'; ?> Potter Web CZ/SK - Harry Potter Fans - Nová ukázka v širším kontextu.
Error creating feed file, please check write permissions.

Potter Web CZ

Harry Potter Fans


Úvodní stránka

Bleskovka

Příležitost pro všechny výtvarníky!
Umíte kreslit? Chcete svá díla zveřejnit a ještě mít možnost získat pěkné ceny? Pak klikněte sem

Hlavní výběr

Úvodní stránka
Novinky
SPOILERY 7.kniha
Knížky
Herci
J.K.Rowling
Galerie
Stáhněte si
Doporučené odkazy
Návštěvní kniha
Napište nám
Soví pošta - diskuse
Příčná ulice - burza
Archiv diskuse hp.cz
Archiv diskuse FMS

Potter Web Menu

Náš tým
Naše ikonka
Akce
Newsletter
Magazín Pottered
Potter Povídky CZ
Budeč

Přihlášení

Přihlašovací jméno

Heslo

Zapamatovat
 
Chci se zaregistrovat!
Zapomněla(a) jsem heslo

Oko Velkého Bratra

Tvoje IP adresa:
3.145.19.7

Prohlášení

Potter Web CZ is in no way related to J.K. Rowling, Scholastic Books, Bloomsbury Publishing or Warner Bros. All images and material related to the J.K. Rowling novels is © Scholastic Books (US), and Bloomsbury Publishing (UK). All material related to the "Harry Potter" films is © Warner Bros.

Veškerá práva ke zde zveřejněným autorským článkům vyhrazena.
Články není  dovoleno přebírat bez souhlasu redakce a bez uvedení původu "potterweb.cz".

Tato stránka používá pouze vlastní technické soubory cookie, nutné pro její fungování.
Používáním této stránky souhlasíte s používáním souborů cookie.

Naše ikonka

Budeme rádi, když na svých stránkách umístíte tuhle naši ikonku s odkazem na www.potterweb.cz/web/
Potter Web CZ
Návod na vložení ikonky je zde.

 

Nová ukázka v širším kontextu.

| Tisk |  E-mail
Novinky  ->  HP a Relikvie smrti - film
Příspěvek přidal(a) KARLOS   
úterý, 29 června 2010, 23:15
Dnes v noci světlo internetového světa spatřila první oficiální ukázka, rovnou v balení trailerovém a navíc na obě poloviny současně. Je to logický krok od studia, které ušetří na nákladech za marketing. Místo dvou filmů budou propagovat jeden. Jak je však sestříhána? Jakého materiálů jsme se dočkali? A co se z něj lze dozvědět? Na tyto a další otázky se pokusím odpovědět v článku...




Začnu hned z kraje - ukázka se mi líbí, ale nejsem k ní v žádném případě nekritický, dokonce by jsem řekl, že kritiky budu mít hodně.
Samotný koncept traileru jako takového se ničím neliší od ostatní konkurence. Běží v zavedených mantinelech, kdy na úvod navnadí atmosférou, prostředkem se pokusí osvětlit dané téma a koncem oslnit co možná největší množství diváků. Právě závěry si bývají v trailerech nejbližší, kdy všechno vybuchuje, vše je poskládáno v nanosekundových střizích a všechno to hraje za doprovodu pokud možno co nejhlasitější hudby.
A hudba je v této ukázce velikým problémem. Úvod, je díky ní plný hutné atmosféry a i když ke kritice obsahu samotnému se dostanu posléze, uvedení do sedmého čarodějnického dostaveníčka se díky této kompozici opravdu povedlo. Začne to ovšem skřípat s příchodem titulku a následné změny hudebního doprovodu.
Titulky v trailerech mají jednak právě dělící funkci, aby bylo mnohem jednodušeji přeskakovat z jedněch částí ukázky do druhé, jednak jakousi gradační funkci. Oboje tu funguje, výtka letí ovšem k prezentaci. Font přes půl obrazovky vtloukávají do hlavy, že tohle bude událost desetiletí, to je kombinace, která je na mě trochu moc. Vyznávám názor, že události určitých období se rodí až v průběhu samotné existence události, nikoli před ní. A pokud už se o ní takto mluví v předstihu, pak je mnohem vkusnější šuškanda, nebo alespoň střídmější prezentace. Takto z toho koncept vychází hrozně kýčovitě. Korunu tomu samozřejmě nasazuje hlasité upozornění na 3D verzi, která je samozřejmě pochopitelná, ovšem ne zrovna nezbytná. AVATAR neměl ani v jednom traileru upozornění na 3D efekt a to je na něm ve značné míře vystavěný.
Druhá položka, co mi na traileru vadí, je chorálová hudba. Nic proti ní, ovšem pokud běží v traileru déle, než deset vteřin, dostávám kopřivku. Větší klišé už by snad bylo nasazení jedině Marshallovy Requiem of the Tower. Chorálová hudba je velice ošidná. Dokáže navodit velkolepou atmosféru, ale ne na moc dlouho. Tady ji autoři používají snad půl druhé minuty. A je to nuda, trailer těžce ztrácí na gradaci. A to je zaklínadlo, které zvlášť v případě ukázek je nepsaným pravidlem číslo jedna. Takto všechnu práci musí odtáhnout samy záběry a střih. Nehledě na to, že chorály považuji v dnešní době za přežitek. Dnešním trendem je do ukázek propašovat originální hudební doprovod, pokud není originalita, pak alespoň drzost. Všechny ukázky na Inception, Iron mani, Souboj Titánů a jim podobní. Ukázky, které v dnešním světě traileru určují trendy. A nikdo z nich neměl použité chorálové hudby jako doprovodu. Ne proto, že už by to nebyl trend, ale proto, že monotónní hučení gradaci nedodá.
Aby jsem ale jen nekritizoval - jak už jsem naznačil, střih samotný dokáže utáhnout i velké množství těchto nedostatků a nezadýchat se. Je slušivý, mírně spoileroidní, ale zaručeně efektní. A na to se tu hraje nejvíce. Celkově proto ukázka u mě nadprůměr, za střih, výběr materiálu, hudbu v první minutě, celkovou atmosféru a samozřejmě taky proto, že jsem přece jenom taky Potterofil ;).

A teď k vlastnímu materiálu. Začnu opět úvodem, ovšem tam, kde jsem ještě před chviličkou chválil, začínám cítit nervozitu. A za tu můžou jednak neslaný nemasný představitel Voldemorta, se kterým mám mírný problém od čtyřky, i když je pravda, že u pětky to nebylo zase až tak markantní. Nejsem zřejmě jediný, diváctvo se dělí víceméně na menšinu, které představitel a herecké podání hlavního záporáka nevadí a pak podstatná většina, která v lepším případě výkony představitele hodnotí odměřeně, až po absolutní nechuť a posměšky. Fiennesovo šišlání, které má být démonické je už jednoduše opravdu alarmující.
A pak je tu samozřejmě nemilá skutečnost, že sedmička se alespoň na začátku ukázky jeví jako klon série Stmívání. Řeč je samozřejmě o množství scén odehrávajících se v lese. Než začnete namítat, že tam se odehrává i kniha, je na místě upozornit, že Stmívání má velmi podobné lesnaté exteriéry a jednak velice podobný vizuál (alespoň co mohu soudit dle několika málo minut jedničky a trailerů na ostatní díly). Filtry potlačené barvy, které ztrácí saturaci jsou jen špičkou ledovce. Ovšem kdyby tato podobnost byla pouze v jedné scéně, dalo by se to pochopit. Jenomže stejným vizuálem se vyznačují i ostatní lesní scény, nejen ta z úvodu. Možná až příliš jsem se namlsal kamery Bruna Delbonnela z Prince, která mě svou skvělou prací úplně uchvátila. A nebyla to jen práce s filtry a saturací, ale také celkovou kompozicí, desingem a prací se světlem.
Nutno dodat, že v tomto směru Eduardu Serrovi křivdím, protože až na lesní scény pro změnu obrazová složka předvádí mnohé. Vrtulníkové pohledy na anglickou krajinu jako by vypadly z Pána Prstenů, destrukce je snímána opravdu atraktivně a souboje dostávají opravdovou jiskru. I barevnou paletou se dostáváme nějak úplně jinam. Proto srovnání se ságou Stmívání brát jen jako určité upozornění. To navíc neplatí všude, protože na rozdíl od konkurence má Potter Yatese. Ať už si o něm myslíte cokoli, minimálně hereckou omladinu si dokáže vést dost slušně (nakolik se dá soudit dle ukázky) a i s atmosférou dokáže slušně zamíchat. Záběry "blízké konfrontace" Harryho a Voldemorta na astronomické věži, či Harryho křik na Rona, ať TO zabije, jsou toho krásným důkazem. A pokud nic, tak posun v režii vidím i v tom, že celek jako takový vypadá dost špinavě a "namáhavě". Harry zvedající se z kaluže, nebo mnou velice propíraný úvod sice obrazově nepřitahují, zato atmosférou určitě.
To se však už dostáváme k asi k nejvíce ožehavému tématu a tím jsou změny. Změny v Potterovských filmech dokážou to, co nikde jinde. Nakousnutý rozhovor Voldemorta x Harryho z blízké vzdálenosti, je sice možná proti logice knihy, ale na druhou stranu to nemusí být proti logice filmu. Maličkosti typu, že se finále neodehrává ve Velké síni, či že Nagini útočí v plně osvětleném dětském pokojíčku už považuji za zcela nedůležité. Ovšem změny to jsou a tak na ně samozřejmě pravověrní čtenáři musí reagovat značně ostře. Ocenění toho, že se třeba dočkali košťat ve scéně Harryho přesunu, to už by bylo od nich moc. Či mnohem podstatnější kritika, že Hermionina ruka se nějakým "kouzlem" od minula od té krve umyla, určitě k velké libosti všech u MPAA.
Trailer určitě rozvířil fanouškovské vody a to je dobře. Já od ukázky čekal něco trochu jiného, od filmu samotného ovšem pořád očekávám totéž co včera, i když s malým pocitem, že nemůžu očekávat přesně to, co jsem si vysnil.

Za sebe tudíž hodnotím 4/5*, jak je na tom zbytek redakce, se určitě dozvíte v komentářích.

 
 


Komentáře
Autor: Anonym [62.245.70.44] Datum: 2010-06-29 23:57:52
Moc pěkný. Jediný s čim nemůžu souhlasit, je názor na hudbu. Viděl sem trailer třeba k Souboji Titánů a nedokážu si představit takovouhle hudbu k Harrymu Potterovi. To už by prostě nebyl Harry. Naopak bych to považoval za nějakej vtip. Na chorálových zpěvech nevidím nic špatného. Naopak vnášejí do filmu a do akce atmosféru, která je tu potřeba. Dostane diváka uplně do jiného světa přesto, že je příběh odehrávaný v současnosti. Dát do Harryho rokec by byl opravdu blbej vtip. Myslim, že bych na to nešel ani do kina.
Autor: Arlondie Datum: 2010-06-30 00:06:27
Rokec už v Potterovi byl. "Are you ready for some real music? I said ARE YOU READY? aRE YOU REAAADDDYYYYY?" 
 
To byl blbej vtip a dodnes mi to kazí potěchu ze čtyřky.
Autor: Arlondie Datum: 2010-06-30 00:09:53
Jinak k těm chorálům - není nic lepšího pro dodání hloubky ve filmu, ovšem v traileru souhlasím s Karlosem, tam jich mnoho nepatří. Co ale do filmu nepatří nikdy, jsou zpívané skladby (pokud to není film na hudbě se zpěvem založený, jako třeba Hříšný tanec, bavím se o filmech HP typu), sólem. Skladby s textem patří maximálně do titulek (typický příklad - Into the West, Pán prstenů), do soundtracku nikoliv. Chór, navíc ještě zpívaný neznámým jazykem (Star Wars, Duel of the Fates), naopak obrovsky přidává na dramatičnosti, hloubce a prožitku. 
 
Když se umí použít ;)
KissMiss
Autor: Anonym [88.103.155.47] Datum: 2010-06-30 04:23:38
Nemohla jsem to dočíst, ..nemohla, jelikož to jsöu takové kecy, až mi vlasy stojí na hlavě... :cry
Autor: Arlondie Datum: 2010-06-30 07:52:57
Nic ti nebrání sepsat statě vlastní. Kritizovat umí každý, ale kritizovat něco, co jsi ani nedočetla? To je dosti ubohé a navíc neslušné.
vek
Autor: Anonym [81.0.253.29] Datum: 2010-06-30 07:54:26
nu což, ne pro všechny je zdravé umět si přečíst tolik slov najednou, aniž by mu to ublížilo. :grin  
 
btw. opět velice zajímavý článeček s kterým více méně dá souhlasit.. :) 

KARLOS
Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-06-30 08:29:54
Je na místě upozornit ještě jednou, že je to čistě můj pohled, rozhodně netrvám, že se všichni musí s tím mojím názorem ztotožňovat. Je ovšem fajn v protiargumentaci uvést alespoň nějaké důvody, když už nic... 
U chorálů je to opravdu čistě můj problém. LOTR je třeba využívá v hojné míře na samotný poslech je sice přeskakuju, ale ve filmu fungují, to bez debat. Trl řemeslo se ale v poslední době zvrhlo do toho, že v každé finální koláži podbarvuje charem a je to nuda... 
Rock by jsem třeba zrovna nevyžadoval, ale něco mírně odvážnějšího určitě. V tomhle směru mě obrovsky zaujal Inceprion, kdyby něco podobnýho udělali k Harrymu, fakt by sem se nezlobil... 
U písniček ve filmu víceméně souhlasím s Arli, i když pravda, tak striktně to určitě neberu ;)... Wlestrel měl tuším písničkový ost a přec to byla paráda ;):D...
Autor: Janina Datum: 2010-06-30 09:00:27
Napsal jsi to super Karlosi. A vlasy mi rozhodně nestojí. :) Rozhodně by jsi měl vystřídat Spáčilovou na lžiDnes.
Autor: Anonym [83.208.125.7] Datum: 2010-06-30 09:58:28
:grin lžiDnes :grin
Autor: Anonym [91.127.150.80] Datum: 2010-06-30 11:29:41
Súhlas s Karlosom, hudba je v traileri síce dobrá, ale predsa len príliš populárne naladená. Ale tak je to pochopiteľné, kedže je to trailer. Dúfajme, že vo filme nás Desplat nesklame. Inak priznám sa, že neviem čo v prípade Inception považuješ za odvážnejšie ;)
Autor: Radis_cz Datum: 2010-06-30 11:42:44
kdyz sem poslouchal Voldemorta jak rika: Harry Potter, the boy who lived....Come to die....tak sem umiral smichy protoze mi pripadalo ze umirat bude spis Voldas :grin :grin :grin
Autor: Arlondie Datum: 2010-06-30 11:52:48
Podobně dodnes umírám smíchy z Brumbálova jeskynního proslovu "Nebojím se, Harry, jsem přece s tebou" :grin :grin
KARLOS
Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-06-30 12:06:57
Brumlovi jsem to věřil, Voldymu však nikoli ;):D... 
Tak pořád je to ještě nad úrovní trapnosti, i když ten Voldy těžce prohrává na body díky tomu, že si představitel fakt myslí, že ten jeho šepot je hrůzostrašný...
Autor: Anonym [94.142.238.130] Datum: 2010-06-30 12:08:10
Já bych chorálovou hudbu nevytýkal...spíš jde o to, že po kratičkém sestřihu Harryho a Voldemorta hudba moc neodpovídá tomu, co se je na videu...prostě to k sobě neladí
Angelo
Autor: Anonym [62.129.63.202] Datum: 2010-06-30 12:15:12
No, co se týče prvního komentáře, Harry Potter se opravdu neodehrává v současnosti ;-), ale 13-14 let zpátky
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-06-30 13:24:39
Mně se chorálová hudba docela líbí, navozuje to atmosféru. Jinak moc povedený článek, Karlosi, díky za něj :) . Co se týče Ralpha Finnese, tak ten mi do role Voldemorta už od začátku nesedí. Jako herec je fajn, ale v HP z něj vůbec nejde strach, ani respekt a to se lidé mají bát vyslovit pouhé jeho jméno :roll
Můžu se zeptat?
Autor: Aries Datum: 2010-06-30 17:12:28
Jak je to s tím zpěvem v trailerech? Nikdy jsem si to neuvědomila a teď si vlastně ani nevybavuju, jestli někde něco takového bylo nebo nebylo, ale pokud ano, tak by mě zajímalo, proč je to chyba. Ruší to?
Autor: KARLOS Datum: 2010-06-30 20:47:33
Aries: Zpěvem myslíš normální písničku? Víceméně to neruší, musí se ovšem najít taková, která bude jednak sedět textem, jednam bude vhodně nadávkovaná, aby se tam vlezly i dialogy samotných herců, nedej bože i voiceover. 
Trailerů s písničkama je spoustty, z hlavy třeba ten Wrestler, čtvrtý terminátor, aktuálně soví strážci, moře romantických komedií... Z domácí scény třeba naposled 3 sezóny v pekle... 
Do trl se často používají i hodně známé písničky, dokonce kapely skládají songy na zakázku (naposledy u trona tuším, i když tam ten člověk delá i vlastní ost a je to instrumentálka)... 
Dalším zrojem hudebních motivů jsou soundtracky z jiných filmů, většinou se společnou hlavičkou studia. 
No a nakonec jsou tu přímo hudební motivy určeny přímo pro trl. Některé jsou univerzální a používají se často, do nich patří hodně právě i chóry, někdy jde čistě o zakázku na jeden film, momentálně inception. 
Pokud by měl někdo zájem prostudovat tohle téma podrobněji a naposlouchat něco málo z trl, nemůžu než doporučit tuhle webovku: soundtrack.net/trailers , ovšem bacha, seznamy tam přibývají až s určitou dobou, takže aktuální materiál tam hned nenajdete...
Autor: KARLOS Datum: 2010-06-30 20:59:35
Aries: Jo a pokud by si chtěla ochutnat kombinaci všech tří složek v jedné ukázce, tak nemůžu jinak, než doporučit: http://film.moviezone.cz/potomci-lidi/trailery/ a ani nemusíme nijak daleko od Pottera ;):D...
Autor: Anonym [90.179.56.157] Datum: 2010-06-30 21:56:58
Myslím si, že není víc odpůrců co se týče obsazení voldyho Ralphem ba naopak si pamatuji ty recenze upe když hrál poprvé voldemorta ve čtyřce tak naopak psali že je hrůzostrašný..já si myslím že Ralph je obsazen dobře a jako voldy mi příde cool:)samozřejmě to sýpání mi přijde trošičku divné ale spíš na začátku traileru pak to je podle mě ok ;)
Díky, Karlosi
Autor: Aries Datum: 2010-07-01 12:55:57
Takže zas tak neobvyklé to není a chyba to taky není, když se to udělá dobře. 
Mě hlavně zarazilo tohle, co napsala Arlondia: 
"Co ale do filmu nepatří nikdy, jsou zpívané skladby (pokud to není film na hudbě se zpěvem založený, jako třeba Hříšný tanec, bavím se o filmech HP typu), sólem." 
Tohle si myslím, že je hlavně záležitost módy. Do HP to asi fakt nepatří už proto, že tam nikde žádná scéna, co by přímo souvisela se zpěvem, prostě není, ale filmů, kde se někde uprostřed vyskytne písnička, ať už proto, že ji tam přímo někdo zpívá, nebo jako podbarvení scény, zas není tak málo, a mám dojem, že jednu dobu to bylo dokonce i vysloveně zvykem.
Autor: Levercham Datum: 2010-07-01 13:38:08
Mně se ta hudba zdá dobrá a silná, skvěle zvolená pro takhle pojatý trailer... mimoto mám ráda masové scény - kterých se očividně dočkám, juch - a k nim se taková hudba skvěle hodí :)
KARLOS
Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-07-01 15:01:36
Aries: Ale bacha na věc, Arli mluvila o filmu jako celku, navíc vyčlenila poddruhy. V romanťárnách hrají písničky v jednom kuse, stejně tak ve filmech Michaela Baye ;)... 
Víc, než o cokoli jiného jde o střídmost, a o preference dotyčného diváka. Ovšem nějakou nazpívanou písničku ve fantasy si vlastně ani nedokážu vybavit...
Promiň,ale nesoulasím s tebou...
Autor: Anonym [90.178.231.179] Datum: 2010-07-01 17:24:38
Karlos:Jak si říkal o tom Voldemortovi s tim hlasem..Hele já jsem herec,a tak to vidím trochu jinak..Myslím si,že představitel to namluvil na dobré úrovni a já mu to "come to die" věřil..Myslim si,že to nemělo vyznít hrůzostrašně nebo temně,ale spíš nervózně,nedočkavě nebo možná i sebevědomně..No mě je to celkem jedno :grin ,já mám svůj názor a ty taky svůj,takže v pohodě.. :grin..Když to srovnám s dabingem Vojty Kotka,tak u mě teda vyhrává Voldy.. :grin
Autor: KARLOS Datum: 2010-07-01 18:33:53
[90.178.231.179]: Tak ale profík bude mít vždycky trochu odlišný názor od běžného spotřebitele. Neříkám, že představitel je ta nejhorší možná varianta, ale já nemám problém ani tak s podáním, jako se zvoleným zpracováním hlasu. Snad rozumíš, co tím myslím - kdyby to přednesl stejně, jen by mluvil svou přirozenou barvou hlasu, rozhodně by to působilo jinak, než že Voldy už delší dobu potřebuje nasivin... Toť vše. 
Dabing ignorovat. Stačí, že ho musím pravidelně absolvovat v kině :D... Ale to je v dnešní době skoro s každým dabingem - čest vyjímkám v podobě Pixarovek, ovšem tam, jakožto produktu spolubratrského Disneyho se není čemu divit, ti měli dabingy vždy v malíku :)...
Autor: KARLOS Datum: 2010-07-01 18:46:01
Mimochodem, dnes cestou z práce jsem o Fiennesově Voldemortovi přemýšlel - a opravdu si nemyslím, že je to ta nejlepší možná varianta, sic ne ta nejhorší. 
Prvně - pokud už chtěli tvůrci dodržet to, že Voldy má mít vysoký pisklavý hlas, pak by jsem zvolil úplně jinou cestu - místo toho, aby se hlas snažil napodobit přímo Fiennes, tak měl mluvit normálně a v postprodukci měli zvukaři odebrat veškeré hluboké složky hlasu a aby hlas nezněl jako detský hlásek, měli tam přimíchat další zvuky, jako se sykot a skřípot. Prostě vytvořit zcela umělý zvuk, který by měl základ v hercově podání, ale dostal by právě ten mystický nádech. Když mu mohli digitálně upilovat nos, mohli udělat stejný proces i s hlasem... 
JInak čistě herecky - není to jen scéna v lese, ale jeho hopsání ve čtyřce po hřbitově jako nějaká baletka, těžké přehrávání ve šklebech a jeho pokusy o nějakou psychopatickou polohu nejsou zrovna mým šálnek čaje. Pro mě je voldy nelidsky ledová osobnost a když se rozštílí, nechtěli by jste stát v jeho blízkosti... 
Samozřejmě, že tvůj názor beru, nejen, že argumentuješ, ale taky jsem nikde nepsal, že by to mělo být nějaké dogma, ten můj skromný názor. A jak jsem řekl, lidi z oboru věci vnímají jinak ;)...
Autor: Aries Datum: 2010-07-01 23:35:45
Já si taky písničku ve fantasy nevybavuju, snad jen ten školní sbor v HP3. Ale mě obecně fantasy sama o sobě moc nebere, takže netvrdím, že mám přehled.
Autor: Anonym [90.178.231.179] Datum: 2010-07-02 10:59:14
Samozdřejmě,mi to berem jinak no.. :grin ,ale můžu ti říct,že to co tady ty píšeš má hlavu a patu a čtenář si při čtení tvých komentářů dobře uvědomí,o co tady jde(teda alespoň podle mého názoru)..Máš pravdu,ten hlas mohli zpracovat digitálně,bylo by to tak asi i efektivnější a mělo by to "šťávu"..Ale je to jen v jejich rukách,takže s tim nic neuděláme.. :grin Tak doufám,že v listopadu a červenci nám bude pořádně běhat mráz po zádech. ;)
Autor: Rybba Datum: 2010-07-02 12:41:35
Karlosi není to zbytečný se takhle tady hádat?? To máš to samý jak my se hádáme, že Yates není to pravý ořechový a ty ho obhajuješ... Prostě si za Voldíka vybrali Finnese, řekli mu jaký má mít hlas a nebo ho tak upravili, ale byla to jejich volba a rozhodli to tak, s tím my nic nenaděláme... Může se nám to líbit, může se nám to nelíbit, ale to je asi tak všechno... Prostě to tak je a je to dané...  
 
Mě Voldík zas tak moc nevadí, páč kromě čtyřky nebyl skoro vůbec vidět... Tak možná v sedmičce/osmičce si trošičku zahraje, a pak můžem hodnotit... 
 
A nebo by jsi chtěl takovýho Voldiho??: 
 
www.youtube.com/watch?v=wTHn5oFPmi8&feature=related 
 
To snad nééé :grin :grin  
 
PS: Kdybych se už nikdy neozval, tak je asi po mě, páč jsem někde "získal" klíště a byly menší problémky s jeho vyjmutím... :roll
kix
Autor: Anonym [88.100.191.15] Datum: 2010-07-06 16:18:59
Milý Karlosi. 
Článek dlouhý a s názorem, což je víc jak dobře, ale ráda bych reagovala na Tvé komentáře k některým aspektům ukázky. 
Zaprvé hudba, kterou Ty jaksi odsuzuješ pro jeji zastaralost a prošlost je víc než dobrá. Jsem zastánce vlastního stylu jednotlivých filmů a nemůžu souhlasit s tím, že to, že hudba k traileru není "trendy" jak Ty říkáš, jí ubírá na kvalitě. Kdyby se každý tvůrce upoutávek držel toho, co teď právě letí, vypadaly by všechny stejně a nezaujaly by. A o to právě jde. I kdyby snad některé záběry, střihy a komentáře uprostěd zvůkové stopy byly kontroverzjí, upoutáva to divákovu pozornost dostatečně, aby se o film dále zajímal. Chorálová hudba VŮBEC neubírá na napětí nebo gradaci. Nevím, kde si na to přišel :) , ale ve mě osobně to naopak vzněcuje zájem. 
Jsem od přírody kritik, tak s Tebou musím souhlasit ohledně titulků. "Událost desetitelí" se určuje až po jeho uplynutí. Je dost najivní a nechutné to o sobě psát ještě předtí, než veřejnost viděla snad jedinkrát celý film. Tak stejně je divné zakončit celý trailer větou o 3D efektu. Jakoby to měla být třešnička na dortu a přitom mě to spíš uspalo. Kam se poděla poita, ptám se. 
A konečně Tvoje srovnání ságy Stmívání s touto upoutávkou. Jestli je to jak říkáš a Ty jsi viděl jen pár minut z jedničky a ukázky na další díly, jak jak, proboha, můžeš ty dvě věci srovnávat? Jako člověk, který je jistější, když má zaručené argumenty, obě ságy sleduju už dost dlouho. Jak knižně, tak i filmově, a poslední věcí, kterou bych v životě udělala, by bylo SROVNÁNÍ těhle dvou naprosto odlišných scětů. Jedná se snad o konkurenta? Polovina lidí, kteří tady Meyerovou a filmy Stmívání kritizují nečetli nikdy ani stránku a nikdy neviděli ani jeden film. Nevím, jestli tady někdo někdy viděl film Farinelli, ale jestli ano, chováte se jako příznivci právě tohoto kastráta, kteří neustále mají narážky na Haendla a nikdy ho neslyšeli. A nakonec to byl právě on, kdo zanechal stopu, která se dosud nestratila.  
Snažím se zdůraznit, že válka mezi fanoušky Harryho Pottra a Stmívání nemá ve skutečnosti žádný předmět ani důvod. Mluvíme tu o naprosto odlišných věcech. Je to jakoby někdo chtěl srovnat Šmajdu a Chodůra, vánočku a okno. Jediné, co ty příběhy mají společného je, že oba mají fantastiskou tematiku. Až na to, že Harry Potter je o boji se zlem a Stmívání je romantický, typicky americký příběh velké lásky. Až to někdo uvidí a bude mít věcné argumenty, může reagovat a vytlouct mi to z hlavy, ale najděte mi nějakou jinou souvislost. 
A když už tady někdo potřebuje porovnat filmová spracování knih z obou ság, nemohu říci, že by se tu snad někdo po někom opakoval. Opakuji, tenhle souboj sledovanosti NEMÁ SMYSL. Jestli je tady někdo opravdovým fanatikem, potterofilem, pottermaniakem nebo potterologem, nemá zapotřebí tohleto rozebírat. Harry je jeho životní fenomém a tečka. Není třeba si to dokazovat. 
Jinak velmi pěkný článek. Kapánek jsem se rozepsala, sorry. :grin
Autor: Arlondie Datum: 2010-07-06 16:57:56
Jen krátce k tomu Stmívání - dostala jsem knihu do ruky, ještě než vypuklo to šílenství, a bylo mi řečeno akorát tolik, že je to dobré a o upírech. Můj zájem byl veliký, kniha mě zajímala. Ale kámen úrazu přijde už s první kapitolou - autorka neumí hlavní postavu popsat normálně, aby člověk pochopil, kolik jí je. Celou dobu jsem měla za to, že je to nová učitelka, nikoliv žačka. Stejně tak popisy poměrů ve škole jsou na úrovni Paoliniho a zápletka? Kde, jaká? Při tom trapném baseballu se objeví náhle zničehonic skupinka tří upírů, unesou holce mámu a holku zachrání trapně její milý upírek. Kde je ten nápad, nad kterým ty tak omdlíváš? Snad to není ta diamantová kůže? Nebo snad buněčné dělení? V té knize se děje naprosté kulové, teprve konec to trošinku zachránil... ale i tak to bylo levné a předvídatelné. 
 
A film? Opět se dá připodobnit k Paolinimu (s rozdílem, že upírci získali víc amerických slepých srdcí a proto se točí další díly) - barevné převedení toho samého, co je v knize, na plátno. Opět se nic neděje, pouze se vše zaměřuje na "Cedrika Diggoryho", z nějž mají slečny kolem patnácti orgasmus a představují se v kůži Belly (mimochodem, už jsem zmiňovala, jak je to příšerně trapné jméno? "Krásná labuť"... chce se mi zvracet). Kde je ten nápad?  
 
Ani hudba tam za moc nestála... A herecké výkony? Jedině Alice mi přišla sympatická, v knize i ve filmu, ale to jaksi - aspoň pro mě - nestačí.
Autor: KARLOS Datum: 2010-07-06 18:16:41
kix: Jak už jsem několikrát psal, u hudebního doprovodu je to čistě můj pocit a popravdě, kdyby jsi slyšela posté v traileru na akční pecku chorály, tak jako je to u mě, pak by se ti taky mírně zvedal žaludek. Nejde o to, že to není působivé, ale o to, že mě to nudí a pro mě to postrádá gradaci, jelikož tam víceméně "hučí" nějaký zvuk. Apropo, nevyžaduju stereotypnost, ale naopak originalitu. jak jsem psal. 
Ad sttmívání - prosím, přečti si ještě jednou ten odstavec a dočteš se, že VIZUÁLNĚ to vypadá velice podobně. Vzhledem k tomu, že jedničku jsem viděl tak, že jsem si četl ve stejný místnosti, v jaké se dívala sestra právě na dotyčný film a zvedl jsem "párkrát" oči od knížky. Takže jediné, co jsem pochytil, byl vizuální vzhled. 
apropo, nějakému důkladnějšímu srovnávání obou sérií se opravdu vyhýbám, nejen, že jak píšeš, nejsem k tomu způsobilý, ale popravdě Stmívání je mi opravdu tááákhle putna, že mi nestojí za jakékoli další rozbory. Za podobností vizuálu, alespoň z toho mála, co jsem viděl, si ovšem stojím. Nehledě na to, že porovnávám ukázky s ukázkou ;)...
kix
Autor: Anonym [88.100.191.15] Datum: 2010-07-07 08:20:24
Arlondie: :grin nevím, jak moc dobře jsme se pochopily, ale souhlas s Tebou. Hlavně co se týče děje. Nic, nic, nic a najednou pusa! Zázrak! :grin Patřím k lidem, kteří dokážou oběktivně ocenit cizí výkon a práci. Chápu, na jakém principu funguje "magnet" na fanynky, ale co se týče kvalitního sparování, tak to teda moc bodů u mě nezískalo. 
KARLOS: Jo, jo, jo, já vím, nerozpoutávám válku! To ne, jen reaguju svým názorem na ten Tvůj, ctěný autore tohoto článku a mnoha dalších :grin . Já mám jen úžasný talent naštvat lidi a neuvědomím si to. Chápu Tvoje vizuální dojmy, ale fakt musím říct, že by to tak v mém případě být nemohlo. Já fakt mezi těma dvěma filmy vidím jen jednu jedinou spojitost a to je herec, který si v Harrym Potterovi zahrál snad pět minut a od té doby se té nálepky nemůže zbavit a pořát to někdo srovnává. Já už nevím, co říkam a stratila jsem tok mysli, takže končím :grin
KARLOS
Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-07-07 08:40:17
:D, ale já se přeci nehádám, normálně diskutuji, nic nevnucuji, jen obhajuji ;)...
jj
Autor: Anonym [77.87.232.177] Datum: 2010-07-07 20:11:40
s autorem víceméně souhlasím,hudba mohla být jinačí,ale nevadila mi nejvíce,nejvíce mne zamrzelo že pozměnily spoustu okamžiků,které jsem si při prvním čtení užil,scény ve filmu ale jaksi postrádají ten nádech který má děj v knize,mozna velká kritika,ale je to HP,a dávat tam vsuvky které vůbec nejsou v knize mi prijde skoda a zbytečná degradace díla,alespoň pro ty kteří se u knihy náramně bavili
ja
Autor: Anonym [81.0.223.86] Datum: 2010-07-08 15:28:48
Ja si myslím, že hudba v hp poslední dobou dost upadla. Znovu jsem se koukal na hp6 a při scénách, u kterých například vrcholí děj nebo se tam náhle něco stane se proste daná skladba ozívá pouze symbolicky. Například u scény, kdy mrtvola lapá po ruce harryho nebo kdy snape střelí po brumbálovi avada kedavra se porádná hudba vůbec neobjevila. Nevim co se stalo v posldních letech s lismi, co hudbě řídí ale kdyby se koukly např. na tajemnou komnatu, tak tam byla hudba hlasitá a byla pro posluchače chytlavá ale ted používají stále nějakou slabou housličkovou hudbu, která se opravdu s hudbou skoro všech fantasy filmů natočených 2008-2010 neda srovnat. 

ja
Autor: Anonym [81.0.223.86] Datum: 2010-07-08 15:37:02
A proto doufám, že u hp7 změní trochu postoj k tomuto faktu a u vrcholných scén, kterých je v hp7 nejvíce vůbec z celého svazku 7 knížek budou používat trochu hlasitější a bombastickou hudbu. ja proti choralove hudbe vubec nic nemam, naopak se mi líbi, ale u hp bych ji určitě nepoužíval v tak vrcholných situacích. A take namam namysli, že mají používat nějakou hudbu např. ze souboje titánů, prostě at se vrátí k motivum, které používali v minulých letech hp. 

Autor: Arlondie Datum: 2010-07-08 21:35:49
Jde o to, že se mění jednotliví skladatelé. 1-3 slkádal mistr John Williams, jeho hudba je základem i pro ostatní skladatele, kteří však jeho kvalit nedosahují (ač se někomu občas i líbí a Hooperovci se i hádají :)) - hudba není stroj, který by se skládal podle plánku, je to produkt lidského abstraktního myšlení. Každý skladatel dává do hudby kus své duše a záleží nejen na té jeho duši, ale i na schopnosti ji vyjádřit. Proto není možné říct "snad si ti, co hudbu řídí, dají u sedmičky větší pozor", protože "dát si pozor" prostě není možné. Jedinou zárukou je správný výběr skladatele, bohužel John Williams už odešel do důchodu a i tak, dobří (a ostřílení) skladatelé jsou drazí...
KARLOS
Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-07-09 08:34:13
JO, v uvažovaném 380 milionovém rozpočtu by se na nějakou vyšší ligu místo už asi nenašlo ;) 
A jen by jsem rád připoměl, že jsem kritizoval hudební složku trl, nikoli filmu. šestka má sice slabší místa, ale i tak to mohlo být horší (třeba jako ve čtyřce ;))
Marťas
Autor: Anonym [213.226.234.106] Datum: 2010-07-09 22:34:29
V podstatě s tebou souhlasím, Karlosi, ale na tu hudbu mám jiný názor. "Událost desetiletí"...No, nevyjadřoval bych se k tomu, protože to tam je jaksi jenom za cílem větší dramatičnosti, ne že by to tvůrci brali až tak vážně, že by to bylo tak důležité. A to s tím 3D? To mně je celkem jedno. Já to s Avatarem nesrovnávám a rozhodně bych si netroufal rozhodovat, jestli je správné na provedení 3D upozorňovat, nebo ne.  
Díky za tvůj článek, rád jsem si ho přečetl!
13-14 let zpátky????
Autor: Anonym [94.113.59.43] Datum: 2010-07-10 13:38:49
Jen pro upozornění toho,kdo napsal,že se děj Harry Pottera odehrává 13-14 let nazpět.....myslím,že dnes máme rok 2010,ne?A v první knize se prodává koště Nimbus 2000...v další 2001....nenaznačuje to náhodou něco?Hm?
Harry Potter je COOL
Autor: Anonym [217.77.165.52] Datum: 2010-07-10 16:36:13
Ja osobně bych trailer k Harry Potterovi nekritizoval. Kritizovat umí každej. Když by člověk něco takového dokázal pak to může kritizovat ale jestli ne tak bych radši držel hubu.  
 
Náhodou hudba k traileru je skvělá. Perfektně se hodí k filmům typu Harry Potter. A co se týká herce Voldemorta neznám nikoho jiného který by dokázal roli Voldemorta zahrát lépe než on.  
Takže nekritizuj něco co sám neumíš. To je moje heslo.
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-07-10 20:40:33
Pro anonyma [94.113.59.43] : 
Než jsem si přečetla tvůj komentář, tak mi vůbec nedošlo, že Rowlingové ty čísla vůbec nesedí! :eek :eek Považuju to teda za svoje velké osobní selhání :grin :p , jako HP fanynka jsem všechny díly přečetla několikrát a vůbec mě to netrklo. Pokud Nimbus 2001 skutečně byl uveden na trh v roce 2001, což jsem celou dobu předpokládala, tak Harrymu v té době muselo být už 21 let. Jeho rodiče přece umřeli 1981, ne? 
Pro anonyma [217.77.165.52]: 
Kritika je podle mě důležitá stejně jako chvalozpěvy, vlastně i víc. Pokud to jsou jen bezdůvodné nadávky a stížnosti, pak to chápu, ale opodstatněná a důkazy podložená kritika je v pořádku. Kdyby jsme nikdy nic nekritizovali, kde bysme nakonec skončili, co myslíš? :roll  
A co mě vážně překvapuje, jak můžeš tvrdit, že nikdo by nezahrál Voldemorta líp než Finnes? Vždyť jsme nikdo nikdy nikoho jiného v té roli neviděl, ne? Jak si teda můžeš být tak jistý, že by v podání někoho jiného dopadl líp? Samozřejmě, je to jen můj názor...
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-07-10 20:42:21
Oprava: NEdopadl líp ;)
Autor: KARLOS Datum: 2010-07-10 22:42:29
ad Voldy - tak ,ěli jsem jiného dabéra v Kameni mudrců, máme dokonce několik vorzí Toma Riddla... To je ale jen nepodstatný detail ;)
ad časové období - odehrává se od roku 1991 do roku 1997, jelikož Harry se narodil 31.7.1980 ;)... Není to v knize napsáno přímo, ale kdo umí počítat a včímá si detailů, tak se dopočítá - ve dvojce se slaví xxxcáté výročí setnutí Skoro Bezhlavého Nicka a ten umřel v příslušných yyy letech. Z toho už se lze snadno dopočítat - yyy+xxx+12 (jelikož měl Harry dvanáct, když byl ve druháku). Jak prosté ;)... 
ad kritika - jako každého pisatele mě reakce [217.77.165.52] bohužel neranila, jak by asi měla. Opravdu si nedokážu vzít k srdci jakékoli připomínky dotyčného, když jsou naprosto hloupé a stavěné na nereálných základech. Kritizovat může každý, stačí mu k tomu jen odůvodnění, které si následně obhájí. Stejně jako host pětihvězdičkové restaurace, který v životě nic neuvařil, ale donesou mu guláš jak z nějhorší nádražní pajzy a následně setře nejenom šéfkuchaře podniku, ale i celou restauraci. 
A taky bi mě zajímalo, co všichni vyšilují. Původně nezamýšlené hvězdičkové hodnocení jsem tam dal jenom proto, aby se podobní [217.77.165.52] mohli chladit a říct si, že jsem to snad nezepsul až tak moc ;). Fakt nechápu :D...
Autor: KARLOS Datum: 2010-07-10 22:44:59
Jo, oprava yyy+xxx-12 a dostane se datum narození ;)... Je už moc pozdě na to, aby jsem se nepřepisoval na plávesnici a pletl si znaménka ;)...
Autor: Rybba Datum: 2010-07-10 23:45:48
Pro Lil a anonyma, jak už uvedl Karlos a úplně správně, tak Harryho dobrodružství se opravdu odehrávají v letech 91-97... Musíte si uvědomit, že označení těch košťat je jen a pouze obyčejné označení... Tak jako třeba u mobilů, u aut, u elektroniky a jiných výrobků... To číslo 2000 a 2001 NEMÁ nic společného s rokem uvedení na trh... ;)  
 
PS: Mám ten dojem, že Nicka setnuli v roce 1492 a slavili pětisté výročí... ;)
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-07-15 15:46:00
Pro Rybbu: Tak to jo, už jsem se lekla, že by Rowlingová udělala takovýhle kix :p .  
A tvůj dojem je správný :) , Nicka setnuli 1492, přesně 31. října (na moje narozeniny :grin ).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

< Předch.   Další >
Tento web je provozován soukromou osobou
a nevztahuje se na něj Nařízení GDPR