'; ?> Potter Web CZ/SK - Harry Potter Fans - Falešný "český Pottermore"?
Error creating feed file, please check write permissions.

Potter Web CZ

Harry Potter Fans


Úvodní stránka > Napište nám

Bleskovka

Příležitost pro všechny výtvarníky!
Umíte kreslit? Chcete svá díla zveřejnit a ještě mít možnost získat pěkné ceny? Pak klikněte sem

Hlavní výběr

Úvodní stránka
Novinky
SPOILERY 7.kniha
Knížky
Herci
J.K.Rowling
Galerie
Stáhněte si
Doporučené odkazy
Návštěvní kniha
Napište nám
Soví pošta - diskuse
Příčná ulice - burza
Archiv diskuse hp.cz
Archiv diskuse FMS

Potter Web Menu

Náš tým
Naše ikonka
Akce
Newsletter
Magazín Pottered
Potter Povídky CZ
Budeč

Přihlášení

Přihlašovací jméno

Heslo

Zapamatovat
 
Chci se zaregistrovat!
Zapomněla(a) jsem heslo

Oko Velkého Bratra

Tvoje IP adresa:
3.135.220.219

Prohlášení

Potter Web CZ is in no way related to J.K. Rowling, Scholastic Books, Bloomsbury Publishing or Warner Bros. All images and material related to the J.K. Rowling novels is © Scholastic Books (US), and Bloomsbury Publishing (UK). All material related to the "Harry Potter" films is © Warner Bros.

Veškerá práva ke zde zveřejněným autorským článkům vyhrazena.
Články není  dovoleno přebírat bez souhlasu redakce a bez uvedení původu "potterweb.cz".

Tato stránka používá pouze vlastní technické soubory cookie, nutné pro její fungování.
Používáním této stránky souhlasíte s používáním souborů cookie.

Naše ikonka

Budeme rádi, když na svých stránkách umístíte tuhle naši ikonku s odkazem na www.potterweb.cz/web/
Potter Web CZ
Návod na vložení ikonky je zde.

 

Falešný "český Pottermore"?

| Tisk |  E-mail
Novinky  ->  Zajímavosti
Napsal(a) Albert Zweistein   
pondělí, 15 srpna 2011, 15:50
Dnes po poledni nám jakýsi anonymní přispěvatel vložil do komentářů pod článek o Pottermore odkaz na stránku www.pottermore.g6.cz .
Že by česká verze očekávaného Pottermore?
Myslím si, že ne. Pottermore česky opravdu ještě není.

Odkaz byl dnes do komentářů vložen ze stejné adresy počítače (sítě) poblíž Sedlčan, jako před týdnem (v neděli 7.srpna) příspěvek nazvaný "Dotazník", který obsahoval jedinou otázku: "Šli byste na českou pottermore stránku?". Povzbuzen jedinou odpovědí "Jasně že šla. Jen kdyby tak byla.....", vrátil se dnes neznámý dobrodinec s hotovým dílem. Výsledek a zejména jeho provedení ale u informovanějších jedinců musí nutně vzbudit pochybnosti.

Není to jen podivná čeština ("účetu") na titulní straně a reklamní odkazy na české shopy s matracemi a magnetickými kuličkami v nejspodnější části stránky, co naznačuje, že s pravostí a oficiálností této stránky není všecko v pořádku.

Především: skutečný držitel autorských práv k dílu J.K.R, britská agentura Christopher Little Literary Agency, má už od června 2009 zaregistrovanou doménu pottermore.cz a jestli se tedy někdy dočkáme pravého českého Pottermore, bude to tam, na adrese www.pottermore.cz

Adresa www.pottermore.g6.cz sice je té oficiální podobná, ale ten drobný rozdíl ".g6." je velmi podstatný. Pro určení, čí je to skutečně web, je totiž rozhodující "to těsně před .cz". To, co je napsáno ještě před tím (tedy třetí údaj odzadu), to už tak podstatné není, protože to žádné oficiální registraci nepodléhá, tam si může snadno dát téměř kdokoliv cokoliv. Mimochodem taková "skoro stejná adresa" je typickým a častým znakem podvodných webů, zabývajících se tzv. phishingem (vylákáním osobních a přihlašovacích údajů).

Takže "doporučovaný" (anonymně) web je ve skutečnosti na doméně g6.cz. Čí je?
U "registračního úřadu" českých internetových domén lze snadno zjistit, že vlastníkem g6.cz je jistý Tadeáš M. z Jablonce nad Nisou. Ten je ale zároveň majitelem toho freehostingu (prostoru pro webové stránky zdarma), kde je námi zkoumaný "český Pottermore" umístěn. Je tedy velmi pravděpodobné, že skutečný autor webu je některý z mnoha jeho zákazníků, který si prostor pro svou stránku u něj zdarma zaregistroval a v rámci této služby si mohl udělat i tzv. doménu třetího řádu pottermore.g6.cz (nejspíš také zdarma). Skutečný autor stránky je tedy anonymní, ale z výše uvedeného je jasné, že je to amatérská aktivita.

Web sice obsahuje odkazy "Osobní údaje" a "Obchodní podmínky", které vedou na originální anglický pottermore.com , ale odkaz "Kontakt" už vede na neoficiální českou stránku na Facebooku, založenou také počátkem letošního srpna.

V "lepším případě" je tedy vznik tohoto dílka veden ušlechtilou amatérskou snahou poskytnout české informace o Pottermore. I pak je ovšem zvolena metoda velmi nešťastná - ani ušlechtilý cíl neomlouvá (ani nedělá legálním a beztrestným) okopírování originálního vzhledu a prvků webu Pottermore.com.
Co ale zaujalo moji pozornost letitého internetového profesionála a přivedlo mne k myšlence na napsání tohoto článku je fakt, že web nabízí i "přihlašování". Viz výše zmínka o phishingu.

Závěrem tedy důrazně varuju před vkládáním jakýchkoliv osobních a přihlašovacích údajů prostřednictvím této stránky.
A v podstatě bych ani nedoporučoval tento "Pottermore v češtině" navštěvovat. Není důvod. Oficiální Pottermore to skutečně není. A kdo má zájem, může bez jakéhokoliv prostřednictví navštívit originál. Nic jiného (natož českého) v této chvíli k dispozici oficiálně není - a až bude, nepochybně se to dozvíte. A to i jinde, než na Facebooku a ze spamových komentářů na fanouškovských webech.

Albert. Z., administrátor PotterWeb.cz

P.S. Třiapadesát lidí, kteří během těch pár dní stihli kliknout na faceboocký Like té stránky, mne děsí. To nikomu na bezpečnosti jeho údajů a kompu opravdu nezáleží? To je opravdu tak snadné naletět na nelegální aktivitu?

AKTUALIZOVÁNO 16.8.:
Dnes, 16. srpna 2011 ve 14:32, změnil autor webu pottermore.g6.cz znění jeho titulní stránky tak, aby z ní bylo jasné, že se nejedná o oficiální web, ale o kopii.
Vzhled stránky krátce předtím si můžete prohlédnout zde.
Změněn už je i popis stránky na jejím facebookovém profilu Pottermore CZ.
Možná se tak stalo i na základě tohoto článku a komentářů. Pokud ano, pak je nutno autora pochválit, že se zamyslel nad cizím kritickým názorem, přesto že z něj jistě radost neměl.

AKTUALIZOVÁNO 18.8.:
Od 18. srpna 16:25 obsahuje web jen tento jediný holý text:
"Tato stránka je z důvodu rekonstrukce dočastně nedostupná. Děkujeme za pochopení."

AKTUALIZOVÁNO 20.8.:
Aktuální vzhled stránky je zase ten z 16.8. 14:32 , obsahuje tedy upozornění na neoficiálnost stránky.

 
 


Komentáře
Zajímavé
Autor: Anonym [85.207.28.1] Datum: 2011-08-15 16:25:13
Všem, kdo přelouskali tento pozoruhodný názor, který konečně posunul zájem i českých fanoušků o Pottermore, bych rád sdělil, že tato stránka není vystavěna pro získání jakýchkoliv informací z lidí, je volně přístupná a prohlášením autora je myslím nadmíru zřejmé, že stránky v jeden okamžik padnou, spíše přikládám prohlášení autora z oné webové stránky, která je přístupná bez přihlášení: 
 
Tato stránka vznikla na základě umožnění číst volně přístupné texty, o světě Harryho Pottera, lidem, jejichž vědomosti nepokrývají jazyky v oficiální verzi této stránky. Vše na této kopii stránky Pottermore.com podléhá autorským právům, která jsou vyhrazena. Autor těchto stránek prohlašuje, že není majitelem kódů, a že všechny kódy byly pořízeny z oficiální stránky, že jeho cílem není jakkoliv uškodit společnosti Pottermore Limited a na oficiální žádost je povinen ihned tuto kopii stránek Pottermore zrušit. Jména vlastníků jsou vyhrazena.
Autor: Albert Zweistein Datum: 2011-08-15 17:01:06
Milý anonyme od Sedlčan (autore stránky?), 
však já taky píšu: "V "lepším případě" je tedy vznik tohoto dílka veden ušlechtilou amatérskou snahou poskytnout české informace o Pottermore." Ale dočti si zbytek toho odstavce. 
Kdybys udělal stránku v jiném provedení a s jiným vzhledem, jistě by česká informace o Pottermore byla vítána a navštěvována. 
Ale stránka, udělaná tak, jak je udělaná tahle (přesně okopírovaný vzhled, úmyslně podobná adresa stránky, tlačítka "Přihlásit") by u všech rozumných lidí měla automaticky vyvolat jen jedinou reakci: RYCHLE PRYČ ODSUD. Pro normálního uživatele nemá smysl zkoumat, jestli a jak je nebezpečná, na to každý nemá potřebné znalosti. Lidé by se měli vycvičit na tu jedinou reakci: PRYČ. 
Ano, já vím, že _teď_ tam není nic nebezpečného. Ale ono tam "zatím" není ani nic jiného. A co za týden? Za měsíc? Za tři měsíce, až bude plně spuštěn skutečný Pottermore? Až si mezitím lidé "zvyknou" chodit na Pottermore právě přes tvou stránku, v domnění, že "to je on, český Pottermore"? Kdo zajistí (a kdo vůbec zjistí), jestli se v kódu "přihlašovací" stránky někdy neudála nějaká "drobná změna"?  
Prostě takhle se to nedělá. A já raději budu varovat (z principu) před nevinnou stránkou, než aby naši čtenáři dopadli, jako když někde jinde naivní lidé na podobném principu sdělovali někomu své přihlašovací údaje do banky (na stránce "s podobnou adresou" a "vypadající úplně stejně", jako ta jejich bankovní). 
Až lidé kolem J.K.R. usoudí, že má být český Pottermore, tak bude. Na oficiální adrese, kterou mají zaregistrovanou už více než dva roky. A nejspíš bude mít velmi podobný vzhled, jako "tvoje" stránka, že. A bude mít i autorizovaný a legální obsah. Co bude mít ta tvoje, až se v říjnu otevře anglický Pottermore? Nelegální překlad celého jejich webu? Nebo jenom (možná "vhodně ošetřené") tlačítko Přihlásit? Promiň, ale pořád nějak nemohu najít žádný legální a neškodný důvod, proč by tvoje "osobní" stránka o Pottermore měla vypadat právě takhle.
Master
Autor: Anonym [82.100.54.242] Datum: 2011-08-15 17:07:14
Koukám, že autor tohoto článku je velké zvíře ve vodách internetu. Přece jenom použít google k zjištění toho, co je g6 je opravdu velký problém. Stejně tak s vystopováním IP adresy. 
 
Naštěstí i negativni reklama je reklamou a tak možná tato stránka (ikdyž není oficiální) poskytne lidem, kteří nemluví anglicky potřebné údaje. A ano, určitě je přitom někdo okrade o heslo, přesně jak tu velevzdělaný autor říká.
Dobrá
Autor: Anonym [85.207.28.1] Datum: 2011-08-15 17:12:32
Důvodů je spousty. Asi bych měl upozornit, abys lépe četl, abys četl víc a míň kritizoval, všude na stránce jsou lidi upozorňováni a mateni nejsou, poněvadž lidé, co se na tuto stránku dostanou, se na ni dostanou jen a pouze přes profil na facebooku nebo svou cestou – pakliže je tomu tak – jsou upozorňováni, zda již budou pokračovat dál je jejich volba. Ano, jsem jedním z blízkých autorů. A popravdě jsem se domníval, že právě zde, bude takováto věc lépe přijata. Ale má zkušenost z novinařiny mě nechává chladným, ke všemu jsem rád, že se konečně začalo i v Česku o Pottermore debatovat jinde, než na facebooku.
Pro Mastera
Autor: Albert Zweistein Datum: 2011-08-15 17:21:20
Ano, čekal jsem, kdy se tu objeví někdo od (bývalé) konkurence s osobním útokem vůči mně, Nezklamals. Na vašem webu (dokud ještě fungoval) byl takový způsob jednání a diskusí běžný. Sem nám ho ovšem laskavě netahej.
Pane autor
Autor: Anonym [82.100.54.242] Datum: 2011-08-15 17:27:05
Pane autor, tímto komentářem se chci naprosto distancovat od "vaší konkurence", protože nikoho takového neznám a rozhodně s nimi nespolupracuji. Jsem pouze nezávislý pozorovatel, který se dostal k tomuto bizarnímu článku a rozhodl se na něj reagovat. Nicméně alespoň se vaším komentářem ukázala vaše mentalita. Vy jste pán situace a víte vše naprosto nejlépe.
Pro Anonym [85.207.28.1]
Autor: Albert Zweistein Datum: 2011-08-15 17:47:39
No, to koukáme asi každý na jiný web. Můj komentář a článek byly reakcí na to, žes nám sem dneska plesknul odkaz na pottermore.g6. Ty tu u toho vidíš nějaké své upozornění? Já ne. Takže nejdu z facebooku, ale odtud... kam se dostanu? Na tvou titulní stranu, vypadající stejně jako originál, až na tu češtinu. Kde je tam (na titulní, případně přihlašovací stránce) nějaké upozornění? 
 
A tohle má být to upozornění na Faceboku (uvádím kompletní aktuální text)? 
Informace  
Exkluzivně: Pottermore v českém jazyce! 
Přehled o společnosti  
Pottermore je zbrusu nový a jedinečný zážitek od J. K. Rowlingové; je to stejný příběh ale s několika stěžejními dodatky, tím nejdůležitějším jsi ty. 
Web  
http://www.pottermore.g6.cz 
 
Nebo je na Facebooku tím upozorněním tento text na Zdi (zatím jeden ze dvou)? 
Pottermore: jedinečný online zážitek Harryho Pottera od J.K. Rowlingové 
www.pottermore.g6.cz 
J.K. Rowlingová představuje Pottermore: jedinečná a volně přístupná webová stránka, která vytváří vzrušující online zážitek kolem čtení knih o Harry Potterovi 
 
Ne, neokecáš to. Jak ten web, tak ten FB, obojí je dělané s jediným cílem: Vzbudit dojem, že toto je český Pottermore. 
Ta jedna poznámka, skrytá v hlubinách stránky, na tom nic moc nemění. Ta se rozhodně nedá označit slovem "všude". 
 
A buď si jistý, že jsem četl víc než dost. Taky jsem ten tvůj odkaz mohl vyřídit jednoduchým několikavteřinovým způsobem - smazat do pár minut od uveřejnění a dál se jím nezabývat.  
Ostatně "lépe číst" není nutno doporučovat mně. Já neřešil, komu patří Pottermore. Uvedl jsem (už v článku), komu patří česká doména pottermore.cz. A uvedl jsem to správně. Chce to neplést si pojem a průjem. 
 
A na závěr: jak už jsem něco podobného napsal - pokud by (tvoje) stránka s českými informacemi o Pottermore byla provedena legální formou, byla by jistě přijata lépe, a to nejen tady. 
 

Končím
Autor: Anonym [85.207.28.1] Datum: 2011-08-15 17:55:42
Buď tak laskav a pokus se alespoň trochu onu zmiňovanou stránku (která tě ta zžírá) prolézt, pak zjistíš, že než bys začal cokoliv hrát, nebo zadávat, vybafne na tebe jednak Pottermore Official a následně upozornění autora (já jím ale přímo nejsem a tudíž nemohu za něj tudíž mluvit!)  
Také se mu tímto omlouvám za způsobené nepříjemnosti vím, že si tohoto článku dřív nebo později všimne, a na tyto stránky už taky nikdy nepáchnu. Nečekal jsem takové nepromyšlené jednání. Ale stalo se.
Autor: Albert Zweistein Datum: 2011-08-15 18:31:09
Buď tak laskav a pokus se alespoň trochu prolézt můj komentář ze 17:01, pak zjistíš, že... (od věty "Ano, já vím, že _teď_ tam není nic nebezpečného."). 
No, můžeme tu debatu klidně ukončit. Je mi líto, jestli jsem vám autorům částečně zkazil zábavu s falšovanou komerční stránkou. Jenže "jak se do lesa volá, tak občas vyleze hajnej". Dali jste si sem ten odkaz sami. 
Pro mne je to (tímto informačním článkem našim čtenářům) vyřízená věc, názor si udělají čtenáři sami (a počítám i s tím, že třeba se mnou nebudou souhlasit). Na váš web taky půjdou nebo nepůjdou podle svého svobodného rozhodnutí - zrovna tak, jako vy jste si sem podle svého svobodného rozhodnutí dali odkaz, a já vám na něj reagoval podle svého.  
Nic mě nesžírá, tohle je web, na který se dávají články, no tak jsem sem taky jeden dal, když bylo o čem. Ostatně ty sám jsi v našich komentářích vyzýval 1.srpna zdejší autory, "že by mohly servírovat několik dalších článků o aktuálním stavu Pottermore." No, a stalo se. Aktuální stav je tedy ten, že oficiální český Pottermore (ještě) není, a proto se za něj kdosi pokusil vydávat. Vzpomínáš na svůj dotaz v komentáři ze 7.srpna "Šli byste na českou pottermore stránku?" To nebylo "Šli byste na českou stránku o Pottermore", že... 

A máme ho... ;)
Autor: Albert Zweistein Datum: 2011-08-15 23:45:30
Tak když jsme si tu dnes odpoledne od "anonyma ze Sedlčan" přečetli to, co jsme si přečetli, nedalo zas až tolik práce tedy "dopátrat", jak je to se stránkou pottermore.g6.cz doopravdy... 
Její autor se pod (skutečným?) jménem Michal Krejčí totiž svými záměry i výsledkem pochlubil na Facebooku, na profilu PotterHarry.net (to je bývalý český web o HP).  
A jaký že to byl záměr? Odpověď nám tam poskytl sám autor: "...takže si myslím, že ilegální překlad někam hozenej by byl nejjednodušší."(01 srpen v 14:36) 
10.srpna v 15:46 tamtéž vložil odkaz na hotový web. 
A na svém vlastním FB profilu pár dnů předtím napsal: "Dámy a pánové, mě se to (možná jako prvnímu) povedlo! Pottermore (hlavní stránka) je v češtině!" (05 srpen v 23:59) 
Profil PotterHarry.net pak jeho stránku prezentuje slovy: "Exkluzivně: Pottermore v českém jazyce!" (10 srpen v 17:57). Protestuje snad autor? Ne. Nebo snad "upozorňuje" (jak jsme tu byli odpoledne přesvědčováni)? No taky ne. 
A jak že je to s tím "jsem_jedním_z_blízkých_autorů", který si tu se mnou dnes odpoledne dopisoval (a dlouho před tím posílal ty další komentáře k Pottermore)? A tvrdil "já jím ale přímo nejsem a tudíž nemohu za něj tudíž mluvit"? Kolik že má ten web autorů? Michal Krejčí nám na tuhle otázku na FB (profil PH.net) odpovídá jasně: 
# PotterHarry.net "... ses do toho pustil sám?" 
# Michal Krejčí "zatím sám,..." 
Takový férový pravdomluvný člověk, ten Michal, on přece nedělá nic špatného a nelegálního, že... A ani nelže... 
P.S. A děkuji Masterovi, který mne svým odpoledním tradičně slušným a inteligentním projevem přivedl na nápad, u kterých autorových kamarádů bych mohl chybějící informace najít. Jestli mu ovšem za tuto medvědí službu poděkuje Michal, to si netroufám odhadnout.
..
Autor: Anonym [82.100.54.242] Datum: 2011-08-16 10:35:11
Gratuluji Sherlocku, opět jste vyřešil zapeklitý případ. Teď si běžte zapálit lulku a už sem radši nic nepište.
Michal
Autor: Anonym [78.80.226.253] Datum: 2011-08-16 10:46:09
Zdravím jistého Alberta Zweisteina, mým proslulým jménem Michal Krejčí. Zaprvé bych se chtěl distancovat od člověka, který to vše způsobil (ačkoliv je mým blízkým přítelem a stojím si za jeho slovy) a za druhé bych chtěl po Albertovi Zweisteinovi vysvětlení, o co mu jde? Já jsem na facebooku veřejná osoba a také tak vystupuji, myslím si, že se svým vzděláním bych si měl být vědom toho, co píši (což také činím) a nevidím důvod, proč takto napadat mou osobu, když tě něčím? zřejmě naštval člověk jiný? Udivuje mě, že zde vyskakuješ s takovými znalostmi o ip adresách (jak zmínil Master), které jsou všem přístupné přes Google? Rozumím tvým obavám, také jsem pozměnil slova na zmiňovaných stránkách (což musím podotknout, nebyl špatný názor), ale dále nechápu tvé pomatené zjišťování „informací“ o jiných lidech? V poslední větě bych se též distancoval od PH.net, poněvadž jsme nezávislá osoba a (jak činil i můj přítel) se snažím o propagaci (mimochodem i o legalizaci!) oné webové stránky a byl bych nerad, aby mou vinou (nebo toho druhého) bylo ubližováno jiným, já jsem PH.net informoval stejně (odkazem) a nebyl jsem „kamenován“ zatímco tady ani nejsem hlavním viníkem a už jsem dobírán jako někdo, kdo právě ublížil druhým, nechápu to?
Pro Anonym [82.100.54.242]
Autor: Albert Zweistein Datum: 2011-08-16 10:51:56
No, Mastere, co si budu nebo nebudu psát na náš web, to ty naštěstí neovlivníš. Buď rád, že sem zatím nechávám psát tebe. Dělám to proto, že tím prezentuješ především sebe.
Master
Autor: Anonym [82.100.54.242] Datum: 2011-08-16 11:02:38
Jsem polichocen tím, že mě ó velký ještě nesmazal. Přece jenom tady kritizuji jeho dokonalé vyšetřovací metody (*mává na Google*). Nicméně vy se tu taky neprezentujete nejlépe tím, že tu naprosto dopodrobna řešíte amatérskou stránku (a její autory) jejíž legálnost vám může být u ... však víte kde. Nebo jste snad český zástupce paní Rowlingové? 
 
PS: pravděpodobně teď usilovně hledáte nějakou špínu na Michala Krejčího.
Autor: Arlondie Datum: 2011-08-16 11:03:30
Když se dva perou, třetí se směje... já musím jen smekat před Albertem Holmesem :)  
 
Já si na to tu lulku (nebo spíš vodnici) zapálit jdu. O PotterHarry.net jsem neslyšela už dlouhá léta, že by zmrtvýchvstání? Nemyslím si, každopádně tohle je zajímavé zpestření deštivého dne :)
Pro Michala
Autor: Albert Zweistein Datum: 2011-08-16 11:56:50
I když bych nemusel nijak obhajovat, co si na našem webu publikuju, přesto ti tedy odpovím, když ses ozval poprvé jako "ty"a od předchozího komentátora se chceš odlišit (ano, tvůj sloh má na rozdíl od něj hlavu a patu). 
Takže dejme tomu, že nejsi ten člověk ze Sedlčan, který se tady propagací tvé myšlenky na český Pottermore a následně hotového webu dlouhodobě zabývá (a to jako jediný). To nemám ani jak ověřit, ani jak vyvrátit, z ADSLky T-Mobile sem teď může psát kdokoliv a odkudkoliv. 
Ostatně já si se znalostí IP adres nijak "nevyskakuju", i když se něco takového tvrdit evidentně hodí Masterovi i tobě k osobnímu napadání (když už nemáte nic jiného). IP adresa je pro mne (a pro naprostou většinu síťařských odborníků) pouhý prostředek identifikace, pouhý nástroj (a to ne nějakým hledáním na Google, co s tím furt máte, na to mi stačí jeden povel v konzoli a rozhodně z toho nedělám nějaké umění). Jak mám jinak podle tebe říkat pánovi, přispívajícímu sem zásadně anonymně ze stroje (sítě) s IP adresou 85.207.28.1? Tím číslem? Já se rozhodl mu říkat "anonym ze Sedlčan", protože ta adresa je registrovaná v Sedlčanech.. Vadí to? 
A o co mi jde? O to, že mi sem na náš web kdosi přihodil spamový komentář, odkazující na jakousi stránku, už na první pohled adresou připomínající český Pottermore, fanoušky dlouho očekávaný. A já ho tentokrát výjimečně nesmazal. Co jsem tedy udělal? No přesně to, co si přispěvatel přál - šel jsem na ten web. A tam jsem na druhý pohled zjistil, že "podobný" (přesně řečeno zcela obšlehnutý) je i vzhled. Třetí pohled směřoval na tlačítko "Přihlásit" a na spodní lištu prohlížeče, kam že mne ten odkaz z něho zavede. Adresa směřovala dál na tvůj web na g6.cz. Kliknul jsem. Další obšlehnutá stránka, uprostřed další veliký nápis "Přihlásit se k Pottermore" (a nahoře se krčící desetkrát menším písmem "Přihlásit se k Pottermore Official", který skutečně vede na ofic.stránku). Kam vede ten velký nápis? Pohled do zdrojáku... vede dál na tvou stránku. Ano, kliknul jsem a přečetl jsem si, co je tam napsáno. Jenže kdyby ta tvoje stránka nebyla až tak nevinná, jak je, mohl být návštěvník (zvlášť laický návštěvník) tou dobou už dávno v průseru. Viděl jsi někdy nějakou phishingovou stránku? Tak ta vypadá přesně takhle, a používá přesně stejné postupy. 
A tak jsem sedl, a na web, který dlouhá léta pomáhám vytvářet, jsem napsal svůj názor. A publikoval jsem s tímto názorem článek. To snad nemohu? V článku jsem se pokusil i zjistit, jestli ten web je "oficiální český Pottermore", jak se tváří. A zdůvodnil jsem, proč si myslím, že ne. Jsem zvyklý své názory zdůvodňovat. V čem z toho v článku jsem neměl pravdu? 
Ano, pokusil jsem se i zjistit, kdo za tím webem stojí. Kdybys to jasně napsal přímo na něj, nemusel jsem ani nic hledat, ani se nic domýšlet. Ale tys to nenapsal. Tys vytvořil něco, snažící se tvářit jako něco jiného, s důsledně ukrytým autorem. Ani ten "Kontakt", odkazovaný FB profil Pottermore CZ, nemá žádnou přímou vazbu na tebe a tvůj profil, i tam se snažíš jen posilovat ten dojem "tohle je TEN český Pottermore". 
Prostě jsem upozornil naše čtenáře, že web, na který byli "pozváni", není tím, čím se zdá být. Přirovnal jsem ho k phishingovým webům, protože přesně tak vypadá. Varoval jsem před zadáváním osobních přístupových údajů, protože nebylo jasné komu. A ano, upozornil jsem, že to není oficiální web, a že na něm není nic, kvůli čemu by bylo užitečné chodit zrovna tam, a ne na originál.  
Nemám snad právo na takový názor a jeho publikaci "na svém písečku"? Já myslím, že mám.  
Přesto na mne okamžitě reagoval nejen "anonym ze Sedlčan", ale i (zdejším čtenářům nechvalně známý) Master, ten dokonce výhradně s osobními útoky. A některé reakce "anonyma ze Sedlčan" byly nejen nepřesné, ale vyloženě lživé (ta o opakovaných upozorněních návštěvníků, že nejsou na "originálu"). Pokračoval snahou udělat ze mne blbce (rozdíl v nepodstatném detailu ohledně vlastníka pottermore.cz).  
Ostatně i ty (pokud jste tedy dvě různé osoby) sis neodpustil označit slovy "pomatené zjišťování informací o jiných lidech" mou snahu skutečně podložit svůj názor, že prezentovaný web není "pravý" a najít tedy, čí je. Znovu opakuju, že kdyby to bylo napsané tam, kde to má být (tj. na tom webu), nemusel jsem hledat nic. Ani pomateně, ani nijak jinak. Ano, možná (a možná ne) jsem tě nesprávně spojil s onou "anonymní osobou". Myslíš si, že (při "množství" informací, které jste všem poskytli vy sami) je to moje vina? 
I přes to všecko tady nejsi "kamenován". Jen tu bylo zveřejněno (i s postupem,jak jsem k tomu došel), žes vytvořil plagiát. Plagiát komerčního a autorským právem chráněného díla. Chceš snad tvrdit, že ne? I když (a to jsem napsal i do článku) to bylo "z ušlechtilých pohnutek". Chápu tvoji motivaci, nesouhlasím s jejím nelegálním provedením a říkám to veřejně. Je na tom něco špatně? 
A je to plagiát, tedy nelegální napodobenina? Je. Vydává se za pravý? Vydává. Ty sám na tom webu v sekci "Pomoc a podpora", v originálním grafickém designu, píšeš (doplňuješ při překladu originální znění) v části "Jiné" takto: "V jakých jazycích bude Pottermore dostupný? Stránka bude z počátku dostupná v angličtině, francouzštině, němčině, italštině, španělšině a zde i v češtině! Avšak naším cílem je představit nové jazyky v co nejbližší době.". Cože? Naším cílem? "My" a "zde" je kdo a kde?
Majster
Autor: Anonym [82.100.54.242] Datum: 2011-08-16 12:13:30
Už bych se k tomuto tématu nejradši dál nevyjadřoval, ale pobouřila mě část :,,ale i (zdejším čtenářům nechvalně známý) Master". Tak zaprvé, na tento web jsem nikdy komentáře nepřispíval a nyní po 4 komentářích jsem nechvalně známý pro čtenáře. Já být čtenář, tak tuto diskuzi radši ani nečtu. A za druhé, můj nick není Master, to byl pouze můj další ubohý útok na vaši osobu. 
 
Děkuji za prodloužení života při čtení vašich komentářů (znáte to přísloví se smíchem) a nashledanou pane síťový odborník.
Pro Arli
Autor: Albert Zweistein Datum: 2011-08-16 12:13:51
To není zmrtvýchvstání, to je pravděpodobně zombie. A máš pravdu, zpestření to je, už to tady dlouhá léta nebylo. Jenže holt jak se okolo HP šustně nějaká ne zcela legální aktivita, nesmí u toho PH.net chybět, zvlášť někteří jeho jedinci se svou strategií "nejlepší obrana je osobní útok". Akorát (a to je novinka) se od nich tentokrát distancoval i "bráněný".
Autor: Anonym [90.180.20.205] Datum: 2011-08-18 21:28:36
[89.176.64.235]: Já tu chodím častěji než 4x za měsíc a i tak si nebudu jen z komentářů dělat "obrázky". Podle komentářů s Albertem Zweisteinem sice v hodně věcích nesouhlasím, nesouhlasím ani s tou cenzurou- komentář na který reaguju už je scenzurovaný, a v jeho případě to myslím nebylo nutné- ale mám dost ráda svůj comp a po virech v něm fakt netoužím takže za tenhle článek jsem ráda. Nechápu co může komu vadit na upozornění na ilegální stránky- pokud to ovšem není jejich majitel,že? Protože přát hodně úspěchů ilegálním stránkám by jinak mohl jen naprostý i.diot. A žádnou krutou "pravdu" jsem v tom komentáři nezaznamenala ;)  
Mimochodem, mohl by mi někdo z HP pamětníků napsat o co šlo vlastně v tom slavném PH.netu ? Já na zmínky o něm narážím pořád a vzhledem k tomu že na potterovské stránky chodím jenom pár let, vůbec netuším o co jde...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

< Předch.   Další >
Tento web je provozován soukromou osobou
a nevztahuje se na něj Nařízení GDPR