rozmažou atd. :roll
Autor: Eleanor / někdo Datum: 2010-02-05 11:19:32
A dabing HP je velmi kvalitní, takže nevím, co vám furt vadí. Originál má samozřejmě taky svoje kouzlo, ale většina postav má hezčí hlasy v češtině (vyjímkou je samozřejmě pan Rickman). Já jsem na dabing u HP zvyklá, takže tak, ale jsou jiné filmy u kterých ho nesnesu - třeba LotR, Sweeney Todd, Amadeus...
Autor: vanguard Datum: 2010-02-05 11:40:54
Já volím titulky... Nic proti 3d, teda, ale už jsem taky stará konzerva...leda by mě tam někdo dotáhl
Nepřihlášený KARLOS
Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-02-05 14:43:48
Eleanor / někdo: K barvám - tam záleží, do kterého kina si na tu 3D verzi šla. Pokud někde třeba dejme tomu do Cinestaru, tak ten pokled barev není 3Dčkem, ale pouze použitou technologií promítání. Je to celkem komplikovaná záležitost, jsou tři druhy promítání 3D atd, no a jeden z nich obraz ztmaví a potlačí mírně barvy... Víc to tady raději nebudu rozpitvávat, pokud by byl ale zájem, můžu nabídnout text, který sem k příležitosti AVATARa v kinech nadatloval... 
 
K rozmazaným objektům - je mi jasné, že ve 3D je to o dost viditelnější a že člověk se může zaměřit na jinou vzdálenost, ale tohle NENÍ ani chyba ani záležitost čistě sterea. 
Za a)lidský zrak funguje úplně stejně - zaostří na konkrétní vzdálenost a vše kolem bude vidět rozostřeně. Je to zákon fyziky. Stejně tak může pracovat kamera. Zaostří na jednu vzdálenost a ostatní obraz rozostří. Ale to uměly už od prvopočátku i 2D kamery, foťáky, cokoli. Stejně tak zaostřit celou scénu, byť za vysovou daň v podobě množství potřebného světla - kratší expoziční čas. I když v dnešní době je to spíš doménou digitálu (i toho fotografického - na stejném principu funguje víceméně autofocus - musíte mít zapnutý blesk, aby jste vyfotili ostrou fotku v tmavém prostředí)... 
Rozostření ovšem filmaři používají velice často, protože jednak tím dodavali 2D materiálu plasticitu, jednak alegantně diváka nasměrovali na objekt, kterého si má všímat...
Autor: Eleanor / někdo Datum: 2010-02-05 16:56:14
Jj, byla jsem v Cinestar:oD Samozřejmě vím, že to filmaři používají i u 2D, ale tady to bylo úplně na začátku skoro nesnesitelné, protože byl zaostřený Jake, který nic neříkal a postava za ním, která sdělovala informace, byla rozmatlaná. Asi proto mě to tak praštilo do očí...
Jájo,
Autor: Vesemir Datum: 2010-02-05 17:51:00
máš pravdu s tim starym volem. Jen mi prozraď, čim sem si ten titul vysloužil tentokrát... :grin  
 
P.S. omlouvám se všem, koho mnou vyjádřená averze (nebo spíš jen lhostejnost) k 3D módě jakymkoli způsobem uráží. Opravdu sem se nechtěl nikoho dotknout... :roll
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-02-05 18:00:30
Taky jsem zašla na Avatar do Cinestaru, a je pravda, že mě trochu zarazilo, jak tmavé jsou v něm barvy, ale jakmile jsem chvilku pohlédla mimo 3D brýle, barvy se krásně rozjasnily. Nechápu, proč používají takovou technologii promítání, která tlumí barvy? Jinak mě vadí spíš to, že se rozmazávají postavy na okrajích, ale s tím se holt musí počítat, nic není dokonalé ;)
pro Karlose
Autor: Rybba Datum: 2010-02-05 18:30:23
Mě by ten tvůj článek zajímal, něco jsem si početl o 3D už na netu a o těch třech technologiích, ale další rozšíření (nebo zafixování faktů) jen vítám a rád se něco nového (třeba) dovím... :p  
 
ps: Taky jsem byl na Avatarovi v CineStaru a mě osobně to 3D tam nenadchlo, teda nevím jak to vypadalo v IMAXU, ale v Ostravě docela zklamání... :cry Mají ještě na čem pracovat, co vynálézat, co dolazovat/dopilovávat a co zdokonalovat :) 
 
pps: Jájo neurážej psy ani voly!! :p (Vesemirku promiň, to byla jen legrace :grin)  
 
Pro Janinu, takže kriminálka nebo zvláštní (utajenéj) útvar?? :roll
Autor: KARLOS Datum: 2010-02-05 20:51:49
Tak teda postuju článek o 3D promítání. MYslím si, že je napsán tak, že by ho měli pochopit všichni, čtetně Vesemira. jen dodám, že u technologie Dolby sem se dopustil mírné boty, neb sem přecenil informace vylouděné na jednom odborném webu. Nejde tedy o technologii křížící polarizaci, jde čistě o posun barev, navíc ne těch neviditelných. zbytek by měl být v pořádku... Pro více zde: 
 
http://blogy.moviezone.cz/KARLOS/filmove-policko-technickym-pohledem/
Autor: Vesemir Datum: 2010-02-05 21:11:32
Tak teď už by se moh někdo na mym místě vážně urazit. Štěstí, že já k tomu nemám sklony... 
 

Autor: Sohaj Datum: 2010-02-05 21:19:34
Pár hodin jsem byl mimo a vůbec ničemu nerozumím :cry
Autor: KARLOS Datum: 2010-02-05 22:05:24
Vesemir: Opravdu bez urážky, nechtěl sem tě tím urazit. Tk nějak sis ale o to říkal, když pořád říkáš, že tomu polovinu nerozumíš ;)... 
Šohaj: Eh, čemu pak nerozumíš pro změnu ty? ;)...
Karlosi,
Autor: Vesemir Datum: 2010-02-05 22:45:22
v pohodě, já se jen tak neurazim... :)  
 
Akorát tady mluvíme jeden o koze a druhej o voze, ale to se tak někdy v diskusi stává. Moje výhrady ke 3D totiž vubec nesouvisej s technickejma otázkama, neni to záležitost porozumění/neporozumění problému, jako spíše toho, co člověk od filmu - jakožto druhu umění - očekává (obsah vs. forma). 
 
Do týhle problematiky (její technický stránky) se ani nebudu snažit proniknout, anžto mě 3D projekce vubec, ale vubec netrápěj. Jen sem tu odevzdal svůj anketní hlas, že já pudu rozhodně na klasickou 2D verzi...  
 
A nečekal sem, že mou poslední větu prvního příspěvku vezmeš tak vážně. Měl sem tam dát nějakej ten zelenej xichtík po levici... :)
Vesemire
Autor: Jája Datum: 2010-02-06 06:16:12
no, no, no!Děláš, jakobych z tebe dělala vola pořád, čičo? :grin Ok, nejsi starej vůl, ale tvrdohlavej beran - neskutečně. Ale nebudu se s tebou hádat, když nechceš vidět 3D kino - tvoje chyba!. Ale klidně se tady s tebou vsadím, že do něj jednou půjdeš...dobrovolně...až budeš mít malý Vesemirčata, tak tě už na nějakou tu pohádku v 3D dotáhnou, nic jinýho ti nezbyde. Pak si sám řekneš: " Já starej vůl, že jsem to nechtěl vidět dřív" :grin :grin :grin  
 
Jinak, samozřejmě nechtˇ si každý užije Harryho tak , jak má nejraději - v 3D, v IMAXU, v původním znění s titulky - to je na tom to fajn, že máme tolik možností na výběr ne? Ze si každý najde, co se mu líbí...tak snad nás pánové od WB nezklamou... :)
HP 3D
Autor: Snape007 Datum: 2010-02-06 07:12:45
Tak já se naoproti velké většině z vás na 3D HP těším, jako jsem se těšila na sekvence HP5 a HP6. 
Pravda HP6 mě zklamalo výběrem , který převedli do 3D... 
Nevím, jak to funguje v "normálních" 3D kinech, já chodím zásadně do Imaxu. I kvůli o moc většímu plátnu... 
Sice si myslím, že sedmý díl ( vlastně dvojdíl ) bude ve 3D formátu docela velký masakr, a specielně určitě tušíte co asi moc vidět ve 3D ani nechci, ale já půjdu jen na 3D a jen s dabingem ! A to není žádný pruzení, to je fakt :)
Jájo,
Autor: Vesemir Datum: 2010-02-06 11:10:31
beran sem každopádně (i podle astrologickýho znamení, jakkoli na tyhle věci nevěřim). 
Sázku přijímam - nikdy do 3D kina nepudu. Problémem je, že za a) ti to budu těžko dokazovat, za b) sázku bychom mohli uzavřít až tak za půl století (doufám). Pokud někdy vubec nějaký Vesemirčata, pak je vezmu radši do 3D kina Eden na pohádku "O drtivý porážce Barcelony" :) - nebo do Aera... 
Omlouvám se a tímto končim tohle téma. 
 
Každopádně - jestli Relikvie zkoněj scenáristicky, bude uplně fuk, jestli je uvidíme v 2D nebo 3D, s dabingem nebo bez...
Snape007
Autor: Snuffy Datum: 2010-02-06 14:12:47
tak zatím pilně koukej na Sweeneyho Todda, ať si na kuchání Rickmana zvykneš :grin
Autor: wapik Datum: 2010-02-06 15:44:48
ahoj, nasla sem jednu anketu. tady http://tweeter.faxo.com/Harry_Potter_vs_Twilight je proti sobe hp a twilight.je to stejny typ hlasovani jako kdyz byl top narod hp.kdo chce ad hlasne. :-D
Autor: Sohaj Datum: 2010-02-06 19:37:13
Jop, Vesemir má recht. Jestli bude film špatný již v základu, 3D to nijak neovlivní :) I když u jiného 3D filmu se to ještě přehlíží :)
wapik
Autor: Anonym [90.176.24.17] Datum: 2010-02-06 21:21:01
hlasla bych ale to se musi asi na twittru prihlasit,ze? :?
Autor: wapik Datum: 2010-02-06 22:52:11
no nevim me to de normalne...ale je pravda ze sem pri tom asi prihlasena na segrinym twitteru.
Autor: wapik Datum: 2010-02-06 22:52:54
ale muzes to skusit, myslim ze by to mohlo jit.
Autor: KARLOS Datum: 2010-02-07 22:35:45
Vesemire, přísáhám, že tohle je popslední koment, co ti budu něco, cokoli, nutit. Vlastně sem ti nutit nikdy nic nechtěl, ani nebudu, ale zjevně to tak vyplynulo, nebo bylo nedorozumění na obou koncích drátu, ono je to vlastně jedno, jen by sem chtěl naposled nějak zkusit utřepat nějak názory, co tu padly. Albert nás snad omluví, navíc tak nějak nejsme s tématem mimo mísu... 
To, co sem napsal v předešlých komentech se ne vždy týkalo technické stránky věci. A nechci ti nijak podsouvat stereo víru, z mnohých důvodů, ať z toho, že ti z toho nakonec nemusí být dobře tělesně, nebo prostě nemáš rád brýle na nose. Nejsem dokonce nijak zainteresovaný v distributerském odvětví. Jde čistě o postoj. Ale pojďme si to vzít z uměleckého hlediska... 
Jako základ jsme tu položili tyhle aspekty - jseš člověk staromil, nemáš řád pokrok, internet používáš výhradně z donucení a pokud můžeš, svítíš svíčkama (omlouvám se, alespoň rýpnout sem si musel ;)). Jseš prostě pro ty starší věci. Navíc odkojený z intelektuálních vod a mainstream ti moc neříká. Nemám nic proti, jenže se šeredně pleteš v tom, že atr =/ 3D. Vezme me to z pohledu historického, to by ti nemělo dělat jako fanouška náročnějších vecí dělat problémy, ne? 
Takže, pokud by se všichni odpůrci pokroku a milovníci starých dobrých osvědčených věcí v čele s tvořícími umělci stavěli proti technologickým vymoženostem, dodnes by si koukal na černobílý němý film. A to beze srandy. Nejdřív zvuk - novinka, která byla vnímaná jako něco, co se ve filmu nikdy neuchytí a že jde o něco, co k tomu nepatří. A částečně meli pravdu. Zvuk naprosto překopal způsob vyprávění, nároky na herce byly absolutně odlišné a diváci byli nuceni přistoupit na nová pravidla. Vznikly nové filmové žánry - muzikál především. Jenže prvním filmem byl Zpívající muzikant (myslím) a jak si asi myslíš, že na ten film reagovala kritika? A jak na něj reagovali divíci? Pokládali ho za něco, co se ve filmovém umění neuchytí. 
Do písmene stejný problém přišel s příchodem barvy. Nejdřív kreslené Disneyovky, potom JIch proti severu a Čaroděj ze země Oz (samozřejmě, že mezi tím byly i další kusy, ale jde o milníky), ovšem k rozvoji došlo. 
Nás ale zajímá umělecký rozvoj. Ovšem i Hickcock nakonec na barvu přešel, pokud mám být důsledný, natočil i 3D kus. Překvapení? Ono pokusů o 3D průlom bylo několik, bohužel vždy se pohořelo na technické nutnosti vybavení... Dnešní načasování je jednoduše dokonalé, ale to už se dostáváme jinam. 
Jde o to, že v dnešní době potkáš jak černobílé kousky, tak němé filmy (především amatérská sekce), ale kolik uznávaných artových filmařů tak točí pravidelně a úmyslně? Nikdo. Kolik máš černobílých kusů na letošních Oskarech? A kolik z těch černobílých pokusů jich tam bylo v minulém desetiletí? Moc jich nebylo... 
To, že ho artoví umělci nevyužívají není v tom, že 3D chápou jako jednorázovou zábavu. Za jednorázovou zábavu byly považovány i digitální triky a dnes se bez nich nepohle nikdo. Jde o to, že s formátem za a) ještě neumí, za b) nedostal se do takové roviny, kdy by se jim to oplatilo. Ale brzo ty doby, kdy si ty brýle nasadíš, i v tom Aeru, nastane, uvidíš ;)... 
Jde o to, že lidi si mylně myslí, že 3D nutně znamená prostor mezi plátnem a obličejem diváka. A navíc časté průstřely zkrz mozek. Jak už sem ale několikrát nakousl, tohle rozhodně není ta cesta, alespoň ne pro normální použití. Když se jde do hloubky plátna, filmaři z toho vytěží mnohem víc. 
Dalším faktem je, že pokud už deš před to plátno, dojde nevyhnutelně k jednomu vedlejšímu efektu - a to zmenšení, jakési minimalizování předmětu před tebou, ovšem na druhou stranu také zintimnění. K čemu tady mířím - mnozí filmaři mnohdy pracne pracují s intimitou záběru, tak aby postavy splynuly co nejblíže k sobě a aby divák byl co nejblíž. Jenže na patnáctimetrovém plátně se to ne vždy může úspěšně dařit. Další je věc naturality. Jak už bylo mnohdy podotknuto, svět kolem sebe vidíme ve 3D. To je daná věc. Ovšem pokud filmař požaduje zaznamenat skutečně skutečný svět, ve 2D dojde jednoduše k transformaci. A realita je fuč. Obrazová složka ztratí na posledním elementu obrazu. 
Nehledě na to, že filmaři moooc ráci realitu zkreslují. Třeba takový Burton. A v čem bude jeho Alenka? Samozřejmě ve 3D, protože nejen že 3D může úspěšně dopomoct, tak jako v případě Avatara, či IMAXovských dokumentů přinést co největší realističnost, tak může dopomoci k uměleckému deformování. 
Jak už sem několikrát řekl, 2D se neztratí, to i z toho důvodu, protože spousta filmařů budou chtít záměrně realitu deformovat do 2D podoby. I 2D podoba má obrovské výhody. A zodpovědně prohlašuji, že se ho nezříkám ani já. Jen já se nebráním ani novým postupům a možnostem. Ono 3D není opravdu to komerční zlo, jak se může zdát. Ano, zpopularizují ho ti největší a nejslavnější, tak jako ostatně zvuk, barevný obraz a prostorový zvuk. Teď je na řadě prostorový obraz. Nebraň se tomu, teď to neříkám z nějaké pozice opozice, jen ti prostě radím. Někdy je fajn ty předsudky odhodit. Jinak by sme ten internet vážně dotěď masově nepoužívali. A říkám to z pozice člověka, co si o sobě myslí, že nepožívá jen popkornové fláky, ale dá si často opravdové labužnické hody. Dnes to byl Dokonalý trik. Film, který byl i ve 2D naprosto famózní, naponěkolikráté, a ve 3D ho vůbec mít nemusím. Ale 3D dávám šanci na život a měl by si mu ji dát i ty ;)...
Autor: Janina Datum: 2010-02-08 18:47:51
Amen.
KARLOSI,
Autor: Vesemir Datum: 2010-02-08 19:55:01
vážně pěknej článek. Ale ani tenhle traktát (opravdu nemyšleno nijak pejorativně, jeho délka je naopak úctyhodná) porád nic nemění na mym současnym (!) názoru (připouštim, že se možná časem změní), že "skvělý vizuální zážitek" - o němž výše mluví president film. skupiny Warnerů - je určitym způsobem neodvratně v kolizi s obsahem.  
Prostě do 3D kina vyráží divák (alespoň v současnosti) jako na atrakci, na ohromující podívanou, stejně jako třeba do lunaparku. Leč film, kterej má nějakou obsahovou hloubku (neřkuli přímo hluboký poselství :) ), nebo jenom třeba stojí spíše na dialozích, staví pochopitelně uplně na jinejch výrazovejch prostředcích, nemá potřebu ohromovat vizuálními efekty... 
 
Ale kdoví, třeba opravdu za 10 let, až přestanou 3D kina ohromovat jako atrakce a budou vznikat filmy, v nichž 3D technologie bude něčim víc, než jen prostředkem k ohromení a tudíž vytřískání více peněz z publika, tehdy možná uznám místo 3D kinematografie v životě... :)  
 
Zatim si ale takovou koexistenci (3D a hlubšího obsahu) nedokážu představit. 
 
Můj comment neni ani ze setiny tak erudovanej jako tvůj, ale snad už chápeš, co sem měl celou dobu na srdci...
Autor: Vesemir Datum: 2010-02-08 19:59:57
P.S. 
 
Samozřejmě chápu, že se film vyvíjí (stejně jako i ostatní druhy umění, věda, technologie...), ale platí, že ne všechny změny jsou kroky vpřed, některý cesty se můžou s odstupem času projevit jako slepá kolej... 
 
To jen tak na zamyšlení... (Albus Brumbál) ;)
Autor: KARLOS Datum: 2010-02-08 21:37:26
Tak nějak sem napsal, že už se k tomu nebudu chtít víc vracet... Jenom by sem řekl toto - v podstatě říkáme jedno a to samý, jen s tím rozdílem, že ty to zavrhuješ a já tomu dávám šanci. Toť celé... 
Díl už je to zbytečné pitvat. Víceméně sem docílil toho, že nad 3D nebudeš ohrnovat nos, až bude pro tebe aktuální a to mi k životu bohatě stačí ;):D:D:D 
 
ps: Technika nikdy není jen prostředkem k ohromení, i když se to zprvu může zdát. Měl bych o tom něco vědět, že ;)... 
pps: A tohle si prostě neodpustím - "Zatim si ale takovou koexistenci (3D a hlubšího obsahu) nedokážu představit." - nedokážeš, protože nemáš prostředky jak porovnávat. Možná proto mně to tak leží v žalutku, protože odsuzuješ něco, co si jednoduše neodskoušel. A ano, tomuhle přesně říkám předsudky, protože jen na základě toho, že je to technologická novinka a jakožto takovou ji prezentují z počátku vlastně zcela klasičtí reprezentanti, házíš celou novou nepopsanou skušenost do koše. A ano, můžu si argumentovat IMAXovskými dokumenty donekonečna (jakožto IMAX byl velice dlouhou dobu tím hlavním prvkem, který pomáhal přežít tomu trojrozměrnému formátu)... 
 
A ne, 3D fakt slepá kolej nebude... Tou jsou pohybová křesla a voňavkové kinosály... ;)
Autor: Arlondie Datum: 2010-02-09 10:21:17
Vesemire, troufám si tvrdit, že jsem tě pochopila. A jen bych k tomu řekla - ty máš pocit, že 3D je lunaparkový zážitek, kvůli kterému lidi chodí do kina. Ano, zážitek to je. Ale rozhodně nejde "proti proudu" filmařského umění, naopak ho umocňuje! To je přesný opak toho, co si myslíš. A je to nejspíš důvod, proč na 3D nechceš. Třetí rozměr neodpoutává od zbytku umění, kvůli kterému na film chodíš. Dodává mu, všemu. Kulisám, dialogům, kameře, kostýmům - sáhni na kteroukoliv položku z titulek a můžeš si říct "díky 3D ve mně toto zanechalo ještě hlubší dojem". 3D není prostředek, jak zamaskovat jiné nedostatky tím, že upoutají divákovu pozornost jinam. Naopak. Právě že naopak. Všechno naopak :)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

< Předch.   Další >
Tento web je provozován soukromou osobou
a nevztahuje se na něj Nařízení GDPR