'; ?> Potter Web CZ/SK - Harry Potter Fans - HP a Relikvie smrti 1 - krátká recenze
Error creating feed file, please check write permissions.

Potter Web CZ

Harry Potter Fans


Úvodní stránka > Novinky > HP7 - film > HP a Relikvie smrti 1 - krátká recenze

Bleskovka

Příležitost pro všechny výtvarníky!
Umíte kreslit? Chcete svá díla zveřejnit a ještě mít možnost získat pěkné ceny? Pak klikněte sem

Hlavní výběr

Úvodní stránka
Novinky
SPOILERY 7.kniha
Knížky
Herci
J.K.Rowling
Galerie
Stáhněte si
Doporučené odkazy
Návštěvní kniha
Napište nám
Soví pošta - diskuse
Příčná ulice - burza
Archiv diskuse hp.cz
Archiv diskuse FMS

Potter Web Menu

Náš tým
Naše ikonka
Akce
Newsletter
Magazín Pottered
Potter Povídky CZ
Budeč

Přihlášení

Přihlašovací jméno

Heslo

Zapamatovat
 
Chci se zaregistrovat!
Zapomněla(a) jsem heslo

Oko Velkého Bratra

Tvoje IP adresa:
18.217.242.39

RSS a sdílení

Potter Web CZ

Prohlášení

Potter Web CZ is in no way related to J.K. Rowling, Scholastic Books, Bloomsbury Publishing or Warner Bros. All images and material related to the J.K. Rowling novels is © Scholastic Books (US), and Bloomsbury Publishing (UK). All material related to the "Harry Potter" films is © Warner Bros.

Veškerá práva ke zde zveřejněným autorským článkům vyhrazena.
Články není  dovoleno přebírat bez souhlasu redakce a bez uvedení původu "potterweb.cz".

Tato stránka používá pouze vlastní technické soubory cookie, nutné pro její fungování.
Používáním této stránky souhlasíte s používáním souborů cookie.

Naše ikonka

Budeme rádi, když na svých stránkách umístíte tuhle naši ikonku s odkazem na www.potterweb.cz/web/
Potter Web CZ
Návod na vložení ikonky je zde.

powered_by.png, 1 kB

Starší články

<<< 
<<
Prosinec 2024
>>
 >>>
 
  Po
  Út
  St
  Čt
  Pá
  So
  Ne
 
 
 
 
 
 
 
 
1
 
 
2
3
4
5
6
7
8
 
 
9
10
11
12
13
14
15
 
 
16
17
18
19
20
21
22
 
 
23
24
25
26
27
28
29
 
 
30
31
 
 
 
 
 
 

 

HP a Relikvie smrti 1 - krátká recenze

| Tisk |  E-mail
Novinky  ->  HP a Relikvie smrti - film
Příspěvek přidal(a) Sohaj   
čtvrtek, 18 listopadu 2010, 04:46
Tak, první část Relikvií je za námi a přichází čas hodnocení a bilancování. Jak se povedla první část? Stojí nám vůbec za zhlédnutí? A kdo je nejslebším článkem party?

Harry Potter se vesměs povedl. Pár ALE se však najde a ne všichni budou spokojeni.





Je pět minut po půlnoci a plátna kin rozzáří trochu rezavějící logo Warnerů. Znamená to jediné, Relikvie smrti 1 právě začínají. O téměř čtyři hodiny pozdji stojím před dalším dobrodružstvím. Jak co nejlépe shrnout film a při tom zůstat co nejvíc objektivní? Těžký úkol. Každopádně, pojďme to aspoň zkusit.

O tom, že vše bude tentokrát jiné, svědčí hned úvodní scéna filmu, kterou trochu paradoxně v knize nenajdete (aspoň tedy ne přímo). Temné časy naplno udeřily na kouzelnický svět. A nezůstalo jen u řečí. Atmosféra některých scén skvěle odraží to, co se v kouzelnickém světě odehrává a místy z toho až nepěkně mrazí v zádech. Samotný film by se dal rozdělit do tří částí, přičemž druhá třetina filmu se jeví jako nejslabší článek. Není takto špatná, je jen jiná. Přesto se domnívám, že po čase se jí dostane většího uznání:) V úvodní třetina se snad vystřídají všechny druhy emocí. Od dojemných a silných momentů (Harmiona se "loučí" se svou rodinou) až po zábavné momenty spojené se scénou Sedm Potterů. Za zmínku stojí určitě i příběh Tří bratří. Jeho ztvárnění je prostě dokonalé a je jen dobře, že nám jej tvůrci naservírovali v plné podobě.

Ve filmu opět naleznete pár scén, které v knize přímo nenaleznete. Což vůbec není na škodu, spíš naopak. Filmu spíš paradoxně místy škodí to, že se až moc drží předlohy. Některé přidané scény ve filmu působí skvěle a i drobné odklony od předlohy ukazují (či spíše změny), že to jde i jinak a lépe. Možná absencí některých scén by se toho zas tak moc nestalo a děj by plynul rychleji, ale na druhou stranu stačí vzpomenout na Ohnivý pohár, který se natolik omezil na ty nejnutnější scény, až z toho byla ve výsledku pohroma.

O tom, že Kloves je nejslabším článkem série, už víme dávno. Přesto se dá najít pár momentů, kde se vyznamenal (zejména v úvodu). Tentokrát mám však pocit, že mu vyrostla nová konkurence v osobě Alexandera Desplata. Vůbec nevím, jak zhodnotit jeho dílo. Některé jeho melodie mi přišly hodně nevýrazné a zkušenější posluchač postřehne i motivy, které v lehce obměněné formě zazněly už ve Zlatém kompasu. Trochu paradoxně si své nejlepší motivy nechal na samotný začátek a konec, tedy vesmě na velmi emotivní momenty. Pochválit musím i jeho meledie, které zazní na Ministerstvu kouzel. V dalších scénách už to tak slavné není. Důvody mohou být dva: buď jsem se natolik soustředil na děj, že jsem ji vůbec nepostřehl, nebo opravdu není slyšet. Inu, po druhé návštěvě kina a po poslechu soundtracku snad budeme moudřejší.

Pochválit opět musím Davida Yatese. Ten chlapík to vůbec nemá jednoduché a často se na něj žene kritika. Neprávem. Opět dělá, co může, ale v některých scénách s tím zkrátka nic nenadělá. Ti z vás, co máte rádi jeho styl, budete spokojení. U ostatních si nejsem tak jistý. Docela se vlastně i těším na jeho další tvorbu, potenciál v něm rozhodně je.

Film je určen pro fanoušky a čtenáře knihy víc než kdy jindy. Některé scény můžou laikovi připadat zmatené a nemusí mu vůbec dávat smysl. Např. trochu mě zarazila scéna (následuje SPOILER) se zrcátkem, kdy se Harry u Malfoyových zcela automaticky do něj povídá a požádá o pomoc. Přitom stačilo jen to, aby  v průběhu flmu v něm aspoň jednou zahlédl něčí oko. Hned by to vypadalo líp:) Je zde zkrátka víc nejasností, které fanoušek přejde bez povšimnutí, ale zbytku obecenstva zůstane rozům stát. Ale právě je to to okolí, které razantním způsobem promlouvá do tržeb filmu a mám tak obavy, že se to Warnerům nemusí u druhého dílu vymstit. Příklad s Matrixem či Pirátama z Karibiku mluví za vše.

Osobně jsem s výkony herců nikdy problémy neměl. Teď si však obzvlášť zaslouží mé uznání. Je vidět, že se dokonale vžili do svých rolí a z jejich výrazů jim to i věříte. Nejsou to však jen samotní herci, kdo ve filmu boduje, ale též i postavy vytvřené s jedniček a nul: Dobby a Krátura. Nejen že se s nimi místy dobře pobavíte, ale též vás i zamrzí, jak je tvůrci v minulých dílech trestuhodně opomíjeli. Těžko se tady najde osoba, která by nevěděla, co se ve filmu stane, ale zkrátka s jednom postavou se vám bude těžko loučit.

Závěrem se sluší i patří napsat závěrečné zhodnocení. To po mně prosím ještě nevyžadujte. Byť se dá z předchozích řádků vyčíst, jak na mě film působil, tak závěrečné hodnocení si nechám na druhé zhlédnutí. Přeci jen budu mít víc prostoru všímat si různých detailů, ale taky i klesne má hladina adrenalinu:)


PS: Rád bych poděkoval Peggy, Arlondii a jejímu přiteli, že se přidali. Navíc, jako nezapomenutelný zážitek se jevily momenty, když jdete v kostýmu po Praze a lidi vás zastavují a chtějí se s vámi vyfotit. Prostě úžasná atmosféra.

PPS: V nejbližší době se pokusím nahodit i pár fotek z premiéry;)

PPPS: Omlouvám se za případné chyby a styl psaní. Už mi to přeci jen až tak moc nemyslí:)

 
 


Komentáře
Autor: Jája Datum: 2010-11-18 07:13:44
To je fajn, že sis to tak užil, šohajku ;) . Přeji totéž i vám všem ostatním, i když už půlnočku asi nestihnete... 
Díky za první dojmy :)
Autor: little Datum: 2010-11-18 07:45:48
Jsem z první části Relikvií smrti nadšený. Ad. hudba - je výborná všude. Funguje skvěle, to je hlavní úkol filmové hudby a pokud jde o motivy... Desplat jde svojí vlastní cestou a je to sakra dobře. :) Těším se na druhou část.
Autor: Rybba Datum: 2010-11-18 07:48:42
Šohaji, přiznávám se bez mučení, že jsem to nečetl, ale jen taková otázečka, sehnal jsi nakonec někoho na ten lístek?? :roll
dojmy z filmu
Autor: Rodriguez Datum: 2010-11-18 08:25:49
Tomu to filmu dávám 8/10 
Hudba byla vivedená hlavně na začátku ... David Yates dal nudným scéna šťávu a to semi líbilo myslim si že to budou Davidovi dávat lidi zavinu že celý film byl nudný ale upřímě řečeno 1.část v knize byla nuda a povídání co už známe ořád dokola takže bylo těžké uděla ztoho dobrý film....Vystřihl bych hvalně scénu s podajícim brumbálem apsolutně se tam nehodí na narušejeto atmosféru ... překvapila mě nová rekonstrukce Dobbyho ... Co mě nejvíc naštvalo tak to byla posledních 15 min úplně jakoby ti herci zblbli a měli IQ mouchy, netušim co se tamm stalo ale celý příběh tím upadl ... A ještě poslední připomínka, měli by vykopnout scénáristu.., to je zatim vše :grin
Souhlasím: 8/10
Autor: Jacomo Datum: 2010-11-18 08:56:47
Taky jsem nadšená, i když ze začátku a pak asi na dvou místech filmu jsem měla pocit, že ten "vlak" nejen jede pomalu, ale i stojí. Naštěstí to opravdu byly jen krátké okamžiky, zbytek filmu frčí a člověk téměř žasne, že už fakt je konec. Přece jen je to přetržené na dvě poloviny. 
Malá poznámka k recenzentovi - v Harryho zrcátku se ukazuje oko, v podstatě část obličeje, hned v první scéně ještě v Zobí ulici, takže myslím, že k pochybnostem ostatních v tomto bodě nedojde. 
Malá poznámka - osobní: hluboce lituji, že jsem nevyrazila na premiéru někam jinam. Plzeňské kino Cinema City bylo jen o tom urvat pořádný výtěžek na vstupném od těch bláznů, co jsou ochotni tuhle noc nespat. Ovšem z čeho se rekturovali, to opravdu netuším, protože praví střelení fanoušci se mezi nimi tedy nevyskytovali. Nezahlédla jsem ani jeden kostým :-(
Autor: Vesemir Datum: 2010-11-18 09:10:09
Já sem teda mnohem víc nadšenej, prakticky nemám co vytknout...  
 
Doplnil bych ještě pár slov o humoru - ten je ve filmu občas až na samý hraně (místy sem se prostě přistih, jak mi spadla čelist a řek sem si "To už si snad dělaj prdel..."), ovšem působí naprosto dokonale. Hluboce obdivuju Yatese, co si všechno dovolil použít za fóry - nenapadá mě jinej režisér, kterej by měl takovou odvahu. Je prostě vidět, že Yates si je naprosto pevnej v kramflecích, nebere tenhle ostře sledovanej fenomén naprosto vážně, ovšem na druhou stranu jej neshazuje... 
Řek bych, že našel dokonalou rovnováhu. 
 
Co se hereckejch výkonů týče, prostě jedna báseň. Těžko říct, koho vyzdvihnout nejvíc, všichni odevzdali maximum. 
Přesto nejvíc dle mýho názoru vyčníval obrovskej komediální talent Ruperta Grinta, kterej se Yates nebál vytěžit. Rupert se nám podle mýho asi nejvíc herecky posunul... 
 
Prostě - celá potterovská série zraje jako víno a já tvrdim, že v lepších rukou bejt její závěr nemohl...
Autor: Sohaj Datum: 2010-11-18 09:16:41
Rybba, Jája: jj:)
Autor: Rybba Datum: 2010-11-18 09:21:04
pro Jacome, a koukala jsi do zrcadla?? :grin :grin
huh
Autor: Anonym [213.192.55.18] Datum: 2010-11-18 10:05:52
Tak tohle mě fakt navnadilo! Kéž bych to už mohl vidět!!
pro Rybba:
Autor: Jacomo Datum: 2010-11-18 10:08:41
Jo, koukala, ale byla tam ňáká brejlatá ženská se šálama kolem krku a s nepřítomným pohledem do budoucnosti... Myslíš, že to něco znamenalo? ;)
dabing
Autor: Anonym [95.140.247.244] Datum: 2010-11-18 10:28:20
Prosím, mohl byste mi někdo říct, kdo dabuje Voldemorta? Ten hlas mi zní jako Miroslav Táborský. Je to on nebo se pletu? Dík!
Autor: Anonym [85.161.74.16] Datum: 2010-11-18 10:59:24
Už se těším, až to uvidím podruhé a bez dabingu, kterej mi naprosto zkazil minimálně prvních 30 minut.... A říkám si, že člověk, kterej nečetl je na tom možná líp, protože mě ten začátek připadal trochu nudnej, díky překotnýmu vysvětlování, ale je fakt, že jinak se to asi udělat nedá.. Každopádně příprava na poslední bitvu v celku kvalitní :) Říkala jsem si, že bych klidně oželela dva díly a seděla tam další dvě hoďky :D
Autor: Rybba Datum: 2010-11-18 11:04:47
Pro Jacomo, nevím jestli to něco znamenalo, ale já osobně bych se lekl a utíkal co nejrychleji od tama pryč, aby mi ten zjev náhodou neublížil... :grin :grin  
 
Pro Sohaje, kdy plánuješ jít na to do kina podruhý?? Ať vím, kdy se mám těšit na nějaký číselný závěrečný ohodnocení... :p :p  
 
Já to jen vidím u fanoušků a čtenářů na 7-9/10 a u nefanoušků a nečtenářů na 5-7/10 :roll
Autor: Rybba Datum: 2010-11-18 11:06:30
Pro Anonym [85.161.74.16] a co ti bránilo jít na titulkovanou verzi do kina?? Myslím, že kin, který letos dávají i titulky je strašná spousta... :roll
Autor: Anonym [88.208.76.2/unknown] Datum: 2010-11-18 11:47:47
ano je to Miroslav Táborský :)
Erotická scéna
Autor: Anonym [89.29.101.186] Datum: 2010-11-18 11:59:25
Divím se, že jsi v recenzi zapoměl zmínit *SPOILER* silně erotickou scénu mezi Harrym a Hermionou, kterou Ron vidí při ničení náhrdelníku. Polovině lidí v sálu padla čelist. Ono Hermionu nahou příliš často nevidíme :-D *KONEC SPOILERU*
Autor: Anonym [78.80.38.92] Datum: 2010-11-18 12:35:21
wooow ja ci taky .....
V jakém kině?
Autor: Anonym [90.183.115.31] Datum: 2010-11-18 13:14:20
Můžu se zeptat, v jakém kině byl autor článku? Byl jsem na premiéře HP7 v Brně v Olympii a také zde bylo pár perfektních kostýmů.
Autor: Sohaj Datum: 2010-11-18 13:29:39
Anonym [90.183.115.31]: Palace Cinemas Slovanský dům
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-11-18 14:32:38
Mně se teda film hrozně líbil. Po dlouhé době konečně můžu říct, že potterovka za něco stála. Je pravda, že je tenhle díl úplně odlišný od těch předchozích, ale dopadlo to kupodivu dobře.  
Ta spousta přidaných scén krásně a hladce splynula s knižním dějem. Hudba, herecké výkony, všechno to bylo perfektní. Zvlášť Rupert se ukázal, dokonce si troufám říct, že zahrál nejlíp ze všech. A k tomu všemu skvělý humor :grin . Co si víc přát! A myslím, že jsem udělala dobře, že jsem protentokrát vyměnila dabing za titulky. Originál je prostě originál :) .
Autor: Anonym [213.220.211.213] Datum: 2010-11-18 14:36:12
*SPOILER*  
Chci se zeptat, jak tu tak čtu ty komenty, na tu erotickou scénu Harryho a Hermiony, vážně uvidíme Hermionu nahou ? Nechci vypadat jak nějakej uchylák, ale zajímá mě to :-)
Autor: 100nawa Datum: 2010-11-18 14:52:53
pro Anonyma [213.220.211.213: 
 
No jestli si to dobře pamatuju, tak se tam akorát nazí ve stoje objímají a divoce líbají, ale postavy celé zabírané nejsou, jen kousek pod ramena... no každopádně to působí opravdu eroticky, fakt nám s kámoškama všem spadla brada. S Harryho pusama s Cho a Ginny se to nedá srovnat. :D
Autor: Anonym [213.220.211.213] Datum: 2010-11-18 14:59:07
100nawa: dík za info, tak na to se psychicky připravim :-)
Autor: LukiF Datum: 2010-11-18 15:45:24
Na film se chystam v patek(prace, to je nemoc zla a dneska vecer uz taky neco mam), takze zatim nemuzu moc soudit, pokud teda npocitam tu cca 30 minutovou "ukazku" co se da stahnout, a i tu jsem jen tak proklikal. Ale zatim to vypada solidne. 
Jenom se trosku bojim hudby, soundtrack uz jsem slysel 2x a porad nic... dokonce se mi stalo, ze jsem mel za sebou pusteny soundrtack ze Zlateho kompasu a pak z DH a bez podivani jsem temer nepoznal kde jeden konci a druhy zacina... No, uvidime jak to bude fungovat ve filmu :-)
miky
Autor: Anonym [90.179.121.132] Datum: 2010-11-18 16:55:06
tak dneska se chystám. sice jsem nemocnej a jdu jen na dabing, ale to mě neodradí. půjdu pak určitě ještě jednou. těšííím se :)
NENÍ PREMIÉRA AŽ DNESKA
Autor: Anonym [93.99.142.1] Datum: 2010-11-18 18:07:30
Jak je možné, že Sohaj a další už na premiéře byly, když je promítání plánované až odedneška?
RE: NENÍ PREMIÉRA AŽ DNESKA
Autor: Anonym [80.188.190.2] Datum: 2010-11-18 18:39:23
protože ČR premiéra byla dnes v 0:05 hod. :grin  
mimochodem...já jdu na HP7 v neděli,tak se teď celá klepu nedočkavostí :D :D

Autor: Anonym [95.105.171.90] Datum: 2010-11-18 19:00:14
Film bol brilantny! Problem bol ale v mne. Kedze som pred filmom citala knihu(co nebol dobry napad) tak ma napadlo mnoho vynechanych veci. Chybala tam ako vzdy polovica dolezitych scen a niektore boli zbytocne navyse.  
Ale napr. 7 Potterov alebo na ministterstve boli sceny dokonca aj lepsie ako v knihe =D 

Autor: Anonym [90.178.202.175] Datum: 2010-11-18 19:03:58
Anonyme co jsi byl v Olympii ... ty dámy v kostýmech mě bavily víc jak celej film a že ten mě bavil vážně dost :grin
Autor: Vesemir Datum: 2010-11-18 19:12:16
Jo, ještě sem nepochválil nádherně zvolený lokace, zejména scenérie, kde trio stanovalo; tady měli ale tvůrci naprosto volnou ruku a mohli se dosyta vyřádit. 
 
K hudbě - musim říct, že sem ji zaregistroval jen na dvou místech, jinak sem vubec nepostřeh, že nějaká existuje. Což u filmovýho soundtracku vubec neznamená, že je to špatně. Film fungoval, jak měl - bez hudby by tomu tak třeba nebylo...  
Uvidim, až se mi podaří vygooglit soundtrack ke stažení (když tu Karlos tak zarputile odmítá uvádění linků :grin
 
A k poslednímu Anonymovi: já čet knihu taky až těsně před filmem a naopak mi přišlo, že ve filmu bylo téměř naprosto všechno, přesnější už adaptace vážně bejt nemohla. Jedinou pořádnou změnou oproti knize, kterou sem zaregistroval, bylo přejmenování Tottenham Court Road na nějakou Avenue (což sem vubec nepochopil a zajímalo by mě, co bylo špatnýho na Tottenham Court Road; jestli někdo tušíte proč, zajímalo by mě to). 
 
Kdybych chtěl přistoupit na naprosto přiblblý celkový hodnocení filmu číselně, dal bych 9 a 3/4 z 10... :)
Autor: Vesemir Datum: 2010-11-18 19:27:54
A ještě poznámka, za co bych ubral tu 1/4 z hodnocení - jedinou pihou na kráse bylo - dle mýho - jaksi funkcionalistický vypodobnění Brumbálovy hrobky na samym konci. Vypadala naprosto příšerně, bejt pochovanej v něčem takovym bych bral jako největší trest.  
 
Přistih sem se dokonce, že v tu chvíli sem fandil Voldemortovi, jenž zničenim hrobky projevil sice pramalou úctu k majestátu smrti, ovšem o to větší dávku estetickýho cítění. Ten monument byl vážně nechutnej...  
:x
Autor: Rybba Datum: 2010-11-18 19:56:24
Pro Vesemira, hele co se ti na tý hrobce nelíbí?? :grin :grin Máš něco proti modernímu umění?? :p :p  
 
S tím přejmenováním ulice, tak to vůbec netuším, ale nemá to něco společného s pojmenováváním ulic v USA vs GB?? :roll :roll
Re:Vesemir
Autor: Anonym [93.99.142.1] Datum: 2010-11-18 19:57:39
Projevil dávku estetického cítění :D :D :D :grin :grin :grin Souhlasím, a to sem vyděl jenom trailer!!! :( :( :(
Autor: Anonym [93.99.142.1] Datum: 2010-11-18 19:59:26
Avenue je bulvár a street je ulice?!?! Alespoň podle G translate?!?!
jajinka
Autor: Anonym [213.235.145.94] Datum: 2010-11-18 20:19:52
První dojem je u mně u všech Potterovek vždycky skvělý, jenže potom to vidím víckrát a už se mi film tolik nelíbí, takže uvidíme jak to nakonec dopadne. Co můžu ale zatím říct je, že se mi to líbilo a dost..Samozřejmě to má nějaké ty nedostatky, hlavně Desplatova hudba, které jsem si všimla asi tak 3x za celý film.. :roll Moc se mi líbil výkon Ruperta. Pár věcí mi ve filmu chybělo, například Viktor Krum na svatbě Billa a Fleur, ale s tím už nic nenadělám :) Ta Brumbálova hrobka byla opravdu strašná! :( A nejlepší scéna podle mě byla tanec Harryho a Hermiony..Už se nemůžu dočkat až půjdu znovu a bez dabingu. To byl můj stručný názor. Dávám 8/10. ;)
Autor: Anonym [89.24.126.200] Datum: 2010-11-18 20:23:37
právě jsem se probrala po probdělé noci v multikině Zličín...a do rána jsme "to" řešili...jsem nadšená, naprostá paráda. Četla jsem všechny knihy několikrát a tak jsem se orientovala dobře...ti co to ale neudělali mohli mít trochu zmatek...např. v původu střepu,Grundelwald,cizí výrobce hůlek,postoj Láskoráda,svatba Fleur a Billa,objevení Brumbálova bratra...a další. Pro mě ale jednoznačně SUPER. Moc chválím nápad animace příběhu tří bratří - velmi milé překvapení.
Autor: Vesemir Datum: 2010-11-18 20:28:46
No, nejde jen o typ ulice - z Tottenham Court Road udělali něco jako Shaftsbury Avenue (nebo tak nějak to znělo), čili uplně jiný místo. Já vim, je to prkotina - jen mě zajímá, proč taková nesmyslná změna, proč sou filmaři zaujatý proti starý dobrý Tottenham Court Road... :)  
 
A jak píše jajinka - taneček Harryho a Hermiony byl dokonalej. Byl to přesně jeden z těch okamžiků, kdy si člověk pomyslel (jak sem psal výše), že to už snad nemůžou nemyslet vážně... Ale působilo to úžasně. Yates má prostě pekelnou dávku odvahy...
Autor: Anonym [85.161.170.239] Datum: 2010-11-18 21:07:32
Můžu se jenom zeptat, proč je tady v komentářích několikrát napsaný, že na konci postavy zhloupli? Já jsem film ještě neviděl, ale zajímalo by mě, co tam udělali tak strašnýho. :)
Nevím no
Autor: Anonym [62.129.63.202] Datum: 2010-11-18 21:12:47
*SPOILER* 
Před chvílí jsem se vrátil z kina a k té scéně, kdy se líbají Harry a Hermiona - nejsem si úplně jistý, že byli nazí. Dost to tam ruší ta počítačová úprava, dokonce to vypadá, jako by to bylo celé vyrenderované počítačem (vím, že není a že je to hrané), ale přišlo mi, že mají na sobě jakousi úplnou kombinézu, která je v barvách jejich kůže. Nic víc. Taky se mi nějak nezdá, že by kvůli scéně, kde se líbá Harry a Hermiona a jdou vidět tak maximálně ramena, by donutili Emmu jít do naha :).
Má menší recenze
Autor: Skrk Datum: 2010-11-18 21:18:41
"Jako skalní fanoušek Harryho Pottera musím říct, že tento díl (část) je nejhorší ze všech." Trailer i některé komentáře nasvědčovali tomu, že se film může přece jenom vyvést, o proti nepovedené knižní předloze, kterou Rowlingová odflákla. Z prvních deseti minut filmu jsem byl unešen, jenže po scéně "Sedmero Potterů", která opět nešetřila Klovesovým primitivním humorem, to šlo do háje....vražedně nezáživná nuda, nejhorší Klovesův scénář, nejnudnější a nejnepovedenější HP soundtrack (Děkuji Desplate!), zpackané postavy (i ten Dobby se choval jak největší krypl) a ano - i herci (o proti Emmy Watson, které to nejen náramně slušelo, ale už asi i pochopila jak hrát) hráli mizerně. (nejvíce mě zklamala přehrávající Helena Bonham Carter) Jediné, co se mi na filmu líbilo, byly vizuální efekty, které Yates umí dokonale, když už nic jiného... (viz. scéna na Ministerstvu u soudu, kde se to hemží Mozkomory) 
 
2/10
Autor: 100nawa Datum: 2010-11-18 21:20:07
Anonym [62.129.63.202] 
Tak já myslím, že nejde o to, jestli fakt byla nahá, když to točili, nebo jestli ty šaty vymazali digitálně. Ono jde o to, že to má vypadat, že je nahá. Příběhově by asi moc nesedělo "a najednou se zjevili viteáloví Harry a Hermiona v uplých kombinézách, řekli Ronovi..... a začali se zuřivě líbat". :grin
Autor: Anonym [85.161.170.239] Datum: 2010-11-18 21:25:35
http://www.youtube.com/watch?v=R0uZ3LVLNFw
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-11-18 21:35:36
Taky nevěřím tomu, že by Dan s Emmou hráli tu scénu s medailonkem nazí, podle mě to bylo vytvořené počítačově. Ale vypadalo to dost realisticky :eek :grin .  
K tomu "problému" s Tottenham Court Road...nejsem sice žádný znalec londýnských ulic, ale není možný, že se ta scéna natáčela ne na Tottenhamu, ale právě na Shaftsbury Avenue nebo co to bylo? Proto možná radši změnili název ulice, aby si britští diváci nestěžovali, že z nich dělají blbce, že nepoznají Tottenham Road od nějaké úplně jiné, která byla právě ve filmu... :)
Autor: Anonym [85.161.170.239] Datum: 2010-11-18 21:37:47
Já bych z toho nedělal žádnou kovbojku. Ve finále je úplně jedno na jaký ulice se objeví, protože pro děj to nepodstatný 8)
Autor: 100nawa Datum: 2010-11-18 22:31:17
Anonym [85.161.170.239]: Asi tak, tohle mi fakt vůbec nevadilo.  
 
ke Skrkovi: Já jsem taky skalní fanda. Po přečtení tvé menší recenze si říkám: viděli jsme vůbec stejný film?  
Jak asi tušíš, s tvým názorem se absolutně neztotožňuji a jsem za to ráda. ;)
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-11-18 23:10:04
Pro 100nawa : Nám to ale přece taky nevadí, jen že to je taková malá zajímavost ;)
Skalni fanousek
Autor: Anonym [90.179.57.11] Datum: 2010-11-19 01:03:02
Tak jsem precetla vsechny vase komentare, asi uplne nesouhlasim ani s jednim... Coz je dobre... ale trosku me mrzi, ze film kvuli kteremu jsem dneska mela v praci poradny kruhy pod ocima(klidne bych to podstoupila znova)me trosku zklamal. Necekala jsem buh vi co... vim a byla jsem s tim smirena, ze to nebude jako kniha...Jenomze mi proste vadi... coz nechapu,ze mohla Rowlingova dovolit...ze nektery veci mi prisli uplne prekrouceny... a jiny nez jsou v knizce..Jsou to sice jen malicky detaily ale i tak... nemuze prece do knizky dat neco a pak to schvalit ve filmu jako uplnej opak!!!!!!! Boze....!!! Kdybych ja si presne pamatovala u ktery sceny me tohle rozhorcilo nejvic tak bych to tu napsala ale ja si za boha nemuzu vzpomenout... Pak mi taky prijde, ze tam spoustu veci proste neni, myslim jako hodne dulezitych. Mohla bych takhle psat do nekonecna a na konci bych stejne usoudila, ze i prez vsechno to rozhorceni z prvni casti se mi to libilo a pujdu na to znova a mozna jeste jednou... Kazdopadne... Namitky proti filmu tu jsou a nejen male... ale kdyz se na to podivam ocima divaka a fanouska jenom filmu... bylo to fajn... ale....aaaaaaa ja jsem proste hlavne knizni fanda a navic jsem to cetla(asi po pate) zrovna ted... docitala jsem to den pred premierou... a to me taky nenakoplo... Jinak uzijte si film... stoji to za to na to jit... 
Skalni fanousek... malinko zklamanej... ale jen tak po svem...
Skalní fanoušku,
Autor: Vesemir Datum: 2010-11-19 01:20:12
zkus si prosim vzpomenout, mě by totiž opravdu zajímalo, co máš třeba na mysli... 
Já sedmej díl dočet v neděli (takže ho mám opravdu v živý paměti) a přišlo mi, že přesnější adaptace už udělat nešla. Ve filmu sem nebyl svědkem jediný logický kolize s knižní předlohou, taktéž mě nenapadá jediná zásadní věc, která by byla vypuštěná. A co ve filmu funguje jako uplnej opak knihy, to už naprosto netušim... 
 
Samozřejmě máš na názor plný právo, jen by mě zajímalo na konkrétních případech, o co třeba šlo - neb absolutně netušim, co můžeš mít na mysli...
Skrku,
Autor: Vesemir Datum: 2010-11-19 01:25:54
opět samozřejmě platí, že každej má na svůj názor právo. 
 
Přesto, neuraž se, bych tobě doporučil udělat si heřmánkovej čaj, dojít si na procházku s pejskem či se jakkoli jinak hodit do klidu - a pak na film zajít ještě jednou. Zjevně tě totiž něco žere a film za to opravdu nemůže...
A poslední komentář
Autor: Vesemir Datum: 2010-11-19 01:28:10
k tý Tottenham Court Road - já s tim opravdu žádnej zásadní problém nemám, jen by mě principielně zajímalo, proč ta změna, jestli má vubec nějakej důvod. Spíš sem to zmínil jako prakticky jedinou nesrovnalost s knižní předlohou, jaká MĚ uhodila do očí...
KARLOS
Autor: Anonym [85.70.123.159] Datum: 2010-11-19 09:18:58
Vesemir: Tottenham Court Road - tipuju, že v této lokaci nemohli natáčet a jelikož to točili na jiné Londýnské ulici, dali do filmu její název ;)... 
ad naní Harry a Hermiona - Byli to určo živí herci notně digitálně vylepšení (už jen kvůli tomu, jak to bylo udělaný celkově)... 
Skrk: Jen by sem rád, aby si věděl, že Yates triky vážně nedělal ;)...
Richie
Autor: Anonym [83.240.10.13] Datum: 2010-11-19 11:04:30
K Tottenham Court Road. Když es podíváte na StreetView Shaftesbury Avenue (http://maps.google.cz/maps?hl=cs&rlz=1C1_____enCZ393CZ393&q=Shaftesbury+Avenue&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl), tak zjistíte že to nebyla ona, nebyly tam stromy. A hlavně sem viděl nakej dokument z natáčení, myslím že i tady na to byl kdysi odkaz, ze se tohle tocila na Tottenham Court Road. 
Prosel sem si Tottenham Court Road na StreetView a tohle by mohlo být možná to místo kde se objevili je 118 Tottenham Court Road (sou tam ploty a jezdí busy, zatímco na Shaftesbury Avenue žádnej plot není) a nebo taky na konci kde se Tottenham Court Road kříží s Warren Street je plot... ale tam je to asi moc široký...
Richie
Autor: Anonym [83.240.10.13] Datum: 2010-11-19 11:14:53
Tak a všechno je jinak, po shlédnutí té scény (http://www.youtube.com/watch?gl=CZ&v=R0uZ3LVLNFw) a lokalizace obchodu GAP, to místo má adresu 1-7 Shaftesbury Avenue, což je vlastně na Picadilly Circus (kerý tam taky je vidět)
Autor: Vesemir Datum: 2010-11-19 12:28:06
Richie, díky za přesnou lokalizaci... :)  
Ještě kdyby se ti tak podařilo určit vstup do Příčný ulice (na začátku Prince je to vidět, je kousek od Trafalgar square...) 
 
Až se mi konečně podaří splašit peníze na cestu do Anglie, všechny ty místa si pěkně po svejch obejdu...
Autor: Anonym [212.96.174.102] Datum: 2010-11-19 15:37:03
Vesemir: Mozna nekdy ;-)
Autor: Skrk Datum: 2010-11-19 16:43:26
Vesemir: Miluju, když nějaký "expert" tvrdí o filmovém fanouškovi, že má komplexy jen proto, že se mu nelíbil film. Smutný. ;)
Autor: Skrk Datum: 2010-11-19 16:44:02
KARLOS: Ach ti puntíčkáři... samozřejmě, že jsem to myslel obrazně.
Autor: Anonym [217.196.213.181] Datum: 2010-11-19 18:32:50
Právě jsem se vrátil z kina.Z filmu jsem zklamán, čekal jsem od toho daleko více, v podstě už od vydání prvního traileru jsem se na to hodně těšil.Připadá mi to strašně natočené po ,,Hollywoodském" stylu.Chvílemi jsem přemýšlel, jestli to je vůbec Harry Potter.Ale samozřejmě se tam našlo i mnoho světlých chvilek, ale i přes to mi 1.část relikvie smrti připadá, jako nejhorší z dílů.A úplně souhlásím ze skalním fanouškem. :sigh
Autor: 100nawa Datum: 2010-11-19 19:28:28
Skalního fanouška ani Anonyma [217.196.213.181] nechápu. Jasně, že pro někoho může být sedmička nejhorší HP film. Ale jejich příspěvky na mě působí a chápu je tak, že jim ve filmu chyběla spousta věcí z knížky a to jim vadí. A přitom je tenhle díl nejdoslovnější adaptací od prvních dvou Potterovek. V 3-6 toho oproti knížce chybělo stokrát víc. Jestli je tedy podoba s knížkou pro vás určovatelem kvality filmu, jak může být sedmý film nejhorší? Nějak mi to do sebe logicky nezapadá. ???
Autor: Anonym [90.178.145.23] Datum: 2010-11-19 23:31:29
mě se potter velice líbil :)) zezačátku jsem byl nezvyklí že nejednou do bradavic ale pak jsem si na to zvykl :D:D ale soundtrack se mi nelíbil v šestce se mi líbil více ten si i někdy zaposlouchám hlavně skladbu nakonci jak mluví harry o viteálech s ronem a hermionou ta je opravdu pěkná :) jinak co říci už se těším hrozně na část druhhou to budou bitky a hlavně na snapea :)
Autor: janawa Datum: 2010-11-20 16:26:00
Bohužel, musím napsat, že patřím k těm fanouškům, které film zklamal. Ano, nevynechal nic důležitého z knihy, ale vůbec se mu nepodařilo vystihnout atmosféru těch scén.Např. změnu Kráturova chování k Harrymu,otevření Zlatonky, odchod Rona, Ronovo zoufalství u Malfoyových když mučili Hermionu, Červíčkovo zaváhání, Harryho pochybnosti o Brumbálovi, dilema Relikvií a viteálů.To mi tam chybělo. Tento díl jako film řadím k nejslabším z celé série. Toť můj názor.
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-11-20 16:46:51
Pro Janawa: I když jsem s filmem spokojená, v tomhle s tebou musím souhlasit.  
Je fakt, že tvůrci sice zachovali hlavní linii příběhu, jakože trio pátrá po viteálech, ale prakticky úplně vypustili tu vedlejší, kdy se Harry dozvídá o Brumbálově minulosti a řeší, jestli má pátrat po viteálech nebo relikviích. Harryho vnitřní rozpolcenost a posedlost relikviemi ve filmu zcela chyběla.  
Je to podobné, jako když se někteří po promítání Prince ptali (teď mám na mysli nečtenáře HP), proč se to vlastně jmenuje Princ dvojí krve. U Relivií si sice nemohli nevšimnout, že v příběhu jde o nějaké relivie, ale proč jsou tak důležité a co pro Harryho znamenají? Nejsem si jistá, jestli to mohli pochopit...
Autor: Janina Datum: 2010-11-20 17:00:42
janawa, lil : 
uvědomujete si, že kdyby tohle všechno bylo ve filmu rozpracováno, tak má ne dvě - ale šest částí? :)
Autor: 100nawa Datum: 2010-11-20 18:12:11
Janina: Přesně tak. 
 
janawa a lil: Taky bych chtěla, aby to mělo atmosféru jak z knihy, taky jsem čekala, že se o Relikviích pohádají, ale oni tam na ně než se o tom vůbec stihli pořádně pobavit poslali lapky. Kdyby to měli udělat tak, aby tam to všechno, co janawa píše, bylo, tak se ten film bude muset celý překopat. Protože tohle jsou ony vztahové otázky, které se na plátno převádějí strašně těžko.  
 
- Odchod Rona mi nepřišel nijak moc laděním odlišný od knihy, ten si mi velmi líbil.  
- Dobře, Ron mohl ve sklepení trochu víc vyvádět, to by mi taky nevadilo a nebyl by problém to udělat. 
- sebezardoušení Červíčka - nevím, kdo z nečtenářů by pochopil, co se stalo, resp. že se to stalo kvůli nečemu z třetího dílu, o čem se ve filmech vůbec nebaví (věta typu "Voldy nebude rád za služebníka, který je Harrymu dlužný životem" ve filmech pokud vím nikdy nepadla).  
- Kráturovo chování k Harrymu - aby to vystihlo knihu, ta scéna by musela být aspoň 10 minut dlouhá, nejlépe s plnoobrazovým vyprávěním toho, jak RAB jede s Kráturou pro viteál (moc drahé), navíc ve filmové pětce se Krátura jednou mihne a nikdy v ní Siriuse nezradil! Harry se přece krbem Umbridgeové do Siriusova domu nikdy nedovolal - nejsou zde tedy předpoklady pro onen vztahový posun jako v knize. 
- Harryho pochybnosti o Brumbálovi - to teda nevím, jak by se mělo převést do filmu - dlouhými rozhovory a vhledy do knížky?  
- Harryho dilema - no to už tuplem nevím, jak by měli udělat, vnitřní dilema se filmově zobrazuje dost těžko, max. by se přidala jedna hádka po návratu od Láskoráda, kde by se Harry hádal s Hermionou, a jeho zadumanými/zachmuřenými/rozpolcenými pohledy, ve filmu totiž není žádný vypravěč, který popíše, co se mlčícímu Harrymu honí v hlavě (a v knize to dilema probíhalo hhlavně v jeho hlavě, když tam JK popisovala o čem přemýšlel). Cokoli, co by ve filmu udělali (kromě jeho totálního překopání) by stejně nevystihlo fakt, že Harry myslel na relikvie týdny a viteály zanedbával, protože mezi Láskorádem a Malfoyovými byla velká časová mezera. Tady myslím zasáhl ten fakt, že bylo potřeba trochu vygradovat konec prvního dílu, není možné ukončit film v nejrozvláčnější zadumané části, takže se udělala návštěva Láskoráda končící destrukcí - vžum - šílená honička s lapky - vžum - zajetí u Malfoyových (reprezentující akční vrchol filmu), vžum - smrt Dobbyho jako emocionální vrchol filmu, Voldy a bezová hůlka - nalákání na druhý díl tím, že hlavní zloun získal mocnou zbraň. 
 
Sečteno a podtrženo kdyby se film snažil přesně vystihnout atmosféru knihy, byl by xkrát pomalejší, s 3x takovou délkou rozhovorů, půlka lidí by z kina zdrhla a jistí kritici by spáchali sebevraždu.  
 
;)
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-11-20 19:41:26
Pro 100nawa: 
:grin hezky jsi to napsala. Já vím, že tohle všechno nejde převést do filmu, a myslím, že bych o to ani nestála. Pro mě jsou knižní Relikvie docela povedené, ale tyhle pasáže, kdy se prakticky nic neděje, jen v Harryho mysli, nejsou zrovna moje oblíbené. Takže když je vynechali ve filmu, vůbec nic proti tomu nenamítám. Naopak si myslím, že to, co bylo v sedmičce opravdu důležité se jim povedlo skloubit tak dobře, jako snad ještě v žádném z dílů.  
To ale nic nemění na faktu, že se tak zbavili mnoha vedlejších linií příběhu ;) .
Autor: Anonym [77.236.210.165] Datum: 2010-11-20 21:15:00
k tomu zrcátku...na začátku filmu v něm myslím vidí právě "brumbálovo" oko, nebo se mýlim?
Lil
Autor: Anonym [92.62.224.5] Datum: 2010-11-20 22:30:34
Anonym [77.236.210.165] : 
Nemýlíš, opravdu v něm vidí Brumbálovo oko, !SPOILER! jen ne Albusovo, ale Aberfothovo . :)
Autor: Anonym [80.251.252.161] Datum: 2010-11-21 11:22:24
Fil je skvělý :) ovšem každý kdo četl knihu tak ho zamrzí které scény tam nebyly,jako třeba mě-ale chápu že v tom filmu nemůže být všechno :) trochu mě ale zklamalo že tam nedali loučení s Dursleovými,Červíčkovu smrt a taky když Belatrix mučila Hermionu,nebylo to náhodou pomocí kletby Cruciatus?nebo třeba oko Pošuka Moodyho si Harry vzal jak byli na ministerstvu.Přišlo mi to že to točili aspoň trochu dětsky.Chápu že tato kniha byla stvořená pro děti ale 7 díl podle knihy už tak dětský není.A v Gotrikově Dole se měli podívat na hrob od brumbálove sestry což třam taky nebylo,i krátura tam byl strašně málo.Ikdyž bych tam tyhle scény chtěla tak chápu že kdyby se mělo natočit všechno co bylo v kníze,bylo by to na mnohem více částí než jen na dvě:)film se mi líbil ale něco mi tam prostě chybí:)
Druhá návštěva
Autor: Sohaj Datum: 2010-11-21 20:00:33
Tak mám za sebou druhou návštěvu Relikvií a už můžu přijít s konečným veridktem. Z druhého zhlédnutí jsou mé dojmy lepší než z první projekce. Může to být dáno i tím, že jsem si mohl dovolit víc všímat věcí okolo (Yates je na detaily opravdu pašák). Ani hudba už nepůsobí tak zoufale, jak se prvně zdálo. Desplat sice není Hooper, přesto tam má pár dobrých motivů (úvod, melodie, která zní při záběru na Bradavický expres, ministerstvo, závěr). Též stanování není tak vleklé jak se mi prvně zdálo a vůbec jsem si film užil víc než prvně. Navíc obecenstvo v sále výborné, místy se ozval i nějaký ten potlesk. Celkově, zasloužených 9/10.
Autor: Rybba Datum: 2010-11-21 20:59:37
9/10?? Šohaji, ty mě děsíš!! :grin :grin
Autor: Sohaj Datum: 2010-11-21 21:01:22
Rybba: inu, k desítkovému Fénixovi tomu přeci jen něco chybí :)
Autor: Anonym [90.178.96.24] Datum: 2010-11-22 00:08:23
Nevim jestli to už někdo nenapsal ale u toho zrcátka hned v první scéně s nim bylo vidět oko Brumbálova bratra.. :zzz :)
Autor: Rybba Datum: 2010-11-22 14:49:17
Pro Šohaje, aha, takže já to předběžně vidím na těch slušných 7/10... :grin :grin
recenze
Autor: Anonym [147.251.210.144] Datum: 2010-11-26 09:48:41
Mě se ten film líbí moc, ještě s žádným Yatesovým filmem jsem nebyla tak spokojená. Hlavně ta první část až do útěku ze svatby, a potom konec, to jsou moje oblíbené části. Hlavně scéna, kde se Hermiona loučí s rodiči, pak tadiskuze u Voldíka (mimochodem Fiennes je podle mě strhující), scéna úplně nakonci s ukradením Elder Wand... Ten střed, kdy jsou pod stanem má silnější i slabší scény. Povedla se "návštěva" ministerstva, to má všechno, co má mít, vtip i napětí.  
Co lehce kazí dojem je scéna kde Harry tančí s Hermionou ve stanu, to jsem myslela, že mě šálí zrak, celé kino se popadalo za břicho a já jsem si přála, aby to byla jediná trapná scéna ve filmu... 
Herecké umění ústřední trojice se určitě zlepšilo, u Ginny jsem čekala, že dostane víc prostoru, říká tam snad jen tři věty, moc si neumim představit, jak v příštím díle chtějí napojit její a Harryho milostnou linku, když už poslední dva filmy si dali jen pusu a víc se o tom nemluvilo... Ale vztah Rona a Hermionky je tam moc pěkně vykreslený. 
Celkově 4*, bála jsem se, že můj nejoblíbenější 7. díl zprzní, ale nestalo se, tak super a těším se na pokračování. :grin
Autor: Anonym [147.251.210.144] Datum: 2010-11-26 09:54:26
A ještě - příběh tří bratří se podle mě vážně povedl, animace je senzační, trochu burtonovská a vyloženě se tam hodí! :)
Autor: Sohaj Datum: 2010-11-27 02:13:04
Já naopak musím hájit taneční scénu. Přijde mi to jako moment, kdy se Harry zachová opravdu dospěle:)
Autor: Rybba Datum: 2010-11-28 12:57:38
Pro Šohaje, jasný, ta scéna má něco do sebe a měla fungovat jako odlehčení uprostřed, Harry to dělal pro to, aby Hermionu přivedl na jiné myšlenky, aby ji na chvilku rozveselil, proto tam dělá takové "blbosti" a myslím, že se mu to povedlo dokonale, protože se smálo celý kino, né jen Hermiona... ;) ;)  
 
Pro Anonym [147.251.210.144], milostnou linku nijak moc rozšiřovat nebudou, prostě si dají ve dvojce zase jednu dvě pusy a v epilogu se dozvíš, jak to celé nakonec mezi něma dopadlo... ;) ;)
Autor: Anonym [217.196.213.230] Datum: 2011-01-08 10:08:55
:p :grin :eek :cry :( :x :? :roll :) ;) 8) :sigh :x :cry

Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

< Předch.   Další >
Tento web je provozován soukromou osobou
a nevztahuje se na něj Nařízení GDPR