John Williams, skladatel filmové hudby pro první tři filmy o Harrym Potterovi a mnoha dalších slavných sérií (Star Wars, Indiana Jones, Jurský park a dalších) se možná přidá k týmu, jenž dovede poslední film do zdárného konce. Pro detailnější info zamiřte do článku... Tato informace prozatím není potvrzena od nejvyšších hlavounů Warnerů, informovala o tom však jejich Brazilská pobočka, infomující web Potterish. Alexandre Desplat dle všeho má pracovat jen na Relikviích smrti, part 1. Všeobecné předpoklady měly tak za jasné, že bude pracovat i na druhé polovině. Popravdě řečeno by to dávalo smysl, relikvie jsou koncipovány jako jeden film, který se uvede v kinech rozděleně, ale přesto ve výsledku dávající celistvost. Williams sám před natáčením přiznal, že by se k Pottterovi rád vrátil. Rozhodnutí bylo ale jiné. Jestli doopravdy bude hudbu k závěru komponovat on, si musíme počkat na konečné a hlavně oficiální vyjádření studia.
UPDATE: Tak studio účast Williamse oficiálně vyloučilo. Ne, že by to bylo takové překvapení.
Zdroj: Mugglenet.com
|
Autor: KARLOS Datum: 2010-09-14 20:44:51 Jen dodám, že tohle pytlíkování s poslední částí se mi vůbec nelíbí. I když Desplat není tou nejlepší volbou, raději kompaktní celek, než nějaké stylistické výkyvy... Nehledě na to, že Williamse po posledním Indym nemůžu ani cítit...
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-14 22:00:07 Souhlasím s tebou Karlosi... Tohle ať ani nezkoušej!!
| Autor: Sohaj Datum: 2010-09-15 01:09:14 A tak to já se musím postavit do opozice Sice by tomu chyběla určitá hudební celistvost, ale nevěřím tomu, že to Desplat dokáže řádně "rozjet" v nadupané druhé části. Rád se však budu mýlit
| OMYL Autor: seamus11 Datum: 2010-09-15 08:50:00 Dnes alebo včera večer to bolo potvrdené- je to len fáma! WB Brazil poslal e-mail s tým, že v rámci tejto informácie "pochybili"...
| Autor: Anonym [94.142.238.130] Datum: 2010-09-15 18:33:58 No Williams podle mě už je vyčerpaný. Viz IJ4, jak zmiňuje Karlos. Rozhodně bych byl pro celistvost a když už měnit skladatele, tak na Zimmera
| Autor: Arlondie Datum: 2010-09-15 19:43:57 Zimmer umí drama, je mistrem bojových filmů. Od dob, co to Williams opustil, mi tam chybí KOUZELNOST. Magie musí být i v hudbě a to následující pánové moc nezvládli (respektive spíš na to vůbec nebrali zřetel, po jiných stránkách ty soundtracky celkem jdou). Pokud někoho nového, pak hříčkomila Elfmanna. Ten je mistrem hudebního kouzlení. Anebo Powell.
| Autor: Janina Datum: 2010-09-15 20:21:36 Arlondie - mluvíš mi z duše. Neuměla jsem to pojmenovat - ano, chybí kouzelnost. Mě se hudebně nejméně líbil Fénixův řád, chvílemi jsem si připadala jako na festivalu folklórních irských muzikantů.
| Autor: Anonym [94.142.238.130] Datum: 2010-09-15 20:49:34 Arlondie - Zimmer je mistrem všeho, co mu jde pod ruku. Ke všemu dokáže najít ten správný tón Janina - Mě se OST k OOTP hodně líbil. Byl hodně dramatický a ladil k filmu. On totiž ten film sám o sobě nechtěl být kouzelný, ale civilnější...
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-15 22:22:07 Williams ladil s pohádkovou atmosférou prvních dvou filmů, nemalou měrou k tomu i sám přispěl. U vězně ze sebe vymáčknul i originalitu, ať už v jazzových sekvencích, nebo hojnému využití středověkých motivů... Ale ani tak by sem ho už u Pottterovek znova nechtěl. Nejde o to, že mě sklamal jedním filmem, Indy čtyřka byla nepovedená po vícero stránkách. A je to pořád první liga na to, aby si mohl dovolit slabší chvilky. Jde mi spíš o to, že jeho styl sedí k jednomu druhu filmů, nechci říct zrovna rodiných, ale Potter se těžce přerodil právě z tohoto druhu do zcela jiného. Filmový Potter celkově hodně dlouho procházel vývojem - trikovým, kameramanským, režijním a právě hudebním. Prakticky do pětky se hledal. Pro někoho se našel nesprávně u Hoopera a Yatese. Debaty o tom, jestli je to dobře nebo špatně nechme protentokrát stranou. Jde o ale o to, že se opravdu ke konci série našel. A to znamená zcivilnění série a ústupek kouzelné atmosféry na úkor covilních emocí a syrovosti reality. Ta kouzelnost tam pro jiné je, pro mě naštěstí ano, ale úplně na jíné úrovni. Ne na té pohádkové. A nerad bych, aby úplně ve finále kvůli starým dobrým časům a kvůli tomu, že Williams znamená u soundtracků vlastně totéž, jako Spielberg, nebo Cameron v režii - jistojistou volbou, která je ve svém žánru tou nejlepší. U Pottera jsou však tyhle časy dávno pryč... Arli: Elfman by byl bobrá náhrada maximálně u čtyřky, ale ne u osmičky. Vím, že dělá i na zcela nekouzelných věcech, které Burtona neevokují ani omylem, čtvrtý terminátor, nebo Království (mé docela oblíbené - hudebně i filmově) budiš důkazem. Pro mě by byla ovšem nmohem lepší volba Newton-Howard, nebo Clint Marshall, pokud se bavíme o ná(zá)stupci za Desplata. A kdybych měl už poněkolikáté zopakovat mé soukromé přání, pak by byl u čtyřky přítomen krom Cuarona i Thomas Newman... Omlouvám se za sloh, muselo to ven :D...
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-15 22:28:59 Jinak Powell se letos dost ukázal. Jak vyscičit draka je letos nejpovedenější hudba a ani Zatím spolu si ostudu neudělal... Samozřejmě Zimmer - je jistota, a u Pottera si ho dokážu představit celkem snadno. Ale zaději výše zmíněné preference...
| Skladatelé Autor: Eleanor / někdo Datum: 2010-09-16 14:12:31 Zimmer to měl dělat už od čtyřky. Williams byl ve Vězni z Azkabanu geniální, škoda, že odešel. Patrick Doyle byl tragickej, Hooper složil jeden motiv a používá ho v obou filmech (Nejhorší je v HP6 asi pět minut po smrti Brumbála a v titulkách se spustí melodie, která charakterizuje Freda a George a jejich vylomeniny , je to tam jak pěst na oko...) nebo rozpracovává Hedwig's Theme do dvaceti verzí... Každopádně radši, než Hoopera (kromě Doyleho!) kohokoli. John Williams je úžasný skladatel, ale nevím jestli dokáže složit hudbu k tak temnému a akčnímu filmu, jaké už počínaje pětkou HP filmy jsou. Ještě Howard Shore je velkolepý, ale Zimmer to by fakt bylo good. Každopádně, pokud chtěli Hoopera měnit, měli to udělat minimálně před Relikviemi pt.1, protože teď ta atmosféra nebude sedět s předchozí částí...
| KARLOS Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-09-16 16:23:58 Jsem přemýšlel, kdo první příjde s Howardem Shorem... Jako je to určitě vynikající skladatel, ale do Pottera by se mi hodil právě max do ětch prvních třech ...
| Karlos Autor: Anonym [77.48.233.153] Datum: 2010-09-16 16:41:31 Pán Prstenů je mnohem dramtičější. A Shoreova hudba tam sedne jak hrnec na p´del. Tak prč by nemohla být u HP 7 2?
| Autor: Arlondie Datum: 2010-09-16 17:04:55 Jenže Shore je v podstatě "mladý skladatel", který Pánem prstenů udělal díru do světa, ale taky na tom tvrdě a dlouho makal. Podařilo se mu to, nicméně není to ostřílený skladatel, který by byl schopen vymyslet geniální rychlokvašku, narozdíl třeba od Williamse (který má na kontě mnohonásobně víc filmů, TV pořadů i vlastní vážné hudební tvorby). Newton-Howard by mi naprosto vyhovoval, považuji ho za skladatele patřícího na špici světových skladatelů. Jeho styl by na Pottera padl jak ta prdel na hrnec, a to jak na první, tak na poslední díl (ačkoliv, na Williamse by neměl, to jsou mistrovské kusy z jedničky a dvojky, a trojka je suprová originalitou, byť postrádám to kouzlo, ale za to může Cuarón, Williams se jen "držel vlny"). Thomas Newman je podle mě moc "plochý", melodramatický skladatel. Nevím, jak by si poradil s tak temným a dynamickým filmem. Aspoň nějaké kouzlo tam být musí. Zimmer by si poradil s dramatičností, ale taky nevím, jestli to kouzelné lyrično by dovedl do toho dosadit, fakt si tím nejsem tak úplně jistá, byť Zimmera řadím ještě výš než N-H. Ad Elfman - u čtyřky by každý skladatel byl lepší než ten břídil (omluva jeho fanouškům, já ho nesnesu). A určitě by do toho vnesl víc hravosti a posluchačsky vděčnějších pasáží. Ale podle mě by bravurně zvládl i osmičku, ať bude sebetemnější. Jeho aranže jsou tak mistrné a s harmonií si umí pohrát tak geniálně, že mi to tají dech. Koneckonců, i Alenka nebyla zrovna "burtonovská pohádka", kde si s temnotou dovedl pohrát krásně a Potterovi by to slušelo.
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-16 19:22:11 Alenka mi při vlastním poslechu vůbec nepřirostla k srdci, ostatně tímhle problémem jsem trpěl celý první letošní půlrok... Co soundtrack, to absolutní nezájem na samotný poslech. A to i u filmů, kde hudba ve snímku fungovala skvěle. A temnější tóny v Alence? To mi nepřišlo ani omylem. Mě přišlo, že to bylo celé vedeno právě do té klasické Burtonovské atmosféry, jakkoli celý zbytek filmu byl až podivně neburtonovský... Ten Thomas Newman - je jasné, že vyniká hlavně v těch melodramatických zakázkách... Ale že umí i akční sekvence dokazuje jak Nemo, tam Nešťastné příhody (které by se svým hudebním stylem hodily do pottera skvěle - jsou jak originální, tak místy temné, či zábavné, tak "kouzelné", či chceteli mysteriózní)... A ani Jarhead se nezahambil v těch málo akčních pasážích, co měl Newman k dispozici... Shore by nemusel vymýšlet žádnou geniální rychlokvašku, mel by na co navazovat, a Potter zrovna není produkce, kde by měli skladatelé svázané ruce jako jiní jejich kolegové... Ale to, že ho Jackson vyšoupl z King Konga o něčem svědčí... A upřímě, mám ho mnohem raději ve filmech, kde si může spíš hrát. Mám od něho hrozně rád i Tátu v sukni, někdy si až říkám, že ten soundtrack udělal dobrou polovinu filmu...
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-16 22:47:52 Ještě že nevím o čem se hádáte, páč bych se musel přidat, tak aspoň fandím Karlosovi, nedéj se, jsem s tebou!!
| Autor: Eleanor / někdo Datum: 2010-09-16 23:04:41 Arlondie: To s trojkou je věc názoru. Mě se Vězeň z Azkabanu líbí pořád nejvíc z HP filmů, mimo jiné právě kvůli úžasné atmosféře, kterou tam Cuarón vnesl. Konečně se tam dostanou ke slovu i dospělé postavy a ne stále jen Potter a spol. Hudba je zde nejlepší ze všech HP soundtracks. Jednička a dvojka byly svého času dobré filmy, dokud se nezjevila trojka. První dva jsou dnes prostě pro děti, i když jsme to tak předtím neviděli. Ale jinak samozřejmě řemeslně velice dobře odvedená práce, jenže umělecká úroveň 0.
| Autor: Anonym [94.142.238.130] Datum: 2010-09-17 07:57:35 Jediný OST, který se letos pořádně povedlo je z INCEPTION
| Desplat Autor: Anonym [88.101.33.254] Datum: 2010-09-22 14:00:51 Už když vybrali Desplata, byl jsem docela zklamanej, ale nechtěl jsem ho kritizovat, protože byl pro mě prakticky novej, i když jsem některý "jeho" filmy viděl, neznal jsem ho... Nicméně už jsem si naposlouchal jeho tvorbu a moje obavy se potvrdily, ne že by nesložil pěknou melodii, ale když Yates pořád mluví o tom (a taky je to zatím ve všech upoutávkách), jak bude závěr série "epic", tak bych taky očekával řádně epický hudební doprovod, čehož podle mě Desplat není schopnej. Budu rád, když mě mile překvapí, ale myslím, že tvůrci měli vsadit na někoho jistějšího. Osobně bych byl pro toho Zimmera
|
Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte. |