Call of Duty s hůlkama. I tak by se totiž mohla jmenovat poslední HP videohra. Chodíte rozmanitou krajinou a kosíte (ehm, omračujete) šiky nepřátel. Ale zatímco Call of Duty je parádní akční nářez, Relikvie jsou v tomto ohledu spíš utrpením.
Více v článku.
Po celkem solidním pátém a šestém herním díle (skvělou LEGO hru nepočítejme, mělo ji na starosti jiné studio) se čekalo, jak si EA Games poradí s novou výzvou: opuštění Bradavic a toulky po světě. Ač hra nabízí řadu zajímavých nápadů, realizace zůstala někde na půli cesty.
Už hned první kontakt s myší a klávesnicí naznačil, že tohle bude bolet. Po zajímavém videu z Malfoyova sídla jsme přeneseni do kokpitu motorky, kde se snažíme sestřelovat houf Smrtijedů. Vůbec bych se nedivil, kdy někdo po pár minutách letu vypnul hru a okamžite ji odinstaloval. Chce to totiž opravdu pevé nervy. Ne že by mise byla obtížná, problém je v tom, že Harry než přesune ruku z jednoho místa na druhé místo, tak si zatím klidně můžete skočit uvařit kávu. Při takové rychlosti zacílit na Smrtijeda a trefit ho vyžaduje velkou trpělivost.
Následně si chvíli pobudem na svatbě, projdeme zbytečnou misi v ulicích Londýna a skončíme v Grimmauldově náměstí. Ani tuhle misi si autoři za rámeček nedají. Zvláště zde působí skutečnost, že v jednom momentě jsou dveře zamčeny a když kolem nich projdeme o minutu později, tak už jsou odemčené. Před tím, než se vydáme na nejlepší část hry, na Ministerstvo kouzel, nás, resp. jen Harryho, čeká první ze tří meziher. Osobně nevím, jak lépe pojmenovat tuhle část hry, protože vůbec nechápu její smysl.
Z pohodlí Grimmauldova náměstí jsme přemístěni do volné krajiny, kde se snažíme osvobodit několik mudlovských kouzelníků ze zajetí Smrtijedů. Pokud si odmyslíme nelogičnost těchto pasáží, tak člověka napadne, že tyto mezihry by se výborně hodily pro hraní multiplayeru. Jen si to představte, kdy dáte dohromady partu několika lidí, půlka z vás hraje za členy Fénixova řádu, druhá za kupu Smrtijedů a sesíláním různých kouzel se do sebe pouštíte. Škoda, že vývojáři takhle neuvažují. Hned by hra dostala nový rozměr.
V samotném zápalu děje jsem úplně zapomněl zmínit systém kouzlení. To doznalo změny oproti předchozím dílům. Kouzla sami netvoříte různým pohybem myši, ale prostředním tlačítkem myši vyvoláte nabídku cca 8 kouzel a kliknutím na jedno z nich ho pak aktivujete. Pokud chcete seslat jiné koulo, musíte opět do nabídky. Vtip je v tom, že určitou šikovností se dá hra dohrát i s jedním kouzlem (Stupefy! = Mdloby na tebe!). Mimo hlavní nabídku jsou z pochopitelných důvodů kouzla Protego! a Expecto Patronum! Jim náleží vlastní pole na klávesnici.
Co se týče pohybu, tak ten zůstal nezměněn. Drobná úprava postihla kameru, kdy si nyní můžete zvolit, zda chcete kameru přímo za Harrym, nebo lehce z boku. Zajímavá je i funkce krytí se za překážkou. Proti výraznější přesile tuto možnost jistě využijete. Umělá inteligence je zde hodně nevyvážená. Na jednu stranu se stane, že Smrtijed šikovně uskočí před vaší kletbou, pak ale uvidíte Rona, jak svá kouzla sesílá do stromu, který se nachází přímo před ním.
Za nejlepší část hry se dá považovat mise na Ministerstvu. Mnoholičný lektvar nepůsobí věčně, a tak se v určitou část hry musíte schovat pod neviditelný plášť. Musíte si však dávat pozor, abyste do nikoho nenarazili. Mohlo by to pro vás mít nepříjemné důsledky. Právě díky určité námaze na myšlení a strach z odhalení, dělá z téhle pasáže nejlepší moment celé hry.
Velká část hry se samozřejmě odehrává v lesích a na polích. Upřímně nevím, co si o tom mám myslet. Téměř, co chvíli se zde objeví nějaký lapka či Smrtijed a po jeho omráčení se přemístí jinam. Člověka napadne, proč si třeba nepovolají posily či proč nezavolají rovnou samotného Voldemorta, když jim tam pobíhá samotný Harry Potter? Nebo proč sesílají jen taková základní kouzla a proč nepoužují něco z černé magie? Inu, podivné. Podivně působí i vrby mlátičky po cestách (věděli jste, že i když máte na sobě neviditelný plášť, tak vás stejně napadne?), několik pavouků cupitajících po lesích či nemrtví nacházející se kousek od domu Láskorádových.
Zatímco v jiných hrách opakované útoky nepřátel nikterak nesnižují nadšení ze hry, tady se vám opakované útoky Smrtijedů začnou po chvíli zajídat. Nejen, že jejich likvidace k ničemu nevede (stejně se objeví o sto metů dál znovu), ale jak již bylo řečeno, jejich počínání nemá žádnou logiku. Rozpaky budí i samotná krajina. Není špatná a díky solidní grafice hodně propracovaná, divný ale je výběr lokací. Co dělají nějaké ruiny domu či pevnosti uprostřed lesa? Člověk má spíš pocit, že je na návštěvě ve světě Pána Prstenů.
Samotným dohráním single playeru hra ještě nekoncí. K hlavním menu je
totiž k dispozici ještě pár miniher, něco jako turnaj, ve kterém se v
daném čase snažíte v různých prostředích omráčit co nejvíc Smrtijedů a
lapků. Člověk by se zde vyřádil víc než v samotné hře.
Zatímco ve filmu jsme absenci Bradavic nijak zvlášť nepocítili, tady bychom ji naopak uvítali. Docela nechápu, proč vývojáři trochu nepustili uzdu své fantazii a místo pobíhaní po lese nepřidali do hry i nějakou misi z Bradavic, kde bychom v podobě Nevilla prováděli nějaká zaškodnické akce. Kde jinde než právě zde by k tomu byl prostor?
Vývojáři však přišli i s jednou podstatnou novinkou. Na začátku hry si můžete zvolit jednu ze tří obtížností. Škoda však, že většině z nás bhatě stačí jedno dohrání (cca 8 až 10 hodin). Vím o jiných HP hrách, u kterých lze strávit čas mnohem příjemněji.
Co říci závěrem? Hra nabízí pár dobrých nápadů, ty by však našli lepší uplatnění někde jinde. Zatímco film fandové vítají s otevřenou náručí, tady se již budou jejich názory rozcházet. Ani tentokrát EA Games nenavázalo na zašlou slávu HP her a lze očekávat, že v podobném duchu se ponese i druhá část Relikvií. Ještě, že se aspoň můžeme těšit na druhou LEGO videohru. A teď mě prosím omluvte, jdu si spravit chuť do Tajemné komnaty:)
Klady & zápory: + Ministerstvo kouzel + povedená grafika + možnost volby obtížnosti
- velmi omezený pohyb po terénu - po chvíli se dostaví stereotypnost
Hodnocení: 50%
|
huh Autor: Anonym [213.192.55.18] Datum: 2010-11-23 14:17:39 A jéje. To je špatný... Já mám LEGO 1-4 na Wii, ale z toho zas tak uplně nadšenej nejsem. Je to vlastně hrozně hezký a dost vtipný, ale občas se mi to hraje celkem špatně, když nikam nevidíš. Celkově to kouzlení je těžkopádný, doteď vlastně ani nevím, jak přesně se teda kouzlí, jestli kurzorem, nebo tlačítkem. A pak ty levely, vždycky když tam je nějaká postava, se kterou se má bojovat, tak se mu životy ubírají takovým divným způsobem. Třeba Obludné obludárium, to se nejdřív musel zakouzlit obraz, pak z něj něco vypadne, to ta kniha sežere a vy zmáčknete tlačítko, aby té knize teda ubral jeden život. No, myslím, že to asi hodně lidem takhle vyhovuje. Člověk si musí taky trochu zvyknout. No každopádně škoda, že takhle poslední HP hra je na tom tak špatně...
| Autor: Rybba Datum: 2010-11-23 14:37:51 Šohaji, děsíš mě!! No, ale jestli je to opravdu jak říkáš, tak je to veliké zklamání, ale osobně jsem to teda čekal... A s tím kouzlením to myslíš jako fakt?? To si neděláš srandu?? Jako, že si vybíráš kouzla takhle "komplikovaně"?? Pro mě bylo kouzlení v pětce a šestce zábavou a bylo to takové, jako bych opravdu kouzlil, ale tohle?? Jak se ti to hrálo?? Bylo to plus či mínus, páč já to vidím na obrovské mínus...
| Autor: Catalinna Datum: 2010-11-23 15:03:59 A jejejeje...Už z ukázek hry mi bylo jasné, že to nebude taková třída jako Fénixův řád nebo Tajemná komnata, ale že to dopadne takhle, tak to jsem nečekala :-( Film se povedl, soundtrack není tak hrozný jak jsem čekala, ale opravdu, že to takhle dopadlo se hrou, no tak to je opravdu škoda. A přitom jsme se na ni tolik těšili
| Autor: Anonym [92.62.224.3] Datum: 2010-11-23 16:27:31 Vole ses posral ta hra je skvělá
| Autor: Sohaj Datum: 2010-11-23 16:44:09 Rybba: samotný pohyb mi přišel stejný jako v minulých dílech, jen to kouzlení zamrzí. Ještě teď mě bolí palec z toho ustavičného klikání při kouzlení Ale tak každý na to může mít jiný názor, třeba by tě bavila
| Autor: Anonym [160.218.154.107] Datum: 2010-11-23 16:44:12 Anonym [92.62.224.3] Vole ses posral ta hra je děsná
| Autor: Anonym [77.48.59.175] Datum: 2010-11-23 16:44:26 Na film harry potter a relikvie smrti část jedna půjdu o víkendu, ale že by byla harry potter sedm hra tak strašná???
| mic Autor: Anonym [92.62.224.32] Datum: 2010-11-23 17:38:32 Ja bych to tak neodsuzoval,urcite bych vas chtel videt jak porat krouzite mysi nez to konecne hra zaregistruje .Smrtijedi kouzli rychle a nemate cas na to aby jste pomalu krouzily mysi.Napad sesilani kouzel (EXPULSO) jako ze samopalu ma sve duvody.Grafika je slusna.Jen me u te hry zamrzelo: -neni multiplayer -neni cestina Ja davam hre 80%
| Za mě.. Autor: Anonym [62.129.63.202] Datum: 2010-11-23 17:38:49 ... velký souhlas s recenzí. Co mi pije krev nejvíc je ten "CoD mod" - nevím jak jinak mám tu hůlku přepnutou na automat nazvat. A ta nelogičnost těch misí je opravdu strašná. To zachraňování těch mudlovských kouzelníků bych ještě dokázal pochopit, ale že jsem se najednou objevil v jeskyni, kde bylo plno draků a měl jsem se dostat ven, to jsem vážně nepochopil. Koupím si ji jenom proto, že chci mít kompletní sbírku, takže defacto jen proto, ze je to HP. Ale v žádném případě ne teď a za tudle cenu, ale až bude stát dejme tomu 2 stovky - větší hodnotu ta hra nemá. V žádném případě nedoporučuji kupovat.
| Tomin Autor: Anonym [90.181.49.33] Datum: 2010-11-23 20:02:38 Mno, že bych byl hrou tak nadšen, tak to ne Souhlasím se vším, co bylo v recenzi napsáno, osobně jsem asi cca na 15lvl a chci to teda dotáhnout až do konce. Musím říct, že ÚPLNĚ SKVĚLEJ nápad by bylo udělat Harryho Pottera jako MMORPG Něco jako WoWko, nebo plno takových dalších her. Prostě - rozlehlý svět, možnosti volby postav, rychlé akce (a né pití kafíčka při kouzlení), zřejmě skvělý nějaký nový příběh, snad skvělá grafika a hlavně možnost hrát S ostatními nebo PROTI ostatním.. Dát jen nějaké firmě takový podnět, to by bylo něco !!!
| hra Autor: Anonym [84.42.220.104] Datum: 2010-11-23 22:05:45 da dával 95% když sem viděl videa . Ale ted když sem ji hrál musím dát jen 85 % . Dost se mi líbila protože sem sběratel HP věcí.Škoda multiplaeru možná by to bylo zajímavé
| mic Autor: Anonym [92.62.224.32] Datum: 2010-11-24 12:28:27 Ja bych to tak neodsuzoval,urcite bych vas chtel videt jak porat krouzite mysi nez to konecne hra zaregistruje .Smrtijedi kouzli rychle a nemate cas na to aby jste pomalu krouzily mysi.Napad sesilani kouzel (EXPULSO) jako ze samopalu ma sve duvody.Grafika je slusna.Jen me u te hry zamrzelo: -neni multiplayer -neni cestina Ja davam hre 80%
| .. Autor: seamus11 Datum: 2010-11-24 15:59:59 Absolútne zdieľam rovnaký nároz..už aj ja som mal chuť pri prvých 3 minútach hru vypnúť
| Tomin Autor: Anonym [90.181.49.33] Datum: 2010-11-24 16:42:07 Měl bych ke všem prosím dotaz, zvlášť k těm, co se opravdu vyznají :PP Nevíte PROSÍM někdo, jak se jmenuje ta písnička, na kterou Harry s Hermionou ve filmu tancovali ?! ) V tom filmu se mi opravdu líbila.. Předem díky za odpověď a omlouvám se za spam, nepatří to sem
| Autor: Sohaj Datum: 2010-11-24 18:24:00 Tomin: Nick Cave - O´Children http://www.youtube.com/watch?v=bWeR2F7ETLU
| Autor: Sohaj Datum: 2010-11-24 18:30:47 Bohužel tuhle melodii na soundtracku člověk nenajde. Velká škoda
| Autor: KARLOS Datum: 2010-11-24 18:53:32 Tak za a) by to znamenalo, že by za tu písničku museli ptatit autorské poplatky i na soundtracku a ne jenom u filmu, za b) já teda hodně nerad, když se míchají ostčka s various artists
| Autor: Sohaj Datum: 2010-11-24 19:03:10 KARLOS: já mám docela rád, když mám hudbu z daného filmu pěkně pohromadě. Jinak ve čtyřce taky jsou na soundtracku písně Ale přiznám se, že řešit otázku autorských práv mě vůbec nenapadlo
| Autor: KARLOS Datum: 2010-11-24 20:04:00 Tak u čtyřky ty písničky patří přímo do soundtracku, protože je dělal Doyle a nahrávaly se přímo pro film ... Takže je to trochu něco jiného ...
| Autor: Rybba Datum: 2010-11-24 20:11:47 Jinak ta hra nebude mít český dabing, či češtinu při prodávání, nebo jak to mám chápat??
| Autor: Sohaj Datum: 2010-11-24 20:23:16 Rybba: no zdá se, že by to mělo jít do prodeje bez češtiny. Ale tady ani neni čeština nutná
| Autor: Anonym [85.71.114.163] Datum: 2010-11-24 21:03:51 http://www.youtube.com/watch?v=sk5I27gTOj0&feature=sub zdelšená scéna
| Tomin Autor: Anonym [90.181.49.33] Datum: 2010-11-24 21:24:09 Moc díky !!!
| Terca55 Autor: Anonym [85.71.147.166] Datum: 2010-11-25 13:40:08 Ahoj, nemate nekdo české titulky ke hře? Nebo vůbec budou k dostání? Díky moc jinak tak hra je supr
| Autor: Anonym [90.176.51.25] Datum: 2010-11-25 17:04:34 nevíte, jak se jmenuje melodie, která hraje při Billově a Fleuřině svatbě? Díky
| Petr Autor: Anonym [82.100.3.4] Datum: 2010-11-25 20:58:55 Dneska jsem viděl HP 7/1. Asi nejlepší film po Vězni, ten je asi (z mého pohledu) nepřekonatelnej. Jak už zde někteří psali, první polovina akční a ta druhá (až na výjimky) klidnější a lesní. Ono zklidnění mi nevadilo, hudba dobrá. V kině náš bylo něco okolo dvaceti, takže nikdo nerušil.
| Hry Autor: Anonym [78.80.201.181] Datum: 2010-11-26 17:45:43 Já Potterovky - hry miluji. Hrál jsem všechny kromě 2 a 3. Nejvíc mě asi bavila 5 - pořád je tam co dělat a je tam trocha složitosti, zatímco u Prince je všechno neuvěřitelně jednoduché - nebylo nic, co bych musel opakovat na druhý pokus nebo si nevěděl rady. Zato jsem kladně hodnotil kameru a sesílání kouzel. Pětku, kterou právě opět hraji, se prostě nenudím. Pořád je tam co dělat, akorát bych odsuzoval navigaci - otisky chodidel, které se zobrazují postupně s Vaší chůzí - někdy jaksi zabloudím. Co vítám, je zde o dost více kouzel než v 6 - nechápu, proč je tam odebrali - např. Accio, Depulso, Reducto nebo Rictumsempra! Ohnivý pohár jsem hrál už hodně dávno, ale upřímně mě moc nebavil - kamera byla hrozná a sesílání kouzel ještě horší. Jedničku si nepamatuji vůbec, jelikož už je to fakt dávno, ale v PC ji ještě pořád mám, ale co si pamatuji, moc tam toho na práci nebylo. Přemýšlím, že budu chtít HP7 - game k Vánocům, ale ještě nevím. Ve všech recenzích to zkritizovali a to sesílání kouzel mě docela naštvalo, ale Crucio! a ostatní pokročilá kouzla jsou příjemným překvapením. Nevím, jestli by mě bavilo stále a stále bojovat se Smrtijedy..
| Pro Anonym [78.80.201.181] Autor: Anonym [62.129.63.202] Datum: 2010-11-26 20:55:19 2 a 3 jsou nejlepší hry.
| Autor: Mitschell Datum: 2010-11-27 04:28:13 co to vymyslely ty z EA Games
| Autor: Anonym [81.0.253.29] Datum: 2010-11-27 14:16:13 každej má jinej názor třeba mě hra příšerně baví
| Autor: Anonym [78.80.201.181] Datum: 2010-11-28 10:56:55 Teď jsem koukal na YouTube na takový ukázky ze hry, vypadá to trochu jak nějaká střílečka z hůlkami místo zbraní :D
| Uh.. Autor: Anonym [83.208.100.28] Datum: 2010-11-28 12:50:35 "mudlovských kouzelníků"??
| an83.208. Autor: seamus11 Datum: 2010-11-28 13:12:05 muklovsky narodených kúzelníkov
| Názor na hru Autor: Anonym [213.226.234.106] Datum: 2010-12-31 19:50:21 Dostal jsem tu hru k Vánocům společně s novým počítačem a nemůžu toho moc vytknout. Doslova mě pohltila, grafika je naprosto úžasná a mně osobně trvalo přesunutí hůlky z jednoho smrtijeda na druhého asi tak půl vteřiny. Angličtina perfektní, můžete si zapnout i anglické titulky. Já dávám hře 95 procent.
| Názor na hru Autor: Anonym [85.70.24.9] Datum: 2011-06-20 16:16:49 Mě osobně hra velmi baví...skvělé kouzlení, rychlá akce, stále musíte býti ve střehu.. +souboje,grafika,promyšlenost, ministerstvo -čeština Takže já dávám hře 90%
| ??? Autor: Anonym [109.80.9.249] Datum: 2011-07-12 11:44:59 Nechápu, jak hře někdo může dát 90%, když je to tak podělaný. Ono ani tak nevadí, že to vypadá jako střílečka, mám CoD rád, ale podle mě je bezkonkurenčně největší mínus umělá inteligence smrtijedů. Protože fakt, že smrtijed si vás často všimne až po vaši desáté kletbě, pohřbil skvělou práci grafiků, kteří se tentokrát překonali, a bohužel i zábavu soubojů, které tvoří ze 75% náplň hry. Kdyby byla umělá inteligence stejně dobrá jako grafika, šlo by snad dát 80%, ale takhle max 60. Takže doufám že EA pochopilo co se stane když hra bude mít jednu chybu, na které závisí princip, do které vkládali naděje. PS: Koukal jsem na trailer 2. části a tam je zase divná grafika, všichni jsou nějaký bledý.
| Joey Autor: Anonym [90.176.246.62] Datum: 2011-07-22 18:10:36 Vskutku by mě to i bavilo, ale vzhledem k tomu, že v tý mezihře co s filmem nějak nemá nic společného, tak mezi hra v tom lese, tam má hra docela končí, zabiti jsou všichni, nebo jestli nějakej smrtijed někde usnu. no nevim.Ale můžu tam běhat po celým prostoru v pohodičce dokola,společně s ocáskama co běhaj za mnou.
| Petra Autor: Anonym [95.105.221.28] Datum: 2011-08-15 17:12:18 Musim suhlasit teraz ked bojujem proti tym inferiom tak to je strasne taske ich kuzlom zahnat prec a ked sa pohnem ze musim cez nich prejst hned za mnou bezia a to fakt bezia to nechapem su to maatohy tak preco sa nevlecuu ale bezia??? za tych inferiov by som tej hre dala 50% niekto kto to presiel s tymi inferiami poradte pls ako sa cez nich dostat aby ma nenahanali furt lebo to je v tom ze ked su blizko pri vas shodia vas na zem a vy sa ani pohnut nemozte a Ron a Hermiona tam len stoja a zosielaju na nich kliatby ktore nie su bohvieakee ucinne
| Muchtar Autor: Anonym [217.197.144.57] Datum: 2011-10-04 18:15:56 Větší blbost jsem nehrál! Grafika to nezachrání.To mě víc bavily ty staré, ale akční díly, kde jsem sbíral fazolky a šmíroval po hradě nebo metal fanfrpál!! Nemám rád, když nevidím kdy zhebnu, nějaký přehledný inventář by to chtělo, Smrtijedi na jedno brdo, čekal jsem od toho víc... Nuda nuda nuda.
| vaclaf Autor: Anonym [188.175.8.38] Datum: 2011-10-21 11:52:39 kratce je to na pičuuuuuuuuuuuuuuuu!
|
Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte. |