'; ?> Potter Web CZ/SK - Harry Potter Fans - Druhá ukázka a její podrobnější rozbor.
Error creating feed file, please check write permissions.

Potter Web CZ

Harry Potter Fans


Úvodní stránka > Novinky > HP7 - film > Druhá ukázka a její podrobnější rozbor.

Bleskovka

Příležitost pro všechny výtvarníky!
Umíte kreslit? Chcete svá díla zveřejnit a ještě mít možnost získat pěkné ceny? Pak klikněte sem

Hlavní výběr

Úvodní stránka
Novinky
SPOILERY 7.kniha
Knížky
Herci
J.K.Rowling
Galerie
Stáhněte si
Doporučené odkazy
Návštěvní kniha
Napište nám
Soví pošta - diskuse
Příčná ulice - burza
Archiv diskuse hp.cz
Archiv diskuse FMS

Potter Web Menu

Náš tým
Naše ikonka
Akce
Newsletter
Magazín Pottered
Potter Povídky CZ
Budeč

Přihlášení

Přihlašovací jméno

Heslo

Zapamatovat
 
Chci se zaregistrovat!
Zapomněla(a) jsem heslo

Oko Velkého Bratra

Tvoje IP adresa:
3.138.175.10

RSS a sdílení

Potter Web CZ

Prohlášení

Potter Web CZ is in no way related to J.K. Rowling, Scholastic Books, Bloomsbury Publishing or Warner Bros. All images and material related to the J.K. Rowling novels is © Scholastic Books (US), and Bloomsbury Publishing (UK). All material related to the "Harry Potter" films is © Warner Bros.

Veškerá práva ke zde zveřejněným autorským článkům vyhrazena.
Články není  dovoleno přebírat bez souhlasu redakce a bez uvedení původu "potterweb.cz".

Tato stránka používá pouze vlastní technické soubory cookie, nutné pro její fungování.
Používáním této stránky souhlasíte s používáním souborů cookie.

Naše ikonka

Budeme rádi, když na svých stránkách umístíte tuhle naši ikonku s odkazem na www.potterweb.cz/web/
Potter Web CZ
Návod na vložení ikonky je zde.

powered_by.png, 1 kB

Starší články

<<< 
<<
Listopad 2024
>>
 >>>
 
  Po
  Út
  St
  Čt
  Pá
  So
  Ne
 
 
 
 
 
 
1
2
3
 
 
4
5
6
7
8
9
10
 
 
11
12
13
14
15
16
17
 
 
18
19
20
21
22
23
24
 
 
25
26
27
28
29
30
 
 

 

Druhá ukázka a její podrobnější rozbor.

| Tisk |  E-mail
Novinky  ->  HP a Relikvie smrti - film
Příspěvek přidal(a) KARLOS   
čtvrtek, 30 září 2010, 22:49
Premiéra první části Relikvií smrti se blíží závratnou rychlostí a proto není divu, že studio Warner Bros. vypustilo do oběhu finální trailerový sestřih, tak, jak je u Potterovek zvykem. Ukázka přinesla mnoho nového materiálu a proto i fanoušci začínají být jak se patří natěšení. Souhrn informací v textu pod článkem, musím však upozornit na přítomnost SPOILERů!!!





Co od nového filmu čekat? A co o něm vypovídá nový trailer? Pokusím se odpovědět, i když mírně odlišně od minula. Na internet proniklo i několik dojmů z testovacího promítání a ze zcela zřejmých důvodů (začátek školy a jiné časové vytížení redaktorů, stejně tak i značná spoileroidnost textů) podrobnější přepisy textů vydání na Potterweb znemožnilo. Proto jsem se rozhodl ke kroku napsat něco na způsob MZ trailer skalpelů, které více jak hrubé popisování ukázek má za cíl sesumírovat dosavadní informace o připravovaném filmu. Tím moviezone.cz předem děkuji, že bude tolerovat mírnou inspiraci formátem. A zároveň ještě jednou upozorňuji na přítomnost SPOILERŮ.
Ukázka z minulého týdne už se zaměřuje čistě na první část sedmičky, je tedy použit odlišný koncept jako minule. Změn doznala i hudba, která je méně osudová, ale o to víc přívětivá k uchu trailerového diváka. Chorály nahradila dramatická a značně potemnělá hudební kulisa, která se hodně podobá použitému konceptu z trailerové kampaně na Fénixův řád. Osobně mi tento koncept přijde mnohem vkusnější a lepší. Nejde jenom o absenci chorálů, ale víc mi k ukázce sedí.
Co od minula ovšem pro mě polevilo, je střih. Z pro mě nejasných důvodů se trailerhouse rozhodl udělat mnohem rychlejší střih, ba co víc, mnohé záběry pro účely nadsazeného tempa ukázky zrychlili. Výsledek je ten, že ukázka sice působí značně úderně a dynamicky, samotný obsah ale těmito zásahy značně trpí a jasná čitelnost mnoha materiálu je téměř nemožná. Koncept podléhá nynějším tempem nabitým trendům. To není špatně, pokud se to nepřestřelí jako zde.
Ze samotného materiálu je však jasné, že trailer zcela jistě nereprezentuje atmosféru samotného filmu. Ten bude po všech stránkách značně akční, ale dle mého to nebude nepřetržitá divoká jízda. Víc bude připomínat horskou dráhu, kde si budeme užívat klidnější, či méně dramatické okamžiky celé jízdy a znenadání přejdeme do prudkého tempa. Tak je ostatně koncipována i kniha a první ohlasy tvrdí, že film knihu bude ve velké míře ctít. Nebude se jednat jen o to, co všechno nyní kvůli dvojnásobné délce nebude muset být hozeno do koše. Škrtů bude minimum, i když se určitých zjednodušení neubráníme. A nového materiálu se také dočkáme.
Trailer začíná víceméně stejně, jako bude začínat film, nově vytvořenou scénou tiskové konference nového ministra kouzel, Rufuse Brouska. Ten nedostane sice takové množství prostoru jako v knize, ale jeho projev z části už prezentovaný v ukázce jasně ukazuje, že i tak dostaneme kvalitní porci hereckého umu Billa Niggyho. Nový materiál nesestává jen ze scén s Brouskem, ale poprvé uvidíme i Hermioniny rodiče, na kterých hlavní postava provede v knize jen zmíněnou proceduru pozměnění paměti. Jak na tom bude scéna s Ghůlem, se ovšem nepsalo.
Samotný materiál přitom vypadá opravdu slibně. Záběry z ministerstva, ať už ze začátku, či při Harryho akci o zmocnění se medailónku vypadají obrazově nadmíru přitažlivě, pryč je ten rozpačitý dojem z lesních lokací, kdy byla kamera nevýrazná a my se ptali, jestli přece jenom nedojde k poklesu úrovně kvality kamery. Dle traileru samotného se mi nechce říkat konečná sudí, ale Eduardo Serra bude nakonec přece jenom plnohodnotnou náhradou za minulého kameramana.
Ve všech záběrech z ministerstva sice vidíme Harryho v pravé podobě, na druhou stranu si nelze nevšimnout, že tato část bude přece jenom v duchu knihy. Ohlasy z promítání to navíc potvrzují. Hermiona, i Ron mají jinou identitu, v případě Emmy Watson se jedná o podsaditější ženu ve středních letech s vlasy do uzlu, u Ruperta o vysokého postaršího muže s řídnoucími vlasy a knírem, za který by se nemusel strýček Vernon rozhodně stydět. A moc by jsem nedal za to, že to jsou hlavní protagonisté ve velice umě udělaných maskách. Hermiona má drobné rysy odkazující k její vlastní podobě. A drobné pomrknutí na diváky čtenáře je i v případě nového monumentu vstupní haly ministerstva se sochou kouzelníka sedícím na nepřívětivě vyhlížejícím křesle.
Jestliže ministerstvo věrně odráží ducha knihy, pak Harryho přesun do zabezpečeného území je vyvážení nového a původního. Předně se musí říct, že tato scéna bude akčním vrcholem první části. Záběry nejenom z této ukázky nasvědčují tomu, že se dočkáme několika aktového provedení scény, kdy nejprve Harry s Hagridem budou využívat kouzelnou létající motorku na běžné mudlovské komunikaci. Pokud jste se zalekli, ať už teď, nebo při informacích, že tuto scénu točí druhý štáb a kvůli tomu se uzavřely některé Londýnské ulice, je na místě zdůraznit, že motorka hledající si cestu v provozu plném aut a se smrtijedem za zády vypadá více než líbivě. A do značné míry rozšiřuje kouzelné schopnosti motorky, která najednou umí jezdit po stropě tunelů.
Motivy z knihy se použily ovšem také a z toho lze usuzovat na členitost scény. Harry se dostane i do oblak, které jenom jiskří kouzelnými záblesky. Co se v těchto záběrech děje, je někdy až k neuvěření. Kamera opět předvádí maximum a ukazuje se, že odhadovaný rozpočet (prý na obě části neuvěřitelných 380 milionů dolarů bez kampaně!) nebyl jen geniálně protunelován, ale odrazí se v samotném filmu a jeho trikových sekvencích. Lokace nebudou navíc jednotvárné mraky, ale dostaneme členitost krajiny pod scénou, kdy při hůlkové konfrontaci Harryho a Voldemorta budeme přítomní u rozsáhlých sloupů a kabelů vedení vysokého napětí. Jestli z toho dostaneme záběry vedoucí z takové situace (jako jiskřící elektrické napětí při průletu kolem kabelů) nevím, testované publikum tuto scénu vidělo ještě hodně rozpracovanou. Další změnou bude přímá Harryho doprava do Doupěte a z toho plynoucí absence zastávky u Tonksových. Na druhou stranu už teď se můžeme těšit na prvky z knihy, jako je Dračí oheň zabudovaný ve výfuku Siriusovy motorky, či poletující testrály s Billem a Fleur na zádech. Smrt Pošuka ukázána také nebude.
Když už jsme u toho Billa (v reálu syn herce ztvárňujícího Moodyho), jeho a Fleuřina svatba je v ukázce také prezentována značně odlišně, i když z pohledu vizuálního. Ohlasy tvrdí, že je to jedna z nejpovedenějších scén, co se týče humorné stránky. Budou přítomny jak její přípravy (a přípravy na Harryho, Ronův a Hermionin odchod, doufám, že alespoň pořádně nakousnou téma Viteály), tak vlastní obřad a následující oslava. Nebudou chybět Elfias Dóže, ani tetička Muriel, objeví se Viktor Krum, i madame Maxime. Hemiona si zřejmě se svou bývalou známostí dá i jeden taneční part, čímž k akci vybudí i Rona. Výprava svatby už z ukázek vyhlíží bezvadně. Trailer tuto scénu reprezentuje z velké části příchodem smrtijedů a varováním Kingsleyho. Opět to bude značně dramatické, stejně jako přemístění hlavního trojlístku doprostřed frekventované ulice. Jediné, co může fanoušky zamrzet je avizovaná absence Murieliny rozpravy s Harrym o Brumbálovi. Této linky se údajně vůbec v první části nedočkáme (a v druhé hádám, že bude potlačena na minimum, i když její přítomnost naznačuje obsazení mladých představitelů Brumbála a Grindelvalda).
Důležité vedlejší postavy s minimem prostoru už v knize ostatně nezmizí ani z filmu. Ukázka představuje hned dvě takové postavy. Jednak Grindelvalda v současnosti, jednak další postavu spojenou s Bezovou hůlkou – Gregoroviče. Film prý tyto záblesky z Voldemortovy mysli bude prezentovat podobně jako kniha, takže žádné sáhodlouhé výpravy za hůlkou nečekejte.
Voldemort samotný ovšem dostane až abnormální množství prostoru. Je to cítit i z ukázky, kde prakticky na jeden záběr Harryho vychází jeden na Voldemorta. Je pochopitelné, že v díle, kde má dojít k finální konfrontaci hlavních soků se záporák musí konečně projevit o něco výrazněji, než jedna scéna na jeden film. Je tudíž škoda, že herecký představitel Voldemorta pořád tvrdohlavě trvá na výrazech a celkovém hereckém podání z konce Ohnivého poháru. A není to jen můj problém, šišlání a dramatické vystrkování špičky jazyka za doprovodu divoké grimasy značně digitalizované tváře nepřináší kýžený strašidelný efekt ani u další spousty fanoušků. Ralph Fiennes je ostatně jeden z mála styčných bodů schody fanoušků filmových a Pottterovských, kdy chvála na hercův projev je spíš výjimkou. Relikvie proto budou pro některé zřejmě utrpením.
Na druhou stranu množství Fiennesových scén zaručuje, že si užijeme i scény, které by v předešlých dílech spadly pod střihačův stůl, pokud by vůbec byly připuštěny do výroby. Ukázka minimálně potvrzuje přítomnost první kapitoly knihy, se všemi důležitými smrtijedy, už zmíněné pátrání po Hůlce smrti, či časté záběry na Naginiho. Ten plní do značné míry i funkci 3D atrakce, kdy nejednou vyskočí přímo do kamery.
Stereoskopická verze filmu však dle slov hlavního producenta Potterovek, Davida Heymana, nemá být plná prvoplánových a v pravdě zbytečných upozornění na přítomnost extra rozměru, ale má být spíše střídmější. Co to znamená? Že půjde cestou, která je pro lidské oko a filmový zážitek nejlepší a to cestou směrem za plátno. Je to logické, neboť právě velké filmy kráčející tímto stylem, ať už s 3D nerozlučně spojovaný AVATAR, či nejlépe chválené animáky (nejen ve smyslu prostorové prezentace) posledních měsíců – Jak vycvičit draka, či třetího Příběhu hraček.
Může se zdát, že je to šizení zákazníka, když se mu co pět minut 3D nepřipomene pět centimetrů od obličeje, nezapomínejme ale, že film musí fungovat i v ploché verzi, ve které takové efekty ztrácejí jakýkoli smysl. Ano, efektního útoku hada se dočkáme, ale aby nám každé kouzlo prosvištělo kolem ucha, to zřejmě záměrem filmařů není. A pro úplnou spokojenost technických hnidopichů se zdá, že jednak veškeré CGI materiály uvidíme v nativní (nekonvertované) stereo podobě (takže v konečném důsledku bude had opravdu hadem a ne jen nějakou zvláštně se vlnící plackou) a jednak, že filmaři přiznávají, že už od úplného začátku se stereem počítali. Samozřejmě ne u celého filmu, ale u vybraných, dá se předpokládat, že stěžejních, záběrů, které byly původně plánovány pro exkluzivní využití ve velkoformátových kinech IMAX. Původně měl být prostorový efekt přítomný opět pouze v těchto kinech a opět jen u vybraných pasáží, jak tomu bylo u Fénixe a Prince, ale mohutný úspěch a výdělečnost „novinkové“ technologie donutily Warnery k činům. Ty se sice například u Souboje titánů nevyplatily, nebylo by však moudré kvůli jedné narychlo spíchnuté nevydařené konverzi zavrhovat formát jako celek. Je evidentní, že na jejím vzniku se podílí i přímo filmový tvůrčí tým Potttera a na kvalitní odvedenou práci měli dostatek času a prostředků.
A prostředky nebyly vynaloženy jen do nových formátů. Scény s domem Lenky Láskorádové, které jsou prezentovány jako trailerové finále, nepůsobí zrovna dojmem, že by jsme se měli dočkat komornější záležitosti v podobě druhého Prince dvojí krve. A to jsme viděli minimum z Malfoyovic statku, prakticky jen záběr na Dobbyho a Bellatrix Lestrangeovou mávající hůlkou. Spolu se zajetím tria se bude jednat o finální pasáž filmu, ukončenou Voldemortovým vloupáním do Brumbálovy hrobky a zmocněním se Bezové hůlky. Po počátečních rozpacích si myslím, že je to pro ukončení nakonec místo zvolené dobře. Jednak dostaneme velice, ale opravdu velice dramatické události na závěr, kde Dobbyho smrt bude mít za následek stejné emocionální vyvrcholení, podobně jako ve Společenstvu prstenu smrt Boromira. Druhá polovina nebude muset začínat tak otevřeně. Navíc je to část knihy, která je nabitá akcí a i když budeme mít akčních pasáží za celý film troufám si tvrdit dostatek, zrovna tato scéna splňuje jakousi funkční dělící rovinu. Tažným motivem prvního snímku tak bude zřejmě Voldemortova pouť za první z Relikvií.
Závěr první části napovídá mnohé i o úplném filmovém závěru. Jednak víme, že ve druhé části budeme muset z knihy absolvovat Gringottovu banku a pak už jsou jenom Bradavice. To jmenovitě znamená, že akční finále ve Škole čar a kouzel nebude jen půlhodinka, během níž se stihne dovyprávět i celý konec ságy. Jistojistě dojde ve značné míře na Snapea. Alan Rickman už během natáčení podával informace, že tu točí scénu s Voldemortem, tu s Brumbálem (zřejmě flashbacky). Angažmá nové herecké omladiny ukazuje na přítomnost většiny Snapeových vzpomínek. Určitě si užijeme i Harryho rozhovoru s mrtvým ředitelem, už kvůli tomu, že by Michael Gambon neměl v posledním dvoudíle alespoň jednu výraznější scénu. A výrazné proměny dozná i samotná finální konfrontace hlavní dvojice – opět bude rozděleno do několika aktů, kde by jsme měli vidět krom v traileru avizovaného hůlkového spojení i vlastní závěrečný part ve velké síni.
Můžu se jen dohadovat, ale dle přítomnosti nových scén z první části se podíváme i do budoucnosti a nebude se jen jednat o epilog „po dvaceti letech…“. Kniha končí otevřeně, nějaké to extra vysvětlení snad bude. To už ale bruslíme mimo rámec nového traileru.
Ukázka jako vždy naznačila mnohé. Někteří fandové, kteří mají to štěstí, že jsou obdarování takovou trpělivostí, že vydrží nedívat se na žádný předem vydaný materiál, si nový film užijí nedotčeni žádnými předčasnými závěry a proto nebudou možná zklamáni (nebo nebudou tak znechuceni, že ukázka jim nalhala něco, co ve výsledku nedostali). Ovšem zbylá majorita může prozatímní prezentaci považovat za náznaky nejen horších zítřků pro hlavní hrdiny příběhu, ale především za světlou vidinu, že dostaneme nejen další výbornou porci filmařiny, ale také možná nejpovedenější Potterovskou adaptaci. Už bylo načase, Vězeň z Azkabanu je z tohoto titulu zřejmě unaven ;)…

 
 


Komentáře
Autor: Janina Datum: 2010-10-01 06:43:54
Karlosi - perfektní!!!!! ;)
Autor: Anonym [89.102.24.38] Datum: 2010-10-01 09:01:07
:grin Karlosi souhlasím. Perfektní! Ale nepotěšil jsi mě. Díky tobě se těším ještě více. :grin Už ti někdo řekl, že se tohle nedělá? Jen se tě chci zeptat. Ty by jsi to mohl vědět. Zda se ve filmu opravdu objeví ta jaderná elektrárna. Nedá mi to spát. :grin
Autor: Kutas Datum: 2010-10-01 10:43:27
Zajímavý text jenom bych měl dva menší dotazy k článku :  
1) píšeš tam že se dočkáme nového materálu to znamená jako že v rozšířené verzi bude rozprava Muriel s Harrym o Brumbálovi a další scény které nebudou ve filmu?? 
2) Ralph Fiennes představitel Voldemorta se mi v ohnivém poháru strašně líbíl a nedokázal bych si představit že by to hrál někdo jinej líp. Škoda jen že tam měl málo prostoru a doufám že bude něco přidáno v rozšířené edici. Tak se chci zeptat proč je tím pádem v článku napsáno že relikvie budou utrpením? Jelikož voldemort teď podle článku dostane daleko víc prostoru a Fiennes může předvést jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů. :) 
Děkuji za odpovědi Kutas :))
KARLOS
Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-10-01 12:18:49
[89.102.24.38]: Tak o elektrárně fakn nevím. Někteří v diskuzi pod trailerem potvrzují, že přítomná bude. Ale já to v těch ohlasech, co jsem četl alespoň nezaregistroval. Je travda, že jsem četl zhruba čtyři se šesti uživatelských dojmů, takže se mohly zmínky objevit v těch dalších textech... 
Co vím, tak lidé psali jen o tom, že se děj bude odehrávat i v mudlovském prostředí, zejména byly spomínané smrtijedské útoky na skupiny karavanů... 
Kutas: ad Voldemort - text je myšleno tak, že množství prostoru pro záporáka je pozitivním jevem, ale ve spojení s hereckým podáním herce to může být pro jeho největší odpůrce fakt značně bolestivý... 
ad rozšířené verze - jak se zdá, studio upustilo od vydávání rozšířených verzí na dvd, proto ve výsledku budeme mít k dispozici to, co je ve filmech... Nové scény jsou nové scény ve stávajích filmech, co nebyly v knize. Jako příklad zřícení mostu, či útok na Doupě v šestce. 
V Relikviích budou právě takové scény představovat právě úvod na Ministerstvu, mudlovské karavany, nebo únos Lenky Láskorádové ze spěšného vlaku... Ty budou přítomny už v kině, ale v podstatě to jsou scény nové, neb je uvidíme poprvé...
Autor: Jája Datum: 2010-10-01 12:53:51
Jako vždy, Karlosi, díky za tvůj čas a názor ;)
Autor: Jája Datum: 2010-10-01 14:18:13
Karlos: Jako vždy jsem si vše musela přečíst znovu, už jsem holt stará a mám problém se delší dobu soustředit :grin Ale obdivuji, že dokážeš napsat tak dlouhý článek o traileru. Já beru trailery jen jako ukázky, co bude ve filmu ;) Nejvíce mě asi uklidnil fakt, že až se na Relikvie půjdu podívat v 3D, že na mě nebude pořád bafat nějaká potvora, nebudou po mě šlehat kouzla a létat nějaké předměty. Což jinak spíše při sledování filmu v 3D dost ruší. Takže tvůj tip je, že Azkaban coby nej HP film padne? Ráda bych ti věřila. Uvidíme... ;) 
 
Kutas: rozšířená verze traileru je nejspíš film a názor na Ralpha Fiennese coby Voldemorta? Karlos to tam jasně napsal...prostě ne každému se jeho výkon líbí. Mně například ano. Přesto za to Karolose nebudu bít po hlavě :)
Autor: Anonym [77.48.243.142] Datum: 2010-10-01 15:44:22
díky KARLOSi za odpovědi na mé otázky. S tim Voldemortem jsem to totiž špatně pochopil. Až když jsem ti přečetl článek po druhý tak jsem to chápal a o tom materiálu jsem to pochopil z té tvé odpovědi :) jenom bych se chtěl ještě optat na to které díly Harryho budou mít tu rozšířenou verzi na DVD nebo HDDVD. Mám už doma totiž první dva díly v HDDVD a doufal jsem že budou i ostatní filmy obohaceny o nové scény??
pre anonym77-48-24
Autor: seamus11 Datum: 2010-10-01 19:41:45

Autor: Anonym [90.178.66.241] Datum: 2010-10-01 19:44:02
Krásný článek, opravdu povedená kritika...jen poslední zmínka o Vězni z Azkabanu je podle mě dost sporná...mně přijde jako jeden z nejslabších potter filmů, co se týče držení se "opravdové" předlohy, kterou Jo napsala...
pre anonym 77.48.243.142
Autor: seamus11 Datum: 2010-10-01 19:47:17
Tak zatiaľ sú rozšírené edície len pre Kameň a Komnatu. Pre Väzňa a Čašu nebudú, lebo Newell a Cuarón sa nechali počuť, že filmy sú kompletné a nepotrebujú žiadne úpravy. Čaká sa ale na rozšírenú edíciu Fénixovho rádu, ktorá by mala mať 3 hodiny- dotkne sa to najviac druhej polovici filmu, kedy by sme mali vidieť útok aurorov na Hagrida a McGonagallovú, rozšírenú scénu Snapeovej spomienky- aj s Lily!, rozšírenú bitku na ministerstve, odlišnú Siriusovu smrť ( presne taká, aká bola v knihe) a v neposlednom rade zjavenie Lily počas Harryho posadnutia ("Prečo ho tak nenávidíš?" "Lebo ťa zabil"? "Je to ťažké, však? Odpustiť"...) Či sa toho ale dočkáme, neviem, ale keďže sám Yates bol nespokojný s tým, ako Rád "osekali", myslím, že sa dočkáme rozšírených edícii aj 6, 7 a 8- keďže je to v neposlednom rade práve na režisérovi...
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-01 21:05:23
[77.48.243.142]: Na mrtvém HD-DVD vyšlo pouze prvních pět Potterovek, ve standartních, neUltimátních edicích... 
Rozšířené vyšly zatím pouze první dva filmy, ale jedná se jen o rozšíření dříve uveřejněných vystřižených scén, takže pokud má někdo staré dvd, měl by tam ty scény najít také... 
Jak je to s trojkou a čtyřkou, přesně nevím, jen je jisté, že v Ultimate edici filmy v delším střihu nebudou. Studio to odůvodňovalo, že první dva komplety se neprodávaly tak dobře, jak očekávali a proto se nepouštěli u dalších dílů do rozšiřování, které by znamenalo, že u nového materiálu by muselo dojít ke komplet postprodukci (delete scenes byly na dvd jen v hrubé podobě)... 
seamus11: Mohl bys pls nahodit linky, odkud jsi řerpal informace o ee verzích filmů, o stavoviscích režisérů a podrobnější rozpis vynechaného materiálu Fénixe? Moooc by mě to totiž zajímalo ;):)...
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-01 21:07:23
[90.178.66.241]: To jest věcí názoru. Pro mě je Azkaban filmově nejlepší Potterovka a nejsem zrovna modelový příklad fandy obrýleného čaroděje, neb změny ve filmech nevnímám jako negativum ;).... 
ps: Srry za dvojí koment...
film hp
Autor: Anonym [213.192.3.172] Datum: 2010-10-01 22:58:23
ahoj prosim vas nevi nekdo kdy má jít do kin HP7?nejsem si jistá ale mám takový tušení že 17.11. je to tak nebo ne? díky. :?
Autor: Rybba Datum: 2010-10-02 03:04:51
UFF :eek... Ale než rozbor ukázky, by se to mohlo jmenovat trošku jinak, ale neva, díky za článek Karlosi, tak tohle bych dokupy v životě nedal... Tleskám a čučím... :p
Autor: Rybba Datum: 2010-10-02 03:05:34
Anonym [213.192.3.172]  
 
Nalevo "běží" počítadlo... ;)  
 
Film Harry Potter 7 / 1 
Do  
19.11.2010 , 00:00 
Zbývá  
47 dní, 21 hod., 55 min.
pre KARLOS
Autor: Anonym [85.248.47.75] Datum: 2010-10-02 08:20:46
http://www.harrypotterforum.com/comments.php?DiscussionID=1579&page=2 
Neviem, či ťa tam pustí, keďže asi nie si zaregistrovaný, ale ak nie, tak tu je prepis textu: 
"Today, we've got a follow up for you on those two new Harry Potter Ultimate Edition box sets - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban and Harry Potter and the Goblet of Fire will both street on DVD and Blu-ray on 10/19. As you know, we've confirmed that there will be no extended cut of these films on the discs, unlike the first two Potter UEs, and a lot of you wanted to know why. We asked Warner Home Video for a little more information, and what they essentially said was that they would do an extended version if there was significant or important scenes left out by the filmmakers - scenes that would add more than just length to the film if they were restored. So Warner gave the filmmakers the option to create extended cuts, but in the case of both Prisoner of Azkaban and Goblet of Fire, the directors felt that the best material was already in the film, so there was really no need." 
Ako keby pridali nejaké "dôležité scény" do Kameňa a Komnaty :/.. 
Ešte skúsim pohľadať súpis tých scén, zatiaľ je tu video, kde sú fotografie zo všetkých vystrihnutých scén MIMO tých, čo sú na klasických bonus DVD: 
http://www.youtube.com/watch?v=v4IyEw1LWoo
.
Autor: seamus11 Datum: 2010-10-02 08:31:21
Sakra! Nech sa už naučím prihlásiť sa predtým, ako píšem komentár :D 
Tak tu je zatiaľ scenár s vystrihnutými scénami- 
http://www.cosforums.com/showthread.php?t=113576 
pokiaľ ide o začiatok, neviem, či to bolo natočené, ale súdiac podľa niektorých fotiek z videa vyššie, asi hej. Pokiaľ ide o bitku na ministerstve, tak tá bola rozhodne natočená tak, ako je to popísané aj v scenári (tá posledná Lilina veta je trochu iná, akjo som ju napísal :D :D :D) Dokonca aj Dumbledorovu vetu "Don't fight him Harry! You can't win, not on his terms" bolo počuť v jednom z trailerov, sa mi zdá.
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-02 20:52:09
seamus11: Díky moc, do diskuze se dostanu, to video z těch obrázků vypadá zajímavě a za nevyškrtaný scénáč dík snad ze všeho největší ;):) 
Jak to bude s dalšíma rozšířenýma scéna v dalších dílech, fakt nevím... Snad si Yates dupne, protože Fénixe v neokleštěné verzi by sem viděl rád snad ze všeho nejvíc... 
Jen je škoda, že se Newell nepustil do překopávek Poháru, mohlo se tím napravit alespoň to, co bylo napácháno vinou Klovese... Takže má nenávist vůči němu stále přetrvává :D... 
Azkaban samozřejmě dolaďovat nemusí (alespoň pro mě), ten film je víceméně bezchybný ;)
Autor: Levercham Datum: 2010-10-03 10:35:59
Taky jsem celá napnutá, jak se Relikvie popasují s Azkabanem coby nejlepším z Potterovek (i pro mě je skoro bezchybný). Včera jsem po-nevím-už-kolikáté shlédla Řád a kupodivu se mi hrozně líbil, asi na něho přehodnotím názor... pravda ale je, že ty vynechané nebo pozměněné scény, které jsou ve scénáři (díky za něho ;) , by tomu tedy dodaly úplně nový rozměr!
Možná hloupej dotaz:
Autor: Vesemir Datum: 2010-10-03 13:11:30
Na stránkách Palace Cinemas - Slovanský dům je v sekci "připravujeme" na 18. 11. HP a Relikvie smrti s poznámkou "digitální dabovaný". Co to znamená "digitální dabing" ? Vlastně mě zajímá jen a pouze to, zda to bude v originále nebo česky... Ve Slovanskym domě bejvaly vždycky půlnoční premiéry v původnim znění, pokud vim... Díky
miky
Autor: Anonym [90.179.121.132] Datum: 2010-10-03 13:57:19
já nechci aby po mě vyjela hadí huba :-D nesnáším hady, ale na 3D verzi chci jít určitě :-D strašně se těším, vězen je pro mě nejlepším zfilmovaným dílem, tak snad ho sedmička trumfne :-)
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-03 15:53:11
Vesemir: Znamená to, že film bude puštěný z digi kopie, na 95% trojrozměrně, v českým dabingu... 
Palace ale má ve zvyku dávat jak 3D dab, tak 3D origo, tak 2D origo ;).... A to i na půlnočky...
Jakub
Autor: Anonym [86.61.168.103] Datum: 2010-10-03 18:57:59
V Olympii právě dávají pouze dabovanou verzi :( :( :( A jinak článek fajn, dobrá práce ;)
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-03 19:54:45
Jakub: Krom Prahy (Anděl, Slovanský dům), má title, či origo (v tom případě i 3D) jenom Brno ve Špalíčku, pokud se samozřejmě bavíme o Potterovi... 
Samozřejmě bude zajímavé sledovat, jak s tím zamíchá přechod z analogových pásů na digitál... 
Je však jisté, že všechny kina s digi 3D, budou mít dabované 3D... Slováč (u významných filmových událostech i Brněnský Špalíček) dává i 3D v originále... Title v 3D jsou natolik problematické, že distribude volí prakticky automaticky dab. To, že na kopii lze umístit i origo zvuk nic neznamená, a distribude ji tam nedává, protože jen ty nejnavštěvovanější kina v republice si můžou dovolit pustit film bez české podpory. Dle vlastní zkušenosti vím, že ty sály zekou prázdnmotou, tedy minimálně v době, kdy opadně největší fanouškovský nápor. Proto se tyhle kopie pouštějí ve Slováči třeba jen jednou za den, či je hrají celý den, ale jen v malém sále a krátkou dobu - třeba jeden týden (jsou to kopie přímo ze zahraničí), 
Klasické filmové kopie budou samozřejmě 2D a tak distributor slyší jen na poptávku kinařů - kde je jim jedno, jaký poměr udělají mezi dabingem a titlema... Většinou to však stejně končí, že většina 2D koií je dab, a na spešl vyžádání se dělal v průměru tři title. Ty putují opět do Slováče, do Cinestaru (Anděl, někdy si vydupají i druhou putovní, aby co týden nasadili title v krajských městech, ale Cinestar musí o tuhle kopii cítit zájem) a poslední bává opět vyjímečně ve Špalíčku, kde pokud bude origo 3D, tak pochybuji, že si vyžádají 2D title... 
A jestli distribude udělá i digi2D kopie, které pracují zjednodušeně stejně, jako digi3D, nevím. Zde ovšem nění problém k jedné kopii udělat jak samostatné title, tak origo/dab zvuk... 
IMAX, který je potvrzený, že bude, bude mít standartně dab, a´T se chumelí nechumelí...
Tomin
Autor: Anonym [88.103.190.68] Datum: 2010-10-04 16:15:40
Fans, měl bych prosím dotázeček :) Trošku jsem nepochopil organizaci ČR premiéry (nikdy jsem na žádné totiž ještě nebyl).. Jak to tedy bude tentokrát?? V jakém kině/kinech, v jaký den a jestli to bude až někdy o půlnoci, nebo třeba pouze někdy večer..?! A jestli je většinou dabing, nebo ne?! Bydlím v KV a sem k nám se to dostane většinou až tak za týden, dva po premiéře a já bych chtěl buď na premiéru přímo, nebo nějaký den hned potom.. Předem dík za odpověď
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-04 20:36:25
U nas to ma premieru 18. listopadu, tradiční den pro premiéry - čtvrtek. To znamená, že od toho data můžou kina hrát... 
Premiéry u nás znamenají startovní promítací datum, nikoli slavnostní ceremonie prvního promítání v jednom z vybraných kin s filmovými a jinými hvězdami... 
Proto se konají tzv půlnoční představení, kdy v noci ze středy na čtvrtek o půl noci (většinou jednu minutu po půlnoci) každé kino, které takovou akci pořádá, poprvé film pustí... Lístky na takovou akci je lepší objednávat předem, minimálně bez rezervačky je to bezúčelná procházka ke kinu a zpět, neb to bývá většinou plné... Ale nemusí být žádný strach, většinou pokud je extrémní zájem, jedná se o multikino a to umožňuje souběžné promítání ve více sálech, nastavují kapacitu dle potřeby... Pottter se standartně v multikinech na půlnočkách hraje ve dvou třech největších sálech (Ve slováči dokoncce i ve čtyřech)... 
Cena se počítá jako běžné vstupné, před filmem se většinou nehrajou reklamy ani trailery (alespoň u nás v republice ne, jak je to v razraničí, nevím)... 
Jak rychle se dostane Potter do krajských měst, kde není multikino? Víceméně tam, kde je digi promítačka ihned. Distribude víceméně dělá pro každé kino jednu kopii. To je sice hrozně neumětelsky řečeno, ale jak funguje digikino tady nebudu rozebírat, stačí vědět, že pokud kino dá včas požadavek a má digi3D, dostane sedmého potttera ve 3D v dab v premiérový den, tj 18.11.2010 a kino ho dle svých hracích časů pustí... 
Jinak krom digi kopií se vyrábí od dvaceti pěti do čtyřiceti klasických analogových kopií (only 2D, viz výše), poměry title a dab hledat taktéž výše... Tyhle kopie z velké části putují částečně do multiplexů, které chtějí hrát i 2D (opět nejnavštěvovanější multiplexy, co chcou dát na výběr a mají dostatek místa - sálů, většinou kina o osmi a více sálech), a částečně se o zbytek klasických kopií poperou menší kina, která ještě nepřešla na digitál... 
Pokud jseš z Karlových Varů, tak tam je místní kino digitální stoprocentně (http://spreadsheets.google.com/pub?key=tv8XaHSMS9khoyLU5hunrxA&single=true&gid=0&output=html), včetně 3D, takže víceméně jistota 3D dab v premiérový den, jestli půlnočka, to už fakt netuším ;)... Na jiný druh představení musíš do Prahy...
Martin
Autor: Anonym [94.230.144.9] Datum: 2010-10-05 13:08:47
otázka, kde jsou vidět Hermioniny rodiče???
Tomin
Autor: Anonym [88.103.190.68] Datum: 2010-10-05 14:38:30
KARLOS - Díky moc za info ;)
Tomin
Autor: Anonym [88.103.190.68] Datum: 2010-10-05 14:55:43
KARLOS - Myslíš, si, že v Plzeňském Cinestaru (v komplexu Olympia) bude možný film zhlédnout např. už v sobotu 20.11. ?? Páč poté zřejmě odjíždím a nerad bych to nějak extra oddaloval .. :D
KARLOS
Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-10-05 15:11:03
VŠECHNY multiplexy budou hrát premiérově, tj od 18.11.2010. A všechny ve 3D s dab... Atd atd, viz výše... 
Martin: V ukázce nejsou, text se nezaměřuje pouze na ni, ale i na další informace, což je tam ostatně i napsáno ;)...
Autor: Vesemir Datum: 2010-10-05 18:25:31
No... Informací spousta, což o to... Ale pořád sem znepokojenej, neb na stránkách Palace Cinemas maj pořád JENOM "digitální dabovaný"... A já zoufale nechci ani jedno, ani druhý... :?  
 
Takže - jestli sem Karlose pochopil správně, což vubec neni samosebou - nezbejvá než doufat, že se tam v následujících dnech objeví i možnost "2D s titulkama"... 
 
U Merlinovy brady, to je ale komplikovaný !  
 
Sakra, kdyby tak počkali ještě pár měsíců... Slibuju, že po závěrečný části Relikvií se budu multikinům vyhejbet obloukem... Nechť se tam promítá třeba v 7D s maďarskym dabingem... Ale Pottera ještě nechte klasicky... :cry
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-05 19:04:36
Vesemir: Ty si s prominutím trdélko ;)... Ty stránky nejsou aktualizované a dopředu si tam nebudou vymýšlet nějaké nesmysly. Prostě potřebovali nahodit profil ;)... Originál se ve Slováči objeví stoprocentně, nad tím nemusím ani chvíli přemýšlet... A myslím si, že tam bude jak 3D origo, tak 2D title ;)...
Karlosi,
Autor: Vesemir Datum: 2010-10-05 20:34:59
Díky za odpověď... Trdélko dost možná sem, ale ne zrovna z důvodu, že nechodim do multikin, nenavštěvuju jejich stránky a tudíž nerozumim manýrům nabízet nelogicky náhodně jen jednu z několika možností... Stejně tak dobře mohli k nahození profilu náhodně použít poznámku "2D - title", ne ? :)  
 
No, ale vlastně sem to teda pochopil dobře už prve, ta možnost se tam objeví někdy pozdějc... 
 
Každopádně dík za odpověď, přesně tohle sem chtěl slyšet. To víš, tohle už neni pro nás starší, já už to prostě chci nějak doklepat ve starym dobrym 2D a jak řikám - po Potterovi se klidně stavte na hlavu... :)
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-05 20:56:00
Ta možnost bude hned od premiéry, jen na stránky dohodí aktualizované specifikace, až je budou mít k dispozici... Takhle ví, že bude dabing. Tečka. A tím nalákaj hlavní masy lidí. Tečka. Dlouholetá tradice ale tomuhle kinu předurčuje, že se tam originální znění, ať už v jakýkoli podobě (a že to bude taky staré dobré 2D s titlema, už jenom kvůli takovým odpůrcům 3D, jako seš ty ;)) zcela jistě objeví ;)... 
Nechci být zlomyslný, ale fakt by jsem chtěl sledovat to dilema, kdy by si měl na výběr buď 2D dab, nebo 3D origo. CO by si volil? A kdyby bylo čistě jenom 3D (což ještě hooodně dlouho nenastane, ani v klasik kinech), šel by si na ten film vůbec, nebo by si počkal až nadoma? Či by si volil jiné zdroje ;)???
Autor: Vesemir Datum: 2010-10-05 22:04:12
Dilema by to bylo značný, ale určitě by vyhrál 2D dabing, i když bych pořádně skřípal zuby... (Ještě pořád namlouvá hlavní roli ten pitomec Kotek ? Každopádně, úroveň současnýho českýho dabingu je naprosto tristní, což je ale uplně jiný téma k diskusi.) Nicméně touha vidět Relikvie by určitě převážila... 
 
Ovšem kdyby bylo JEN 3D... No, nešel bych, v tomhle sem hrdej jak hypogryf. Jak sem řek, dosud sem na 3D nebyl a nějak už to bez toho doklepu... (DVD nebo RIPy z netu to jistěj) 
 
Ovšem ještě jednu věc bych chtěl vidět, než se (pro našince) stanou kina naprosto nepoužitelný: Hobita, záležitost mýho mládí... Pokud možno obě dvě části.  
Nemáš nějaký informace, jestli tuhle věc vubec ještě budou dělat klasicky ? Tj. Ne-3D ?  
:)
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-05 22:29:37
Vzhledem k tomu, že Jackson si řekl o 500 melounů na samotnou produkci, k tomu se musí připočítat všechny průtahy, doplatky za práva a vlastní trailerová kampaň, dostáváme se pomalu k jedné miliardě vynaložených nákladů. 3D bude určitě, zpočátku to vypadalo na přepočet (ala Potter) aby se ušetřilo, ale Peter je v tomhle moc velký perfekcionalista, takže začíná prosakovat, že to bude točený přímo nativně ve stereu... 
Čímž se nic nemění, neb samozřejmě do kin to pude i ve 2D, na na plackách to také bude k dispozici ve 2D... 
Jackson rád háže předměty do kamery, takže ani případné 3D efekty by neměly dělat větší zlo... 
Spíš se bojím, že se ten film opravdu nenatočí... Průtahů je tolik, až to vypadá opravdu na prokletí... Stále ale platí premiéra prosinec 2012 a 2013...
Autor: Rybba Datum: 2010-10-06 00:30:13
Vesemire, nemám slov, tím jak odmítáš 3D formát ze sebe děláš akorát troubu a vůbec nevíš o co přicházíš, připadáš mi jak někteří, co odmítaj FB, Apple aniž by to třeba jen jednou zkusili, tak teďka tu máme "odmítače 3D"... Zkus si zajít na nějaký 3D film a věřím, že od tý doby už nebudeš chtít nikdy nic jinýho, páč ta tvoje přemrštěná "hrdost" tě připraví o hodně skvělých zážitků a filmů... :roll
Karlos
Autor: Anonym [85.119.89.41] Datum: 2010-10-06 01:24:12
jo to je náš Kája, smekám. Koliko si knih již napsat ty mistře Karlosy?
Martin
Autor: Anonym [94.230.144.9] Datum: 2010-10-06 10:55:40
2Vesemir: 
Tak tak, děláš ze sebe akorát troubu. Stejně jako "iphone haters" "apple haters" "facebook haters" tak ted co ? "3D-haters" ? nevíš o co přicházíš, kdyby si viděl třeba Avatara ve 3D na Flóře na tom obrovitánským plátně, tak bys nikdy nechtěl vidět nic jiného.
Autor: Jája Datum: 2010-10-06 11:20:05
Tak se mi zdá, že tady troubů a trubek je už celý orchestr, ale poslouchat se moc nedá. 
 
Martine: Co se ti na Avataru líbilo víc. Jak vypadal ve 3D nebo se ti líbilo o čem ten film je? 
 
Rybbo: Kdybys měl na výběr, půjdeš raději na Souboj Titánů ve 3D nebo si doma pustíš na pc film A moment to remember s titulky? 
 
Vesemire: Zůstaň, prosím, trdélko a trouba, svět je hned krásnější.
KARLOS
Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-10-06 12:33:16
Vážení, prosím o chvíli pozornosti. Na určitý podmět si myslím, že by bylo záhodno trochu usměrnit diskuzi. 
Každý, v tomto případě Vesemir, má možnost zaujmout určité stanovisko, v tomto případě vyhledávání klasické, ne3Dé verze poslední Potterovky. 
Může se to zdát nemyslitelné, ale je třeba zdůraznit, že k tomu mohou existovat hned několik důvodů. 3D rozhodně není dokonalý systém. U některých se může jednat o problémy spojené s tím, že využívá jako hlavní součást projekce brýle. Pokud už nějaký divák nosí brýle dioptrické, jedná se o dost podstatnou a hlavně citelnou záležitost. Brýle polarizační se dají nasadit i na ty dioprické, ale pohodlí se úměrně zmenšuje s každou přestálou minutou v sedadle. A ne každý si chce kvůli jedné projekci kupovat kontaktní čočky. 
3D může být hůže pozorovatelné i pro další diváky se zdravotními problémy. Některé systémy využívají blikacího systému, tudíš je nadmíru jasné, že pro epileptiky to není zrovna neideálněji prožitá dvouhodinovka. 3D může spůsobovat bolesti hlavy, nevolnosti žaludku a další, většinou se špatně zvolenými záběry. IMAX vyvolává závratě. 
Ano, vypadá to stašidelně, ale těmito symptomy trpí jen málá, nepatrná část publika. Ti při těchto příznacích mají právo opustit sál a solidní provozovatel kina dokonce vrací vstupné. Je to malá skupina lidí, na které by se ovšem měly brát ohledy. 
Tím však neříkám, že by zbytek měl zaujmout odmítavou pózu. Někdy není na škodu vyzkoušet něco nového. Pokud je to jediným důvodem, je to pózerství. 
Vesemir bohužel neuvedl troufám si tvrdit nikdy nějaký argument, proč tak záporný přístup. Nemusí ho uvádět, pokud nechce... Ale prosím, flamy tohoto typu na internetu probíhají denoděnně. Ať už je to Apple, nebo fb, prosím, zdržte se těchto poznámek. Nemusí být totiž každý člověk, co nemá iPhone, či fb přímo proti těmto věcem naprostý odpůrce. Já nemám ani jedno, ale ani o jednom si nemyslím, že by to mělo být nějaký Ďáblův vynáles pro zkázu všeho lidstva. Tím však nevyvývám ani ty hatery, aby se na tyhle stránky nahrnuli, neb ani o tyhle řeči (troufám si tvrdit za celý tým PW.cz) tu určitě nestojíme. 
Děkuji za pozornost, snad příště běz dechových nástrojů a v lepší náladě ;). Karlos.
Autor: Janina Datum: 2010-10-06 17:08:44
Na jedné věci se ale určitě shodneme všichni - bez ohledu na 2D, 3D, 10D, dabing, titulky, popcorn, cola, Kotek...... do kina jdeme všichni!!!!! ;)
Rybbo a Martine,
Autor: Vesemir Datum: 2010-10-06 18:22:10
 
právě jste se sami projevili jako prvotřídní troubové a jestli si to neuvědomujete, tím hůř... Troufám si říct, že o mejch motivech víte pendrek a nedělám si iluze, že byste je právě vy dva pochopili, tudíž se o to ani nebudu snažit (o tom svědčí zejména demagogickej - a zcela mylnej - předpoklad, že kdybych viděl něco ve 3D, nikdy bych nechtěl nic jinýho). 
Jen vězte, že mám na film poněkud jiný nároky než vy, toť vše. 
 
Podotýkám, že cílem mýho původního dotazu bylo JEN a POUZE zjistit, jestli se ještě vůbec bude při premiéře promítat v klasickym formátu, nic víc... Následně jsem jen odpovídal Karlosovi. 
 
Je škoda, že jste posunuli zdejší diskuse na úrovneň osobních invektiv. S podobnou diskusní úrovní bych vám rád doporučil "zpravodajský" servery jako Novinky či idnes... PW se, co já vim, vždycky vyznačoval nadstandardní diskusní kulturou...
Karlosi,
Autor: Vesemir Datum: 2010-10-06 18:38:14
díky za přiznání práva zaujmout stanovisko, hned se cejtim jako plnohodnotná lidská bytost... :)  
 
Svoje motivy jsem se ti tu snažil nastínit už vícekrát - no, zjevně tu zůstanu nepochopen, játra si kvuli tomu trhat rozhodně nebudu. Jestli tě můj motiv (jakožto zástupce odepíračů) opravdu z tvýho profesního hlediska zajímá, můžem to někdy zkusit ještě naposledy třeba na Soví poště, tamní formát diskuse je přeci jen pro tyhle účely mnohem příhodnější než zdejší jednoduchý "komentáře"... 
Tady už s tim opravdu nehodlám vzbuzovat emoce, někteří diskutující z toho, jak vidno, viděj rudě... :)  
 
Jinak (když už konečně vim, že v Palace Cinemas budou snad promítat ve 2D) už vážně zalejzám zpět do hrobu, kam asi moje generace už vážně patří... 
Tobě děkuju za všechny poskytnutý informace a zodpovězený dotazy... 
 

Vesemire
Autor: Levercham Datum: 2010-10-07 08:12:45
máš mou plnou podporu, jednak v tom, že tvrzení "kdybys, tak bys nemohl jinak, ale protože nekdybys, nevíš, co je dobré, a protože máš jiný názor než já, jsi idiot" je argument plnohodnotný a inteligentní asi jako facka, jednak v tom, že 3D je úplně jiný druh zážitku, než který od HP očekávám. 3D filmy jsou občas jako dítě s novou hračkou, a kdybych měla vést takovou radikální a normativní diskusi jako výše uvedení, napsala bych Jděte si poplakat na Resident Evil, co s ním v 3D provedli... Nemusím mít všechno vždy a všude, což neznamená, že mě 3D filmy nedokážou nadchnout ;) A že bych si s Rybbou nezašla na HP 3D to taky neznamená, jen chci mít první zážitek hezky klasicky, jak se sluší na stařenu, jako jsem já :grin
Autor: Aries Datum: 2010-10-07 08:47:54
Já mám u Pottera trochu jiný problém. Šestku jsem ve 3D viděla, schválně právě proto, prostě když už tak už, a taky jsem byla zvědavá, jak to vypadá. 
Pak jsem viděla stejný film znova ve 2D v Chotěboři. A zjistila jsem, že je tam strašně dlouhá, nudná a ničím nezajímavá pasáž, který vznikla jen proto, aby se dalo blbnout ve třech rozměrech. 
Já bych to teda řekla asi tak: pokud film s alternativou ve 3D neobstojí ve 2D, tak nestojí za nic, i kdyby těch dimenzí k dispozici bylo nevím kolik. A sice k tomu nemám a priori výhrady jako Vesemir, ale že je to taková šikovná berlička, která schová, že se zrovna vlastně neděje nic, co by stálo za řeč, to si teda myslím. A jak tak vidím upoutávky na to, co natočili ve 3D, tak se obávám, že půjdu ještě dál než Vesemir - na film, co nabízí 3D, prostě v žádné formě, protože to většinou znamená, že se za tím efektem skrývá pitomost, která nestojí za nic.
nove obrazky
Autor: Anonym [89.176.169.120] Datum: 2010-10-07 09:07:07
http://www.mugglenet.com/ 
fenrin je mastný xD a Snape xD
Autor: Anonym [90.177.47.18] Datum: 2010-10-07 16:52:38
Článek super, zajímalo by mě kolik let je autorce Levercham, že se zove stařenou. Jsem totiž 39 letá fanynka HP a jako stařena si rozhodně nepřipadám:)
Levercham, Aries:
Autor: Vesemir Datum: 2010-10-07 18:19:03
Díky za podporu... :) Už jsem nějak neměl v úmyslu se tu k tomu vracet, musim ale podotknout, že vy se značně blížíte k pravejm důvodům mý averze ke 3D (což jsem se tu kdysi pokoušel Karlosovi sdělit). Já holt od filmu očekávám nepatrně víc než jen (samoúčelnej) vizuální zážitek, povrchní zábavu... Jak jsem tu už zjednodušeně kdysi děl, 3D formát pro mě znamená nahrazování chybějícího obsahu formou (což je vlastně jinými slovy řečeno to samý, co píše Aries), podbízení se nižším nárokům publika, jež se chce jenom bavit, nikoli vstřebávat témata k přemejšlení...  
 
Takže 3D epocha už patrně beze mě - klenoty světový kinematografie v Levnejch knihách za pár korun to beztak jistěj...  
;)  
 
Asi tak. Tak ještě jednou díky...
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-07 21:06:38
Vesemir: Jo, už si vzpomínám... Takže se omlouvám, že jsem naznačoval, že si neuvedl žádné vnitřní důvody, uvedl ;)
Dál už to rozebírat nehodlám. Prakticky je to diskuze do puntíku stejná, jako posledně... 
 
ALE ;):D, teď čistě pro Aries, ostatní mohou další řádky směle ignorovat: nemyslím si, že by ta pasáž vznikla jen kvůli 3D blbnutí. Vznikala jako 2D koncept, jako součást scénáře, vize režiséra atd... To, že se rozhodli ji prezentovat v konečném důsledku jako 3D, je vedlejší, vlastně úplně podružné. 3D verze nebyla prioritou. Ano, dali do ní taky určitě úsilí, ale rozhodně by jsem to, že ta pasáš je ve 2D nezajímavá nepřipisoval tomu, že byla tvořena "pro 3D". Jde čistě o záležitost scénáře, nebo nápadu režiséra, či kameramana... 
Říkal jsem, že se nebudu vracet k minulé diskuzi, ale nedá mi to, a opět zopakuji to, co už jsem onehdá říkal - 3D jako takové nic neznamená, je to jen další prvek ve filmu, další nástroj, jak prezentovat svou filmařskou vizi. Je součástí obrazu. Tak jako barva, či formát poměrů stran obrazu. 
To, co vám tolik na 3D vadí, není sma technika nebo metoda, ale špatné zacházení s ní. Potom to ale není o metodě samotné, ale o filmařích, kteří s ní buďto neumí pracovat, nebo umí a sviňácky jí využívali nepěkným způsobem tak, aby nalákali masy a nebo ji smysluppně zapojí do celku. Je jasné, že ve výsledku je jediná správná cesta ta třetí. A věz, že v tom případě by nepřítomnost třetího rozměru neměla ubírat nic z filmových kvalit. Tuším, že jsem patafrázoval se zvukem - můžeš si ho pustit v prostorovém podání, kde tě zvuk bude obklopovat, nebo si ho můžeš pustit ze dvou (jedné) bedniček u počítače a výsledek dostaneš víceméně stejný. Jen je jasné, že u prostorového podání tě vlastní film víc vtáhne. Nejde o to, že by sis ho užila víc, to ne. Jde prostě o další prvky, jako směrovost atd. Vyhledávat prostorový zvuk nemusíš, ale sama přítomnost u filmu nic nekazí... 
Nechci vám nic nutit a ani to nedělám. Ale myslím, že je fér trochu upřesnit celou situaci. Může se zdát, že ve výsledku je to jedno. Dostaneš scénu, která ploše vypadá divně (cesta do středu země), či se 3D podřizuje samo natáčení (velkéí těžké kamery mohou některé tvůrce omezovat). Ale fakt, že stereoskopie skoro čtvrt století přežívala v síti kin, která se hlavně zaměřovala na dokumentární tvorbu (pravda, každý 3D IMAXovský dokument, pro radost dětem jeden dva ráběry obětoval nějakému efektu, kdy něco vyskořilo před plátno viditelněji, než by to bylo u normálního dokumentu) o něčem ostatně svědčí. Že to není jen pozlátko sloužící zlému velkému nenasytnému hollywoodu, ale spíš jeden z mnoha obrazových prvků, které se "dostaly do otroctví" době, která hledá cestu, jak diváky zpět přivést do kina. 
Konec tečka a slibuju, že už s tím tady nikoho z vás prudit nebudu, a přeji vám hezký filmový zážitek ne na klasické, ale 2D verzi :).
Autor: Aries Datum: 2010-10-07 21:26:14
Karlosi, ale to jsme si zas pro změnu nějak nerozuměli. Já nezatracuju techniku jako takovou, souhlasím s tím, co říkáš. Živě si vzpomínám, že když si naši kdysi koupili barevnou televizi, to jsem byla nějak na gymplu, tak jsem strávila víkend nadšeným sledováním lehké atletiky, která mě normálně vůbec nezajímá, jen proto, že to bylo barevný. Samozřejmě jakmile si člověk zvykne, že je barevný všechno, začne si opět vybírat. Možná bude jednou prostorové úplně každé kino a 2D film bude působit podobně jako dneska film pro pamětníky s Oldřichem Novým. Já ti v tomhle směru v žádném případě neodporuju. 
Ale zrovna to bourání půlky Londýna v HP6 mi ve 2D připadalo zbytečně zdlouhavé a vlastně nijak zajímavé, i když ve 3D to vypadalo dobře. Tady trvám na tom, že režisér si prostě hrál s efektem a obsah zůstal poněkud mimo, protože nějaká výrazná zkratka by tam působila líp. 
Neviděla jsem Avatar, ale snad všichni, kdo o tom filmu mluvili, se shodli, že je to vlastně nuda a nic moc zajímavého. Až teda na to technické zpracování. Já vím, že to není chyba techniky jako takové nýbrž konkrétního tvůrce, který se takhle snaží schovat, že zas nic tak moc zajímavého ten film není, nebo si možná myslí, že když je tam 3D, tak to bohatě stačí a proč by si měl ještě lámat hlavu s něčím dalším, ono to obecenstvo ani nebude stíhat sledovat. 
Já se na tu sedmičku kouknout půjdu a asi teda ve 3D, protože když už, tak už, jak říkala Marie Nedobylová. Ale ne že bych kvůli tomu už měsíc předem nespala, to teda ani náhodou. Šestý film mě teda zrovna moc nenadchnul a nedělám si iluze, že tohle bude lepší, takže spíš jen tak, abych to teda viděla
Autor: Rybba Datum: 2010-10-07 21:47:12
Pro Aries, ty by jsi taky vyškrtla jednu ze tří akčních scén v celým filmu, no fuj, že ti není hanba... Já to řeknu takhle, HP 6 jsem viděl ve 2D a ta scéna na mě působila "bombasticky"... To jak píšeš ty, na mě působí (a vo tom to 3D právě je), že jsi viděla tu scénu ve 3D a byla "tak úžasná, skvělá a fantastická", ale pak jsi tu samou scénu viděla ve 2D a najednou jsi byla zklamaná, že to není takové jaké by to mělo být, měla jsi už v hlavě zafixováno, že ta scéna byla prostě super a najednou taková není... Díky 3D jsi dostala super zážitek, který ti 2D nikdy nevykouzlí...  
 
Ta scéna nebyla zbytečně protahována, ani nudná... Byla hodně dobrá a neznám nikoho, komu by se ten začátek nelíbil (předpokládám, že se teďka ozve polovina PW, že se jim vůbec nelíbila), jen ty jsi byla prostě rozmlsaná ze 3D a 2D už tě nedokázalo uspokojit... 
 
Von ten Karlos to tu píše dobře a správně, 3D prohlubuje zážitek z filmu, víc vtahuje do děje, přesně jak to srovnal s tím stereo zvukem a to, že za 30 let budou všechna kina hrát 3D a téměř žádné 2D, tak o tom jsem skálopevně přesvědčen, že ano... ;)
Autor: KARLOS Datum: 2010-10-07 21:51:13
Jenomže v tom případě si pleteš pro změnu dvě jiné věci - 3D jako stereo projekci a 3D jako animační nechniku. Nedělám si iluze, že ten záběr byl čistě pro efekt. Ale ne 3D efekt. šestka sama o sobě moc akčních pasáží neobsahuje, tak film obohacovali, jak mohli. V tomto případě natahovali průlet Londýnem, zvlát, když měli k dispozici prakticky neomezené finance. To, že ve výsledku pro doslova páru desítek kin (nezapomínat, že šestka byla ještě IMAXovsky 3D exkluzivní) záběr vyrenderovali ve stereu a to NAVÍC jenom proto, protože u ní jediné bylo možno použít nejjednodušší cestu (původně měl být do 3D předělán konec, půlrok před původní plánovanou premiérou rozhodli pro začátek, protože je nejdigitálnější) výroby sterea... 
 
ad Avatar: po příběhové stránce záleží, jak moc dokáže člověk odpustit scénáristické prohřešky. Je to stokrát viděný příběh, jedoucí po zcela lineární rovině s naprosto klišoidním námětem přerodu záporáka v klaďase. POkud ti tyhle věci nevadí, nebo je dokážeš nějakým způsobem akceptovat, film si užiješ. 
Protože technická prezentace je opravdu brilantní. A to nejen ve 3D, ale i ploše. Trikařsky, kameramansky (včetně toho 3D), zvukově... Režijně je to naprosto bez chyby, herecky to taky nezapadá po průměru a hudba dává přesně to, co od toho člověk čeká. To je ona technická prvotřídnost. Jak vidno, film není jen o scénáři a pokud se člověk zaměří i na jiné stránky snímku, je to opravdový požitek. Ale opět není třeba zaměňovat 3D projekci a technické zpracování. Film na mě působil stějně dobře ve 2D, jako ve 3D. Byla to oslava toho, čeho lze dosáhnout technickou precizností :)
Autor: Anonym [92.62.224.6] Datum: 2010-10-07 22:25:33
Ta elektrarna tam asi bude protoze je na posterech je a ve hre taky je 8) 8)
Autor: Aries Datum: 2010-10-07 22:42:08
Takhle to dopadá, když se laik pustí do řeči s odborníkem. Karlosi, já jsem přece říkala, že proti technice jako takové nic nemám, i když jsem ji možná nazvala nějak nepřesně. Spíš jde o to, jestli se z uměleckého hlediska využije ústrojně, aby podtrhla, co film sděluje, nebo jako taková omáčka, která zakryje, že kromě prostorového obrazu tam zas nic tak extra není. 
Vím, že film není jen scénář (i když teda aspoň malilinko by se taky mohl brát v úvahu, že jo). Šestka není nejhorší z potterovských filmů, nudná dvojka a bezkonkurenčně katastrofální čtyřka ji trumfly, ale teda nejlepší taky není. U mě vede trojka a po ní pětka. Jelikož jsem laik, tak pro mě je důležitý příběh, přesvědčivé herecké výkony a celkový pocit, na kterém se nepochybně podílí i obraz a hudba a tak dále, ale ani nemám důvod moc rozebírat, co z toho konkrétně jak zafungovalo. Asi tak. 
Jo a možná má Rybba pravdu, že mi ten úvod přišel nudný právě proto,ž e už jsem to předtím viděla ve 3D, no a pak mi to přišlo placaté.
pro Anonym Fanynku
Autor: Levercham Datum: 2010-10-08 21:36:41
Já už tu kdysi psala, že jsem o šest let mladší než Harry :grin Jsem děvčátko, to s tou stařenou byla nadsázka, neb se na netu neskutečné množství lidí rádo nazývá starci a je jim přitom lehce přes dvacet... což mě nesmírně baví :grin Já budu mladá až do smrti, dneska jsme se na tom shodly s kolegyní
leverchamka Střelka
Autor: Migr Datum: 2010-10-10 23:20:47
leverchamka Střelka

Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

< Předch.   Další >
Tento web je provozován soukromou osobou
a nevztahuje se na něj Nařízení GDPR