A je to tady. Přesně podle plánu nám Warneři servírují ukázku na první část Relikvií smrti.
Ukázku naleznete např. ZDE nebo ZDE.
Inu, obrázek nechť si udělá každý sám.
UPDATE: Souhrn dostupných verzí na stáhnutí:
Low
Med
High
HD 480p
HD 720p
HD 1080p
youtube.com
stream i download titulků (ze serveru Moviezone.cz)
|
Autor: Rybba Datum: 2010-09-23 03:16:55 A doprdelky, tak to je hodně slušnéj trailer, těším se nehorázně, už aby to tu bylo a něco mi říká, že tohle bude hodně našlapanéj film... JÁ SE TAK TĚŠÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ
ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍM!! ps: Je tu někdo ze Slezska, kdo pofrčí do IMAXU?? Já jo...
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-23 03:27:45 Takže vážení: 480p: http://pdl.warnerbros.com/wbmovies/deathlyhallows/pt1/trl3/HP7PT1_TRL3_480.mov 720p: http://pdl.warnerbros.com/wbmovies/deathlyhallows/pt1/trl3/HP7PT1_TRL3_720.mov 1080p: http://pdl.warnerbros.com/wbmovies/deathlyhallows/pt1/trl3/HP7PT1_TRL3_1080.mov Z jejich stránek to teď docela fofruje, takže doporučuji stahovat hned, než tam naběhne milion dalších lidí ...
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-23 03:30:43 Rybba: Pokud do Prahy na to vážně pojedu, což je docela pravděpodobné, ale ne úplně jisté, tak zamířím raději na origo... IMAX je laskomina, ale já fakt raději o něco menší plátno, zato původní znění ... Jinak trl vypadá obstojně, i když mám jemné výhrady proti střihu ...
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-23 03:35:33 Karlosi, ty abys taky byl spokojenéj...
| kix Autor: Anonym [88.100.191.15] Datum: 2010-09-23 06:22:00 huuuustyyyy. Já už vím, na co se těším ze všeho nejvíc. Jak se Harry s Ronem operou. To bude lepší než Fred a Georg s fousama. Vážení, jestli do 19, listopadu umřu, mám přání, aby mi bylo dovoleno se aspoň na tu první část podívat. Žádná rakev ani nemocnice mi v tom nezabrání.
| Font Autor: Anonym [89.102.225.234] Datum: 2010-09-23 07:17:16 Nevíte někdo, jak se jmenuje font, kterým jsou napsány názvy dílů ve filmu jako ohnivý pohár nebo fénixův řád?
| to je Mundungus Fletcher ? díky :) Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-23 08:01:10 http://www.snitchseeker.com/gallery/displayimage.php?pid=88402&fullsize=1
| huh Autor: Anonym [213.192.55.18] Datum: 2010-09-23 09:24:09 ty jo... vypadá to skvěle. Moc se mi líbí útok na doupě! Je to teda dost epický, trochu jsem doufal (já naivka),že to bude víc "reálný". Takhle je každá scéna trochu šíleně epická! Štve mě trochu, že v traileru ukazujou důležitý scény (hrobka třeba). A taky moc často je vidět Voldemort, pak to nebude moc strašidelný, řekl bych. Uvidí se! čao, mějte se
| huh Autor: Anonym [213.192.55.18] Datum: 2010-09-23 09:24:09 ty jo... vypadá to skvěle. Moc se mi líbí útok na doupě! Je to teda dost epický, trochu jsem doufal (já naivka),že to bude víc "reálný". Takhle je každá scéna trochu šíleně epická! Štve mě trochu, že v traileru ukazujou důležitý scény (hrobka třeba). A taky moc často je vidět Voldemort, pak to nebude moc strašidelný, řekl bych. Uvidí se! čao, mějte se
| bombááá Autor: Anonym [193.84.223.22] Datum: 2010-09-23 09:44:25 tak to bude nejlepší zakončení roku, co jsem kdy zažil..
| pro Anonym [89.176.168.227] Autor: Anonym [79.170.253.44] Datum: 2010-09-23 10:02:58 řekla bych, že to bude Grindenwald
| Autor: Anonym [89.102.222.117] Datum: 2010-09-23 10:13:08 FENOMENÁLNÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ
ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ
| Autor: Anonym [83.208.114.64] Datum: 2010-09-23 10:30:58 Harry v dámských šatičkách (Fleur?) :D :D Atmosféra vypadá úžasně, potěšil mě záběr na Billa a Fleur na hipogryfovi(konečně!)
| České titulky :) Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-23 12:14:18 http://film.moviezone.cz/harry-potter-a-relikvie-smrti---cast-i/trailery/
| Autor: Anonym [78.80.84.45] Datum: 2010-09-23 14:22:30 Tvůrci Twilight s(račky)ágy jsou určitě šťastní, že tu svoji vypatlanou demagogii vypustili z kalhot, teda pardon do kin už v létě, protože jejich "stálé" datum v listopadu (1.,2.,4.) by se jim určitě nevyplatilo. Harry Potter je jednoduše značka, která neomrzí a po tomhle epochálním traileru je na 99% jisté, že 7 díl bude z celé série nejvýdělečnější. PS: Yates je pro sérii opravdu to nejlepší!
| HP 7 Part 1 Autor: Anonym [83.69.38.125] Datum: 2010-09-23 14:42:19 jj to nejlepší si nechali na konec bude to epické finále !! už aby byl listopad :P
| miky Autor: Anonym [90.179.121.132] Datum: 2010-09-23 14:49:28 hele u nás je teda premiéra kdy? ve čtvrtek 18 listopadu? to totiž zrovna asi mám stužkovák :-/ ale chtěl bych moc zase na pulnoční premiéru, jako na každej díl (krom jedničky)
| Autor: gginewra Datum: 2010-09-23 15:09:47 Jupíííííí, jupííííííííííííí, jupíííííííííííí. Díky!!!
| Autor: Anonym [89.103.143.156] Datum: 2010-09-23 15:14:03 nic proti ale nejací tam psali ze smrtijedi ničí Doupě :D ale to neni pravda oni ničí dům Xenofiliuse Láskoráda a ji nak se uz taky starsne moc moc tesiiiim
| Autor: wapik Datum: 2010-09-23 15:17:12 ahhhh nemuzu psat strasne uzasny:DDD
| to: Anonym [89.103.143.156] Autor: Anonym [85.248.47.75] Datum: 2010-09-23 16:00:36 Ale oni ničia aj Brloh
| Doupě Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-23 16:27:44 doupě ničí na svatbě
| Listopad Autor: Anonym [93.99.142.1] Datum: 2010-09-23 17:02:14 Až do Listopadu to nevydržím Každej den sleduju poctivě, jak na tomhle tom super webu ubíhá časomíra. A nemůžu se dočkat. Trailer suprovej!!! BTW: Nenapadlo vás o čem bude tento web psát, až bude po uvedení 7, a až budou vydány všechny rozšířené verze filmů a všechny hry a jejich rozšířené verze?
| kachka Autor: Anonym [89.176.18.93] Datum: 2010-09-23 17:16:03 WOOOOW tak to bylo naprsto úžasný. nemám slov dokonalost sama =D
| KARLOS Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-09-23 17:17:22 [93.99.142.1]: To nás jěště opravdu nenapadlo... Můj tip je ten, že se stupio rozhodně přistoupit k spin-offům významějších vedlejších postav. Je na to nenasytné dost ... Minimálně má zajištěny práva na Bajky, takže se dá celkem oprávněně předpokládat, že těch se dočkáme, no možná ne určitě, ale s velkou pravděpodobností ano ... A když nic nebude, dá se čekat, že víceméně pofrčí třeba Soví pošta...
| to je Mundungus Fletcher ? KARLOSI ? Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-23 18:42:50 http://www.snitchseeker.com/gallery/displayimage.php?pid=88402&fullsize=1
| Autor: Anonym [89.103.143.156] Datum: 2010-09-23 18:53:05 ne to bude grindenwald jak za nim jde voldemort do toho vezeni v numegardu
| jj Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-23 19:28:01 maš pravdu je to on je to potvrzeno ve vykipedii
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-23 19:44:11 [89.176.168.227]: Spíš starý Grindevald v tom jejich vězené ... Ale tak jako nevím to určitě, film jsem zatím neviděl ...
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-23 19:44:40 srry, odpovědi už přede mnou ...
| Autor: Anonym [88.101.23.207] Datum: 2010-09-23 19:54:13 co co co? v který minutě je Grindewald??? help
| tohle je Grindewald :) Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-23 19:55:47 http://www.snitchseeker.com/gallery/displayimage.php?pid=88402&fullsize=1
| Sledovanost potterwebu Autor: Anonym [93.99.142.1] Datum: 2010-09-23 20:03:52 Dneska je tu ale lidí... To už tu nebylo ani nepamatuju http://toplist.cz/toplist/?kat=-1&search=potterweb.cz&a=s
| Lil Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-09-23 21:26:44 Tak tohle je parádní trailer, vypadá to, že se splnilo moje přání, aby si konečně dali na jednom díle HP opravdu záležet. Mám sice pocit, že už jsem viděla půlku filmu, ale tentokrát mi to nevadí .
| Já budu mít zas trapný dotaz Autor: Aries Datum: 2010-09-23 21:27:11 můžete mi vysvětlit, co míníte slovem epický? například Anonym [213.192.55.18] Datum: 2010-09-23 09:24:09 ty jo... vypadá to skvěle. Moc se mi líbí útok na doupě! Je to teda dost epický, trochu jsem doufal (já naivka),že to bude víc "reálný". Takhle je každá scéna trochu šíleně epická! nebo Anonym [83.69.38.125] Datum: 2010-09-23 14:42:19 jj to nejlepší si nechali na konec bude to epické finále !! k traileru nemám moc co říct, jako obvykle tam opět prostě nic nerozeznám, ale tohle by mě vážně zajímalo
| Aries Autor: Radis_cz Datum: 2010-09-23 22:44:02 Impozantni,velkolepy .. . z anglickeho "epic"
| trailer Autor: Radis_cz Datum: 2010-09-23 22:49:45 jinak k traileru...jediny co nesnasim a to na jakymkoli filmu jsou rychly strihy akcnich anebo i jinych scen ktere pak v dusledku davaji akorat zmet obrazku ze kterych jsem pak akorat tak zmateny...dobre..doufam ze to bude jenom v traileru a ze filmu se to vyhne...treba jestli ste nekdo videli Prince z Persie Pisky casu tak tam ty akcni sceny byly straslive sestrihany...film sice dobrej ale tohle me fakt desne stvalo..Jinak ja se asi nejvic tesim na Hermionu...jako vzdy
| aktualizace nove fotky Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-24 00:13:16 nove fotky ktere nebyly v traileru ! Lenka a Xeno na svatbě , ron a ginny a dalši na odkaze http://www.snitchseeker.com/gallery/thumbnails.php?album=1695&page=1
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-24 00:24:24 No Aries... Pro Radise, jj, maš recht, taky to nemám rád, takhle ten trailer připomíná víc teaser než trailer, škoda...ale neva... PS: Princ se mi líbil, ale ten konec byl až moc přeblbostněný, prostě blbost, blbost a ještě jednou blbost...
| Pro Aries Autor: baba Dymáková Datum: 2010-09-24 04:59:42 Hele, že voni si to mladý pletou, to mělo bejt "těpický", jako že na to koukneš a řekneš si "no tě pic!"
| Pro Aries Autor: Albert Zweistein Datum: 2010-09-24 05:06:47 Babči názor je nepochybně z hlediska lingvistického interesantní, ale my normální bychom spíše měli vnímat jistý moderní významový posun v chápání onoho slova, viz např. zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Power_metal#Epick.C3.BD_metal
| trailer Autor: Snape007 Datum: 2010-09-24 06:29:31 Je vidět , že sedmička celá bude hodně akční, hodně nebezpečná a dvojka sedmičky asi i hodně citová a smutná. No nicméně od prvního dílu jsme se fakticky dostali hodně daleko, ale to se dalo čekat... Harry prostě vyrostl Samozřejmě, že se ode mě nedočkáte " normální " odpovědi co se týče Severuse Snapea, ale jeho pohled na Voldemorta vypadá spíše než jako na Páníčka jako na nepřítele , kterému by, nejradši jako jiná postava Alana Rickmana , vydlábnul srdce lžící Kdyby se na mě při podávání hlášení díval některý z mých poddaných takhle, asi bych mu moc nevěřila, ale Voldemort je vůl, tak on mu asi věří Taky by mě moc zajímalo co říká " řeč těla " na ty jeho položené a zkřížené ruce na stole ? Rozhodně to nevypovídá o otevřenosti a pravdě, myslím si... cokoliv překříženého něco skrývá a rozhodně to ve filmu není zrovna takhle náhodou... i když pětiletým fakanům bude asi vážně u zadečku jestli má Snape ruce křížem, nebo za hlavou BTW... Na Livejournal v diskuzi si kdosi všiml i symbolického " kříže " v okně , který kamera dokázala za Snapeovými zády vykouzlit z rámů okna Co ty lidi všechno nevidí ? ))
| Snapeova řeč těla ... Autor: Snape007 Datum: 2010-09-24 06:37:02 tak sem překopíruju jakže to Snape má s Voldym ... Ruce propletené prsty a položené na stole jsou opět oddělující hradbou. Pokud se ještě zvednou a o stůl se opírají lokty, je to známka počínající agresivity.
| Autor: Jája Datum: 2010-09-24 07:56:19 Co dodat? Už aby byl listopad . Osobně se také nejvíc těším na scénu, kde se popere Ron s Harrym (nebo Harry s Ronem?). Ale to je tu o mně všeobecně známo, že do kina chodím jen na Radcliffa s Grintem Když jsem tu scénu viděla v traileru, měla jsem chuť říct: " Kluci, neperte se!" . Takže u mě dobrý...
| Autor: Janina Datum: 2010-09-24 09:44:31 Taky se už těším na listopad, škoda že to není o něco dříve - to bych se dočkala i DVD od Ježíška ( Santy Clause, Dědy Mráze, Pére Noela, vánoční kozy, Trolla, Bekkanna, Ukko, Svatý Mikuláš...... dle libosti si vyberte - čím víc, tím líp). Jájo - Tvůj vkus v mužích jde rapidně dolů.
| huh Autor: Anonym [213.192.55.18] Datum: 2010-09-24 10:39:56 No já epický používám, spíš jako legraci... ale začínám pozorovat, že se to slovo skoro zakořenilo! Ale na druhou stranu to není uplně špatně, ne? Epické - výpravné ... a slovo výprava se u filmů používá.
| tě pic (epic) Autor: Aries Datum: 2010-09-24 10:50:30 Výprava u filmů taky neznamená vyprávění. Tady jsem si náhodou docela jistá. Jinak děkuji za vysvětlení, já se prostě na ten mládežnický slang chytám čím dál míň. Moje dcera není tak intelektuálně založená, takže místo epický říká libový. Myslím, že to je asi ten význam. Je to něco podobného, jako když se místo trapný říká patetický, i když to taky znamená něco úplně jiného, že jo.
| Pro Janinu Autor: Jája Datum: 2010-09-24 11:35:53 Pouze ve filmu, holka, pouze ve filmu... Filmové krasavce jsem nechala tobě...
| Autor: Janette Baborake Datum: 2010-09-24 17:33:06 Já se ze všeho nejvíc těším asi na scénu "SEdm Potterů".. Jináč vše, co bylo v ukázce, bylo napínavé a úžasné.. Šetřím si penízky na 3D.. KOlik to tak může stát..?
| dave Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-24 18:16:11 kolik bude stát hned to první představení v Praze v noci ? chtěl bych zažít tu atmosferu díky moc
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-24 19:08:21 Půlnočky se počítají jak běžné vstupné: Praha Dospělý 2D +-170 kč Dospělý 3D 210-230 kč (IMAX tuším 219 kč) Student 2D 130 kč (alespoň co sem slyšel sumu z poslední doby) Region multikino (u mě třeba Zlín) Dospělý 2D 100-140 kč Dospělý 3D 140-170 kč Student 100 kč Jednosálovky region (u mě Vsetín) 2D 80/100 kč 3D 130-180 kč
| Autor: Janette Baborake Datum: 2010-09-24 19:33:16 Díky!
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-24 20:35:41 No já osobně se těším na scénu při "převážení" Harryho do Doupěte a samozřéjmě na útok při svatbě, hujááá, jak já se těšííím, už aby to tu bylo a jestli to zase odbydou jako bitvu na ministerstvu, Mistrovství světa ve famfrpálu, či bitvu o Astronomickou věž, tak mě vážně nakrknou!! pro Aries, libový či patetický, tak to jsem teda ještě neslyšel, ale to epický je zmíněno i v traileru, takže to nějaký smysl určitě má... pro Jáju, souhlasím s Janinou, tvůj vkus sleduji už nějakou dobu a je to opravdu rok od roku horší a horší...
| Autor: Aries Datum: 2010-09-24 23:06:17 Rybbo, kde je to zmíněný v traileru, to nevím, viděla jsem to v komentářích pod trailerem, ale tam se mluví anglicky a nějak se nemůžu zbavit dojmu, že to je přece jen ještě pořád jiný jazyk. Ale to je jedno, mně prostě jen tamta věta anonyma nahoře nedávala smysl, právě proto, že vím, co to znamená epický. To nic, už se zas vracím do hrobu.
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-25 02:26:47 pro Aries, sakrblé, tak když to víš, tak co se ptáš, hele, nejsi ty náhodou ženská?? PS: Je to napsáno úplně na konci, préj první část epického finále... Ale to je to samý, jako že Letopisy Narnie jsou epic masterpiece...
| Autor: Aries Datum: 2010-09-25 11:21:36 Rybbo, jsem ženská a proto mám problém s přeřazováním z jednoho jazyka do druhého, potřebuju upozornění pozor, změna, protože jinak zkrátka nerozumím, jelikož v tom původním jazyce mi to nedává smysl. A protože nejsem angličtinářka, nemůžu vědět, že slovo, který normálně znamená vyprávějící děj, tady má význam těpický, jak trefně vysvětlila bába Dymáková. Te´d už to vím, tak příště už budu jen zhusená a nikoliv zmatená
| Jakub Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-09-25 13:04:48 Trailer pěknej, ale něco se mi tam nezdá. V čase 1:57 se tam Ron napřahává s mečem proti hadovi (pravděpodobně). To je přece až na konci knížky, takže tahle scéna je beztak až z druhé části. Nemluvě o tom, že to měl udělat Neville
| Jakub Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-09-25 13:06:02 A takovejch záběrů je tam podle mě víc. Bojím se, že ten trailer je jen reklamní podvod a ve finále první část nebude ani zdaleka tak akční :/
| Lukas Autor: Anonym [89.111.68.3] Datum: 2010-09-25 13:45:54 Ron přeci mečem seknul do medailonu poté, co Harryho vytáhl z vody a zde se poprvé setkáváme s mečem Gordrika Nebelvíra. Všechny záběry poznávám a jsou z první části knihy, doporučuji příště lépe číst
| Autor: Barbinka Datum: 2010-09-25 14:13:11 Aries, nič si z toho nerob, ja tiež slovo epický absolútne nepoberám... keďže teda anglicky rozumiem, tak som si tak nejak už dávno domyslela, že to je asi z epic, ale beztak zakaždým, keď niekto povie napríklad epické finále, mám chuť preniesť sarkastickú poznámku o tom, že ťažko možno v Harrym Potterovi očakávať lyrické finále... Nad slovom patetický tiež prevraciam oči, pretože naposledy som ho počula použité v správnom význame na hodine slovenčiny. Od učiteľky. Holt by som sa asi aj ja mala vrátiť do hrobu, hoci ešte nemám ani 20...
| Autor: Barbinka Datum: 2010-09-25 14:14:38 Jakub, ten had, do ktorého seká Ron, nie je had, ale kameň, na ktorom je medailón. Aspoň si to myslím, na 99%.
| Autor: Aries Datum: 2010-09-25 15:32:55 Díky, Barbinko, to jsi mě uklidnila.
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-25 17:56:04 Jakub: Trailery většinou bývají reklamní podvody . Maj nalákat lidi v houfech do kina, proto taková obrovská koncentrace akčních záběrů... Ale myslím si, že to jsou opravdu záběry pouze z první části + záběr z šestky, dvojky (možná) a několik záběrů z pětky.... S tím epickým to až moc řešíte. Ano, původní význam v literatuře je "dějotvorná", či "příběhová" báseň. ALE - epic (a česky epický) jako přídavné jméno nepoužívají jen teenageři jako "těpic", ale běžně i mnohem starší lidé, mnohdy píšící s velkou čteností. A není to špatně... Epické básně měly (pra)základ ve starověkém řecku, kde popisovaly velkolepé, či dechberoucí události. Označení epika (jako podstatné jméno) proto v čestině vyjadřuje druh básně (a jenom básně, protože další dělení literatury předpokládá, že beletrie, která není básní, je buďto román - měl by mít děj, či povídka - přímo upřesněná jako určitý krátký úsek děje, či črta - která je ještě jednodušším prvkem, než povídka - proto žádné dělení nepotřebuje), slovo epický (jako přídavné jméno) je jakýmsi chcete li novotvarem, který sice vychází z kořenů slova epika, ale spíš, než význam "dějotvorný" má význam velkolepý, hérákleský, či momumentální. Je jasné, že angličani můžou napsat spectacular, awemsome, či brilliant, ale epic to všechno řekne jedním slovem, což v češtině platí zrovna tak. Ano, jedná se zřejmě o novotvar, ale můžeme být rádi za tento novotvar. Příčtě by tam mohlo být napsáno COOL MASTERPIECE (kde ostatně ten váš výraz "tepic" na to sedí mnohem víc ). A pokud mládeš používá slova jako epický, či patetický, je to jen jejich problém, že ze sebe dělají blbce, když používají slova, kterým nerozumí... Snad jsem tak nějak pomohl pochopit, co pod slovem tepic, pardon epic můžete čekat
| Autor: Aries Datum: 2010-09-25 19:00:03 Karlosi, nejsem ani trochu ráda za tento novotvar, jelikož se domnívám, že používání slov v jiném významu, než v daném jazyce mají, ztěžuje komunikaci. Nevím, proč je třeba do jazyka cpát zbytečné šumy, je jich tam i tak dost. Mimochodem, vyzkoušela jsem onu větu s "trochu šíleně epickou scénou" na několika lidech, podotýkám že možná ne s vysokou čteností, ale zato sečtělých a vzdělaných. Nerozuměl tomu nikdo, přestože původní význam slova epika a epický samozřejmě zná každý. Nemám ráda prznění češtiny, to je všechno. Proti používání cizích slov celkem nic nemám, ale pokud jsou použitá správně. Tohle mi připomíná památný výrok "nedělej si z toho šoufl". A ne, nechci to hrotit, prostě mě to zaujalo (přiznávám bez mučení, že mnohem víc než trailer), a ani si nedělám iluze, že by moje rozčilování bylo něco platné. To byl spíš jen takový zoufalý výkřik do tmy.
| Autor: Levercham Datum: 2010-09-25 19:23:07 Nic nedosahuje kvalit "nedělej si z toho šouflu" Ten trailer je nádherný a neskutečně mě nadchl... těším se na premiéru jako malá
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-25 19:24:56 Aries: Tak on ten výrok nedává smyl vůbec žádný, i se správným vyzněním slova epika, i v případě jeho novotvaru... Neříkám, že nemáš být nerada, nebo ráda, jen jsem osvětloval situaci. Se sečtelostí, čteností, či vzdělaností no nemá vlastně ani moc co dělat. Jen jsem poukazoval, že to slovo je v tomto významu používáno nejenom teenagery. A ano, jak už jsem uvedl, šlo by to napsat i jinak. A ano, nemusíš mít ráda novotvary, které můžou stěžovat komunikaci. Obávám se ale, že potom by jsme mluvili čistou staročeštinou a se západním světem by jsme se nedomluvili už vůbec. Vývoj je prostě vývoj. Osobně se v těchto výrazech krotím, pokud už k tomu situace přímo nevybízí - slovo cool jsem použil a přiznám se k tomu bez mučení - ale byla k tomu správná situace. A stejné je to i zde. V traileru je napsáno, že se jendá o první část "epic finale". Vidím to tam možná nerad (z jiných důvodů - nemám takové slogany v lásce, protože určitým způsobem něco podsouvají), ale pokud už tam nějakou takovou prezentaci warneři chtějí, nevidím v tom žádný problém, tedy žádný problém, který by se týkal lingvistického hlediska. Co ostatně by tam měli napsat? Opět opakuji, pokud někteří jedinci používají slov, kde nemajíá ani páru, co znamenají, je věc jiná a hlupáky to z nich opravdu dělá, ale lpění na jednom z možných významů slova, který je navíc dost specifický a na první pohled k myšlence vyjádření nepatří, to také není zcela předmětné... Ale jak už jsem psal, moc se v tom hrabete, se zaujetím, i bez něj ...
| Autor: Aries Datum: 2010-09-25 19:33:44 Mně to připomíná spanglish. To je podobně hnusný hybrid a nepřestanu si to myslet, přestože tou hatmatilkou mluví několik miliónů lidí. Osobně si coby stará konzerva myslím, že je mnohem vhodnější používat správně mateřský jazyk a ovládat minimálně jeden a pokud možno více jazyků cizích, taky správně. Ale už nic neříkám.
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-25 20:29:23 Osobně coby filmový fanda si myslím, že by lidi měli víc chodit do kina. Můžeš souhlasit, můžeš oponovat, ale mě ten názor nevemeš a taky nic neuděláme (ani ty, ani já) pro to, aby ti lidi do toho kina chodili víc. Maximálně poukážeme na problém. Na nesprávné používání slov už poukázáno bylo, proto jsem tak nějak naznačoval, že už se v tom nemá cenu dál nimrat. Nechci mít poslední slovo, jen mi opravdu přijde, že jsou mnohem podstatnější věci, na které by bylo elegantní plýtvat energií. Vzhledem k tomu, že jsme na Potterovských stránkách, dá se očekávat, že ten elegantnější způsob bude ležet v řešení nové ukázky ...
| Autor: Aries Datum: 2010-09-25 21:05:10 Novou ukázku řešit nemůžu, protože stahovat ten trailer a zkoušet to zvětšovat se mi nechce a při obyčejném přehrání tam skoro nic nevidím. Ale už tady nebudu otravovat
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-25 22:01:29 Aries: Tak nikoho neotravuješ, jen si myslím, že to MOC řešíte, to slovo epické... Jinak pokud chceš projet co je v trl za záběry, pak doporučuji stáhnout 720p, či 1080p (to aby nebylo třeba zvětšování) verzi a nainstalovat Windows Media Clasic. Když v něm ukázku otevřeš a budeš mačkat pravou šipku, pojedeš po jednotlivých snímcích videa a tím se podíváš na vše, co v tom videu je... Pak je ještě možnost najet třeba na www.snitchseeker.com a tam se určitě najde komplet galerie trl ...
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-26 14:22:44 pro Aries, ani stahovat to nemusíš, aby ses koukla na "velkou" verzi, stačí si rozkliknout ten trailer na prvním odkazu a kliknout úplně vpravo dole na ty "rozcházející se čtyři šipky" a vono se ti to roztáhne přes celou obrazovku, samozřéjmě v trošku horší kvalitě, ale docela slušné...
| Autor: Vesemir Datum: 2010-09-26 14:30:33 Vážně se nechci za každou cenu pořád přít s Karlosem... Ale mně zase trochu zatrnulo z výše použitý analogie - že nesprávný používání mateřskýho jazyka je vpodstatě problémem jako nechození do kina... Což vypovídá o mnohém. V otázce užívání výrazu "epický" naprosto dávám za pravdu Aries, i mou maličkost tohle použití výše zarazilo. Anglický "epic" prostě neodpovídá českýmu výrazu "epický". Takže Aries - zdaleka v tom nejsi sama a dobře děláš, že na to upozorňuješ. Prznění jazyka spatřuju mnohem zásadnějším jevem, na nějž je třeba plýtvat energií... Vůbec se tu už nechci hádat. Jen mi udělalo radost, že ještě dneska někodo TOHLE řeší. A dobře vim, že občas pomůže vědomí, že v nějakym názoru člověk neni uplně osamocen... Neustupujme, nepřizpůsobujme se my generaci teenagerů. To oni nechť se naučej česky...
| Autor: Anonym [90.178.145.23] Datum: 2010-09-26 15:30:46 jo kdo by věřil když jsme byli malí prcci a koukali na jedničku že se z toho stane takováhle bitka a "Akčňák":D:Dmě se hodně líbil trailer a nemůžu se dočkat až půjdu do kina!!listopad už tu bude zachvíli jde oto vydržet!!
| Autor: Aries Datum: 2010-09-26 17:29:41 díky, Vesemire, přesně tak nějak jsem to myslela, ale Karlosovu námitku uznávám, tady opravdu není prostor pro odchylování od tématu
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-26 17:41:00 Vesemir: K tématu bylo řečeno vše. Jen by jsem rád dodal, že jsem nikde neviděl, že by jsem dal někde rovnítko mezi návštěvností kin a správného používání rodného jazyka. Proto si fakt neodpustím, že by ti mělo zatrnout z mnohem podstatnějších problémů, než jen z pseudosrovnávání nesrovnávaného... Ano, použil jsem modelový příklad. Každému by tudíš mohlo dojít, co tím chtěl člověk říct a netahat se za každé slovíčko. Aha opět špatně formulováno...
| Autor: Janina Datum: 2010-09-26 17:47:40 Než jsem to celé přečetla, tak jsem zapomněla co je příčinou Vaší mírné pře. A možná to je tak dobře.
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-26 18:34:56 Není prznění jazyka jako prznění jazyka, a to, že nějaké slovo má v češtině význam takový, že už nemůže mít význam makový je holá blbost... Vždyť v češtině existují slova, která mají více významů např. kohoutek a kohoutek, v cizích jazycích je takových slov spousta a zvlášť v angličtině, tak nevím, že někdo nedokáže pochopit význam slova ve větě, že je film epický, a že ta báseň je epická, vždyť to jsou dvě odlišné věci, které nemají nic společného a normálně myslící člověk to poměrně jednoduše odvodí z celé vyslovené věty... PS: Ještě chci říct, že nejsem puberťák, a že slovo epický jsem v této diskusi zaznamenal vůbec poprvé ve svém životě, tak jako slovo patetický, což ani nevím, co to vlastně je...
| Pro Rybbu Autor: Albert Zweistein Datum: 2010-09-26 19:39:15 "Patetický" je pravděpodobně "mající něco společného s falešnou tetou".
| Autor: Levercham Datum: 2010-09-27 09:53:38 Přesně, podobně jako "protetický" znamená "tetu podporující", takových slov je docela dost, ale jejich význam se snadno odvodí Holt, jsou mezi námi lidé, kteří, ač je to možná nespravedlivé, si při nesprávně používané mateřštině, která by měla být základem všeho, pomyslí jenom FFFUUUU. Na druhou stranu, kdyby se čeština nerozvíjela přejímáním slov i rozšiřováním významů, mluvili bychom pořád jako za císaře Josefa. Psát "Hele wole" je podle mě úpadek, rozšířit smysl "epického" je podle mě upgrade
| Pro Levercham Autor: Albert Zweistein Datum: 2010-09-27 11:58:21 To je dobře, že jiné jazyky obohacují ten náš. Např. taková literatura - to je ze slovenštiny = objem konzumácie, meraný na fľaše o objeme 1 liter. (Neplésti s kvadraturou, což není objem měřený na kvádry, neb jest to plocha.)
| Petruška a Ivanka Autor: Anonym [89.102.59.156] Datum: 2010-09-27 18:40:03 Naprosto dokonalé a úchvatné a úžasné a krásné a perfektní... milujeme Harryho Pottera
| Lingin Autor: Anonym [90.176.24.17] Datum: 2010-09-27 20:19:01 Tak ten trailer je prostě úžasný Yates si to u mě nejspíš vylepší za tu podělanou šestku... I když u šestky byl trailer taky fajn a film přitom vypadal spíš jako parodie na Hp...Doufám že to zas hodně neprostříhají a film bude skvělý jako trailer Neví někdo jestli Imax 3D v Ostravě stojí stejně jak v Praze nebo v Reg. multikinu?
| medailon velke rozlišení :) Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-27 22:05:38 http://www.snitchseeker.com/gallery/displayimage.php?pid=88731&fullsize=1
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-27 22:27:15 Lingin: Tak u nás v české republice stojí jen jeden jediný IMAX a to ten pražský... Pokud myslíš 3D v Ostravském Cinestaru, pak bude cena za 3D Pottera stejná, jako za klasické 3D představení, tj. dle jejich netových stránek: Ceník projekcí 3D Digital Základní vstupné 174 Kč Pondělí 144 Kč Studenti (s platným studentským průkazem) 154 Kč Děti, senioři (nad 60 let včetně), ZTP, doprovod ZTP (max. 1 osoba) 154 Kč O2 Extra úterý 124 Kč 3D poplatek ke každé vstupence 15 Kč
| Autor: Sohaj Datum: 2010-09-28 17:37:12 A o mně doma říkají, že jsem zpátečník
| Jakub Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-09-28 21:38:49 Nechystá náhodou někdo z redakce a nebo návštěvníků rozbor totho traileru? Docela dost by mě to zajímalo Například nemám tušení, kdo je ten chlap na začátku ("Není pochyb, že žijeme v temných časech") a pak i spousta dalších scén a postav mi nic neříká, přecijenom si už knížku úplně dobře nevybavuji.
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-28 23:50:15 pro Jakuba, to je nový ministr kouzel, Brousek Pak je tam spousta nových postav - smrtijedů, pak pan Láskorád - při ničení jeho domu smrtijedy, ale toho jsi určitě poznal a také Grindelwald viz. diskuze výše.
| Jakub Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-09-29 07:03:13 Aha, s tím Brouskem asi budeš mít pravdu :D Jo, Láskoráda a Grindelwalda jsem poznal,ale stejně by se ten rozbor hodil :-D
| KARLOS Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-09-29 08:30:41 Tak jestli by o to byl zájem, tak bych něco napsal ...
| Autor: Anonym [147.32.221.181] Datum: 2010-09-29 09:59:25 já myslel že v knížce byl pokec s xenofilusem a následné zničení jeho domu až ve druhé polovině
| Pro KARLOSE Autor: Jája Datum: 2010-09-29 10:52:02 A na co tě tu asi tak máme? Sem s ním...
| Lil Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-09-29 12:47:00 Pro anonyma [147.32.221.181]: V knížce ano, ale film není rozdělený na půl podle knížky. První část HP 7 končí ve chvíli, kdy se Harrymu atd. povede uprchnout z Malfoyova sídla a Voldemort ukradne hůlku z Brumbálovy hrobky, a to je pořádný kus za půlkou. V druhé části filmu se musí nechat taky nějaký čas pro závěřečnou bitvu, ne? Pro Karlose: Přimlovám se za rozbor, moc ráda bych si zase přečetla něco z tvojí tvorby .
| Autor: Janina Datum: 2010-09-29 14:07:09 DO toho Karlosi!!!!! Naprostý souhlas s Jájou....... jako vždy.
| Jakub Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-09-29 15:06:32 Karlos: Určitě ho udělej, tohle by si rádu zajisté přečetlo víc lidí A jinak mám dilema, jestli si před premiérou filmu uživit děj knížkou nebo raději ne. Abych pak nebyl naštvanej, co všechno ve filmu není, co je tam jinak a co je tam naopak naprosto nesmyslně navíc (viz. napr. útok na Doupě v 6.díle), co myslíte? :-D
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-29 16:48:26 pro Jakuba, vykašli se na to... Tu knížku si přečteš po shlédnutí filmu, a pak znovu zaskočíš do kina a uvidíš... pro Karlose, hurá do toho a půlka je hotovo...
| Terka Autor: Anonym [89.29.117.86] Datum: 2010-09-29 16:58:46 Taky bych byla rozhodně pro ;-):-)
| Jakub Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-09-29 17:16:57 Rybba: Znovu do kina? No tak to určitě ne :D Kde bych na to proboha bral? Nehledě na to, že nejbližší kino mám 50km od domova
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-29 20:17:54 pro Jakub, hezky popros rodiče nebo si jeden den nekup svačinu, no... Já jedu do kina taky poprvý 45 km a podruhé dokonce 350... Takový menší dotaz jak jít do kina: a) Na 3D do CineStaru, a pak do IMAXU b) Na 2D do CineStaru, a pak do IMAXU c) Na 3D do IMAXU, a pak do 3D do CineStaru d) Na 3D do IMAXU, a pak do 2D do CineStaru e) Na 3D do IMAXU, a pak se uvidí, zda na to vůbec jít podruhý...
| ofialni plakaty !! Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-29 20:26:43 http://www.snitchseeker.com/harry-potter-news/new-harry-ron-and-hermione-deathly-hallows-part-i-character-banners-76664/
| Autor: Levercham Datum: 2010-09-29 20:30:56 Teď budu za zpátečnickou lamu já, ale Harry bude i ve 3D?! Ach... no... já mám ráda klasiku, takže na 2D Harryho do Cinestaru, pak do Palace, a pak zase do Cinestaru, pokud s ním všem za tu dobu nezačnu lézt na nervy a najdu ochotné jít se mnou
| Jakub Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-09-29 21:15:13 Rybba: Očividně jsi jeden z těch, kterému jeho zazobaní rodiče pořídí vše, na co jen ukáže prstem OVšem uvědom si, že ne každej se má taky takhle Chápu, že s tou svačinou jsi to myslel s nadsázkou, ale i tak mi to přijde docela dost mimo
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-29 21:16:14 Levercham, kdyby se nikdo ochotnéj nenašel, tak já se objetuju... Jo a měl by být celý v 3D
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-29 21:27:09 pro Jakuba, kéžby, kéžby, tak vynech tři svačiny no... Plakáty poměrně divné, to uvidíme v HP i výbuch atomové elektrárny??
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-29 21:45:00 Jakub: Tohle všechno je ovšem otázka priorit. Chceš to vidět dvakrát třikrát v kině? A nemáš na to? Začni šetřit už teď... Nějaké prasátko doma najdeš a opravdu - nekupuj si rohlík a jogurt do školy, ale nachystej si sváču doma... Za týden to máš třeba padesát korun, za dva měsíce máš na tři návštěvy kina i s dopravou... A kdyby si na tom byl opravdu špatně, najdi si brigádu - třeba i u starší paní sousedky, vynášej jí odpadkáč... A řekni, že jako výplatu chceš lístek do kina. Vím o čem mluvím - taky jsem byl chudý student, naši mi rozhodně nedali všechno na co jsem ukázal a musel jsem si se svým kapesným jooo hospodařit. Máš jiné záliby? Proč ne, ale pak tady nefňukej ... Že je nejbližší kino 50 km? Do města se jednou za čas jezdit musí - zkoriguj si časový plán s rodiči, jak pojedou na nákup... Rozhodně je to etičtější, než jít jednou do kina, milionkrát to sjet z kinoripu a pak tvrdit, že jsi hardcore fanda... Rybba: Mé zkušenosti? - POkud do Ovy, pak by jsem volil raději 2D. Cinestar používá xPand, 3D brýle, které jsou těžké, navíc šetří na lampě, takže je výsledek dost tmavý... To 2D přežiješ, IMAX ti to vynahradí... A ais by jsem raději zvolil menší kino. Nevím, jestli jsi byl někdy v IMAXu, ale jestli jo, pak asi dobře víš, že když chytneš přední řady (nic proti nim, v IMAXu mám asi nejraději šestou sedmou řadu), tak tě obraz obklopí a nestíháš obraz jako celek. Všímáš si víc detailů. Proto raději ze začátku pochytit film na menším plátně... V Pražským IMAXu budou POttera určitě hrát dlouho, i přez to, že tři týdny nato startuje i u nich Tron... A pokud chceš i digi 3D, pak zkus v Ově Lunu - je vybavena taky 3D, navíc používá mnohel lepší variantu - Dolby 3D. Odkud přesně jseš? Možná nebudeš ani do Ovy, možná v tvém kině už 3D dokonce je ... Nyní je v česku zdigitalizovaných něco přez devadesát pláten - všechny plexy minimálně po jednom + nějakých pětapadesát jednosálovek, což vychází opravdu minimálně každé krajské město, či většina okresních... ps: Text k trl už sepisuju, dnes ho ale dodělaný mít nebudu, tak snad zítra ...
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-29 21:46:11 Rybba: A ty ses bál, že to nebude akční :D...
| Jakub Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-09-29 22:25:07 KARLOS: Tohle nemá žádnou souvislost s tím, jak moc jsem velkej fanda nebo jaký mám priority, nýbrž pouze o těch financích. Nevím tedy, kde ty přesně žiješ, ale tady na Vysočině je obrovský problém sehnat brigádu v létě, takže během školního roku už je to úplně nemyslitelný. Nevím, kde jsi přišel na to, že tu fňukám. Já bych na žádnej film nešel víckrát, ani kdybych nevěděl, co dělat s prachama (leda že bych měl kino v místě bydliště, to už bych pak třeba někdy uvažoval nad druhou návštěvou, pokud by se mi daný film opravdu hodně líbil) A naši jezdí do Brna (což je to nejbližší město, kde je kino) jednou za několik měsíců A btw, svačinu si chystám doma :P
| Mundungus Fletcher Autor: Anonym [89.176.168.227] Datum: 2010-09-29 22:43:01 http://harrypotter.wikia.com/wiki/File:Dungy.jpg
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-29 22:52:02 Ten smajlík za tím fňukáním tam není bezdůvodně ... Ano, můžeš dostávat kapesné deset korun na týden atd atd, ale fakt si myslím, že vymlouvat se na finance je to největší pokrytectví... Ty možnosti tu prostě jsou... Nasal jsi "Znovu do kina? No tak to určitě ne :D Kde bych na to proboha bral? Nehledě na to, že nejbližší kino mám 50km od domova" fajn, ale je jasně patrné, že jednou na to pudeš. A že by jsi nešel podruhý? Takže počkáš na dvd, nebo ti to pak někdo vypálí, nebo si to sám stáhneš z netu? Tohle je to. Všechno má svojí cenu. Nechci dělat ze sebe Mirka Dušína, má netová přípojka je downloadem taky vytížená. Aby jsem kupoval na nosičích všechno, to fakt ne. Ale to, co za to stojí si neváhám koupit. A že to jsou někdy pálky... Bydlím na vsetínsku, ale na filmy, které chci viděl v premiéru, jezdím hodinu tak a zpátky do Zlína... Což se taky prodraží. A ano, na filmy, které mě chytnou, neváhám ani minutu vyrazit do kina i víckrát. Jo, mám práci, ale jak říkám, taky jsem byl jěště poměrně nedávno student. A to jsem třeba půl roku šetřil na komplet LOTRa... Sehnání brigády taky nebyl žádný med. A pokud se dobře pamatuju, tak brigády se odjakživa sháněly lépe přes školní rok ... Ale dobře, chápu, že jsem asi jiná povaha, která když opravdu o něco stojí, neváhá hledat možnosti. Ty na to rezignovaně mávneš rukou, taky možnost ... Co se týče původního dotazu, já by jsem si knihu předem dal... Ostatně přímo já ji louskal v létě, takže jsem se opravdu připravoval...
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-30 02:14:42 pro Karlose díky, já jsem kousek od Opavy, do Ostravy do CineStaru jezdím do kina na HP od třetího dílu, tak bych nerad rušil tuhle svoji "tradici"... A je mi jasný, že do první řady nepůjdu, nejsem šílenéj, já kupuju vždy prostředek uprostřed . V Imaxu jsem ještě nebyl, tak chci jet letos v prosinci poprvé, snad se v tý Praze neztratím, nikdo mě neokrade nebo nepodřízne... PS: Jasně, ale výbuch jaderky vidět v HP filmu vážně nemusím :D
| pro Karlose Autor: Jája Datum: 2010-09-30 09:05:26 Musím se Jakuba trochu zastat. Třeba ho filmy až tak neberou jako tebe. Možná hraje fotbal, čte knížky a raději investuje svoje finance sem. Nejsme všichni stejní - zaplaťpánbůh... Tak už se přestaň zabývat Jakubem a koukej sesmolit ten článek o traileru, to je tvoje parketa...
| Jakub Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-09-30 13:28:44 KARLOS: Já rezignovaně mávám rukou? Hm, tohle očividně nemá smysl, nechme to být. Bude ten článek ještě dneska teda? Jája: Mě ty filmy docela berou (teda až na čtyřku a šestky, to byla slabota), ale o to tu vůbec nejde
| KARLOS Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-09-30 13:44:10 Očividně mám pod tímto článkem nějakou špatnou auru... Když se na tu diskuzi povívám zpětně, tak jsem tu za národního zloducha :D... Ale vážně nejsem tak zlý, jak to vypadá ... Prostě jsem chtěl jenom říct, že pokud o něco člověk opravdu stojí, pak to není neřešitelné. A pokud se mu něco líbí, ať to neváhá podpořit ... Jakub: Snad jo, včera jsem napsal zhruba polovinu, dnes to snad už sfouknu ...
| Autor: Levercham Datum: 2010-09-30 17:57:07 Rybbo, dohodnuto, podruhé/potřetí jdeme na Harryho spolu, i kdyby na chleba nebylo Vyvenčím svou nebelvírskou šálu
| Autor: Rybba Datum: 2010-09-30 18:39:42 pro Karlose z toho si nic neděléj, jednou musíš být ten horší ty a né furt jen já... pro Levercham, když budeš chtít, tak pisni na rybba@seznam.cz a nějak to pořešíme...
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-30 21:35:16 Snad Sohaj promine, že sem mu vlezl do jeho článku, ale přihodil jsem pro pořádek všechny dostupné kvality traileru tak, aby to případní zájemci měli jednodušší... Udělal by jsem to dávno, ale ppořád jsem čekal, že to autor napraví sám (a příště za takové fópa dostane za uši )
| Jakub Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-09-30 22:13:23 Tak mě teď napadá, jak to bylo s Dursleyovými v knížce v 7. díle? Objevili se tam? Jak to tak vypadá, tak ve filmu nebudou vůbec A v šestce taky nebyli, to mě štvalo dost :/
| Autor: KARLOS Datum: 2010-09-30 22:42:49 Jakub: V knize byli v jedné kapitole, ve filmu budou taky, neboť se chcou filmaři se všema postavama rozloučit ...
| Autor: Anonym [88.103.224.144] Datum: 2010-10-02 22:45:23 mazeeeec..:-D nepopadam dech..
|
Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte. |